La UAB Aposta pel coneixement i la innovació

Acords del Claustre i Consell de Govern

Acords de la sessió

[26/01/2017] Consell de Govern

 
Punt 1. Aprovació de l'acta de la darrera sessió [+]
Punt 2. Informe de la rectora
Punt 3. Propostes de normatives:
3.1. Modificació de la normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB. [+]

Punt 4.  Elecció de representants:
4.1. Elecció dels membres de les comissions del Consell de Govern [+]
4.2. Elecció dels representants del Consell de Govern en el Consell Social: Professorat, estudiantat i personal d’administració i serveis [+]
4.3. Elecció de l’estudiant membre de la Conferència General del Consell Interuniversitari de Catalunya [+]
4.4. Elecció de l’estudiant del Consell de Govern membre del Consell d’Estudiants de la UAB  [+]

Punt 5   Afers del personal acadèmic:
5.1. Modificació de la Guia d’avaluació de l’activitat docent del professorat de la UAB  
 
Punt 6Afers Econòmico-pressupostaris:
6.1. Programació del Pla d’Inversions Universitàries 2016  [+]
6.2. Simplificació del procediment d’aprovació de despeses plurianuals [+]

Punt 7Afers Acadèmics:
7.1. Creació de títols de màsters propis i diplomes de postgrau

Punt 8. Estructures bàsiques i serveis de la UAB:
8.1. Modificació del nom del Departament de Pediatria, Obstetrícia i Ginecologia i de Medicina Preventiva.
8.2. Creació del Servei d’Ocupabilitat.
8.3. Dissolució del Centre d’Accessibilitat i Intel·ligència Ambiental del Catalunya (CAIAC)

Punt 9. Cessions d’espais i altres béns de titularitat de la UAB:
9.1. Cessió d’un model d’utilitat a un investigador
9.2. Cessió d’ús d’uns terrenys a LGAI TECHNOLOGICAL CENTER, S.A.
9.3. Cessió d’ús de superfície a Autocars R Font SAU
9.4. Ratificació d’un contracte de llicència sense exclusivitat d’un software

Punt 10.  Afers de tràmit:
10.1. Informació dels convenis subscrits per la UAB en el 2016
10.2. Proposta i acord dels complements retributius addicionals de recerca del personal docent i investigador funcionari. Primera convocatòria AAI Funcionari (2016) d’AQU Catalunya
10.3. Pròrroga de la contractació conjunta del servei de telecomunicacions corporatives
10.4. Aprovació d’un conveni: Conveni de cooperació entre la Universitat Autònoma de Barcelona i el Consell Comarcal del Vallès Occidental per a la cessió d’ús temporal d’una caldera de biomassa a l’edifici del Servei d’Activitat Físicoesportives.
Punt 11   Torn obert de paraules
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Punt 1. Aprovació de l'acta de la darrera sessió
 
Acord 01/2017, de 26 de gener, del Consell de Govern
 
Aprovar l’acta de la sessió anterior del dia  1 de desembre de 2016. Acta
 
 
Punt 3. Propostes de normatives: Modificació de la normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB.

Acord 02/2017, de 26 de gener, del Consell de Govern
 
Vistes les propostes de modificació de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, una presentada pels degans/deganes i director de centre, i una altra presentada pel personal d’administració i serveis que són membres del Claustre.
 
Vist el que disposa l'article 62 dels Estatuts de la UAB sobre la creació i regulació de les comissions del Consell de Govern.
 
Vist que s’estableix a l’article 23 del Reglament del Consell de Govern pel que fa a la composició de les comissions del Consell de Govern.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS
 
PRIMER.- Modificar l’article 9.f de la normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per acord del Govern de 15 de juliol de 2009, i modificada pels acords del mateix Consell de Govern de 13 de juliol i 16 de desembre de 2011, de 25 d’abril, de 17 de juliol de 2012, de 19 de novembre de 2012, i de 14 de març de 2013 de 14 de juliol de 2016 i de 27 de setembre de 2016, referent a la Comissió d’Economia i Organització, en els termes següents:
 
f) Cinc degans, deganes, directors o directores d’escola o persones que designin en representació dels centres (una per cada àmbit: ciències experimentals i tecnologies, ciències de la salut, ciències humanes, i dos per a l’àmbit de les ciències socials).
 
SEGON.- Modificar l’article 17.h de la normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, abans esmentada, referent a la Comissió de Personal Acadèmic, en els termes següents:
 
h) Cinc degans, deganes, directors o directores d’escola o persones que designin en representació dels centres (un per cada àmbit: ciències experimentals i tecnologies, ciències de la salut, ciències humanes, i dos per a l’àmbit de les ciències socials).
 
TERCER.- Modificar l’article 7.h de la normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, abans esmentada, referent a la Comissió d’Alumnat i Ocupabilitat, en els termes següents:
 
h) Una persona que representi el personal d’administració i serveis i sigui membre del Claustre.
QUART.- Modificar l’article 9.i de la normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, abans esmentada, referent a la Comissió d’Economia i Organització, en els termes següents:
 
i) Dues persones que representin el personal d’administració i serveis i que siguin membres del Claustre.
 
CINQUÈ.- Modificar l’article 11.l de la normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, abans esmentada, referent a la Comissió d’Afers Acadèmics, en els termes següents:
 
l) Dues persones que representin el personal d’administració i serveis i que siguin membres del Claustre.
 
SISÈ.- Modificar l’article 13.j de la normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, abans esmentada, referent a la Comissió de Doctorat, en els termes següents:
 
j) Dues persones que representin el personal d’administració i serveis i que siguin membres del Claustre.
 
SETÈ.- Modificar l’article 21.l de la normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, abans esmentada, referent a la Comissió de Transferència de Coneixements i Projectes Estratègics, en els termes següents:
 
l) Dues persones que representin el personal d’administració i serveis i que siguin membres del Claustre.
 
VUITÈ.- Establir l'entrada en vigor d'aquesta modificació des de la seva aprovació per part del Consell de Govern, i ordenar la seva publicació al Butlletí Oficial de la UAB.
 
NOVÈ.- Encarregar la secretària general l’execució i el seguiment dels acords anteriors.
 
DESÈ.- Comunicar aquests acords als presidents i els secretaris de les comissions del Consell de Govern, així com a l’Oficina de Coordinació Institucional per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
 
 
Punt 4.1. Elecció de representants: Elecció dels membres de les comissions del Consell de Govern
 
 
Acord 03/2017, de 26 de gener, del Consell de Govern
 
Atès que l’article 10 del Reglament del Consell de Govern i l’article 4.1. de la Normativa  de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, estableixen el mandat de les comissions del Consell de Govern.
 
Atès que, després de les eleccions al Claustre i de comptar amb els nous representants del Claustre en el Consell de Govern, ha finalitzat el mandat dels membres de les comissions del Consell de Govern i, per tant, correspon iniciar un nou mandat, motiu pel qual s’ha de procedir a l’elecció dels membres d’aquestes comissions.
 
