La UAB Aposta pel coneixement i la innovació

Acords del Claustre i Consell de Govern

Acords de la sessió

[13/12/2017] Consell de Govern

 
Punt 1. Aprovació de l'acta de la darrera sessió. [+]

Punt 2. Informe de la rectora.

Punt 3. Afers Econòmico-pressupostaris:
 
3.1. Aprovació dels criteris bàsics de la pròrroga del pressupost UAB 2017 fins l’aprovació del pressupost UAB 2018. [+]

Punt 4. Afers de personal acadèmic i de personal investigador:
 
4.1. Model de dedicació acadèmica del professorat de la UAB. [+]
4.2. Model de plantilla teòrica del PDI dels departaments i de les unitats docents hospitalàries de la UAB. [+]

Punt 5. Aprovació de l’oferta pública d’ocupació del PAS de la UAB per a l’exercici 2017. [+]

Punt 6. Afers acadèmics:
 
6.1. Acord relatiu als graus de 180 ECTS a la UAB. [+]
6.2. Creació de títols de grau. [+]
6.3. Extinció de titulacions de màster universitari. [+]
6.4. Creació de títols de màsters propis i diplomes de postgrau. [+]

Punt 7. Propostes de normatives:
 
7.1. Modificació de la normativa d’aprovació de despeses pluriennals. [+]
7.2. Modificació de l’article 31 del Reglament de Personal Acadèmic, relatiu al canvi d’àrea de coneixement per part del professorat. [+]

Punt 8. Estructures bàsiques i serveis de la UAB:
 
8.1. Modificació del Reglament de la Facultat de Veterinària. [+]
8.2. Creació del Centre d’Història de la Ciència (CEHIC) com a institut de recerca propi. [+]
8.3. Modificació del Centre d’Estudis sobre les Èpoques Franquista i Democràtica. [+]

Punt 9. Cessions d’espais i d’altres béns de titularitat de la UAB:
 
9.1. Autorització a LGAI Technological Center l'ús d'uns terrenys a la UAB. [+]

Punt 10. Elecció, a proposta del Consell d’Estudiants de la UAB, d’estudiants a Comissions del Consell de Govern. [+]

Punt 11. Afers de tràmit:
 
11.1. Aprovació dels complements retributius addicionals per mèrits de docència del personal docent i investigador contractat, agregats interins. Avaluació AQU 2016 I 2017.
11.2. Aprovació dels complements retributius addicionals per mèrits de recerca del personal docent i investigador contractat, agregats interins. Avaluació AQU IRAR2016 i 2017.
11.3. Dissolució i liquidació de la Fundació Privada Gespa. [+]
11.4. Nomenament d'un membre de la Comissió d'Ètica en l'Experimentació Animal. [+]
11.5. Participació en el Patronat de la Fundació Privada Institut d’Econonomia de Barcelona. [+]
11.6. Ampliació de capital de SIGMA, Gestió Univesritària AIE. [+]
11.7. Aprovar la formalització d'un conveni de col·laboració científica sobre l'Institut d'Investigació Biomèdica de Sant Pau. [+]
11.8. Ratificació de l’acord d’augment de capital social de Vila Universitària, S.L. [+]

Punt 12. Torn obert de paraules.
 
 
 
 
 
 
 
Punt 1. Aprovació de l’acta de la darrera sessió.

Acord 111/2017, de 13 de desembre, del Consell de Govern
 
Aprovar l’acta de la sessió anterior del dia 27 de setembre de 2017.(DOC)
 
 
Punt 3.1. Afers Econòmico-pressupostaris: Aprovació dels criteris bàsics de la pròrroga del pressupost UAB 2017 fins l’aprovació del pressupost UAB 2018.

Acord 112/2017, de 13 de desembre, del Consell de Govern
 
Vist el que disposa  l’article 38 de la Llei 47/2003, de 26 de novembre, General Pressupostària pel que fa a la pròrroga dels pressupostos generals de l’Estat.
 
Vist l’article 33 del Decret-Legislatiu 3/2002, text refós de Finances Públiques de la Generalitat de Catalunya, pel que fa a la pròrroga dels pressupostos de la Generalitat de Catalunya.
 
Atès el que disposen  les Bases d’execució del Pressupost 2017 de la UAB aprovat pel Consell Social el 21 de desembre de 2016 i d’acord amb la seva disposició final única que diu:
 
“La vigència d'aquestes bases és la mateixa que la del Pressupost de 2017, prorrogable fins a l'aprovació dels pressupostos següents”.
 
Vist que el Consell de Govern de la UAB va aprovar en sessió celebrada el dia 16 de novembre de 2017 els Criteris Bàsics per a l’elaboració del pressupost de l’exercici de 2018.
 
Vist que la Comissió d’Economia i d’Organització en la sessió de 27  de novembre de 2017 va informar favorablement el document de “Criteris  bàsics de la pròrroga del pressupost UAB 2017 fins a l’aprovació  dels pressupost UAB 2018”.
 
Vist l'article 3, lletra  l) del Reglament del Consell de Govern segons redacció donada  per l’acord de  10 de desembre de 2013, pel que fa a les competències de l’esmentat òrgan relatives  a l’aprovació del pressupost anual.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a proposta del vicerector d’Economia i de Campus,  el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS
 
PRIMER.- Aprovar la proposta de document “Criteris bàsics de la pròrroga del pressupost UAB 2017 fins a l’aprovació del pressupost UAB 2018”,  que s’annexa. (DOC)
 
SEGON.- Elevar al Consell Social l’acord anterior per tal que exerceixi les seves competències.
 
TERCER.- Encarregar al vicerector d’Economia i de Campus l'execució i el seguiment d’aquests acords.
 
 
Punt 4.1. Afers de personal acadèmic i de personal investigador: Model de dedicació acadèmica del professorat de la UAB.
 
Acord 113/2017, de 13 de desembre, del Consell de Govern
 
Vist l’article 68 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’Universitats que regula el regim de dedicació del professorat.
 
Vist el Reial Decret 898/1985, de 30 d’abril, sobre règim del professorat universitari, que regula a l’article 9 el règim de dedicació del professorat universitari.
 
 Vist el Reial Decret Llei 14/2012, de 20 d’abril, de mesures urgents de racionalització de la despesa pública en l’àmbit educatiu que va modificar entre d’altres disposicions la Llei Orgànica d’Universitats, i en concret el règim de dedicació del personal acadèmic.
 
Vistes les previsions del I Conveni Col·lectiu del personal docent i investigador de les universitats públiques catalanes pel que fa a la dedicació del PDI Laboral.
 
Vista la necessitat d’adequar-se al marc legal abans esmentat, en exercici de l’autonomia universitària i de la potestat d’autoorganització que ostenta la Universitat, es proposa un model de dedicació acadèmica del professorat que pretén aconseguir: a) reflectir de forma adequada la dedicació real del professorat a la docència en relació a la totalitat de la seva activitat acadèmica, b) recollir totes les activitats relacionades amb la docència que han de ser reconegudes: preparació de les activitats docents, activitats de gestió i de coordinació de grups d’una mateixa assignatura, d’assignatures i entre assignatures i cursos, docència presencial, seguiment i tutorització de l’alumnat, i les activitats d’avaluació contínua, i c) reconèixer la participació del professorat permanent i interí en activitats de recerca, transferència i innovació educativa.
 
