L’Institut de Ciències Polítiques i Socials organitza la jornada: “Drons: on som i cap a on anem?”

El centre celebrarà el dimarts 8 de maig, per tercera vegada, una edició dedicada als drons, amb la col·laboració del Grup de Recerca de la UAB sobre “Llibertat, Seguretat i Transformacions de l’Estat” (LSTE).

13/04/2018

L’Institut de Ciències Polítiques i Socials (ICPS) concentra per tercera vegada a diferents experts i professionals de l’aeronàutica i la seguretat per parlar de drons.

La jornada, sota el títol “Drons: on som i cap a on anem?”, tindrà lloc el dimarts 8 de maig, a les 17 hores, a l’Auditori del Pati Manning (C/ Montalegre, 7) de Barcelona.

Joan Lluíz Pérez, director de l’ICPS i responsable del grup de recerca LSTE-Grup UAB, presentarà l’inici de la jornada. Una tercera edició d’aquest conjunt de conferències, que intentaran fer repàs sobre el punt en què es troba l’ús dels drons en seguretat i emergències, i l’actual debat jurídic al voltant de la seva activitat.

A continuació, hi haurà una primera conferència, per títol: “La regulació dels drons. El complex equilibri entre seguretat i llibertat”, a càrrec de Marc Valls, expert legal en drons i membre del grup de recerca LSTE-Grup UAB.

A les 6 de la tarda, es donarà pas a una taula rodona, moderada pel professor de Dret de la UAB, Josep Cañabate, i membre del LSTE-Grup UAB, que comptarà amb la participació de:

• Jordi Santacana, CEO de CATUAV, companyia de drons civils d’Europa amb més trajectòria.
  • Alfons Zamarro, Responsable d’Activitats amb Drons del Grup de Treball en Drons de la European Emergency Number Association.
  • Miquel Tripiana, de la Unitat Tècnica de Seguretat Aèria de la Divisió de Transport dels Mossos d’Esquadra.
  • Xavier Torradas, pilot d’helicòpter i instructor de vol al Club d’Aeromodelisme de Sant Cugat del Vallès, a Helipistas ATO 124 i a Aircatdrone.

Per últim, el director de l’Institut de Ciències Polítiques i Socials, Joan Lluís Pérez, conclourà l’acte.

Com inscriure’m

Per assistir a la 3a jornada sobre drons, organitzada per l’ICPS, has d’omplir la següent butlleta d’inscripció.

Més informació

Pots llegir l’últim article sobre la mobilitat i els drons del professor A. Perona, o consulta la segona edició del Curs en Pilot i Operador de Drons en Seguretat i Emergències de l’Escola, que començarà el proper dissabte 28 d’abril.