Vist que l’article 3 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB estableix:
 
1. Els membres de les comissions, excepte els que s'esmenten al paràgraf següent, són elegits pel Consell de Govern, després d'haver presentat prèviament la candidatura corresponent, i d'acord amb el que estableix l'article 24 del Reglament del Consell de Govern.
 
2. Els degans i directors d'escola, de departament o d'institut són elegits pel col·lectiu respectiu i d'entre els membres d'aquest, i són membres de la comissió per raó del càrrec. En el moment de l'elecció, s'han de proclamar el titular i el suplent.
 
3. Les persones candidates a representar l’estudiantat a les comissions del Consell de Govern han de ser proposades pel Consell d’Estudiants de la UAB. En el cas que siguin candidats a representar l’estudiantat de postgrau hauran de pertànyer al col·lectiu del personal investigador en formació (PIF).
 
Vist el que disposa l'article 24 del Reglament del Consell de Govern
 
1. Els membres de les Comissions són elegits pel Consell de Govern, prèvia presentació de candidatures, que serà comunicada a efectes de publicitat als diversos estaments i a les estructures bàsiques de la universitat.
 
2. Les candidatures s'han de presentar per escrit, amb especificació de Comissió i estament, a la Secretaria General, la qual ha de garantir la publicitat de la convocatòria entre els membres de la comunitat universitària.
 
3. L'elecció es farà per majoria simple de vots emesos. L'escrutini es realitzarà recomptant els vots i ordenant els candidats per ordre descendent en nombre de vots i resultaran elegits els més votats que compleixin les condicions generades de composició establerts per a cada Comissió. En cas que alguna de les eleccions deixés vacant un o diversos llocs per cobrir, es procedirà a una nova votació.
 
Atès que correspon al Consell de Govern l’elecció dels següents membres:
 
COMISSIÓ D’AFERS ACADÈMICS
-       2 professors o professores, dels quals com a mínim un ha de ser del sector B.
-       2 PAS que siguin membres del Claustre.(Condicionat a l’aprovació de la modificació de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB)
-       2 estudiants, proposats pel Consell d’Estudiants de la UAB.
 
COMISSIÓ D’ALUMNAT I OCUPABILITAT
-       4 membres del professorat, un dels quals ha de ser membre del sector B.
-       1 PAS que sigui membre del Claustre. (Condicionat a l’aprovació de la modificació de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB)
-       6 estudiants proposats pel Consell d’Estudiants entre ells el seu president o presidenta.
-       Una representació del Consell d’Estudiants de la UAB, amb veu i sense vot.
 
COMISSIÓ D’ECONOMIA I D’ORGANITZACIÓ
-       2 professors o professores membres del Consell de Govern o del Claustre, un del sector A i un del sector B.
-       2 PAS que siguin membres del Claustre.(Condicionat a l’aprovació de la modificació de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB)
-       2 estudiants proposats pel Consell d’Estudiants de la UAB.
 
COMISSIÓ D’INVESTIGACIÓ

- 4 professors o professores (un per cada àmbit: ciències experimentals i tecnologies, ciències de la salut, ciències socials i ciències humanes), dels quals com a mínim un ha de ser del sector B i dos han de ser caps de grups SGR (un, dels camps de les ciències experimentals i tecnologies i de les ciències de la salut, i un altre, dels camps de les ciències socials i de les ciències humanes).
 
-   1 persona que representi el personal investigador (Ramon y Cajal, ICREA o altres figures similars).
-   1 estudiant de postgrau, que pertanyin al col·lectiu del personal investigador en formació (PIF).

-       1 membre del Consell d’Estudiants de la UAB, amb veu i sense vot
 
COMISSIÓ DE DOCTORAT
-       8 coordinadors o coordinadores de programes de doctorat (dos per cada àmbit: ciències experimentals i tecnologies, ciències de la salut, ciències socials i ciències humanes).
2 estudiants de doctorat que siguin membres del Claustre.
-       2 PAS que siguin membres del Claustre. (Condicionat a l’aprovació de la modificació de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB)
-       2 membres del Consell d’Estudiants, amb veu i sense vot.
 
COMISSIÓ DE PERSONAL ACADÈMIC
-       2 professors o professores membres del Consell de Govern o del Claustre que no siguin degans o directors d’escola ni directors de departament, un dels quals ha de ser del sector B.
-       1 persona que representi el personal investigador (Ramon y Cajal, ICREA o altres figures similars)
-       2 estudiants de postgrau, que pertanyin al col·lectiu del personal investigador en formació (PIF).
-       2 membres del Consell d’Estudiants de la UAB, amb veu i sense vot.
 
COMISSIÓ DE TRANSFERÈNCIA DE CONEIXEMENTS I PROJECTES ESTRATÈGICS
-       2 professors o professores membres del Consell de Govern o del Claustre, dels quals com a mínim un ha de ser del sector B.
-       1 director o directora de centre d’estudis i recerca.
-       1 director o directora de centre d’innovació tecnològica.
-       1 estudiant de postgrau, que pertanyi al col·lectiu del personal investigador en formació (PIF).
-       2 PAS que siguin membres del Claustre.(Condicionat a l’aprovació de la modificació de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB)
-       1 membre del Consell d’Estudiants de la UAB, amb veu i sense vot.
 
COMISSIÓ DE RELACIONS INTERNACIONALS I DE POLÍTICA LINGÜÍSTICA
-       1 PAS que sigui membre del Claustre.
-       4 estudiants, proposats pel Consell d’Estudiants de la UAB.
 
Vist que s'ha obert el termini de presentació de candidatures fins a les 9:00 el dia 25 de gener de 2017. Per tal que els membres del Consell de Govern puguin conèixer les candidatures presentades, s’ha habilitat un pàgina de consulta.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS
 
PRIMER.- Elegir els membres de les comissions delegades del Consell de Govern en els termes que consten al document que s'annexa. (DOC)
SEGON.- Comunicar el resultat de la votació a les persones que resulten escollides i als presidents de les comissions delegades.
 
TERCER.- Publicar el resultat de la votació a la Intranet de la UAB corresponent als diferents col·lectius.
 
 
Punt 4.2. Elecció de representants: Elecció dels representants del Consell de Govern en el Consell Social: Professorat, estudiantat i personal d’administració i serveis
 
 
Acord 04/2017, de 26 de gener, del Consell de Govern
 
Vist que l'article 83 de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d'universitats de Catalunya, disposa que els membres del Consell Social que pertanyen al Consell de Govern de la universitat són un representant dels estudiants, un representant del personal docent i investigador i un representant del personal d'administració i serveis, elegits pel mateix Consell de Govern d'entre els seus membres per un període màxim de quatre anys.
 
En data 15 de desembre de 2016 es va constituir el nou Claustre i es van escollir els seus representants en el Consell de Govern. Això comporta que els membres del Consell de Govern en representació del professorat, de l’estudiantat i del personal d’administració i serveis hagin causat baixa i, per tant, que s’hagi de procedir a l’elecció dels representants d’aquests col·lectius en el Consell Social.
 
Vist que s'ha obert el termini de presentació de candidatures fins a les 9:00 del dia 25 de gener de 2017. Per tal que els membres del Consell de Govern puguin conèixer les candidatures presentades, s’ha habilitat un pàgina de consulta.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS
 
PRIMER.- Nomenar els representants del Consell de Govern al Consell Social que tot seguit s'indiquen:
 
1 representant del professorat
 
Xavier Verge Mestre
 
1 estudiant
 
Titular:
Laura Gisbert López
 
Suplent:
Laura Ruiz Hernàndez
 
1 representant del personal d’administració i serveis
 
Titular:
Juan Montesinos Andrade
 
 
SEGON.- Comunicar el resultat de la votació a les persones que resultin escollides i al Consell Social.
 
TERCER.- Ordenar la publicació d’aquests nomenaments en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.
 
 
Punt 4.3. Elecció de representants: Elecció de l’estudiant membre de la Conferència General del Consell Interuniversitari de Catalunya
 
Acord 05/2017, de 26 de gener, del Consell de Govern
 
L’article 127.2.f) de la Llei1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya estableix que integren la Conferència General del Consell Interuniversitari de Catalunya, entre d’altres, tres representants de la comunitat universitària de cadascuna de les universitats públiques i privades, nomenats d’acord amb el que estableixi el consell de govern o les normes d’organització i de funcionament respectius, les quals, en tot cas, han de garantir la representació dels estudiants.
 
En data 4 de març de 1999 la Junta de Govern (òrgan anterior a l’actual Consell de Govern) va acordar designar com a representants d’aquesta Conferència General dos vicerectors i un estudiant nomenats per la mateixa Junta de Govern entre els seus membres.
 
De conformitat amb l'article 3.a del Reglament del Consell d'Estudiants de la UAB aprovat pel Consell de Govern en data 25 d'abril de 2012, el qual estableix que una de les competències d'aquest Consell d'Estudiants és representar la comunitat estudiantil de la UAB, entre d'altres, en la Conferència General del Consell Interuniversitari de Catalunya, només en podran presentar candidatura per a aquesta elecció els estudiants membres del Consell de Govern que siguin membres del Consell d'Estudiants de la UAB.
 
Atès que l’estudiant escollit anteriorment ha perdut la condició de membre del Consell de Govern, correspon ara la designació del representant dels estudiants.
 
Vist que s'ha obert el termini de presentació de candidatures fins a les 9:00 del dia 25 de gener de 2017.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS
 
PRIMER.- Nomenar l’estudiant Daniel Martí i Tubau representant de la UAB a la Conferència General del Consell Interuniversitari de Catalunya, en substitució del que ha causat baixa.
 
SEGON.- Comunicar aquest acord a les persones interessadesi al Consell Interuniversitari de Catalunya.
 
 
Punt 4.4. Elecció de representants: Elecció de l’estudiant del Consell de Govern membre del Consell d’Estudiants de la UAB

Acord 06/2017, de 26 de gener, del Consell de Govern
 
En data 15 de desembre de 2016 es van constituir el nou Claustre i es van escollir els seus representants en el Consell de Govern. Això ha comportat, entre d’altres extrems, que l’estudiant del Consell de Govern membre del Consell d’Estudiants de la UAB ha causat baixa com a membre del Consell de Govern i, per tant, que s’hagi de procedir a l’elecció d’aquest estudiant.
 
Vist el Reglament del Consell d’Estudiants de la UAB, aprovat pel Consell de Govern en data 25 d’abril de 2012, el qual estableix en el seu article 2.1.b que serà membre del Consell d’Estudiants de la UAB un estudiant que sigui membre del Consell de Govern.
 
Vist el Reglament de funcionament intern del Consell d’Estudiants de la UAB, aprovat pel Consell de Govern en data 5 de juny de 2013 i ratificat per acord del Consell de Govern de 17 de juliol de 2013, el qual estableix en el seu article 1.1.b que serà membre del Consell d’Estudiants de la UAB un dels representants dels estudiants al Consell de Govern, a proposta del Consell d’Estudiants de la UAB.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS
 
PRIMER.- Nomenar Laura Ruiz Hernàndez representant dels estudiants del Consell de Govern en el Consell d’Estudiants de la UAB.
 
SEGON.- Comunicar el resultat de la votació a la persona que resulti escollida i al Consell d’Estudiants de la UAB.
 
 

Punt 6.1. Afers Econòmico-pressupostaris: Programació del Pla d’Inversions Universitàries 2016
 
Acord 07/2017, de 26 de gener, del Consell de Govern
 
Vista la proposta de la Gerència en relació amb la programació del Pla d’Inversions Universitàries (PIU) 2016.
 
Vist que la Comissió d’Economia i d’Organització en sessió de 23  de novembre de 2016 va informar favorablement de la proposta de programació del PIU 2016.
 
Atès que el document presentat conté informació relativa a les quantitats programades i executades  per a l’exercici  de 2016.
 
Vist l'article 120 de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d'Universitats de Catalunya, que preveu que el pla d'inversions universitàries és l'instrument específic per a finançar les infraestructures i els equipaments de les universitats públiques que es requereixen per a l'execució de la programació universitària a Catalunya.
 
Vist l’article 3, lletra p) del Reglament de Consell de Govern segons redacció donada per Acord de 10 de desembre de 2013, pel que fa a les competències de l’esmentat òrgan, precepte que determina que li correspon aprovar la programació econòmica plurianual de la Universitat per al seu tràmit al Consell Social.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector d’Economia i de Campus, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS:
 
PRIMER. Aprovar la programació del Pla d’Inversions Universitàries (PIU) pel 2016, que s’annexa. (DOC)
 
SEGON. Elevar aquesta proposta al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències.
 
TERCER. Comunicar els anteriors acords al gerent per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los  efectius.
 
 
Punt 6.2. Afers Econòmico-pressupostaris: Simplificació del procediment d’aprovació de despeses plurianuals

Acord 08/2017, de 26 de gener, del Consell de Govern
 
Atesa la proposta del vicerector d’Economia i de Campus d’elaborar un procediment de simplificació de la tramitació dels expedients contractació administrativa que impliquin compromisos de despesa de caràcter pluriennal per a la UAB.
 
Vist el que disposa l’article 89, lletra d) de la Llei 1/2003, de 19 de febrer,  d’Universitats de Catalunya, pel que fa  a les competències del Consell Social en matèria de despesa pluriennal.
 
Atès el que disposen els articles 109  i 110  del Reial Decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre,  pel qual s’aprova el text refós de la Llei de Contractes del Sector Públic pel que fa a la fiscalització prèvia dels òrgan de govern competents en matèria de contractació administrativa que impliquin un compromís de despesa pluriennal.
 
Vist el que disposa l’article 10, apartat 4, lletra a) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB el qual estableix que  li correspon a la Comissió d’Economia i d’Organització informar de les propostes de programació pluriennal i elevar-ho al Consell de Govern.
 
