La Unitat de Psicogènere del SPL realitza varis tallers formatius sobre relacions abusives i violències de gènere en diferents centres educatius del municipi de Polinyà

psicogenere

12/04/2018

Els tallers tenen com a objectiu prevenir les relacions abusives i els diferents tipus de violències de gènere des de l’àmbit de l’educació. D’aquesta manera, es duran a terme tres tipus de tallers, dirigits a nens i nenes tant de P5, com de cinquè de primària i quart d’ESO.

En aquests tallers es plantegen problemàtiques adaptades a cada franja d’edat. Així, l’alumnat de p5 treballa, mitjançat l’artteràpia, sobre expectatives i estereotips de les relacions entre nens i nenes. Els nenes i nenes de 5è de primària, per la seva banda, com es generen els prejudicis i les millors eines per a fer-hi front. El grup d’adolescents de més edat, de 4t d’ESO, aprenen a reconèixer la violència contra dones i nenes com un fet present en la vida quotidiana i es doten d’eines per a eradicar-la.

Tot el contingut impartit es treballa a partir de metodologies participatives i dinàmiques, que generen debat i reflexió col·lectiva entre les persones participants, ja que d’aquesta manera es potencia l’aprenentatge, al connectar allò que es diu amb allò que es fa.