Atès que en data 31 d’octubre de 2017 la Comissió de Personal Acadèmic es va donar per assabentada del Model de Dedicació Acadèmica i en data 27 de novembre de 2017 va informar favorablement l’esmentat model i el va elevar al Consell de Govern per a la seva aprovació.
 
Atès que en data 22 de novembre de 2017 el Claustre va acordar aprovar el document del model dedicació acadèmica del personal docent de la UAB.
 
Vist l’article 18.4 a) de la Normativa de Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per  Acord de Consell de Govern de 19 de juliol de 2009, pel que fa a les competències de la Comissió de Personal Acadèmic, que estableix que li correspon informar les propostes que han de ser discutides i, si escau, aprovades pel Consell de Govern pel que fa a disposicions normatives en matèria de personal acadèmic.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Personal Acadèmic, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS
 
Primer.- Aprovar el Model de Dedicació Acadèmica del professorat de la UAB, de conformitat amb l’annex adjunt. (DOC)
 
Segon.- Establir la seva entrada en vigor pel curs acadèmic 2018-2019. 
 
Tercer.- Encarregar al vicerector de Personal Acadèmic l'execució i el seguiment d’aquests acords.
 
 
Punt 4.2. Afers de personal acadèmic i de personal investigador: Model de plantilla teòrica del PDI dels departaments i de les unitats docents hospitalàries de la UAB.

Acord 114/2017, de 13 de desembre, del Consell de Govern
 
Vist l’article 48 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’Universitats que regula la plantilla de personal docent i investigador de les universitats.
 
Vist l’article 6.2 dels Estatuts de la UAB que preveu que en l’organització de la docència i de la recerca, la Universitat Autònoma de Barcelona té presents les directrius de la política educativa i investigadora que els poders polítics i les necessitats de la societat assenyalin, escolta les representacions dels diversos col·lectius que la formen i garanteix el bon ús dels seus recursos i la rendició de comptes a la comunitat, als poders polítics i a la societat.
 
Vista la necessitat de comptar amb un model teòric de plantilles dels departaments i de les unitats docents hospitalàries que permeti  que les decisions que s’hagin de prendre en matèria de professorat s’orientin cap a objectius clars, coneguts públicament i consensuats entre la comunitat universitària.
 
Atès que en data 31 d’octubre de 2017 la Comissió de Personal Acadèmic es va donar per assabentada del Model de de plantilles teòriques del PDI de departaments i unitats docents hospitalàries.
 
Atès que en data 22 de novembre de 2017 el Claustre va acordar aprovar el document del model de les plantilla teòrica del personal acadèmic dels departaments i de les unitats docents hospitalàries de la UAB.
 
Vist l’article 18.4 a) de la Normativa de Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per  Acord de Consell de Govern de 19 de juliol de 2009, pel que fa a les competències de la Comissió de Personal Acadèmic, que estableix que li correspon informar les propostes que han de ser discutides i, si escau, aprovades pel Consell de Govern pel que fa a disposicions normatives en matèria de personal acadèmic.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Personal Acadèmic, el Consell de Govern ha adoptat els següents
  
ACORDS
 
Primer.- Aprovar el model de plantilla teòrica del personal acadèmic de departaments i de les unitats docents hospitalàries de la UAB. (DOC)
 
Segon.- Encarregar al vicerector de Personal Acadèmic l'execució i el seguiment d’aquests acords
 
 
Punt 5. Aprovació de l’oferta pública d’ocupació del PAS de la UAB per a l’exercici 2017.

Acord 115/2017, de 13 de desembre, del Consell de Govern
 
Vist el que disposa l’article 19 de la Llei 3/2017, de 27 de juny, de Pressupostos Generals de l’Estat per a l’any 2017, el qual estableix una taxa de reposició de fins a un màxim del 100% en el cas de les places del personal d’administració i serveis de les universitats públiques sempre i quan per part de l’Administració Pública de la qual  en depenguin autoritzin les corresponents convocatòries,  i prèvia acreditació que l’oferta d’ocupació pública de les esmentades places no afecti al compliment dels objectius d’estabilitat pressupostària establerts per la universitat corresponent, ni de la resta de límits fixats a la Llei Orgànica 2/2012, de 27 d’abril, d’Estabilitat Pressupostària i Sostenibilitat Financera.
 
Vist el que disposa l’article 70 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic el qual estableix que l’oferta d’ocupació pública haurà de ser aprovada pel respectiu òrgan de govern de la Administració Pública i s’haurà de publicar en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma o, si escau, de l'Estat, abans de la finalització de l'any 2017.
 
Vist que la Comissió d’Economia i d’Organització en sessió celebrada el 27 de novembre de 2017 ha informat favorablement la proposta d’oferta pública d’ocupació del PAS de la UAB per a l’exercici de 2017.
 
Vist l'article 3, lletra   d) del Reglament del Consell de Govern segons redacció donada  per l’acord de  10 de desembre de 2013, pel que fa a les competències de l’esmentat òrgan sobre organització de l’administració universitària i dels recursos humans.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a proposta del  vicerector de Personal d’Administració i Serveis, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS
 
PRIMER. Aprovar la proposta d’oferta pública d’ocupació de l’any 2017, que s’annexa.(DOC)
 
SEGON. Encarregar al vicerector de Personal d’Administració i Serveis l'execució i el seguiment d’aquests acords.
 
TERCER. Comunicar els presents acords al gerent per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
 
 
Punt 6.1. Afers acadèmics:  Acord relatiu als graus de 180 ECTS a la UAB.
 
Acord 116/2017, de 13 de desembre, del Consell de Govern
 
Vista la proposta del vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat d’aprovació de l’acord relatiu als graus de 180 ECTS a la UAB.
 
Vist el que disposa la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, modificada per la Llei orgànica 4/2007, de 12 d'abril, així com la resta de normes d'aplicació general.
 
Vist el que regula el Reial decret 1393/2007, de 29 d’octubre, pel qual s’estableix l’ordenació dels ensenyaments universitaris oficials, en la seva redacció donada pel Reial decret 43/2015, de 2 de febrer, que determina que els plans d’estudis conduents a l’obtenció del títol de Grau tindran entre 180 y 240 crèdits.
 
Vist el document-marc sobre l’Arquitectura de les Titulacions a la UAB, aprovat pel Claustre a la sessió de data 15 de març de 2017, en el qual s’estableixen les condicions que hauran de complir els graus de 180 ECTS a la UAB.
 
Vist el document de Criteris de Programació dels Estudis Oficials de la UAB, aprovat per la Comissió d’Afers Acadèmics a la sessió de data 21 de novembre de 2017, el qual incorpora els elements essencials sobre programació inclosos al document-marc sobre l’Arquitectura de les Titulacions a la UAB.
 
