Conferència d’Izaskun Arretxe a la FTI

La xerrada serà dimecres 13 de desembre, a la una del migdia, a l’aula 5 de la FTI.

04/12/2017

En el marc del 25è aniversari de la FTI, la facultat acollirà aquesta xerrada sobre la internacionalització del català. Serà a càrrec de la directora de l’Àrea de Literatura i Pensament de l’Institut Ramon Llull, Izaskun Arretxe.

Izaskun Arretxe és llicenciada en Filologia Catalana per la Universitat Autònoma de Barcelona, i és autora de la tesi “La teoria de l’amor a l’obra poètica d’Ausiàs March”. La trajectòria d’Arretxe en les lletres catalanes és llarga i ha treballat per a diferents editorials: Quaderns Crema, Editorial Anagrama i Ara Llibres, editorial que va dirigir entre 2008 i 2016. També ha estat directora general de Critèria, l’espai web de correcció de l’Institut d’Estudis Catalans. Entre 2012 i 2016 va ser especialment activa a l’Associació d’Editors en Llengua Catalana, primer com a membre de la Junta Directiva i després com a vicepresidenta.

L’Institut Ramon Llull és un ens públic que es dedica a promoure a l’estranger els estudis de llengua i cultura catalanes. L’Àrea de Literatura i Pensament posa èmfasi en la publicació en altres llengües d’obres originalment en català i en fa difusió per incrementar-ne la visibilitat internacional.