"Masterclass" sobre el finançament en recerca de La Marató de TV3

LogoLaMaratoTV3
El proper dilluns, 19 de febrer, a les 12 h, a la sala d'actes de la Facultat de Biociències,  tindrà lloc la tercera xerrada sobre La Marató de TV3, activitat que s'emmarca en els actes de commemoració del 50è aniversari de la UAB. La Marató de TV3 d'enguany es va dedicar a les malalties infeccioses.

24/01/2018

En 25 anys La Marató de TV3 ha finançat 757 projectes de recerca i ha implicat al voltant de 7.000 investigadors.

La Fundació La Marató de TV3, juntament amb la UAB, oferiran aquest curs el cicle de masterclass “La Marató com a model d’èxit en el finançament de la recerca”, amb l’objectiu d’analitzar i donar a conèixer les claus de l’èxit de la telemarató als universitaris.

L’acte es podrà seguir al canal Campus Media de la UAB mitjançant aquest link.

El proper dilluns, 19 de febrer, a les 12 h, a la sala d'actes de la Facultat de Biociències,  tindrà lloc la tercera xerrada sobre La Marató de TV3, activitat que s'emmarca en els actes de commemoració del 50è aniversari de la UAB. La Marató de TV3 d'enguany es va dedicar a les malalties infeccioses. L'objectiu d'aquestes conferències és explicar com funciona i com s'organitza per dins La Marató de TV3 per tal d'aconseguir el seu objectiu final: la captació de fons per a les malalties triades en cada edició.

La presentació de la Masterclass anirà a càrrec del degà de la Facultat de Biociències, Jaume Farrés. A continuació, Lluís Bernabé, director de la Fundació La Marató de TV3, explicarà les bases del projecte solidari La Marató de TV3 i Catalunya Ràdio. Antoni Dedeu, director de l’Agència de Qualitat i Avaluació en Salut, parlarà del procés de selecció i el seguiment que es realitza als projectes finançats pel fons de la fundació. 

Jordi Barretina, director de l’Institut d’Investigació Biomèdica de Girona, respondrà sobre què representa per als investigadors posar en marxa un projecte gràcies a la suma d’esforços dels donants. Per acabar, es parlarà de la implicació personal i professional en la Marató de TV3 de la mà de Pilar Grasset, familiar de pacient i testimoni dels resultats en la salut que obtenen els projectes de recerca, i Carles Prats, periodista i pacient d’una cardiopatia congènita. A continuació tindrà lloc un torn de paraules.

Comunicació, recerca i economia

El passat 30 de novembre, la Facultat de Ciències de la Comunicació va acollir la primera de les tres xerrades, on es va parlar sobre l’èxit del model comunicatiu del programa. Hi van participar, entre d’altres, la periodista Helena Garcia Melero i el director de màrqueting de La Marató Dani Reyes. El proper 15 de febrer, també tindrà lloc una conferència-masterclass a la Facultat d'Economia, on s'exposarà a nivell econòmic el que ha suposat i generat aquest projecte solidari.

El projecte La Marató ha estat un motor de la investigació a Catalunya, ja que en 25 anys ha finançat un total de 757 projectes de recerca i ha implicat entorn els 7.000 investigadors. Gràcies als donatius dels ciutadans s’han generat 377 llocs de treball en l’àrea de la recerca biomèdica, s’han format 2.500 investigadors i s’han doctorat 650 professionals. La implicació de la Marató ha revertit en l’àmbit universitari, ja que ha sensibilitzat i despertat vocacions científiques gràcies a la transmissió dels valors socials del projecte als joves d’entre 12 i 18 anys.