Vist el Decret 88/2017, de 4 de juliol, pel qual es fixen els preus dels serveis acadèmics a les universitats públiques de Catalunya i a la Universitat Oberta de Catalunya per al curs 2017-2018, pel qual el Govern de la Generalitat es compromet a que tots els estudiants puguin cursar fins a 240 crèdits amb el mateix suport públic que reben actualment en els graus i a que els titulats d'estudis de grau de 180 crèdits, durant els cinc cursos posteriors a la seva graduació, tenen dret, com a mínim, a cursar 60 crèdits d'un estudi de màster al mateix preu públic vigent dels graus del mateix tipus que el màster que cursin, mitjançant el mecanisme de beques Equitat.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
 
ACORDS
 
PRIMER.- Aprovar l’Acord relatiu als graus de 180 ECTS a la UAB, en els termes que s’annexen. (DOC)
 
SEGON.- Elevar al Consell Social l’acord anterior per tal que exerceixi les seves competències.
 
TERCER.- Encarregar al vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat l'execució i el seguiment de l’acord primer.
 
QUART.- Comunicar els presents acords a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
 
 
Punt 6.2. Afers acadèmics:  Creació de títols de grau.
 
Acord 117/2017, de 13 de desembre, del Consell de Govern
 
Vista la petició de creació de títols de grau i després de revisada la documentació justificativa corresponent que acredita que les propostes reuneixen els requisits exigits per la UAB per a la creació d'aquest tipus de títols.
 
Vist l'article 34.1 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, modificada per la Llei orgànica 4/2007, de 12 d'abril, així com la resta de normes d'aplicació general.
 
Vist el que disposa l'article 64.e dels Estatuts de la UAB sobre la creació de títols universitaris oficials.
 
Vist el que disposa el Reial decret 1393/2007, de 29 d’octubre, pel qual s’estableix l’ordenació dels ensenyaments universitaris oficials.
 
Vist l'article 12.4.d de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 26 de gener de 2017, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar les propostes que haurà d'aprovar el Consell de Govern sobre creació d'ensenyaments i títols corresponents als estudis de primer cicle. 
 
Atès que la proposta de creació de títols de grau va ser informada favorablement a la sessió de la Comissió d’Afers Acadèmics de 19 de setembre de 2017.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
 
ACORDS
 
PRIMER.- Aprovar la creació dels títols de grau següents:
 

  • Gestió de Ciutats Intel·ligents i Sostenibles
  • Estudis de Gènere
  • Història, Política i Economia / History, Politics and Economics
  • Estudis Globals en Economia i Empresa / Global Studies in Economics and Business
 
SEGON.- Elevar l'aprovació de la creació dels títols de grau al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències.
 
TERCER.- Encarregar al vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat l'execució i el seguiment dels acords primer i segon.
 
QUART.- Comunicar els presents acords a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
 
 
Punt 6.3. Afers acadèmics: Extinció de titulacions de màster universitari.
 
Acord 118/2017, de 13 de desembre, del Consell de Govern
 
Vista la proposta del vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat de supressió de títols de màster universitari que han estat presentades pels centres corresponents.
 
Vist el que disposa la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, modificada per la Llei orgànica 4/2007, de 12 d'abril, així com la resta de normes d'aplicació general.
 
Vist el que disposa l'article 64.e i 172 dels Estatuts de la UAB sobre la supressió d’ensenyaments conduents a l’obtenció de títols universitaris oficials.
 
 
Vist el que disposa el Reial decret 1393/2007, de 29 d’octubre, pel qual s’estableix l’ordenació dels ensenyaments universitaris oficials.
 
Vist l’article 226 de la Normativa acadèmica de la UAB aplicable als estudis universitaris regulats de conformitat amb el Reial Decret 1393/2007, aprovada pel Consell de Govern en data 2 de març de 2011 i les seves posteriors modificacions, sobre la creació, modificació i supressió de títols de màster universitari.
 
Atès que la proposta de supressió de títols de màster universitari que es presenta va ser informada favorablement a la sessió de la Comissió d’Afers Acadèmics de 21 de novembre de 2017.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS
 
PRIMER.- Aprovar la supressió dels títols de màster universitari següents:
 
  • Màster Universitari en Biologia i Biotecnologia Vegetal
  • Màster Universitari en Direcció i Organització Industrial
  • Màster Universitari en Patogènesi i Tractament de la Sida
  • Màster Universitari en Recerca en Psicologia Aplicada a les Ciències de la Salut
  • Màster Universitari en Reptes de la Filosofia Contemporània
 
SEGON.- Elevar la supressió dels títols de Màster Universitari al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències.
 
TERCER.- Encarregar al vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat l'execució i el seguiment de l’acord primer.
 
QUART.- Comunicar els presents acords a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
 
 
Punt 6.4. Afers acadèmics: Creació de títols de màsters propis i diplomes de postgrau.

Acord 119/2017, de 13 de desembre, del Consell de Govern
 
Vistes la petició de creació del títol de diploma de postgrau que ha estat presentada a l'Escola de Postgrau, i després de revisada la documentació justificativa corresponent que acredita que la proposta reuneix els requisits exigits per la UAB per a la creació d'aquest tipus de títols.
 
Vist l'article 34.1 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, i les seves modificacions posteriors, així com la resta de normes d'aplicació general.
 
Vist el que disposa l'article 64.f i 171.1 dels Estatuts de la UAB sobre la creació de titulacions pròpies de la UAB.
 
Vist l'article 12.4.d de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 26 de gener de 2017, pel que fa a les competències de la Comissió d’Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar les propostes que haurà d'aprovar el Consell de Govern sobre creació d'ensenyaments i títols de primer cicle, segon cicle i formació permanent.

Atès que la proposta de creació del títol de diploma de postgrau propi que es presenta va ser informat favorablement a la sessió de la Comissió d’Afers Acadèmics de 21 de novembre de 2017.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta de la directora de l’Escola de Postgrau i de la Formació Contínua, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
 
ACORDS
 
PRIMER.- Aprovar la creació del títol de diploma de postgrau següent:
 
  • Diploma de Postgrau en Govern Obert Local: Transparència, Bon Govern i Participació Ciutadana
 
SEGON.- Elevar l'aprovació de la creació del títol de diploma de postgrau propi al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències.
 
TERCER.- Encarregar a la directora de l’Escola de Postgrau i de la Formació Contínua l'execució i el seguiment de l’acord primer.
 
QUART.- Comunicar els presents acords a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
 
 
Punt 7.1. Propostes de normatives: Modificació de la normativa d’aprovació de despeses pluriennals.
 
Acord 120/2017, de 13 de desembre, del Consell de Govern
 
Atesa la proposta del vicerector d’Economia i de Campus de modificar la normativa d’aprovació de despeses en el  marc de la tramitació dels expedients de contractació administrativa que impliquin compromisos de despesa de caràcter pluriennal per a la UAB.
 
