La Cursa de la UAB, el dimecres, 13 de desembre

Enguany, la UAB torna a organitzar La Cursa de la UAB, una festa esportiva i solidària per captar fons per a les malalties infeccioses, a les que La Marató de TV3 destinarà enguany la recaptació. Com a novetat, es farà entre setmana, s'escurcen les distàncies i es canvia l'itinerari, per tal d'incentivar la participació de la comunitat UAB, en un any en què la universitat celebra el seu 50è aniversari. Les inscripcions són obertes fins el dilluns, 11 de desembre.

03/11/2017

És un recorregut que passarà per l'interior del campus, proper a les facultats i als espais més emblemàtics de la UAB com són les Columnes, la Plaça Cívica i l'Eix central.

La sisena edició de la Cursa de la UAB en suport de La Marató de TV3, tindrà lloc el dimecres, 13 de desembre, a les 13.30 hores. La sortida serà de l'avinguda de l'Eix Central, entre el Servei d'Activitat Física (on hi haurà avituallament a l'arribada, guarda roba, vestidors i dutxes) i el pont de Ciències. UAB Campus Media retransmetrà la cursa a través dels seus mitjans (ràdio i tv).

El recorregut de la cursa serà de 6,2 km., és a dir, dues voltes a un circuit de 3,2 km. La caminada serà una volta al circuit de 3,2 km., d'uns 45 minuts. És un recorregut que passarà per l'interior del campus, proper a les facultats i als espais més emblemàtics de la Universitat com són les Columnes de la UAB, la Plaça Cívica i l'Eix central. Les inscripcions són obertes fins el dilluns, 11 de desembre, a les 12 de la nit.

ALTERACIONS DEL TRÀNSIT PER LA CURSA
L’Eix Central quedarà tallat de 13.30h a 15.00h afectant algunes línies i parades de bus. Durant aquest horari, les parades de bus Eix Central i Enginyeria-SAF, en ambdós sentits de circulació, quedaran fora de servei. Això implicarà canvi de recorreguts en les línies de bus que donen servei al Campus de la UAB. Us podeu informar aquí.

CRÈDITS PER ALS ESTUDIANTS PARTICIPANTS
Els estudiants podran reconèixer 1 crèdit ECTS per la participació a les activitats del programa Viu el campus SIS, que inclou la participació a la Cursa de la UAB 2017 i a tres activitats més del projecte Campus SiS (Saludable i Sostenible) del curs 2017-2018.
Més informació: http://blogs.uab.cat/viuelcampussisuab/

CRIDA AL VOLUNTARIAT
En l'edició de l'any passat, prop d'un centenar de persones van participar en la cursa de forma voluntària -coordinades per la Fundació Autònoma Solidària (FAS)-, col·laborant en diferents tasques d'organització com ara preparació de material, distribució de dorsals, suport durant el circuit, entre d'altres. Enguany també es requereix persones voluntàries que facin aquesta tasca que coordina la FAS. Per participar-hi com a voluntari cal inscriure's aquí.

ESTUDIANTS DE FISIOTERÀPIA PER A LA RECUPERACIÓ FÍSICA
Enguany ja s'ha confirmat la presència d'un grup d'estudiants del Grau de Fisioteràpia que oferiran tasques de recuperació física en el punt d'arribada de la cursa, per a tots els corredors i corredores que ho vulguin.

RECORREGUT 6,4 K I 45 MINUTS
Sortim de l’avinguda de l’Eix Central, al davant del Servei d'Activitat Física (SAF) en direcció cap a la Facultat de Ciències; es gira 180º per anar a buscar el carrer de Les Sitges i passar per sota l’edifici de l’Escola d’Enginyeria; un cop arribats a l’avinguda de Serragalliners, es gira a l’esquerra per la zona de vianants passant pel davant de Bombers fins arribar a la Facultat de Ciències de l’Educació, on tornem a girar a l’esquerra per anar a buscar la Plaça Cívica; travessem la plaça i girem a l’esquerra per anar a buscar el camí que travessa el campus paral·lel a la riera fins l'ICTA; arribem al carrer de la Font del Carme; passem per davant les Columnes de la UAB, i girem a l’esquerra entrant a l’Eix Central, fins l'arribada.

RECORREGUT CURSA MOBILITAT REDUÏDA
La Cursa de la UAB és una de les poques curses existents que inclou un recorregut específic per a les persones que tenen mobilitat reduïda. El recorregut de 660 metres s'inciarà en el punt de sortida/arribada de la cursa. En arribar a la rotonda d’accés a l’autopista, tornarem en direcció contrària pel carril oposat per a completar una volta fins a l’arribada, situada al mateix punt de la sortida.

Hotel Campus oferirà a totes les persones participants a la cursa o caminada una tassa de brou de la marca Aneto en arribar a la meta.

A més, coincidint amb la Cursa de la UAB tindrà lloc, en el mateix espai físic de la sortida/arribada, una Fira d'entitats i col·lectius que treballen amb diferents malalties.

RECAPTACIÓ PER A LA MARATÓ DE TV3
La Cursa de la UAB destinarà la seva recaptació a la investigació en les malalties infeccioses, que són a les que enguany es dedica La Marató de TV3. Les malalties infeccioses són la causa d'1 de cada 3 morts al món i són un problema important de salut pública. La majoria es transmeten d'uns individus als altres i poden afectar qualsevol persona. Tothom tindrà unes quantes infeccions al llarg de la seva vida. Inclou malalties com la pneumònia, la grip, la gastroenteritis o les infeccions urinàries.

LA CURSA DE L'EDICIÓ PASSADA
L'edició passada, l'any 2016, la cursa va tenir un gran èxit de participació i de solidaritat, i va recollir 14.900 euros que es van donar a La Marató de TV3 i es van inscriure més de 2.000 persones. Al llarg de les sis edicions de la cursa s'han recaptat 55.000 euros per a La Marató de TV3, amb una participació mitjana de 2.100 persones, i ha estat possible gràcies a la implicació de 400 voluntaris/es.

L'any passat, dels 2.058 inscrits, un 53% eren dones, i la resta, homes. Un 46% van participar a la caminada de 6 km., el 31% a la cursa de 10 km., el 22% a la cursa de 6km. i el 2% a la cursa de mobilitat reduïda (de 480 metres). Cerdanyola del Vallès, Barcelona, Sabadell, Terrassa i Sant Cugat van ser les principals poblacions de procedència.

INSCRIPCIONS OBERTES AQUÍ