• UABDivulga
21/09/2017

Optimitzar l'ocupació dels esportistes d'elit europeus

Des de gener de 2017, el Grup d’Estudis de Psicologia de l’Esport (GEPE) de la UAB participa en el projecte "Ser un guanyador en l'esport d'elit i l'ocupació abans i després de la retirada esportiva" (B-WISER). Aquest projecte, que té una durada de 2 anys, és cofinançat pel Programa Erasmus+ de la Unió Europea i el seu objectiu és optimitzar l’ocupabilitat dels esportistes d'elit.

Finançat amb 0,4 milions d'euros, permetrà a 13 socis i 39 experts de sis Estats membres de la UE (Bèlgica, Alemanya, Itàlia, Eslovènia, Espanya i Suècia) realitzar recerques sobre com optimitzar l'ocupació d'esportistes i exesportistes a Europa.

En la fase inicial, el projecte B-WISER identificarà les estructures i mesures existents de suport a l’"esport d'elit i a l'ocupació". Posteriorment, el projecte identificarà les competències que els esportistes necessiten per combinar "l'esport d'elit i l'ocupació", així com les competències que necessiten per passar amb èxit de l'esport d'elit al mercat laboral al final de la seva carrera esportiva d'elit.

En les següents fases, el projecte B-WISER investigarà el valor afegit que implica pels contractants optar per ocupar esportistes i ex-esportistes i identificarà i desenvoluparà bones pràctiques als països participants per optimitzar el procés d’ajustament entre esportistes o ex-esportistes i futurs ocupadors. Aquest projecte permetrà als centres educatius, als centres esportius, als òrgans rectors de l'esport, als ocupadors i als assessors de carrera, dels països participants, optimitzar el seu suport i orientació en les trajectòries de l'esport i l'ocupació d'elit.

L'associació, està integrada per universitats, Comitès Olímpics i Paralímpics nacionals i internacionals (NOC, BPC, IOC, IPC), centres esportius d'elit (CAR), experts en assessoria de carrera (Adecco, Atleta Career Program), experts en ocupació i recursos humans (Kapito HR, Unizo, UEAPME) i els experts esportius internacionals (COI, IPC, EOC) seran coordinats pel Prof. Wylleman de la 'Vrije Universiteit Brussel'. Els professors Miquel Torregrossa i Yago Ramis coordinen el projecte a la UAB, que compta també amb la professora Susana Pallarés els tècnics de Suport a la recerca Anna Jordana, Salvador Miró i Andrea Perez-Rivases com a col·laboradors en el seu rol d’experts en carreres duals i transicions.

Miquel Torregrossa, Yago Ramis i Anna Jordana
Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació