XV Jornades Internacionals de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials

La celebració de les XV Jornades Internacionals de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials se celebrarà els dies 8, 9 i 10 de febrer a la Facultat d'Educació amb el nom de 'Els reptes de l'ensenyament de les ciències socials, la geografia i la història.
Les Jornades també serviran per retre un homenatge al catedràtic Joan Pagès i Blanch.

13/12/2017

El Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials (Gredics) encara els preparatius de a quinzena edició de les Jornades Internacionals que celebra anualment.

Quina ciutadania volem educar; quin professorat volem formar; i quin futur volem construir? Totes aquestes preguntes formulen el títol de la futura edició de les Jornades, 'Els reptes de l'ensenyament de les ciències socials, la geografia i la història'.

En el context de l'escletxa digital, on les desigualtats semblen augmentar, l'ensenyament de les ciències socials ha d'esdevenir un instrument reflexiu sobre la justícia social i per a l'acció social. Així mateix, ha d'actuar com una crida a la consciència històrica com a consciència crítica de la ciutadana, esdevenint un element fonamental oer a la millora de la salut democràtica.

En aquest sentit, l'ensenyament de les ciències socials té coma objectiu l'educació per a una ciutadania global crítica, un concepte que, a més, requerirà una reconsideració de la seva definició. I, en aquest escenari, el paper del professorat ha de ser competent. Amb tot això, el Gredics defineix l'ensenyament de les ciències socials com a "imprescindible per entendre el present i construir un futur millor".

La Facultat d'Educació servirà de seu per a la celebració de les Jornades al febrer del 2018, concretament els dies 8, 9 i 10 del mateix mes.

Les Jornades tindran un accés limitat i el periode per a presentar les inscripcions finalitzarà l'1 de febrer. Si esteu interessats en assitir-hi, heu d'omplir aquest formulari