L'Observatori de la Comunicació a Catalunya neix com un "producte viu"

Roger Loppacher i Javier Lafuente

L'InCom, el Consell de l'Audiovisual de Catalunya i la Generalitat han organitzat la jornada "Dissenyant eines per mesurar l'audiència digital a Catalunya". Durant la jornada, ha estat presentat l'Observatori de la Comunicació a Catalunya.

09/06/2017

L'Institut de la Comunicació (inCom) de la UAB, el Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC) i la Generalitat de Catalunya van presentar el nou Observatori de la Comunicació a Catalunya a la jornada "Dissenyant eines per mesurar l'audiència digital a Catalunya", que va tenir lloc el 9 de juny, al Palau Robert de Barcelona.

Amparo Huertas, directora de l'InCom, va presentar l'Observatori tot destacant que neix com un "producte viu" i com a "eina de col·laboració" enfocat a tres tipus d'usuaris: investigadors de l'àmbit de les ciències de la comunicació, professionals del sector i públic general. Huertas va explicar que un dels objectius del nou observatori, que neix amb el suport de la Generalitat i la col·laboració del CAC, serà convocar trobades un cop a l'any per debatre temes destacats per als diferents tipus de públic plantejats. La directora de l'InCom va aprofitar la seva intervenció per anunciar també la presentació d'una nova edició de l'Informe de la Comunicació a Catalunya, que tindrà lloc la propera tardor.

A la presentació de la jornada, Javier Lafuente, vicerector d'Innovació i de Projectes Estratègics de la UAB, va mostrar la "satisfacció" de la Universitat amb la tasca realitzada per l'InCom i va valorar l'Observatori com un exemple d'iniciativa que permet a la institució acadèmica tenir "impacte" en el conjunt de la societat. El vicerector va reflexionar també sobre els nous hàbits de consum de productes audiovisuals i va posar un exemple personal il·lustrador: "a casa, a vegades, som cinc persones veient coses diferents per diferents mitjans".

Per la seva banda, el president del CAC, Roger Loppacher, es va referit al tema de la jornada per declarar que cal "un nou sistema d'audiometria" i, a més, mesurar les audiències "de manera integrada" per tenir en compte tots els canals i suports tecnològics. Loppacher va emfatitzar que el públic jove, cada cop més, "migra de la pantalla tradicional a la xarxa" i les televisions s'estan adaptant a aquesta realitat. Segons va afirmar, l'observatori contribuirà a assolir una "millor anàlisi" del sector de la comunicació davant d'aquestes transformacions.

L'Observatori és un nou espai digital disponible a l'adreça http://observatoricomunicacio.cat/ que farà un seguiment permanent del sector comunicatiu per tal d'esdevenir una font d'informació bàsica tant per a l'àmbit acadèmic com per al professional. S'actualitzarà a diari tant amb continguts propis com amb continguts aliens. Hi haurà una agenda d'activitats desenvolupades a Catalunya i cròniques d'esdeveniments ja realitzats, notícies d'actualitat i ressenyes de novetats editorials, a més de l'actualització permanent de les dades recollides per a l'elaboració de l'Informe de la Comunicació a Catalunya, un projecte que es ve desenvolupant des de l'any 2000 i que es publica de manera biennal amb el suport de la Generalitat i el patrocini de Gas Natural Fenosa.

Més informació: InCom-UAB
Observatori de la Comunicació a Catalunya

 

Notícies relacionades

Totes les notícies