L'AQU atorga un segell de qualitat a dues titulacions de Filosofia i Lletres

Facultat de Filosofia i Lletres

L'AQU ha concedit una dimensió adicional que avalua la interacció entre recerca i docència a dues titulacions impartides a la Facultat de Filosofia i Lletres: el Grau d'Arqueologia i el Màster en Estudis de Llengua Espanyola, Literatura Hispànica i Espanyol com a Llengua Estrangera.

08/03/2018

L'Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari Català (AQU) ha  atorgat un nou segell de qualitat a dos títols de la Facultat de Filosofia i Lletres: el Grau de Arqueologia i el Màster en Estudis de Llengua Espanyola, Literatura Hispànica i Espanyol com a Llengua Estrangera. Tots dos títols havien estat acreditats prèviament en Progressió a l'Excel·lència.

Es tracta d'un segell complementari al de l'acreditació preceptiva, que reconeix la pràctica d'incorporar a la docència la recerca que el professorat duu a terme, amb l'objectiu de millorar l'aprenentatge i els resultats dels estudiants.

L'informe d'acreditació destaca, en referència a ambdós títols, l'alt nivell de discussió teòrica, la participació dels estudiants en la recerca, el nombre elevat d'investigadors implicats en el desenvolupament d'una recerca de qualitat, l'elaboració de treballs de qualitat metodològica i de gran innovació, la capacitat de transmissió de coneixements i d'adopció de pràctiques continuades i la bona difusió dels coneixements.

Com a propostes de millora, l'informe suggereix col·laborar amb altres centres de recerca de Catalunya i de fora de Catalunya, incrementar el nombre d'estudiants estrangers (especialment els procedents de països en desenvolupament) i augmentar les publicacions de debat.

Més informació: Facultat de Filosofia i Lletres