Setmana de l'Accés Obert a la UAB

AccesObert2017
Un termòmetre de la recerca en obert al DDD o una conferència sobre com comunicar la recerca, entre altres activitats són les que ha preparat el Servei de Biblioteques de la UAB per celebrar la Setmana Internacional de l'Accés Obert a la UAB del 23 al 29 d'octubre.

16/10/2017

Del 23 al 29 d'octubre es celebra a tot el món la International Open Access Week, una iniciativa anual per promoure l'accés obert (AO) al món acadèmic i de la recerca. El Servei de Biblioteques de la UAB ha preparat diferents activitats per sumar-se a la celebració:

-Un termòmetre de la recerca en obert al Dipòsit Digital de Documents de la UAB
A través del Termòmetre de la recerca en obert us ofereix un recull de dades sobre l’estat de l'accés obert a la UAB. Trobareu uns gràfics on podreu veure el número total de documents de recerca (amb dades desglossades per tipologia), evolució del número d’articles referenciats a EIN@ disponibles en accés obert, grups i centres de recerca que disposen d’un espai propi al DDD (Dipòsit Digital de Documents de la UAB) i el número de revistes científiques de la UAB que publiquen en obert.

-Conferència: Herramientas 2.0 para comunicar la actividad científica
La presentació serà impartida pel Sr. Xavier Lasauca i Cisa, responsable de Gestió del Coneixement i Sistemes d’Informació en R+D a la Direcció General de Recerca de la Generalitat de Catalunya.
Adreçada a estudiants de doctorat, docents i investigadors té com a objectiu demostrar els beneficis derivats de la utilització de recursos basats en la web 2.0, com per exemple els blogs i les xarxes socials com Twitter o Researchgate, per a incrementar la difusió, la visibilitat i l’impacte de la producció científica dels investigadors, així com per a millorar la seva reputació digital.

Data: 25 d’octubre de 2017
Hora: d’11 a 13h
Lloc: Àula Magna de la Facultat de Ciències de la Comunicació (I1/010)
Llengua: Castellà
Inscripcions: Imprescindible formalitzar prèviament la inscripció aquí.:

La conferència s’emetrà en streaming: http://campusmedia.uab.cat

-Dóna visibilitat a les teves dades de recerca
A partir d’aquest curs el Dipòsit Digital de Documents de la UAB (DDD) permet el lliurament de les dades finals de recerca, obertes o embargades durant un període de temps. És fonamental per a tots aquells que tinguin en marxa projectes europeus d’Horitzó 2020.

Només cal identificar-se amb el NIU i la contrasenya de la UAB, accedir a l’opció ‘Lliura’ de la barra superior i omplir el formulari. Per dubtes o comentaris es pot contactar amb nosaltres a través de la bústia ddd.bib@uab.cat
Aquesta és la col·lecció de dades de recerca: https://ddd.uab.cat/collection/dadrec

-La UAB participa en un micro-MOOC a Twitter sobre l’Accés Obert!
Les universitats públiques catalanes – coordinades per la Universitat Oberta de Catalunya – participaran en un micro-MOOC a Twitter on es farà difusió de tots els aspectes relacionats amb l’Accés Obert.
Entre el 23 i el 27 d’Octubre s’aniran fent piulades informatives a través del compte @moocmicro, amb el hashtag #OAMOOC. Cada dia de la setmana, les piulades tractaran un aspecte diferent de l’Accés Obert: informació general, publicació en obert, dades en obert, ciència oberta... amb l’objectiu d’oferir informació útil i de qualitat sobre aquesta matèria.

Aquesta acció no queda només limitada al Twitter, sinó que també s’ha creat una pàgina web permanent on trobareu l’storify d’aquest micro-MOOC, així com informació sobre totes les institucions que han participat en aquesta acció: http://x.uoc.edu/mooc/

-Drets d’autor
Cada cop més, els professors, investigadors i alumnes de la universitat necessiten resoldre les diverses qüestions sobre drets d’autor i l’accés obert que van sorgint durant el desenvolupament de la seva activitat acadèmica.

La UAB posa a disposició de la comunitat universitària un web sobre Propietat Intel·lectual i Accés Obert que respon a les necessitats derivades de les tasques d’aprenentatge, docents o d’investigació.

Aquest recurs està desenvolupat per l’Àrea de Planificació de Sistemes d’Informació (APSI), l’Escola de Doctorat, Gabinet Jurídic, l’Àrea de Gestió de la Recerca, el Servei de Biblioteques i el Servei de Publicacions.