Pla d'estudis Màster Oficial - Erasmus Mundus en Polítiques Educatives per al Desenvolupament Global / Erasmus Mundus in Education Policies for Global Development

Guies docents dels mòduls

Descripció del màster

El primer semestre comprèn 30 ECTS que s'imparteixen conjuntament a tot l'alumnat del màster a la UAB. En aquest semestre els estudiants tenen ocasió d'interactuar directament amb tot el grup, i al mateix temps de conèixer a les institucions associades al projecte. Tot i que no se li han computat crèdits, aquest semestre també inclou un període d'iniciació en què els estudiants es familiaritzen amb els diferents aspectes del màster, i poden expressar necessitats i interessos específics que d'aquesta manera poden integrar-se adequadament en el pla d'estudis. Per exemple, es tractarà d'organitzar seminaris per reforçar el domini de la llengua anglesa, formació en tècniques d'estudi i redacció acadèmica, així com de tallers relacionats amb l'adaptació cultural a diferents contextos.

El segon semestre comença amb un curs obligatori en línia (UAB) sobre tècniques d'investigació social, el qual sistematitza el marc de referència en què es mouran els estudiants en elaborar els seus treballs de fi de màster. A més d'això, al llarg d'aquest semestre s'ofereixen una sèrie de mòduls optatius a la Universitat d'Oslo i a la Universitat d'Amsterdam, on s'aprofundeix i contextualitza millor la base de coneixement oferta durant el primer semestre. Aquest semestre també reflecteix els interessos substantius i el coneixement expert de les universitats participants en el projecte, així com el seu coneixement especialitzat de diferents regions dins del Sud Global. El semestre acaba amb una Escola d'Estiu, coordinada per la Univ. Malta, que ajunta de nou a tot l'alumnat. Aquesta activitat es nodrirà de conferències pronunciades per acadèmics convidats de les universitats i institucions associades al projecte, procedents de diferents països del Sud, i inclourà una preparació sistemàtica dels estudiants per a realitzar amb èxit unes pràctiques externes, un treball de camp i un treball de fi de màster al llarg dels semestres següents.

Al començament del segon any tots els estudiants s'han de matricular a la Universitat d'Oslo per al seu tercer semestre, i després d'elegir si es matriculen a la UAB, la Universitat de Malta o la Universitat d'Oslo per al seu quart semestre. Totes les associacions participants tindran un paper en la supervisió d'aquestes tasques, tot i que el IIEP-UNESCO assumirà les principals responsabilitats de coordinació de les pràctiques i treballs de camp durant aquest període.

En aquest moment els estudiants cursaran 15 ECTS de Pràctiques Externes en què tindran ocasió d'observar les connexions entre la bibliografia teòrica estudiada en els mòduls precedents i la realitat del terreny que afecta el treball per al desenvolupament educatiu. Per a això se'ls requerirà que mantinguin al dia un diari reflexiu, el qual serà objecte d'un seguiment continu per part d'algun professional de les institucions associades. Juntament amb el personal de les institucions on tinguin lloc aquestes pràctiques, aquests professionals treballaran perquè els estudiants disposin de tot el suport necessari.

En les seves pràctiques l'alumnat també es prepararà per als 15 ECTS del Treball de Camp que desitgi portar a terme per a escriure el seu treball de fi de màster. Ambdues activitats es poden solapar si la recollida de dades té lloc a la mateixa institució de pràctiques. En tot cas tant les directrius de les pràctiques com les del treball de camp han de ser estructurades amb tot detall i màxim rigor mitjançant manuals que especificaran els deguts estàndards acadèmics i professionals.

A l'inici del quart semestre els estudiants tornaran a la universitat en què estiguin matriculats. Aquest semestre es dedica fonamentalment a redactar el treball de fi de màster sota la supervisió d'un o dos professionals de les universitats i institucions participants i associades. En la mesura que el màster aspira a formar professionals per a la investigació i l'exercici professional en el camp de l'educació per al desenvolupament, durant aquest últim semestre els estudiants hauran de redactar també un article acadèmic o un informe tècnic sobre les característiques d'una política educativa. Tota l'activitat d'aquesta última fase s'enquadra en un mòdul de 30 ECTS per al qual també es facilitarà un manual d'orientació a l'alumnat.

Estructura del pla d'estudis

 


Caràcter Crèdits
Obligatoris 55
Optatius 20
Treball de fi de màster 30
Pràctiques externes 15
TOTAL 120

 

Denominació del mòdul Crèdits Caràcter
Primer curs    
Actors en l’Educació i el Desenvolupament (UAB) 5 OB
Desenvolupament Educatiu, Pobresa i Desigualtats Globals (UAB) 5 OB
Escola d’Estiu GLOBED (Universitat de Malta) 5 OB
Investigar en Educació i Desenvolupament (UAB) 5 OB
Mètodes Avançats d'Investigació (UAB) 5 OB
Metodologia d'Investigació Bàsica (UAB) 5 OB
Polítiques d’Educació Globals (UAB) 5 OB
Teories de Justícia Social en Educació (UAB) 5 OB
Aspectes Crítics de la Reforma Educativa (Universitat d’Oslo) 10 OT*
Debats Crítics sobre Infància i Educació des d’una Perspectiva Comparada (Univ. d’Amsterdam) 10 OT*
Educació Superior i l’Europa del Coneixement (Universitat d’Oslo) 5 OT*
Les Polítiques Educatives, el Conflicte i el Desenvolupament International (Universitat d’Amsterdam) 10 OT*
Polítiques, Planificació i Reforma Educativa (Universitat d’Oslo) 5 OT*
Segon curs    
Pràctiques Externes (Universitat d’Oslo) 15 OB*
Treball de Camp (Universitat d’Oslo) 15 OB*
Treball de Final de Màster (UAB) 30 OB**
Treball de Final de Màster (Universitat de Malta) 30 OB**
Treball de Final de Màster (Universitat d'Oslo) 30 OB**

* A cursar 20 crèdits optatius
** Treball de final de màster, escollir una de les universitats participants


OB: Obligatoris
OT: Optatius