Nova edició del 'Curs de preparació per a concursos i oposicions de la Unió Europea'

S'adreça, sobretot, a estudiants i alumni de la UAB que vulguin conèixer les oportunitats professionals en institucions de la UE i entrenar-se pels processos de selecció, que ara es poden fer en castellà. S'impartirà tots els dissabtes de maig i el primer de juny, pel matí, a l'Escola de Postgrau, i la matriculació ja és oberta.

05/04/2018

En aquesta tercera edició, el curs mantindrà un enfocament pràctic i integral amb exercicis i tests específics, simulacres de proves, dinàmiques de grup, materials audiovisuals i una participació continuada de l’alumnat. Serà impartit per José Díaz Lafuente, professor de Dret i Institucions de la Unió Europea de la Universitat Jaume I, i tindrà una durada de 30 hores –25 presencials i 5 d’aplicació a l’aula–.

Les sessions lectives es realitzaran els dissabtes 5, 12, 19 i 26 de maig i 2 de juny, de 9.00 a 14.00, a l’Escola de Postgrau de la UAB. Els continguts seran els següents:

• Marc general sobre el funcionament de les institucions i agències de la Unió Europea.
  • Fase d’admissió: claus, consells i exercicis pràctics per a la preparació dels tests.
  • Habilitats interpersonals, organitzatives i socials: competències psicològiques i exercicis pràctics de tests de judici situacional i d’e-tray.
  • Fase d’avaluació: realització de l’exercici en grup, recursos per a l’entrevista estructurada i exercici d’estudi de casos.

El preu és de 150 euros per a la comunitat UAB –subvencionat pel Servei d’Ocupabilitat– i 200 euros per a les persones externes a la Universitat. El nombre mínim d'alumnes serà de 12 i el màxim de 20, i es reservarà el 85% de les places per a estudiants i alumni de l’Autònoma.

El Curs de preparació per a concursos i oposicions de la Unió Europea s’emmarca en el programa EUROACCIÓ Mentoring, impulsat pel Vicerectorat d’Alumnat i d’Ocupabilitat de la UAB a través del Servei d’Ocupabilitat.

Més informació i inscripcions a: www.uab.cat/cursue