Vist l’article 64, lletra l) dels Estatuts de la UAB  el qual estableix que correspon al Consell de Govern  elevar al Consell Social la proposta de programació econòmica pluriennal.
 
Vist el que disposen els articles 13, apartat 2 i  l’article 28, apartat 2, lletra d) del Reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social pel que fa a les competències del Consell Social en matèria d’aprovació de la programació i despesa pluriennal de la universitat.
 
Vista  la Resolució  de  la UAB de 29 de març de 2006, de delegació de competències  del rector, en matèria de contractació  administrativa, en determinats òrgans de la universitat.
 
Atesa la voluntat de simplificar el procediment d’aprovació per part dels òrgans de govern de la UAB dels  expedients de contractació  administrativa  amb compromisos de despesa pluriennal per tal que es faciliti  el desenvolupament del procediment de contractació.
 
Atès que es considera necessari la concreció d’un límit econòmic  per part del Consell de Social a partir del qual la UAB pot procedir a formalitzar contractes administratius que impliquin compromisos de despesa pluriennal per tal d’aconseguir la finalitat de simplificació del procediment d’aprovació de les mateixes.
 
Atès que la Comissió d’Economia i Organització  en sessió de 23 de novembre de 2016 va informar favorablement dels acords que es presenten a aquest Consell de Govern.
 
Vist l'article 3, lletra d) del Reglament del Consell de Govern en la redacció per Acord de 10 de desembre de 2013, pel que fa a les competències de l’esmentat òrgan relatives a regular els assumptes objecte de la seva competència en matèria de planificació i seguiment econòmic i pressupostari i  directrius generals sobre organització de l'administració universitària.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector  d’Economia i de Campus, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS:
 
PRIMER.  Acordar delegar en la Comissió d’Economia i d’Organització  la competència relativa a la proposta d’aprovació  de les despeses pluriennals  pel procediment d’adjudicació procedent amb un valor superior a 200.000€,  perquè l’elevi directament al Consell Social.
 
SEGON. Proposar al Consell Social que autoritzi al gerent l’aprovació de la  despesa pluriennal  pel procediment d’adjudicació que sigui procedent fins a un import màxim de 200.000€ amb l’obligació d’informar semestralment al Consell Social de totes les operacions dutes a terme  en el transcurs del semestre de l’exercici social en curs.
 
TERCER. Aplicar el procediment previst a l’acord segon a les pròrrogues de contractes administratius que impliquin un compromís de despesa pluriennal sigui quin sigui el seu import.
 
QUART. Acordar que els acords anteriors no siguin d’aplicació als expedients de contractació administrativa pel procediment d’adjudicació que sigui procedent que impliquin  un compromís de  despesa pluriennal tramitats a través del Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya (CSUC).
 
CINQUÈ. Elevar aquests acords  al Consell Social perquè exerceixi les seves competències.
 
SISÈ. Encarregar al  vicerector d’Economia i Campus l'execució i el seguiment d'aquests acords.
 
SETÈ. Comunicar els anteriors acords al Gerent, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer efectiu el present acord
 
 
Punt 7.  Afers Acadèmics:  Creació de títols de màsters propis i diplomes de postgrau

 
Acord 09/2017, de 26 de gener, del Consell de Govern
 
Vistes les peticionsde creació de títols de màster i de diploma de postgrau que han estat presentades a l'Escola de Postgrau, i després de revisada la documentació justificativa corresponent que acredita que les propostes reuneixen els requisits exigits per la UAB per a la creació d'aquest tipus de títols.
 
Vist l'article 34.1 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, i les seves modificacions posteriors, així com la resta de normes d'aplicació general.
 
Vist el que disposa l'article 64.f i 171.1 dels Estatuts de la UAB sobre la creació de titulacions pròpies de la UAB.
 
Vist l'article 12.4.d de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 27 de setembre de 2016, pel que fa a les competències de la Comissió d’Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar les propostes que haurà d'aprovar el Consell de Govern sobre creació d'ensenyaments i títols de primer cicle, segon cicle i formació permanent.
 
Atès les propostes de creació de nous títols de màster i de diplomes de postgrau propis que es presenten van ser informades favorablement a les sessions de la Comissió d’Afers Acadèmics de 23 de juliol de 2014 i de 20 de desembre de 2016, i que la proposta d’aprovació del títol de Diploma de postgrau en Direcció d’Organitzacions i Persones segons la Norma Referencial Internacional SGE 900 que es presenta està inclosa en l’ordre del dia de la sessió de la Comissió d’Afers Acadèmics prevista per al dia 24 de gener de 2017.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta de la directora de l’Escola de Postgrau i de la Formació Continuada, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS
 
PRIMER.- Aprovar la creació de nous títols de diplomes de postgrau propis següents:
 
-          Diploma de postgrau en Emergències Perinatals. Atenció obstètrica i neonatal
-          Diploma de postgrau en Direcció d’Organitzacions i Persones segons la Norma Referencial Internacional SGE 900
 
SEGON.- Elevar l'aprovació de la creació de títols de màster i de diplomes de postgrau propis al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències.
 
TERCER.- Encarregar a la directora de l’Escola de Postgrau i de la Formació Continuada l'execució i el seguiment dels acords primer a tercer.
 
QUART.- Comunicar els presents acords a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
 
 
Punt 8.1. Estructures bàsiques i serveis de la UAB: Modificació del nom del Departament de Pediatria, Obstetrícia i Ginecologia i de Medicina Preventiva.
 
Acord 10/2017, de 26 de gener, del Consell de Govern
 
El Consell de Govern de la UAB va aprovar en data 27 de gener de 2005 el Reglament del Departament de Pediatria, Obstetrícia i Ginecologia i de Medicina Preventiva.
 
En data 25 d’octubre de  2016, el Consell de Departament ha aprovat la proposta de modificació del nom del Departament en el sentit que passi a denominar-se Departament de Pediatria, Obstetrícia i Ginecologia i de Medicina Preventiva i Salut Pública.
 
D'acord amb els articles 20 i 64 dels Estatuts de la UAB, correspon al Consell de Govern l'aprovació del canvi de nom d'un departament.
 
De conformitat amb l’article 20.5 dels Estatuts de la UAB correspon obrir un termini de 15 dies per tal que les facultats, escoles, departaments, instituts universitaris d'investigació i personal acadèmic afectat presentin, si ho consideren convenient, al·legacions motivades sobre la proposta de canvi de nom del Departament  de Pediatria, Obstetrícia i Ginecologia i de Medicina Preventiva i, eventualment, que les facin arribar a la Secretaria General.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del Departament de Pediatria, Obstetrícia i Ginecologia i de Medicina Preventiva, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS
 
PRIMER. Obrir un termini de 15 dies per tal que les facultats, escoles, departaments, instituts universitaris d'investigació i personal acadèmic afectats presentin, si ho consideren convenient, al·legacions motivades sobre la proposta de canvi de nom del Departament de Pediatria, Obstetrícia i Ginecologia i de Medicina Preventiva pel de Departament de Pediatria, Obstetrícia i Ginecologia i de Medicina Preventiva i de Salut Pública i, eventualment, que es facin arribar a la Secretaria General.
 