Vist el que disposa l’article 89 lletra d) de la Llei 1/2003, de 19 de febrer,  d’Universitats de Catalunya, pel que fa  a les competències del Consell Social en matèria de despesa pluriennal.
 
Atès el que disposen els articles 109  i 110 del Reial Decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre,  pel qual s’aprova el text refós de la Llei de Contractes del Sector Públic pel que fa a la fiscalització prèvia dels òrgan de govern competents en matèria de contractació administrativa que impliquin un compromís de despesa pluriennal.
 
Vist el que disposa l’article 10, 4 apartat a) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB el qual estableix que  li correspon a la Comissió d’Economia i d’Organització informar de les propostes de programació pluriennal i elevar-ho al Consell de Govern.
 
Vist l’article 64, lletra l) dels Estatuts de la UAB  el qual estableix que correspon al Consell de Govern elevar al Consell Social la proposta de programació econòmica pluriennal.
 
Vist el que disposen els articles 13, apartat 2 i  l’article 28, apartat 2, lletra d) del Reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social pel que fa a les competències del Consell Social en matèria d’aprovació de la programació i despesa plurianual de la universitat.
 
Vista la Resolució de la UAB de 29 de març de 2006, de delegació de competències del rector, en matèria de contractació administrativa, en determinats òrgans de la universitat.
 
Vistos els Acords de Consell de Govern de 26 de gener de 2017 i del Plenari del Consell Social de 9 de febrer de 2017 mitjançant els quals es va acordar aprovar simplificar el procediment d’aprovació per part dels òrgans de govern de la UAB dels expedients de contractació  administrativa amb compromisos de despesa pluriennal per tal que es faciliti  el desenvolupament del procediment de contractació.
 
Atesa la implementació de la normativa durant el període de vigència de la reforma la qual ha posat de manifest la necessitat d’introduir modificacions per tal adaptar-la millor a la realitat del procediment de contractació administrativa.
 
Vist que la Comissió d’Economia i d’Organització en sessió celebrada el 27 de novembre de 2017 va informar favorablement sobre la proposta de modificació de la normativa d’aprovació de les despeses pluriennals.
 
Vist l'article 3, lletra d) del Reglament del Consell de Govern segons redacció donada per l’acord de 10 de desembre de 2013, pel que fa a les competències de l’esmentat òrgan sobre seguiment i planificació econòmic.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector d’Economia i de Campus, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
 
ACORDS
 
PRIMER. Aprovar la proposta de modificació de l’Acord pres pel Consell de Govern de data 26 de gener de 2017 en matèria de simplificació del procediment d’aprovació de les despeses pluriennals, el qual quedarà redactat en els termes següents:
 
PRIMER. Delegar a la Comissió d’Economia i d’Organització la competència relativa a la proposta d’aprovació de les despeses pluriennals del pressupost genèric pel procediment d’adjudicació procedent amb un pressupost base de licitació superior a 200.000€ perquè l’elevi al Consell Social.
 
SEGON. Proposar al Consell Social que autoritzi al gerent l’aprovació de la despesa pluriennal del pressupost genèric pel procediment d’adjudicació procedent fins a un pressupost base de licitació màxim de 200.000€ i amb l’obligació d’informar semestralment al Consell Social de totes les operacions dutes a terme en el transcurs del semestre de l’exercici social en curs.
 
TERCER. Aplicar el procediment previst als acords primer i segon a les pròrrogues de contractes administratius que impliquin un compromís de despesa pluriennal del pressupost genèric.
 
QUART. Proposar al Consell Social que autoritzi al gerent l’autorització de les despeses de qualsevol import, de caràcter anual o pluriennal, provinents de contractacions centralitzades en el Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya (CSUC), sempre que la despesa estigui prevista en el Pla General d’Activitats (PGA) anual que aprova el Consell de Govern del CSUC. Amb aquesta finalitat, la  Comissió d’Economia i d’Organització, delegada de Consell de Govern, i la Comissió Econòmica del Consell Social seran informades anualment del PGA del CSUC.
 
Si la Comissió Executiva del CSUC aprovés una licitació no contemplada en el PGA anual, li serà aplicable el procediment previst als acords primer,  segon i tercer.
 
SEGON. Elevar aquest acord  al Consell Social perquè exerceixi les seves competències.
 
TERCER. Encarregar al vicerector d’Economia i Campus l'execució i el seguiment d'aquests acords.
 
QUART. Comunicar els anteriors acords al gerent per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectiu.
 
 
 
Punt 7.2. Propostes de normatives: Modificació de l’article 31 del Reglament de Personal Acadèmic, relatiu al canvi d’àrea de coneixement per part del professorat.

Acord 121/2017, de 13 de desembre, del Consell de Govern
 
Atès que en data 17 de novembre de 2010 el Consell de Govern va aprovar el text refós corresponent al Reglament de Personal Acadèmic de la UAB el qual s’ha modificat en diverses ocasions, la darrera en data 27 de setembre de 2017.
 
Atesa la conveniència de regular la possibilitat de canviar d’àrea de coneixement i el seu procediment al Reglament de Personal Acadèmic de la UAB.
 
Vista la proposta de modificació del Reglament de Personal Acadèmic pel que fa a l’article 31 segons l’annex adjunt.
 
Atès que en data 27 de novembre de 2017 la Comissió de Personal Acadèmic va informar favorablement la modificació de l’article 31 del Reglament de Personal Acadèmic, relatiu al canvi d’àrea de coneixement per part del professorat.
 
Vist l'article 18.4 a de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB pel que fa a les competències de la Comissió de Personal Acadèmic, que estableix que li correspon informar les propostes que haurà d’aprovar el Consell de Govern sobre disposicions normatives en matèria de personal acadèmic i de personal investigador en formació.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Personal Acadèmic, s'eleva al Consell de Govern de la UAB, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
 
ACORDS
 
Primer.- Aprovar la modificació de l’article 31 del Reglament de Personal Acadèmic, relatiu al canvi d’àrea de coneixement per part del professorat, de conformitat amb l’annex adjunt. (DOC)
 
Segon.- Establir la seva entrada en vigor a partir del dia següent a l’aprovació per part del Consell de Govern, i ordenar la seva publicació al Butlletí Oficial de la UAB.
 
Tercer.- Encarregar al vicerector de Personal Acadèmic l'execució i el seguiment d’aquests acords.
 
 
Punt 8.1. Estructures bàsiques i serveis de la UAB: Modificació del Reglament de la Facultat de Veterinària.
 
Acord 122/2017, de 13 de desembre, del Consell de Govern
 
El Consell de Govern de la UAB va aprovar en data 8 de juliol de  2004 el Reglament  de la Facultat de Veterinària i va ser modificat pels Acords de Consell de Govern de 10 d’octubre de 2014 i de 16 de juliol de 2015 per tal d’adaptar-se al Reglament marc de facultats i escoles universitàries, departaments i instituts universitaris d'investigació i centres de recerca propis en la seva redacció donada per Acord de Consell de Govern de  17 de juliol de 2013.
 
