Característiques d'un curs MOOC

Tots els MOOC presenten les característiques següents:

Autonomia
L'estructura que tenen està concebuda per promoure l'aprenentatge autònom dels estudiants, amb nombrosos recursos en forma de vídeos, enllaços, documents, etc., i espais de debat i comunicació.

Massiu
El nombre de places dels cursos és il·limitat, l'abast és global i estan dirigits a alumnes amb diferents interessos i aspiracions.

En línia
El curs és a distància, només cal tenir un ordinador, telèfon intel·ligent o tauleta amb connexió a Internet i utilitzar un navegador web (moltes plataformes també disposen d’aplicacions gratuïtes per a diferents dispositius).
Es pot fer còmodament des de casa, de manera flexible i al ritme de cada estudiant.

Obert i gratuït
Els materials que s'utilitzen al curs estan disponibles a Internet i, a més, de manera totalment gratuïta (alguns cursos, pocs, ofereixen accés gratuït als continguts, tot i que la realització de qüestionaris està subjecta al pagament del certificat).
Els estudiants només han de registrar-se prèviament per accedir al curs.

Font: Wikipedia contributors, "Massive open online course", Wikipedia, The Free Encyclopedia. [Consulta 11.1.2017].