SEGON. Comunicar el present acord als departaments, instituts universitaris d'investigació, facultats i escoles i personal acadèmic del Departament  de Pediatria, Obstetrícia i ginecologia i de Medicina Preventiva.
 
 
Punt 8.2. Estructures bàsiques i serveis de la UAB:8.2. Creació del Servei d’Ocupabilitat.
 
Acord 11/2017, de 26 de gener, del Consell de Govern
 
Vista la proposta de la vicerectora d’Alumnat i d’Ocupabilitat pel que fa a la creació del Servei d’Ocupabilitat  i el seu reglament.
 
Atès que la Universitat Autònoma de Barcelona inclou, entre els seus objectius, facilitar el desenvolupament professional dels estudiants i titulats segons els estudis cursats i que per assolir aquest objectiu, es proposa transformar l’actual estructura orientada a fomentar l’ocupabilitat de l’alumnat, Oficina de Treball Campus, en el Servei d’Ocupabilitat de la UAB, d’acord amb el que estableix l’article 39 dels Estatuts de la UAB.
 
Atès que la creació d’aquest servei vol donar resposta a les necessitats derivades del context socioeconòmic, així com els requeriments d’ordenació acadèmica.
 
Vist el que disposen els articles 39 i 40 del Estatus de la UAB pel que fa a la creació i reestructuració dels serveis universitaris.
 
Vist que en data 14 de novembre de 2016 la Comissió d’Alumnat i d’Ocupabilitat va informar favorablement de la proposta de creació del Servei d’Ocupabilitat i del reglament del mateix.
 
Vist que en data 18 de gener de 2017 la Comissió d’Economia i d’Organització ha informat favorablement de la proposta de creació del Servei d’Ocupabilitat i del reglament del mateix.
 
Vist l’article 3, lletres a) i u)  del Reglament del Consell de Govern, segons la redacció donada per Acord de 10 de desembre de 2013, pel què fa les competències de l’esmentat òrgan en matèria d’aprovació del serveis universitaris  i dels seus reglaments.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta de la vicerectora d’Alumnat i d’Ocupabilitat, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS
 
Primer.  Aprovar la transformació de l’actual Oficina de Treball Campus en el Servei d’Ocupabilitat de la UAB.
 
Segon.  Aprovar el Reglament del Servei d’Ocupabilitat de la UAB, que s’annexa. (DOC)
Tercer. Derogar la resolució de 28 d’abril de 2008 per la qual es transforma la Unitat de Treball Campus en Oficina Treball Campus.
 
Quart. Comunicar els presents acords a la vicegerent d’Organització i a la vicegerent d’Economia per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
 
 
Punt 8.3. Estructures bàsiques i serveis de la UAB:8.3. Dissolució del Centre d’Accessibilitat i Intel·ligència Ambiental del Catalunya (CAIAC)

Acord 12/2017, de 26 de gener, del Consell de Govern
 
Atès que per acord 45/2010, de 7 de juliol, el Consell de Govern va aprovar la creació del Centre d'Estudis i de Recerca "Centre d'Accessibilitat i Intel·ligència Ambiental de Catalunya (CAiAC), i el seu Reglament, d’acord amb la memòria que es va presentar.
 
Atès que l’article 6 del Reglament del CAIAC estableix que el seu òrgan de govern col·legiat és el Consell de Centre.
 
Atès que per acord del Consell del CAIAC de data 25/11/2016 es proposa la seva dissolució i liquidació en els termes del document 3 per impossibilitat d’aconseguir els seus fins.
 
Vist l'article 16.4.b) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 15 de juliol de 2009, pel que fa a les competències de la Comissió d’Investigació, que estableix que li correspon informar la creació, modificació, supressió de centres d’estudis i de recerca.
 
Atès que per acord núm. 20/2016, de 30 de novembre, la Comissió d’Investigació va informar favorablement la dissolució del "Centre d'Accessibilitat i Intel·ligència Ambiental de Catalunya” (CAiAC).
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Recerca i de Transferènciael Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS
 
PRIMER.- Aprovar la dissolució del Centre d’Accessibilitat i Intel·ligència Ambiental del Catalunya (CAIAC).
 
SEGON.-Encarregar el vicerector de Recerca i de Transferència l'execució i el seguiment d’aquests acords.
 
TERCER.-Comunicar els presents acords al vicegerent de Recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
 
 
Punt 9.1. Cessions d’espais i altres béns de titularitat de la UAB:  Cessió d’un model d’utilitat a un investigador
 
Acord 13/2017, de 26 de gener, del Consell de Govern
 
Vistos els models d’utilitat, que es detallen a continuació, sol·licitats davant l’Oficina Espanyola de Patentes y Marcas on la doctora Jordina Belmonte Soler consta com a co-inventora junt amb altres dos inventors més:
 
Títol: Dispositivo multifuncional para aeronaves no tripuladas, concretamente multirrotores, diseñado para el muestreo y la recolección de partículas aerobiológicas.
Número de sol·licitud: MU201500582
Data de sol·licitud a Espanya: 18/08/2015
 
Títol: Cualquier sistema destinado a la captación y/o recolección de partículas aerobiológicas mediante el uso de multirrotores.
Número de sol·licitud: MU201500686
Data de sol·licitud a Espanya: 25/09/2015
 
Atès que, segons consta a l’expedient administratiu, aquests models d’utilitat no tenen perspectives comercials en un futur immediat i que no hi ha cap empresa o persona que hagi manifestat el seu interès en adquirir els drets sobre aquest models d’utilitat.
 

Atès que la cessió de drets de propietat industrial sobre la titularitat de l’esmentada patent, en el seu cas, es projecta realitzar sota les premisses de la bona fe, i que per tant els cessionaris no tenen la intenció de crear una empresa per a explotar els resultats en un futur, així com no ha negociat amb terceres empreses la llicència o subseqüent transmissió dels drets. Així mateix, els cessionaris estan d’acord que futures llicències o transmissions del dret es realitzaran en condicions de mercat.

 
D’acord amb l’article 15, als apartats 2n i 5è de l’article 20 de la Llei 11/1986 de 20 de març, de Patents i amb els articles 97 i 102 del text refós de la normativa de la UAB en matèria d’investigació, segons redacció donada per Acord del Consell de Govern núm. 34/2013, de 5 de juny, segons els quals la universitat podrà cedir la titularitat de les patents de la seva propietat als professors autors de la mateixa si la UAB no estigués interessada en ostentar la seva voluntat.
 
Atès que l’article 89.k) de la llei 1/2003, de 19 de febrer, estableix que ‘correspon al consell social, en matèria econòmica, pressupostària i patrimonial, les funcions següents: (...) k) Autoritzar el rector o rectora a adoptar els acords d’adquisició, disposició i gravamen de béns immobles i a partir dels límits que aprovi el consell social, dels béns mobles de la universitat, els títols de valor i les participacions socials’.
 
