Premi per a un projecte docent de la UAB

Les professores Maria Mont, Mònica Franco i Melinda Dooly amb alumnes de 2on de Primària, després de
Les professores Maria Mont, Mònica Franco i Melinda Dooly amb alumnes de 2on de Primària, després de recollir el premi John McDowell 2017.

Investigadores del grup GREIP de la UAB i dues professores de l’Escola Sant Jordi (Mollet del Vallès), junt amb alumnat de 2n de Primària d’aquest centre han rebut el Premi John McDowell 2017, del’Associació de Professors i Professores d’Anglès de Catalunya i el British Council, pel projecte Launching a Solidarity Campaing to Support Four Syrian Kids Stranded in Greece.

06/02/2018

L'alumnat de 2n de Primària de l’Escola Sant Jordi de Mollet del Vallès, amb les seves professores d’anglès Maria Mont (també professora de la UAB) i Mònica Franco, i Melinda Dooly i Dolors Masats, investigadores del Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura, i de les Ciències Socials de la Facultat de Ciències de l'Educació de la UAB, han guanyat el primer premi John McDowell 2017 de l’APAC, l'Associació de Professors i Professores d'Anglès de Catalunya, en la categoria C, per al treball - projecte d'aula Launching a Solidarity Campaign to Support Four Syrian Kids Stranded in Greece. (LLançant una campanya solidària per ajudar quatre infants retinguts a Grècia).

Realitzat durant el segon semestre del curs passat, el projecte ha permès als infants aprendre Llenguatge visual i plàstic i Matemàtiques en anglès, i treballar alhora competències del segle XXI com el pensament crític, la creativitat, l’apoderament i la solidaritat. Els infants van crear objectes amb impressores 3D i una campanya publicitària per recaptar fons, per tal d’ajudar quatre infants de tres famílies sirianes del camp de refugiats grec de Vasilika. Els nens catalans van prendre contacte amb els infants sirians a partir d’un vídeoclip i un documental realitzats per l’ONG comunitatEko. Així van poder conèixer les seves històries de vida abans de i durant la guerra i la seva experiència a Grècia.

“Estem molt satisfetes amb el premi, perquè és un reconeixement a l’esforç que es fa des de les escoles públiques per desenvolupar projectes docents multidisciplinaris i innovadors que promouen un aprenentatge competencial, alhora que formen ciutadans compromesos socialment”, explica Dolors Masats.

El projecte guardonat està vinculat a dos projectes del Grup de Recerca en Ensenyament i Interacció Plurilingües de la UAB (GREIP). El primer, coordinat per Melinda Dooly, sobre “Sabers per a l’educació en xarxa, la cognició i l’ensenyament” (KONECT), i el segon, a càrrec de Dolors Masats,  anomenat “Preparem als futurs mestres d'anglès per adquirir competències digitals docents i saber-les aplicar en les seves pràctiques: una tasca col·laborativa entre els docents de la universitat, els tutors de les escoles i els propis mestres en formació” (ARMIF).

El premi concedit està patrocinat pel British Council i consisteix en 1.200 € per a material o recursos educatius per a l’escola. Es tracta d’un guardó col·lectiu adreçat a professorat i al seu alumnat que hi presentin activitats d’ensenyament i aprenentatge fetes a l’aula i/o en entorns virtuals, etc., que vagin precedides d’una introducció, objectius, continguts i conclusió del professorat que les presenta, així com que s’hi apreciï i s’hi pugui valorar la feina feta per l’alumnat i altres membres de l’equip docent.

El lliurament els ha estat concedit en el marc de l’APAC-ELT Convention 2018, Jornades Pedagògiques per a l’Ensenyament en Anglès, celebrades recentment.

 

Notícies relacionades

Totes les notícies