Imma Haro inaugura els curs 2017/2018 a la Facultat

















L'acte va comptar amb la presència de la vicerectora de comunicació Virginia Luzón, la degana Maria José Recoder, el professor Armand Balsebre i la convidada per a realitzar la lliçó inaugural Imma Haro.

"Aprofita el teu momentum en publicitat" és el suggeridor títol que l'alumni Imma Haro va escollir per a la lliçó inaugural del curs acadèmic 2017/2018, que va repassar les tendències clau del sector publicitari.

25/10/2017

L'acte inaugural del curs es va iniciar amb els parlaments de Virginia Luzón, vicerectora de Comunicació de la UAB, Maria José Recoder, degana de la Facultat i Armand Balsebre, professor de la casa. Després d'una breu introducció per part de Luzón i Recoder, Balsebre va presentar la convidada per a fer la lliçó inaugural de l'acte, la publicista Imma Haro, exalumne de la Facultat.

Imma Haro es va llicenciar en Ciències de la Informació (especialitat publicitat) a la Universitat Autònoma de Barcelona; universitat on també va cursar el Màster en Comunicació Audiovisual i Publicitat: noves tecnologies. Durant alguns anys va continuar vinculada a la Facultat impartint classes al Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat. Actualment és directora general de l'oficina de la multinacional Havas Worldwide a Barcelona, l'agència creativa del grup Havas situada entre les primeres Top 5 a nivell d'inversió publicitària a Espanya (segons Infoadex).

"Aprofita el teu momentum en publicitat" és el títol de la lliçó que Haro va realitzar a l'Aula Magna de la Facultat. La lliçó va fer un repàs a l'actualitat del sector publicitari, presentant les tendències claus en quatre eixos, consumidors, canals d'emissió, continguts i agències. Pel que fa als consumidors va parlar sobre com els productes publicitaris són cada cop molt més centrats en els consumidors i no tant en el producte, sobre com es comença a dibuixar una segmentació conductual en lloc de sociodemogràfica, i sobre com ens estem desplaçant cap a una clara microsegmentació d'aquell públic a qui volem fer arribar els nostres productes. Respecte als canals d'emissió va comentar com el sector cerca cada cop més la multiplataforma i multipantalla així com traspassar les noves fronteres de l'audiovisual amb la realitat virtual, augmentada o ampliada. Sobre els continguts del món publicitari va observar com l'story-telling s'està quedant enrere i es busca un story-plan i la importància dels ja famosos influencers per generar contingut relacionat amb la teva marca. Finalment, pel que fa a les agències Haro va indicar com aquestes s'adapten al constant canvi del sector i sobre com veuen amb importància la formació holística dels joves talents que tant cerquen les mateixes agències. Va acabar la seva lliçó recordant que en aquest món, la passió i l'esforç són claus per aconseguir l'èxit i que els joves publicitaris no s'han de buscar a si mateixos, sinó que s'han de crear. L'Aula Magna va reaccionar amb un fort aplaudiment.

Un cop finalitzada la lliçó inaugural, la degana Maria José Recoder va agafar la paraula i, després d'un calorós agraïment a Imma Haro, va presentar diverses activitats i renovacions que es realitzarien a la Facultat més enllà de l'Aula, com el Drac Novell, la renovació de la Redacció Integrada d'UAB Campus Mèdia o l'èxit de l'espai Es Tendal. Recoder també va fer una reflexió sobre el moment actual de la comunicació i va recordar que ara més que mai ens cal una comunicació compromesa i professional. L'acte va concloure amb el comiat de la vicerectora Virginia Luzón.

 

Notícies relacionades

"Pianos de tardor" a les facultats

Un piano restarà durant el dimarts, 21 de novembre, vigília de la patrona de la música, Santa Cecília, a les facultats de Filosofia i Lletres, a Biociències, a Ciències i a Ciències de la Comunicació, a disposició lliure de tothom que el vulgui tocar. És una activitat organitzada en el marc del 50è aniversari de la UAB.


Llegir més

Totes les notícies