Atès que els articles 204.1 i 206.2.c) dels Estatuts de la UAB qualifiquen els drets de propietat immaterial de la UAB com a béns patrimonials que configuren el patrimoni de la Universitat.
 
Atès que l’article 64.q) del Estatuts de la UAB estableix com a competència del Consell de Govern proposar al Consell Social el procediment d’alienació de béns patrimonials.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Recerca i de Transferència, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS
 
Primer.- Autoritzar la cessió del 33,33% de la titularitat que sobre els models d’utilitat ‘Dispositivo multifuncional para aeronaves no tripuladas, concretamente multirrotores, diseñado para el muestreo y la recolección de partículas aerobiológicas’ (MU201500582) i ‘Cualquier sistema destinado a la captación y/o recolección de partículas aerobiológicas mediante el uso de multirrotores’ (MU201500686) que ostenta la Universitat Autònoma de Barcelona a favor de la doctora Jordina Belmonte Soler que l’adquireix, pel preu i condicions que es relacionen:
 
-       Preu de la cessió: 21 % dels guanys que els cessionaris obtinguin per la comercialització dels esmentats Models d’utilitat.
 
-       La UAB es reserva una llicència no exclusiva, intransferible i gratuïta d’explotació sobre els Models d’utilitat objecte de cessió.
 
-       En cas que la cessionària decideixi crear una empresa que exploti els resultats protegits pels Models d’utilitat, en cas d’ulterior cessió o llicència dels drets a aquesta empresa, si és l’empresa qui ho explota, la UAB percebrà un royalty del 5 % sobre la facturació directa de l’empresa. Si es sub-llicencia a una altra empresa, la UAB percebrà un retorn equivalent al 5% sobre la factura de la ulterior o ulteriors companyies.
 
Segon.- Elevar al Consell Social el present acord, per tal que exerceixi les seves competències.
 
Tercer.- Encarregar el vicerector de Recerca i de Transferència l'execució i el seguiment de l'acord primer.
 
Quart.- Comunicar els presents acords al vicegerent de Recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
 
 
Punt 9.2. Cessions d’espais i altres béns de titularitat de la UAB:  Cessió d’ús d’uns terrenys a LGAI TECHNOLOGICAL CENTER, S.A.
 
 
Acord 14/2017, de 26 de gener, del Consell de Govern
 
Vista la proposta del Vicerectorat d’Economia i de Campus en relació amb la sol·licitud de LGAI TECHNOLOGICAL CENTER, SA pel que fa a l’autorització d’ús de terreny.
 
Atès que mitjançant escrit de data 15 de gener de 1990 la UAB va autoritzar el Laboratori General d’Assaigs i Investigacions a construir part de la carretera que voreja el Laboratori i l’aparcament associat i va autoritzar l’ús de l’aparcament esmentat als usuaris del Laboratori.
 
Atès que per acords núm. 66/2010 i 40/2010 del Consell de Govern i del Consell de dates 30 de setembre i 28 d’octubre de 2010, respectivament, la UAB va cedir l’ús a LGAI TECHNOLOGICAL CENTER, SA  d’una porció del terreny annex a l’edifici on està ubicat el Laboratori General d’Assaigs i Investigacions de Catalunya (LGAI) amb la superfície disponible necessària per donar ús a 450 places de pàrking, aproximadament, per un termini de tres anys, la qual es va formalitzar en data 29 d’octubre de 2010 i, per tant,  finalitzarà el 29 d’octubre de 2013.
 
Atès que per acords núm. 92/2013 i 72/2013 del Consell de Govern i del Consell de dates 9 d’octubre i 28 de novembre de 2013, respectivament, la UAB va cedir l’ús a LGAI TECHNOLOGICAL CENTER, SA  d’una porció del terreny situat davant l’entrada de l’edifici on està ubicat el Laboratori General d’Assaigs i Investigacions de Catalunya (LGAI) de superfície de 2.700 m2, corresponent a 132 places de pàrquing, aproximadament, per un termini de tres anys i, per tant,  finalitzà el 3 de desembre de 2016.
 
Atès que és voluntat de LGAI TECHNOLOGICAL CENTER, SA de tornar a gaudir l’ús d’una superfície de terreny de 2.700 m2, corresponent a 132 places de pàrking, aproximadament, ubicats davant l’entrada principal de l’edifici on està ubicat el Laboratori General d’Assaigs i Investigacions de Catalunya identificat segons plànol - per un període d’1 any.
 
Atesa la necessitat de concretar l’espai objecte d’autorització i d’establir alhora una contraprestació al respecte.
 
Atès que l’article 207.2 dels Estatuts de la UAB estableix que la disposició dels béns immobles de la Universitat correspon al Consell Social, a proposta del Consell de Govern.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector d’Economia i de Campus, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS
 
Primer.- Autoritzar l’ús de terrenys de titularitat de la UAB a LGAI TECHNOLOGICAL CENTER, SA:
 
Objecte: porció del terreny situat davant l’entrada principal de l’edifici on està ubicat el Laboratori General d’Assaigs i Investigacions de Catalunya, amb la superfície de 2.700 m2 per donar ús a 132 places de pàrquing, aproximadament.
 
·         Preu: 32.400 € anuals, impostos exclosos.
·         Termini de duració: 1 any, des del 3 de desembre de 2016.
·         Destinació: El destí del dret d’ús objecte d’autorització serà l’apartament de vehicles al voltant de l’edifici on està ubicat el LGAI per als seus usuaris (132 places aproximadament).
 
Segon.- Autoritzar la rectora, o persona en qui delegui, perquè amb les més àmplies facultats pugui signar els documents públics i privats que siguin necessaris, amb les clàusules que consideri més adients, per donar compliment a aquest acord.
 
Tercer.- Encarregar al vicerector d’Economia i de Campus que faci el seguiment de l’acompliment d’aquest acord.
 
Quart.- Elevar al Consell Social el present acord, per tal que exerceixi les seves competències.
 
Cinquè.- Comunicar el present acord a la vicegerent d’Economia.
 
 
Punt 9.3. Cessions d’espais i altres béns de titularitat de la UAB:  Cessió d’ús de superfície a Autocars R Font SAU
 
 
Acord 15/2017, de 26 de gener, del Consell de Govern
 
Vista la sol·licitud de AUTOCARS R FONT SAU pel que fa a l’autorització d’ús de part del recinte del Parc Mòbil de la UAB que no estigui utilitzada per aquest, per a l’aparcament dels seus autobusos.
 