Vist que en data 30  de  novembre de  2017 la Junta de Facultat ha aprovat la proposta de modificació de  Reglament de la Facultat de Veterinària i que els canvis afecten  als articles 5, 33 i 34  relatius a la creació d’un Consell assessor professional, així com a l’article 8 pel que fa a la durada del mandat dels representants dels estudiants a la Junta de Facultat.
 
Vist que l'article 64 dels Estatuts de la UAB correspon al Consell de Govern ratificar la modificació del Reglament de la Facultat de Veterinària aprovat per la Junta de Facultat.
 
Vist l'article 3 lletra a) del Reglament del Consell de Govern en la seva redacció donada per l’Acord de Consell de Govern de 10 de desembre de 2013, pel que fa a les competències del Consell de Govern en matèria d’aprovació dels reglaments dels òrgans i estructures universitàries centrals o territorials.
 
Vista la necessitat d’establir un compromís amb els estudiants de la UAB que garanteixi que tots els estudiants que hagin superat un grau de 180 crèdits a la UAB puguin cursar fins a 240 ECTS amb el mateix suport públic que reben actualment en els graus.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta de la Facultat de Veterinària, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS
 
PRIMER.- Aprovar la modificació del Reglament de la Facultat de Veterinària de la UAB en els termes que s’annexen. (DOC)
 
SEGON.- Establir la seva entrada en vigor a partir del dia següent de la seva aprovació per part del Consell de Govern, i ordenar la seva publicació al Butlletí Oficial de la UAB.
 
TERCER.- Comunicar el present acord a la Facultat de Veterinària.
 
 
Punt 8.2. Estructures bàsiques i serveis de la UAB:  Creació del Centre d’Història de la Ciència (CEHIC) com a institut de recerca propi.
 
Acord 123/2017, de 13 de desembre, del Consell de Govern
 
Vista la proposta del vicerector de Recerca i de Transferència de reconèixer el Centre d’Història de la Ciència (CEHIC) com a institut d’investigació propi de la UAB.
 
Atès que en data 28 de juny de 2017 la Comissió d’Investigació va avaluar positivament l’activitat del CEHIC com a Centre d’Estudis i de Recerca.
 
Vista les dimensions i activitat científica desenvolupada pel CEHIC justificades a la memòria científica, la qual conté el projecte de Reglament, és interès de la seva direcció que aquesta estructura sigui reconeguda com a institut propi de recerca.
 
Vist l’article 23.2 de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d'Universitats de Catalunya i l’article 27 dels Estatuts pels quals la creació dels instituts universitaris de recerca l'efectua el Departament de la Generalitat de Catalunya competent en matèria d'universitats, a proposta del Consell Social i amb l’informe previ del Consell de Govern de la universitat corresponent.
 
Atès que en data 1 de desembre de 2017 la present proposta va ser informada favorablement per la Comissió d’Investigació en virtut del que disposa l’article 22.3.d) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 17 de juliol de 2012, pel que fa a les competències de la Comissió d’Investigació.
 
Vist l'article 27.4 dels Estatuts de la Universitat que estableix l’obligatorietat d’establir un període d’informació pública de la present proposta d’adscripció per tal que els departaments, instituts universitaris d’investigació, facultats i escoles afectats emetin informe de la proposta. 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Recerca i de Transferència, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS
 
PRIMER.- Obrir un període d’informació de 15 dies per tal que els departaments, instituts universitaris d’investigació, facultats i escoles puguin presentar al·legacions en relació amb el reconeixement el Centre d’Història de la Ciència (CEHIC) com a institut d’investigació propi de la UAB.
 
SEGON.- Encarregar el vicerector de Recerca i de Transferència l'execució i el seguiment de l'acord primer.
 
TERCER.- Comunicar els presents acords al vicegerent de Recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
 
 
Punt 8.3. Estructures bàsiques i serveis de la UAB:  Modificació del Centre d’Estudis sobre les Èpoques Franquista i Democràtica.

Acord 124/2017, de 13 de desembre, del Consell de Govern
 
El Consell de Govern de la UAB va aprovar en data 18 d’abril de 2008 el Reglament del Centre d’Estudis sobre les Èpoques Franquista i Democràtica (CEFID).
 
En data 20 de juny de 2017 el Consell de l’esmentat CEFID ha aprovat la proposta de modificació del seu Reglament.
 
El canvi principal afecta al nom del centre que passarà a anomenar-se Centre d'Estudis sobre Dictadures i Democràcies (CEDID), així mateix s’ha adaptat el text al que estableix el Reglament Marc de Centres de Recerca Propis pel que fa al sistema de funcionament del òrgans col·legiats.
 
El projecte de modificació del Reglament que es presenta s'ajusta al Reglament marc de facultats i escoles universitàries, departaments i instituts universitaris d'investigació i centres de recerca propis aprovat pel Consell de Govern de 29 de gener de 2004, modificat pels acords de 29 d'abril de 2004, 2 d'octubre de 2008, 25 d’abril de 2012 i 17 de juliol de 2013, als Estatuts de la UAB i a la resta de normativa vigent.
 
Vist que la Comissió d’Investigació en sessió celebrada l’1de desembre de 2017 va informar favorablement la proposta de modificació del nom del Centre  d’Estudis sobre les Èpoques Franquista i Democràtica (CEFID) que passarà a denominar-se Centre d'Estudis sobre Dictadures i Democràcies (CEDID), així com de la proposta de modificació del Reglament del Centre d’Estudis sobre les Èpoques Franquista i Democràtica (CEFID)
 
Vist l'article 3 lletra a) del Reglament del Consell de Govern en la seva redacció donada per l’Acord de Consell de Govern de 10 de desembre de 2013, pel que fa a les competències del Consell de Govern en matèria d’aprovació dels reglaments dels òrgans i estructures universitàries centrals o territorials.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Recerca i de Transferència, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
 
ACORDS
 
PRIMER. Aprovar de la proposta de modificació del nom del Centre  d’Estudis sobre les Èpoques Franquista i Democràtica (CEFID) que passarà a denominar-se Centre d'Estudis sobre Dictadures i Democràcies (CEDID).
 
SEGON. Aprovar la proposta de modificació del  Reglament del  Centre  d’Estudis sobre les Èpoques Franquista i Democràtica (CEFID) en els termes que s’annexa.(DOC)
 
TERCER. Establir la seva entrada en vigor a partir del dia següent de la seva aprovació per part del Consell de Govern, i ordenar la seva publicació al Butlletí Oficial de la UAB.
 
QUART. Comunicar el present acord al Centre d’Estudis sobre les Dictadures i Democràcies
 
 
Punt 9.1. Cessions d’espais i d’altres béns de titularitat de la UAB: Autorització a LGAI Technological Center l'ús d'uns terrenys a la UAB.

