"Masterclass" sobre La Marató de TV3 a Economia i Biociències

AlbertClosasTV3
El proper dijous, 15 de febrer, a les 12.30 h, a la sala d'actes de la Facultat d'Economia, tindrà lloc la segona masterclass sobre La Marató de TV3, sobre els aspectes econòmics. El dilluns, 19 de febrer, a Biociències, a les 12 h. la tercera masterclass tractarà de la recerca. Les xerrades es fan en el marc del 50 aniversari de la UAB.

24/01/2018

En 25 anys La Marató de TV3 ha finançat 757 projectes de recerca i ha implicat al voltant de 7.000 investigadors.

La Fundació La Marató de TV3, juntament amb la UAB, oferiran aquest curs el cicle de masterclass “La Marató com a model d’èxit en el finançament de la recerca”, amb l’objectiu d’analitzar i donar a conèixer les claus de l’èxit de la telemarató als universitaris. Les masterclass es podran seguir al canal Campus Media de la UAB mitjançant aquest link.

MASTERCLASS A ECONOMIA
El proper dijous, 15 de febrer, a les 12.30 h, a la sala d'actes de la Facultat d'Economia, tindrà lloc la segona xerrada sobre La Marató de TV3, activitat que s'emmarca en els actes de commemoració del 50è aniversari de la UAB.

L'objectiu d'aquestes conferències és explicar com funciona i com s'organitza per dins La Marató de TV3 per tal d'aconseguir el seu objectiu final: la captació de fons per a les malalties triades en cada edició.

La masterclass serà moderada per Albert Closas, periodista i director del programa econòmic "Valor afegit", de TV3. Hi intervindrà Diego Prior, degà de la Facultat d'Economia, Lluís Bernabé, director de la Fundació La Marató de TV3, Joan B.Casas, economista i degà del Col.legi d'Economistes de Catalunya, i Miquel Toronell, director general de SERVIS.

La Marató no només contribueix a finançar directament projectes de recerca biomèdia d'excel.lència, sinó que gràcies als donatius dels ciutadans, cada euro destinat a La Marató ha generat 1 euro més per finançar nova recerca, s'han creat 377 llocs de treball en aquesta àrea -una mitjana de 15 a l'any-, s'han format 2.500 investigadors i s'han doctorat 650 professionals.

MÀSTERCLASS A BIOCIÈNCIES

A Biociències, el dilluns, 19 de febrer, la comunitat universitària podrà conèixer aspectes relacionats amb la captació de fons i els projectes de recerca que es financien amb tot allò que es recauda gràcies a aquest project solidari. Serà a les 12:00  hores a la sala d'actes. Hi intervindran Jaume Farrés, degà de la Facultat de Biociències, Lluís Bernabé, director de la Fundació La Marató de TV3,  Antoni Dedeu, director de l’Agència de Qualitat i Avaluació en Salut –AQUAS que exposarà la Transparència i rigor en el procés de selecció i seguiment dels projectes finançats amb els fons de La Marató.

Jordi Barretina, director de de l’Institut d’Investigació Biomèdica de Girona es preguntarà" Què representa per a l’investigador posar en marxa el seu projecte de recerca gràcies a la suma d’esforços dels donants a La Marató, la primera iniciativa solidària del país?". Pilar Grasset, familiar de pacient que va participar en La Marató i testimoni directe dels resultats en la salut que obtenen els projectes de recerca, i Carles Prats, periodista i presentador d'Informatiu a TV3 i persona amb una cardiopatia congènita,aportaran els testimonis personals.

COMUNICACIÓ, RECERCA I ECONOMIA A LA UAB
Al llarg dels seus 26 anys, al voltant de 3.100 empreses han contribuït en l'èxit d'aquest projecte solidari. En la masterclass es tractarà de respondre per què s'ha consolidat el projecte de La Marató de TV3 i Catalunya Ràdio, con incideix l'aportació de La Marató en l'àmbit econòmic i empresarial, si és important la implicació del sector econòmic i empresarial o què motiva a les empreses a vincular-se a la marca i quina és la seva aportació, entre d'alres.

El passat 30 de novembre, la Facultat de Ciències de la Comunicació va acollir la primera de les tres xerrades, on es va parlar sobre l’èxit del model comunicatiu del programa. Hi van participar, entre d’altres, la periodista Helena Garcia Melero i el director de màrqueting de La Marató Dani Reyes.

El projecte La Marató ha estat un motor de la investigació a Catalunya, ja que en 25 anys ha finançat un total de 757 projectes de recerca i ha implicat entorn els 7.000 investigadors. Gràcies als donatius dels ciutadans s’han generat 377 llocs de treball en l’àrea de la recerca biomèdica, s’han format 2.500 investigadors i s’han doctorat 650 professionals. La implicació de la Marató ha revertit en l’àmbit universitari, ja que ha sensibilitzat i despertat vocacions científiques gràcies a la transmissió dels valors socials del projecte als joves d’entre 12 i 18 anys.