Nou curs virtual sobre generació d'idees i emprenedoria social

Píndoles formatives sobre emprenedoria

Publicades al Campus Virtual de la UAB cinc píndoles audiovisuals formatives que combinen l’explicació d’experts amb elements gràfics de suport. S'hi tracten temes com el talent i la creativitat, el design thinking, el lideratge i la gestió compartida de projectes o com treballar una idea.

17/10/2017

La UAB fomenta entre el seu alumnat l’adquisició de coneixements sobre la generació i el desenvolupament d’idees en l’àmbit de l’emprenedoria social i el cooperativisme, a partir d’un nou projecte formatiu. Es tracta d’un curs virtual que inclou cinc píndoles formatives disponibles al Campus Virtual de la UAB, on només cal tenir un NIU (Número d’Identificació Universitària) actiu i vigent per accedir-hi. Les inscripcions es poden realitzar en aquest enllaç.

Les píndoles audiovisuals han estat elaborades amb el sistema Polimedia, que permet combinar l’explicació d’una persona experta amb elements gràfics de suport que reforcen i complementen la presentació. El visionat de les píndoles, que tenen una durada d’entre 8 i 10 minuts, ha de seguir un ordre i cal superar un test de quatre preguntes per tal d’accedir a la següent temàtica. L'entorn d'aprenentatge (basat en Moodle) ofereix la possibilitat de generar un certificat personalitzat per a l’alumnat que aprovi el test de cada tema.

El programa inclou les següents temàtiques:

1. Generació d’idees. Talent i creativitat.
2. L’ABC del design thinking.
3. Lideratge i gestió compartida de projectes (nivell inicial).
4. Com treballar una idea I. Diferents metodologies (nivell inicial).
5. Emprenedoria social (nivell inicial).

Aquest curs forma part del projecte “Emprenedoria Social i Ètica” –orientat a potenciar les habilitats i les competències basades en la generació d’idees i la resolució de problemes en l’àmbit de l’emprenedoria amb visió social i ètica–, està impulsat pel Servei d'Ocupabilitat de la UAB mitjançant la seva Unitat de Generació d'Idees UAB-Emprèn i compta amb el suport del Consell Social de la UAB.

UAB-Emprèn aglutina el conjunt d’iniciatives i activitats que es duen a terme a la Universitat amb l’objectiu de promoure la creativitat i l’emprenedoria de forma transversal i interdisciplinària entre l’alumnat. UAB-Emprèn disposa d’un espai de coworking on les persones estudiants i titulades amb noves idees reben suport i assessorament especialitzat per facilitar-ne el seu desenvolupament.