Acord 125/2017, de 13 de desembre, del Consell de Govern
 
Vista la proposta del Vicerectorat d’Economia i d’Organització en relació amb la sol·licitud de LGAI TECHNOLOGICAL CENTER, SA pel que fa a l’autorització d’ús de terreny.
 
Atès que mitjançant escrit de data 15 de gener de 1990 la UAB va autoritzar el Laboratori General d’Assaigs i Investigacions a construir part de la carretera que voreja el Laboratori i l’aparcament associat i va autoritzar l’ús de l’aparcament esmentat als usuaris del Laboratori.
 
Atès que per acords núm. 66/2010 i 40/2010 del Consell de Govern i del Consell de dates 30 de setembre i 28 d’octubre de 2010, respectivament, la UAB va cedir l’ús a LGAI TECHNOLOGICAL CENTER, SA  d’una porció del terreny annex a l’edifici on està radicat el Laboratori General d’Assaigs i Investigacions de Catalunya (LGAI) amb la superfície disponible necessària per donar ús a 450 places de pàrking, aproximadament, per un termini de tres anys, la qual es va formalitzar en data 29 d’octubre de 2010 i, per tant,  finalitzarà el 29 d’octubre de 2013.
 
Atès que per acords núm. 92/2013 i 72/2013 del Consell de Govern i del Consell de dates 9 d’octubre i 28 de novembre de 2013, respectivament, la UAB va cedir l’ús a LGAI TECHNOLOGICAL CENTER, SA  d’una porció del terreny situat davant l’entrada de l’edifici on està radicat el Laboratori General d’Assaigs i Investigacions de Catalunya (LGAI) de superfície de 2.700 m2, corresponent a 132 places de pàrquing, aproximadament, per un termini de tres anys i, per tant,  finalitzà el 3 de desembre de 2016.
 
Atès que per acords núm. 14/2017 i CE 09/2017 del Consell de Govern i del Consell de dates 26 de gener i 21 de febrer de 2017, respectivament, la UAB va cedir l’ús a LGAI TECHNOLOGICAL CENTER, SA  d’una porció del terreny situat davant l’entrada de l’edifici on està radicat el Laboratori General d’Assaigs i Investigacions de Catalunya (LGAI) de superfície de 2.700 m2, corresponent a 132 places de pàrquing, aproximadament, per un termini d’un any i, per tant, finalitzarà el 3 de desembre de 2017.
 
Atès que és voluntat de LGAI TECHNOLOGICAL CENTER, SA de tornar a gaudir l’ús d’una superfície de terreny de 2.700 m2, corresponent a 132 places de pàrking, aproximadament, ubicats davant l’entrada principal de l’edifici on està ubicat el Laboratori General d’Assaigs i Investigacions de Catalunya per un període de 3 anys.
 
Atesa la necessitat de concretar l’espai objecte d’autorització i d’establir alhora una contraprestació al respecte.
 
Atès que l’article 207.2 dels Estatuts de la UAB estableix que la disposició dels béns immobles de la Universitat correspon al Consell Social, a proposta del Consell de Govern.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector d’Economia i de Campus, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
 
ACORDS
 
Primer.- Autoritzar l’ús de terrenys de titularitat de la UAB a LGAI TECHNOLOGICAL CENTER, SA:
 
  • Objecte: porció del terreny situat davant l’entrada principal de l’edifici on està radicat el Laboratori General d’Assaigs i Investigacions de Catalunya, amb la superfície de 2.700 m2 per donar ús a 132 places de pàrquing, aproximadament (identificada en el plànol annex). (DOC)
 
  • Preu: 33.000,00 € anuals (IVA exclòs) i subjecte a revisió anual d’acord amb l’IPC estatal.
 
  • Termini de duració: 3 anys, des del 3 de desembre de 2017 i amb la possibilitat de prorrogar-ho per un període d’un any.
 
  • Destinació: El destí del dret d’ús objecte d’autorització serà l’aparcament de vehicles al voltant de l’edifici on està radicat el LGAI per als seus usuaris (132 places aproximadament).
 
Segon.- Autoritzar la rectora, o persona en qui delegui, perquè amb les més àmplies facultats pugui signar els documents públics i privats que siguin necessaris, amb les clàusules que consideri més adients, per donar compliment a aquest acord.
 
Tercer.- Encarregar al vicerector d’Economia i de Campus que faci el seguiment de l’acompliment d’aquest acord.
 
Quart.- Elevar al Consell Social el present acord, per tal que exerceixi les seves competències.
 
Cinquè.- Comunicar el present acord a la vicegerent d’Economia.
 
 
Punt 10. Elecció, a proposta del Consell d’Estudiants de la UAB, d’estudiants a Comissions del Consell de Govern.

Acord 126/2017, de 13 de desembre, del Consell de Govern
 
Vist que l’article 3.3 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB estableix que les persones candidates a representar l’estudiantat a les comissions del Consell de Govern han de ser proposades pel Consell d’Estudiants de la UAB.
 
Atès que el Consell d’Estudiants de la UAB ha presentat una proposta de noves incorporacions i de substitucions de membres de comissions del Consell de Govern en representació dels estudiants.
 
Vist que disposa l'article 24.3 del Reglament del Consell de Govern disposa que l'elecció es farà per majoria simple de vots emesos. L'escrutini es realitzarà recomptant els vots i ordenant els candidats per ordre descendent en nombre de vots i resultaran elegits els més votats que compleixin les condicions generades de composició establerts per a cada Comissió.
 
Atès que el Consell d’Estudiants proposa l’elecció dels següents membres:
 
COMISSIÓ D’AFERS ACADÈMICS
  • Vacant per renúncia del Pol Álvarez Matallana: David Montpeyó Garcia-Moreno
 
COMISSIÓ D’ALUMNAT I OCUPABILITAT
  • Vacant: Mar Ampurdanès Gutiérrez
 
COMISSIÓ D’ECONOMIA I D’ORGANITZACIÓ
  • Substitució de l’Eloi Guerrero Menéndez: Nil Homedes Busquets
 
COMISSIÓ DE RELACIONS INTERNACIONALS I DE POLÍTICA LINGÜÍSTICA
  • Substitució de la Júlia Soler i Villegas: Wasima Cherif
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS
 
PRIMER.- Elegir, a proposta del Consell d’Estudiants de la UAB, els estudiants membres de comissions delegades del Consell de Govern següents:
 
COMISSIÓ D’AFERS ACADÈMICS
  • Vacant per renúncia del Pol Álvarez Matallana: David Montpeyó Garcia-Moreno
 
COMISSIÓ D’ALUMNAT I OCUPABILITAT
  • Vacant: Mar Ampurdanès Gutiérrez
 
COMISSIÓ D’ECONOMIA I D’ORGANITZACIÓ
  • Substitució de l’Eloi Guerrero Menéndez: Nil Homedes Busquets
 
COMISSIÓ DE RELACIONS INTERNACIONALS I DE POLÍTICA LINGÜÍSTICA
  • Substitució de la Júlia Soler i Villegas: Wasima Cherif
 
SEGON.- Comunicar el resultat de la votació a les persones que resulten escollides i als presidents de les comissions delegades.
 
