Consells per cursar un MOOC

Un MOOC està construït a partir d'un enfocament centrat en l'estudiant. Això significa que cada un dels estudiants és responsable del seu propi aprenentatge i que, per tant, cal una autoregulació de l'aprenentatge.

Pensa que en el curs tindràs una gran quantitat d'informació. Les lliçons, els temes de difusió, les reflexions compartides amb els altres estudiants i professors i els recursos addicionals poden produir una sensació de sobrecàrrega d'informació; per tant, tingues en compte els aspectes següents:

• És important que et familiaritzis amb la plataforma i amb tots els elements que la componen. Assegura't que coneixes tots els espais de treball abans de començar i que coneixes molt bé l'estructura del curs i els requisits sol·licitats per superar-lo.
  • Planifica el teu temps; a cada curs s’indica la càrrega lectiva setmanal estimada (per exemple: de 3 a 4 hores setmanals, o de 6 i 8 hores setmanals). Pel que podria ser  ser convenient que fixessis horaris de dedicació a la teva agenda. El nombre d'hores d'estudi i treball és orientatiu i sempre podràs dedicar-ne més o menys en funció dels teus objectius.
  • Selecciona entre el munt d'informació.
  • És important que reprodueixis un ambient d'aprenentatge que faciliti la comprensió dels materials tant escrits com en format audiovisual. També és convenient tenir a mà material per prendre notes. Pots utilitzar aplicacions com Evernote o Livebinder, per exemple. Recorda que també et podràs descarregar els subtítols dels vídeos en format text.
  • És convenient que comparteixis les teves reflexions, els teus dubtes o qualsevol comentari amb els teus companys a través dels fòrums, però no responguis tots els comentaris dels altres; consulta'ls de tant en tant i opta per respondre aquells que t'interessen. El més important és que aconsegueixis el teu objectiu.
  • Sigues breu en les teves intervencions, utilitza un màxim de 250 paraules. I sobretot sigues respectuós.
  • Abans d’iniciar un fil al fòrum, cerca el que necessites entre els fils existents. En cas de no trobar-ho, crea un fil nou.
  • Utilitza títols descriptius als fòrums.
  • Connecta't amb els altres estudiants que tinguin el teu mateix interès.
  • Atreveix-te a fer preguntes, així estaràs més al dia del contingut.
  • Normalment les activitats d'avaluació setmanals, al final de cada mòdul, així com l'examen final són qüestionaris de tipus test. Tot i això, alguns cursos inclouen alguna activitat de creació d’un treball.
  • Normalment la qualificació final es basa en les activitats setmanals  i l'examen final (si n'hi ha).

En general cal que et relaxis i et motivis. Pensa que fas el curs per a tu: autoaprendre és molt gratificant i els MOOC t'ho posen fàcil.