El turisme creatiu com a mitjà per combatre el turisme de masses
21/02/2018
Aquest dimarts, l’Escola de Turisme i Direcció Hotelera ha acollit la celebració d’un seminari de recerca per als alumnes de Turisme impartit per la professora Kathleen Scherf de la Thompson Rivers University (Canadà).
Scherf ha reflexionat sobre l’evolució que ha patit el turisme: des del turisme de masses, com el que actualment afecta, en part, la ciutat de Barcelona, fins al turisme Creatiu com a proposta per millorar-ne la qualitat.
El turisme Creatiu pretén crear productes turístics on els visitants interactuïn directament amb els locals per tal d’aportar valor afegit a la ciutat o país d’estada. Amb això es vol aconseguir establir nexes d’unió autèntics entre veïns i turistes, oferint-los quelcom que no podran trobar enlloc més.
Al seminari s’hi han destacat reiteradament les idees de que els viatgers busquen cada cop més l’autenticitat de la destinació on viatgen i la importància de centrar les experiències com a valors fonamentals en la creació de nous productes turístics.
Kathleen Scherf també ha parlat del repte que suposa per ciutats com Barcelona acollir amb qualitat tot el turisme que rep actualment conciliant els interessos entre visitants i residents: “Perquè això sigui possible s’ha de tenir bones infraestructures i una bona convivència amb els veïns.”
Scherf està realitzant una estada com a professora visitant a l’Escola de Turisme i Direcció Hotelera, mentre realitza un estudi sobre el turisme al barri del Raval a Barcelona. Al final del seminari la professora ha demanat als alumnes que haguessin visitat aquest barri que omplissin una breu enquesta per a la recerca que comparteix amb la coordinadora del Màster de Turisme i Humanitats de l’Escola, Maria Abril.
Més informació:
Presentació "The experiential Trend" (Kathleen Scherf)