D’acord amb allò que disposen l’article 80 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’universitats, en relació amb els articles 89.k de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya, l’article 28 del decret legislatiu 1/2002, de 24 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la llei de patrimoni de la Generalitat de Catalunya, l’article 70 del Decret 323/1983, de 14 de juliol, pel qual es va aprovar el Reglament de Patrimoni de la Generalitat de Catalunya, l’article 86.2, 92 de la Llei 33/2003, de 3 de novembre, de patrimoni de les administracions públiques, i els articles 207.2 dels Estatuts. 
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector d’Economia i de Campus, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS
 
Primer.- Autoritzar l’ús de terrenys de titularitat de la UAB a AUTOCARS R FONT SAU d’acord amb les següents condicions:
 
-     Objecte: porció de terreny de part de la superfície del recinte del Parc Mòbil de la UAB que no sigui utilitzada per aquest.  
-       Cànon:   114,51 Euros mensuals (IVA exclòs) per cada plaça de 12 metres i per períodes mensuals complerts. En cas d’ocupacions inferiors a un mes, es realitzarà el càlcul proporcional.
-     Termini de duració: 1 any prorrogable, per períodes anuals fins un màxim de 4 anys, incloses període inicial més pròrrogues.
-     Destinació: El destí del dret d’ús objecte d’autorització serà l’aparcament dels autobusos de AUTOCARS R FONT SAU
 
Segon.- Autoritzar la rectora, o persona en qui delegui, perquè amb les més àmplies facultats pugui signar els documents públics i privats que siguin necessaris, amb les clàusules que consideri més adients, per donar compliment a aquest acord.
 
Tercer.- Encarregar a la gerència de la UAB que faci el seguiment de l’acompliment d’aquest acord.
 
Quart.- Elevar al Consell Social el present acord, per tal que exerceixi les seves competències.
 
Cinquè.- Comunicar el present acord a la vicegerent d’Economia de la UAB.
 
 
Punt 9.4. Cessions d’espais i altres béns de titularitat de la UAB:  Ratificació d’un contracte de llicència sense exclusivitat d’un software

Acord 16/2017, de 26 de gener, del Consell de Govern
 
Atès que la UNIVERSITAT AUTÒNOMA DE BARCELONA (UAB) és titular d’un software informàtic desenvolupat pels professors Javier Martín Martínez i Montserrat Nafría Maqueda, del grup de recerca REDEC, denominat REDEC-IA-AGING-MODEL.
 
Atès que en data 19 de desembre de 2016 la UAB va formalitzar amb Karlsruher Institut für Technologie un contracte de llicència sense exclusivitat, per tot el temps de durada dels drets de propietat intel·lectual.
 
Atès que l’article 89.k) de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, estableix que ‘correspon al consell social, en matèria econòmica, pressupostària i patrimonial, les funcions següents: (...) k) Autoritzar el rector o rectora a adoptar els acords d’adquisició, disposició i gravamen de béns immobles i a partir dels límits que aprovi el consell social, dels béns mobles de la universitat, els títols de valor i les participacions socials’.
 
Atès que els articles 204.1 i 206.2.c) dels Estatuts de la UAB qualifiquen els drets de propietat immaterial de la UAB com a béns patrimonials que configuren el patrimoni de la Universitat.
 
Atès que l’article 64.q) del Estatuts de la UAB estableix com a competència del Consell de Govern proposar al Consell Social el procediment d’alienació de béns patrimonials.
 
Atès l’article 55.3.g) i h) de la Llei 2/2011, de 4 de març, d’economia sostenible estableix que la transmissió de drets sobre patents, ja sigui cessió de la titularitat de la mateixa, ja sigui concessió de llicències d’explotació sobre las mateixes, poden ésser adjudicades de forma directa quan la peculiaritat o la naturalesa i característiques del dret o de la transmissió, com els casos de les llicències de ple dret.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Recerca i de Transferència, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS
 
PRIMER.- Prendre coneixement i ratificar el contracte de llicència de software denominat REDEC-IA-AGING-MODEL formalitzat en data 19 de desembre de 2016 entre la Universitat Autònoma de Barcelona i la Karlsruher Institut für Technologie, sense exclusivitat i per tot el temps de durada dels drets de propietat intel·lectual.
 
SEGON.- Elevar aquest acord al Consell Social per a la seva aprovació, si escau.
 
TERCER.- Encarregar al vicerector de Recerca i de Transferència l'execució i el seguiment de l'acord primer.
 
QUART.- Comunicar els presents acords al vicegerent de Recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
 
 
Punt 10.1. Afers de tràmit:   Informació dels convenis subscrits per la UAB en el 2016
 
Acord 17/2017, de 26 de gener, del Consell de Govern
 
Tal i com ja es va procedir en anys anteriors, es presenten, per a coneixement dels membres del Consell de Govern, els convenis dels diferents àmbits de la UAB que s'han signat durant el 2016.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta de la secretària general, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS
 
PRIMER.- Donar-se per assabentat dels convenis subscrits a la UAB en el 2016.
 
SEGON.- Elevar al Consell Social aquesta informació per tal que exerceixin les seves competències.
 
 
Punt 10.2. Afers de tràmit:  Proposta i acord dels complements retributius addicionals de recerca del personal docent i investigador funcionari. Primera convocatòria AAI Funcionari (2016) d’AQU Catalunya
 
Acord 18/2017, de 26 de gener, del Consell de Govern
 
D’acord amb la Resolució ECO/3013/2015, de 21 de desembreper la qual es dóna publicitat al procediment i als terminis de presentació de les sol·licituds d'avaluació de l'activitat investigadora del personal docent i investigador funcionari i contractat, per a períodes que hagin finalitzat com a màxim el 31 de desembre de 2015.
 
Vistes les certificacions emeses per AQU Catalunya referents als complements retributius addicionals per mèrits de recerca del  personal docent i investigador funcionari que han estat acceptats.
 
L’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya (AQU Catalunya) és competent per a l’avaluació dels mèrits de recerca dels professorat universitari, mitjançant les seves comissions avaluadores de la Comissió d’Avaluació de la Recerca. També s’encarrega de notificar el resultat de l’avaluació a les persones interessades d’acord amb el procediment establert i comunica a cada universitat les avaluacions favorables obtingudes pel professorat respectiu, per tal que el Consell de Govern pugui formular la proposta d’assignació al Consell Social.
 
El Decret 405/2006, de 24 d'octubre, pel qual s'estableixen les retribucions addicionals del personal docent i investigador funcionari i contractat de les universitats públiques de Catalunya, en el seu article 7 estableix que un cop certificada l'avaluació per l'Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya, ho traslladarà al Consell de Govern de la Universitat per tal que pugui formular la proposta d'assignació al Consell Social.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Personal Acadèmic, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS
 
PRIMER.- Assumir la proposta tramesa per AQU Catalunya de complements retributius autonòmics per mèrits de recerca per al professorat funcionari de la UAB que han obtingut avaluació positiva (trams de recerca, primera convocatòria AAI Funcionari-2016 d’AQU Catalunya) en els termes que es recullen en els annexos. (DOC)
 
SEGON.- Elevar aquest acord al Consell Social per tal que exerceixen les seves competències.
 
TERCER.- Comunicar el present acord a l'Àrea de Personal Acadèmic, Investigador en Formació i de Suport a la Recerca, per tal que portin a termes les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
 
QUART.- Encarregar el vicerector de Personal Acadèmic i la vicegerent d’Organització que facin el seguiment de l'acompliment d'aquest acord.
 
