La CONRIS Summer School 2018 congrega a estudiants i professors de 7 països europeus

Summer School CONRIS 2018 Portsmouth
L'edició d'enguany d'aquesta setmana intensiva, a Portsmouth (Anglaterra), i organitzada per la Xarxa Conris, promou el treball conjunt en diferents temes sobre prevenció i seguretat. Una experiència que serveix per intercanviar coneixement però també unir esforços per a la prevenció de riscos.

12/07/2018

La Conris Summer School, o escola d’estiu de la Xarxa Conris, ha celebrat la seva darrera edició a la ciutat de Portsmouth, al Regne Unit, entre els dies 1 i 6 de juliol.

Aquest any, l’estudiant Marta Fernández, de primer curs del Grau, ha representat a l’Escola de Prevenció i Seguretat en aquesta estada internacional, juntament amb el professor i responsable de Relacions Internacionals de l’Escola, Joaquín Rodríguez.

Enguany, l’edició de la Summer School ha girat al voltant del lema “la seguretat en un món incert” i ha congregat alumnes i professors de més de 7 països amb l’objectiu de analitzar i estudiar les darreres tendències en riscos, i oportunitats que presenta el sector, així com noves estratègies de cooperació entre universitats.

Professorat de les diferents universitats europees -entre ells Rodríguez-, van impartir classes sobre diversos temes, com ara ètica i seguretat, metodologies d’anàlisis de riscos, o estratègies de recuperació psicològica davant de processos traumàtics. A continuació, els estudiants treballaven en grup la resolució d’un cas i interactuaven entre ells.

Segons Marta Fernández, aquesta experiència li ha permès com a participant “veure altres punts de vista i formes de treballar la prevenció i la seguretat a altres llocs del continent, com ara a Bèlgica o Finlàndia”. Durant la Summer School, on s'utilitza l’anglès com a llengua vehicular, l'estudiant ha pogut aprendre terminologia específica en anglès i “desenvolupar-se més” en el treball en equip.

Una de les activitats pràctiques va ser la visita al Port Internacional de Portsmouth, on els estudiants van haver de resoldre un hipotètic cas de risc. Els participants també van realitzar una sessió amb realitat augmentada, que ofereix possibilitats de gestió de crisis en entorns urbans.

Precisament, el professor Joaquín Rodríguez ha destacat que en aquesta edició s’ha posat molt d’èmfasi en el paper clau de les noves tecnologies en seguretat, així com “la necessitat imperant d’incloure-les dins dels marcs acadèmics”.