Estudi sobre la introducció de la Sostenibilitat en l’Avaluació de la Qualitat de l’Ensenyament Superior
22.02.2018 La recerca  -  El Grup de Recerca Còmplex (2017SGR476) de la Universitat Autònoma de Barcelona, adscrit al Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals, ha portat a terme la primera fase de l’estudi: Introducció de la sostenibilitat en l’avaluació de la qualitat de l’ensenyament Superior d’Andorra, mitjançant un conveni de col·laboració amb l’Agència de Qualitat de l’Ensenyament Superior d’Andorra (AQUA). L’estudi, encarregat i coordinat per l’AQUA, defineix les directrius generals que permetin incorporar els Objectius per al Desenvolupament Sostenible 2030 en els processos d'avaluació de la qualitat de l'ensenyament superior.

Es tracta d’un estudi pioner a nivell d’Educació Superior en connectar Qualitat Universitària amb els ODS 2030.
El passat 14 de desembre del 2017, el GRC va presentar, a Andorra, les conclusions preliminars per tal de validar-les amb experts i grups de d’interès del territori. En concret, a la sessió de treball hi van participar representants de:
  • Universitat d’Andorra
  • Universitat Oberta La Salle
  • Ministeri d’Educació i Ensenyament Superior
  • Ministeri de Medi Ambient, Agricultura i Sostenibilitat
  • Comissió Nacional Andorrana per a la UNESCO
  • Fòrum Nacional de la Joventut d’Andorra
  • Observatori de Sostenibilitat d’Andorra
  • Centre Andorra Sostenible
Durant el 2018 es portarà a terme la segona fase d’aquest estudi, a través del projecte: “Making connections between the Institutional Evaluation and the Sustainable Development Goals (United Nations). Empowering stakeholders for quality enhancement (S&Q&HE)”. Aquest és un dels tres projectes de capacity building que, a nivell mundial, la International Network for Quality Assurance Agencies in Higher Education (INQAAHE) finançarà durant el 2018.

Anar a Notícies

Arxiu de notícies