 
Punt 10.3. Afers de tràmit: Pròrroga de la contractació conjunta del servei de telecomunicacions corporatives
 
Acord 19/2017, de 26 de gener, del Consell de Govern
 
Vist que en data 30 de gener de 2015 es va signar un contracte de serveis de telecomunicacions amb TELEFÓNICA DE ESPAÑA S.A.U– TELEFÓNICA MÓVILES DE ESPAÑA S.A.U UNIÓN TEMPORAL DE EMPRESAS LEY 18/1982, DE 26 DE MAYO Y LEY 12/1991, DE 29 DE ABRIL  (UTE TdE – TME CCCLXXXII) que finalitza el dia 1 de febrer de 2017 i que és renovable per 1+1 anys.
 
Atès que la Comissió Executiva del Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya (CSUC) en data 19 d’octubre de 2016 ha informat favorablement la proposta per a la pròrroga del contracte per un any.
 
Vist el que disposa l’article 110.2 del RD-L 3/2011, de 14 de novembre , pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de contractes del sector públic, el qual disposa que “ Els expedients de contractació es poden ultimar fins i tot amb l’adjudicació i formalització del contracte corresponent, encara que la seva execució, tant si s’efectua en una com en diverses anualitats, s’hagi d’iniciar en l’exercici següent. A aquests efectes es poden comprometre crèdits amb les limitacions que es determinin en les normes pressupostàries de les diferents administracions públiques subjectes a aquesta Llei.”
 
Vist que en data 18 de gener de 2017 la Comissió d’Economia i d’Organització ha informat favorablement de la proposta de pròrroga de la contractació conjunta del servei de telecomunicacions corporatives.
 
Vist l’article 3, lletra l)  del Reglament del Consell de Govern, segons la redacció donada per Acord de 10 de desembre de 2013, pel què fa les competències de l’esmentat òrgan en matèria de proposta de programació de despesa pluriennal.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector d’Economia i de Campus, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS
 
PRIMER. Aprovar la pròrroga de despeses plurianuals per a la contractació dels serveis de telecomunicacions corporatives per a les universitats catalanes, que s’annexa. (DOC)

SEGON.  Elevar aquest acord  al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències.
 
TERCER. Encarregar als responsables dels àmbits econòmics dins l’equip de govern i la Gerència l'execució i el seguiment d’aquests acords.
 
QUART.  Comunicar els presents acords a la vicegerent d’Economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
 
 
Punt 10.4. Afers de tràmit:   Aprovació d’un conveni: Conveni de cooperació entre la Universitat Autònoma de Barcelona i el Consell Comarcal del Vallès Occidental per a la cessió d’ús temporal d’una caldera de biomassa a l’edifici del Servei d’Activitat Físicoesportives.
 
Acord 20/2017, de 26 de gener, del Consell de Govern
 
Atès que el 25 de juny de 2015, el Consell Comarcal del Vallès Occidental i la UAB van signar el “Conveni de cooperació per la participació de la UAB com a usuària del Servei comarcal de biomassa forestal, amb la instal·lació i manteniment d’una caldera de biomassa forestal, i el subministrament d’energia tèrmica per part del Consell Comarcal a l’edifici del Servei d’Activitats Fisicoesportives”.
 
Atès que el 29 d’octubre de 2015, el Consell Comarcal del Vallès Occidental i la UAB van signar l’ “Addenda al conveni de cooperació per a la participació de la Universitat Autònoma de Barcelona com a usuari del Servei Comarcal de Biomassa Forestal, amb la instal·lació i manteniment d’una caldera de biomassa i el subministre d’energia tèrmica per part del consell comarcal als edificis del servei d’activitat fisicoesportives”, la qual fa referència a la modificació de la vigència del conveni i reversió a la finalització del conveni.
 
Atès que el Consell Comarcal està tramitant la contractació administrativa de la “Gestió del Servei Comarcal de Biomassa Forestal”, que comprèn la gestió del centre logístic i la gestió i venda d’energia tèrmica a les dues calderes del Consell Comarcal (Hospital de Terrassa-CST i Servei d’Activitats Fisicoesportives-UAB), així com la venda d’estella a possibles nous usuaris. La gestió d’aquest servei es farà mitjançant gestió indirecta en la modalitat de concessió que preveu la normativa, i podrà operar un cop finalitzades les obres.
 
Atès que tot i haver-se signat l’acta de recepció de les obres del “Projecte d’instal·lació d’una caldera de biomassa forestal al Servei d’Activitats Fisicoesportives de la Universitat Autònoma de Barcelona”, la resta d’instal·lacions que han d’integrar el Servei comarcal de biomassa (caldera CST i centre logístic) encara es troben en fase d’obra i es preveu que es puguin posar en funcionament el mes de gener de 2017.
 
Atès que el 27 de setembre de 2016, la Universitat Autònoma de Barcelona va sol·licitar al Consell Comarcal del Vallès Occidental que procedís a realitzar l’acte de posada en funcionament de la caldera per poder iniciar així el període d’explotació de la caldera, activant el servei de subministrament d’energia per tal de garantir el correcte funcionament de les instal·lacions dels edificis del SAF en els termes que preveu l’esmentat conveni subscrit en data 25 de juny de 2015 i la seva addenda de data 29 d’octubre de 2015.
 
Atès que el Servei comarcal de biomassa forestal, mitjançant el seu Reglament, Projecte d’establiment i Memòria justificativa no contempla cap interpretació sobre el període transitori d’implantació del Servei públic comarcal de biomassa forestal i les instal·lacions ja construïdes per a la gestió energètica com a servei ofert al Servei públic.
 
Vista la necessitat de formalitzar un conveni entre la UAB i el Consell Comarcal del Vallès Occidental l’objecte del qual sigui regular el subministrament energètic i manteniment de la instal·lació, a través de la seva cessió d’ús temporal a la UAB, durant el període transitori i excepcional entre la posada en funcionament de la instal·lació productora d’energia calorífica i la implantació del Servei públic comarcal de biomassa forestal per part del Consell Comarcal del Vallès Occidental, autoritzant a la Universitat Autònoma de Barcelona l’autogestió de la instal·lació en els termes del document 1.
 
Vist l’article 64.s) dels estatuts.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector d’Economia i de Campus, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS
 
PRIMER.- Aprovar la formalització d’un conveni de cooperació entre la Universitat Autònoma de Barcelona i el Consell Comarcal del Vallès Occidentalper a la cessió d’ús temporal d’una caldera de biomassa a l’edifici del Servei d’Activitat Físicoesportives, en els termes del document annex.(DOC)
 
SEGON.- Autoritzar la rectora la formalització del conveni identificat com a document 1, facultant-la a realitzar les modificacions tècniques que requereixi la signatura del mateix.
 
TERCER.- Encarregar al vicerector d’Economia i de Campus l'execució i el seguiment de l'acord primer.
 
QUART.- Comunicar els presents acords a la vicegerent d’Economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
 

Documents relacionats