Els estudiants del Màster en Gestió Hotelera acaben el curs amb un Business Game

MUGEH Business Game
Durant aquest mes de juny, els estudiants han assumit en grup la tasca de dirigir un hotel mitjançant un simulador. L’objectiu era assolir una visió integradora i aconseguir gestionar l’hotel de la manera més eficient.

21/06/2018

El 20 de juny, els estudiants del Màster Universitari de Gestió d’Empreses Hoteleres han posat punt i final a la formació a través d’un Business Game, anomenat Cesim Hospitality.

Un Business Game permet la creació de diferents escenaris i simulacions d'un negoci per millorar les competències en gestió empresarial a través de l’ús de tècniques learning-by-doing o “aprendre fent”. Els estudiants han pogut posar en pràctica els coneixements adquirits al llarg del curs com una activitat de tancament, entre els dies 1, 13 i 20 de juny.

Segons un dels coordinadors i professor del Màster, Daniel Blabia, aquest sistema integral -que inclou un conglomerat de departaments com ara manteniment, food and beverage, recursos humans, finances i marketing-, permet veure "com aquests interaccionen per oferir el millor servei als clients obtenint els màxims beneficis possibles".  
 
Primer, els alumnes es van dividir en grups de quatre per formar un equip de direcció d’un hotel. En una segona sessió, els estudiants plantejaven una metodologia de gestió i dissenyaven les polítiques que aplicarien al seu negoci.

Els alumnes van realitzar una presentació final on posaven sobre la taula l’estratègia directiva i les mesures empleades mitjançant el simulador, des d’on determinaven el preu de les habitacions, els serveis inclosos, la satisfacció dels clients o la plantilla de personal.

L'equip guanyador d'enguany va ser aquell qui va saber identificar millor el seu segment de client i fer treballar en línia tots els departaments, obtenint així el màxim de beneficis.

Entre els estudiants s’ha valorat molt positivament aquesta iniciativa, ja que alguns són professionals en actiu i l’activitat els hi ha fet “reflexionar” sobre com es gestiona un hotel més enllà d’un departament, obtenint una visió íntegra del negoci.

El Business Game específic del sector hoteler, dins l’últim mòdul del Màster “Sistemes d’Informació”, ha permès als estudiants tenir una visió global i integradora de l’entorn de treball, a partir de casos reals, on també han après programari de CRM, Business Intelligence o PMS.

Descobreix més sobre el Màster Universitari en Gestió d’Empreses Hoteleres.