TERCER.- Publicar el resultat de la votació a la Intranet de la UAB corresponent als diferents col·lectius.
 
 
 
Punt 11.3. Afers de tràmit:  Dissolució i liquidació de la Fundació Privada Gespa.
 
Acord 127/2017, de 13 de desembre, del Consell de Govern
 
Atès que la Fundació Gespa va ser constituïda per la UAB en data 14 de maig de 1998 mitjançant l’atorgament de carta fundacional davant el notari de Cerdanyola del Vallès, Sr. Teodoro López Cuesta, sota el núm. 2.002 del seu protocol, amb la finalitat fundacional de donar servei educatiu a la primera infància.
 
Ates que es va posar de manifest la impossibilitat d’assolir les finalitats fundacionals degut al fort deteriorament de l’edifici, on estaven ubicats els espais i instal·lacions de l’Escola Bressol Gespa, que implicava unes inversions quantioses. La Fundació Gespa no disposava dels recursos necessaris per fer front a les inversions que requereix l’edifici; i la UAB tampoc disposava d’una partida pressupostària extraordinària per fer front a aquesta inversió. En aquest context, per acord núm. 39/2015, de 13 d’abril de 2015, el Consell de Govern de la UAB va acordar donar la seva conformitat a la prestació del servei d'escola bressol per al personal de la UAB mitjançant un conveni amb l'Escola Bressol La Llar d'en Pitus i a no realitzar obres a l'edifici de la Gespa.
 
Atès el susdit acord núm. 39/2015, de 13 d’abril de 2015, del Consell de Govern de la UAB, en data 30 d’abril de 2015, el Patronat de la Fundació Gespa va acordar sol·licitar al Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya l’autorització de cessament d’activitats de l’Escola Bressol Gespa, amb efectes de 31 de juliol de 2015, que va ser autoritzat mitjançant Resolució ENS/1542/2015, de 19 de juny, del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, publicada al DOGC núm 6910 de 10 de juliol de 2015.
 
Atès que en data 13 de juliol de 2015, la Fundació Gespa i la representant de les treballadores van arribar a un acord d’extinció dels contractes de totes les treballadores de la Fundació. Per tant, en el moment de la dissolució no hi ha treballadors afectats, atès que tots els contractes de treball es van extingir amb efectes del dia 31 de juliol de 2015.
 
Atès que en data 11 de maig de 2016  el Patronat de la Fundació Gespa va acordar (i) la dissolució i liquidació de la la Fundació Gespa per impossibilitat d’assolir les seves finalitats, de conformitat amb l’article 335-4-b) i següents de la Llei 4/2008, de 24 d’abril, del Llibre Tercer del Codi civil de Catalunya, relatiu a les persones jurídiques; (ii) el cessament dels seus patrons i la transformació dels patrons en liquidadors; (iii) i l’aporvació del balanç de dissolució i liquidació a 0 euros, la qual cosa determinà la impossibilitat de cedir els actius i passius global a favor de la Universitat Autònoma de Barcelona segons el que determina l’article 32 dels Estatuts de la Fundació.
 
Vist l'article 88.e) de la llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya en relació amb l’article 64.t) dels estatuts de la UAB, és competència del Consell de Govern proposar al Consell Social, per la seva aprovació, l’extinció d’entitats jurídiques per la promoció i desenvolupament dels fins de la Universitat. 
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector d’Economia i de Campus, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS
 
PRIMER.- Ratificar l’acord del patronat de la Fundació Gespa de data 11 de maig de 2016 pel qual es va acordar la seva dissolució i liquidació per impossibilitat d’assolir les seves finalitats en els termes del document , aprovant el balanç de dissolució i liquidació a 0 euros.(DOC)
 
SEGON.- Elevar aquest acord al Consell Social per a la seva aprovació, si escau.
 
TERCER.- Encarregar al vicerector d’Economia i de Campus l'execució i el seguiment de l'acord primer.
 
QUART.- Comunicar els presents acords a la vicegerent d’Economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius i als liquidadors de la Fundació Gespa.
 
 
Punt 11.4. Afers de tràmit: Nomenament d'un membre de la Comissió d'Ètica en l'Experimentació Animal.
 
Acord 128/2017, de 13 de desembre, del Consell de Govern
 
Vista la proposta del vicerector de Recerca i de Transferència de nomenar la senyora Sandra Barbosa Pérez com a membre del comitè Ètic d’Experimentació Animal (CEEA) ja que és l'assessora en benestar animal de l'estabulari de peixos AQUAB, a instància del seu president, doctor José Luis Molina González.
 
Vist l’article 4 bis 2 del Reglament de la Comissió d’Ètica en l’Experimentació Animal i Humana de la UAB, aprovat per acord del Consell de Govern de 25 de gener de 2001 pel qual s’atorga al Consell de Govern la competència per designar als membres d’aquest òrgan col·legiat.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Recerca i de Transferència, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
 
ACORDS
 
PRIMER.- Aprovar el nomenament de la senyora Sandra Barbosa Pérez com a membre del comitè Ètic d’Experimentació Animal (CEEA).
 
SEGON.-   Encarregar el vicerector de Recerca i de Transferència l'execució i el seguiment d’aquests acords.
 
TERCER.- Comunicar els presents acords al vicegerent de recerca i al president del Comitè d’Ètica en l’Experimentació Animal, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius
 
 
Punt 11.5. Afers de tràmit:  Participació en el Patronat de la Fundació Privada Institut d’Economia de Barcelona.
 
Acord 129/2017, de 13 de desembre, del Consell de Govern
 
Vista la proposta del vicerector d’Innovació i de Projectes Estratègics per tal que la Universitat Autònoma de Barcelona participi en el patronat de la ‘Fundació Privada Institut d’Economia de Barcelona’ (Fundació) amb CIF G-64842446.
 
Atès que la Fundació és una entitat sense ànim de lucre, subjecte al llibre tercer del codi civil de Catalunya i als seus estatuts, que té per objecte: ‘a) La promoción y realización de estudios de economía aplicada. B) Como consecuencia de lo anterior, elaborar informes y dictámenes sobre federalismo fiscal y políticas de regulación, entre otros. C) La creación de un cuerpo de científicos de élite referenciado por la Fundación‘ (art.7.1)
 
Atesa la valoració estratègica realitzada pel responsable polític de la proposta perquè la Universitat participi en aquesta Fundació .
 
Atesa la valoració econòmica lliurada per l’Àrea d’Economia .
 
Atesa la valoració jurídica lliurada pel gabinet jurídic .
 
Vist l'article 64.t) dels Estatuts de la UAB pel qual s’estableix la competència del Consell de Govern per proposar al Consell Social la participació de la Universitat en altres entitats.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector d’Innovació i de Projectes Estratègics, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS
 
PRIMER.- Aprovar la participació de la Universitat Autònoma de Barcelona en el patronat de la ‘Fundació Privada Institut d’Economia de Barcelona’ amb CIF G-64842446.
 
