Treballar per projectes a secundària

Modalitat: curs presencial.
Adreçat a: professorat d'educació secundària.
Durada: 20 hores.
Calendari: del 2 al 6 de juliol de 2018.      Horari: de 16 a 20h.
Lloc de realització: Campus Bellaterra, Universitat Autònoma de Barcelona.
Professorat: Mònica Suils Robles i Laia Palou Fons, membres de l’equip de treball de l'ICE Sciencia Omnibus.
Preu: 80€
Codi curs: 30091          Correu electrònic de contacte: ice.santpau@uab.cat

Places exhaurides

Presentació:
El treball per projectes introdueix un element atractiu i estimulant que desperta l'interès en els estudiants. Com els professors podem implementar el treball per projectes a l'aula per promoure l'aprenentatge?  En aquest curs volem proposar-vos un espai per reflexionar sobre el disseny de projectes. Parlarem sobre els principals punts a tenir en compte a l’hora dissenyar-los (treball cooperatiu, organització de centre, selecció del context, producte, objectius, continguts a treballar, preguntes conductores de les activitats, disseny d’activitats) i l’avaluació. En totes les sessions es mostraran exemples de bones pràctiques. Esperem aprendre'n plegats. 

Objectius:

  • Conèixer les fases d’un projecte.
  • Compartir vocabulari propi del treball per projectes.
  • Dissenyar un esbós de possible projecte per dur a terme amb els alumnes.
  • Desenvolupar una de les fases del projecte (dissenyant material per poder aplicar a l’aula).

Continguts:

  • Preguntes i reptes en el disseny de projectes.
  • Contextos i continguts.
  • Preguntes conductores al disseny d'activitats que convidin a actuar.
  • Fases del projecte.
  • Exemples de models de projectes.
  • Avaluació.
  • Disseny d'una fase del projecte.

Metodologia:
Es durà a terme una metodologia basada en la pràctica reflexiva. Proposant casos pràctics i dinàmiques d’aula per tal que les persones assistents ho puguin dur a terme amb el seu alumnat. 


Perfils professionals:
Aquesta activitat, en la seva edició del curs 2016-2017 ha estat associada pel Departament d’Ensenyament al perfil (PE15) Mètodes.
 

Avaluació i certificació: 
Aquesta activitat està reconeguda com a Formació Permanent del Professorat pel Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya. A més de l'assistència al 80% de les hores de durada del curs, per tenir dret al certificat caldrà la valoració positiva del personal formador quant a l'aprofitament de l'activitat per part de cadascuna de les persones assistents. En aquest curs, els criteris per definir l’aprofitament se centraran en la fase dissenyada del projecte i l’autoavaluació i coavaluació de les tasques realitzades pels assistents.
 

Formulari d'inscripció