SEGON.- Elevar al Consell Social els presents acords, per tal que exerceixi les seves competències.
 
TERCER.- Encarregar el vicerector d’Innovació i de Projectes Estratègics l'execució i el seguiment d’aquests acords.
 
QUART.- Comunicar els presents acords al vicegerent de recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
 
 
Punt 11.6. Afers de tràmit: Ampliació de capital de SIGMA, Gestió Univesritària AIE.
 
Acord 130/2017, de 13 de desembre, del Consell de Govern
 
Atès que en data 15 de juny de 1995 la Junta de Govern de la UAB va autoritzar la participació de la Universitat Autònoma de Barcelona en la constitució d’una agrupació d’interès econòmic d’acord amb la Llei 12/1991, de 29 d’abril, d’agrupacions d’interès econòmic, amb l’objecte principal de facilitar el desenvolupament i millorar el resultat de l’activitat dels seus membres, sense ànim de lucre, en l’àmbit específic de la gestió acadèmica i en el marc del projecte de disseny i de desenvolupament, com també de l’explotació comercial, del sistema integrat de gestió acadèmica SIGMA.

Atès que en data 18 de setembre de 1996 la Universidad Autónoma de Madrid, la UAB, la Universitat Pompeu Fabra, la Universidad Carlos III, la Universidad de Castilla La Mancha, la Universidad de Valladolid, la Univesidad de Zaragoza i la Universidad Pública de Navarra van constituir davant la Notaria de Barcelona senyora Isabel Gabarró, amb el número 3074 del seu protocol, una agrupació d’interès econòmic anomenada SIGMA GESTIÓN UNIVERSITARIA, AIE. D’acord amb els seus Estatuts l’objecte d’aquesta entitat és facilitar el desenvolupament i millorar el resultat de l’activitat dels seus membres, sense ànim de lucre, en l’àmbit específic de la gestió acadèmica i en el marc del projecte de disseny i de desenvolupament, com també de l’explotació comercial, del sistema integrat de gestió acadèmica SIGMA.
 
Actualment la relació de socis i del capital de l’esmentada agrupació és el següent:
 
Soci Capital Percentatge
Universitat Autònoma de Barcelona 250.662,04 13,62%
Universitat Autónoma de Madrid 241.606,87 13,13%
Universidad Carlos III 207.349,18 11,26%
Universitat Pompeu Fabra 196.530,96 10,68%
Universidad Pública de Navarra 200.137,03 10,87%
Universidad de Valladolid 238.000,79 12,93%
Universidad de Zaragoza 259.637,23 14,11%
Universidad de Córdoba 209.152,21 11,36%
Fundació Universitària Balmes 18.782,00 1,02%
Universidad de Burgos 18.782,00 1,02%
Total 1.840.600,31 100%
 
Atès que SIGMA GESTIÓN UNIVERSITARIA, AIE actualment té el reconeixement de mitjà propi i servei tècnic dels poders adjudicadors (entitats) que són sòcies a l’empara del que estableix l’article 24.6 del text refós de la llei de contractes del sector públic, aprovat per reial decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre.
 
Atès que l’article 32 de la nova llei de contractes del sector públic, aprovat per llei 9/2017, de 8 de novembre, exigeix per ser considerat mitjà propi respecte un o varis poders adjudicadors, que més del 80% de les activitats es portin a terme per encàrrec de les entitats respecte les quals siguin mitjà propi, la qual cosa implica ampliar el nombre de socis.
 
Atès que el Consell d’Administració de SIGMA GESTIÓN UNIVERSITARIA, AIE té previst augmentar el capital en un 4,2%, per incorporar 4 nous socis, la qual cosa suposarà aportacions dineràries per un total de 82.640 euros, resultant la distribució del capital d’acord amb el que estableix el document 1.
 
Atès que la primera ampliació de capital es té previst executar-la properament i es té previst que acudeixi la Universidad Nacional de Educación a Distancia (UNED) mitjançant l’ampliació del capital social de l’AIE en la xifra de 18.782 euros, deixant-lo en 1.859.382,31 euros, en els termes del  document 1.
 
Atès que després d’aquestes quatre ampliacions de capital, la UAB passarà d’ostentar un 13,62% del capital social a un 13,03%.

D’acord amb l’article 64.t) dels Estatuts de la UAB, correspon al Consell de Govern la constitució, modificació i extinció d'entitats jurídiques per a la promoció i desenvolupament dels fins de la Universitat i proposar la participació de la Universitat en altres entitats.

Vista la documentació justificativa de la proposta i a instàncies del vicerector d’Economia i de Campus, s'eleva al Consell de Govern de la UAB, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS
 
PRIMER.- Donar conformitat a la proposta d’ampliació de capital de SIGMA, Gestió Universitària AIE en un 4,2%, per incorporar 4 nous socis, la qual cosa suposarà aportacions dineràries per un total de 82.640 euros, resultant la distribució del capital d’acord amb el que estableix el document annex. (DOC)
 
L’execució cadascuna d’aquestes quatre (4) ampliacions de capital hauran de ser objectes d’un acord del Consell d’Administració de SIGMA, Gestió Universitària AIE i hauran de ser notificades al Consell Social.
 
SEGON.- Donar conformitat a l’execució de la primera ampliació de capital de SIGMA, Gestió Universitària AIE projectades, per incorporar a la Universidad Nacional de Educación a Distancia (UNED), en els termes establerts al punt 5è.
 
TERCER.- Elevar aquest acord al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències.

QUART.-. Encarregar al vicerector d’Economia i de Campus l’execució i el seguiment de l'acord primer.
 
CINQUÈ.- Comunicar els presents acords a la vicegerent d’economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
 
 
Punt 11.7.  Afers de tràmit: Aprovar la formalització d'un conveni de col·laboració científica sobre l'Institut d'Investigació Biomèdica de Sant Pau.
 
Acord 131/2017, de 13 de desembre, del Consell de Govern
 
Atès que en data 27 de maig de 2009 la Fundació de Gestió Sanitària de l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau (FGS), la Fundació Privada de l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau (FPHSCSP), la Fundació Institut de Recerca de l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau (IR-HSCSP), la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), el Consorci Institut Català de Ciències Cardiovasculars (ICCC), actualment dissolt, la Fundació Puigvert (FP), el Banc de Sangs i Teixits (BST) i l’Associació Colaboración cochrane Iberoamericana-Centre cochrane Iberoamericà (Cochrane), l’Equip d’Atenció Primària Barcelona-Saredenya, S.L.P. (EAP Sardenya) i l’Agència de la Salut Pública de Barcelona (ASPB) van formalitzar un conveni de col·laboració científica pel qual es va crear l’Institut d’Investigació Biomèdica Sant Pau (IIB-Sant Pau), estructura sense personalitat jurídica, reconegut com a Instituto de Investigación Sanitaria a l’empara del RD 339/2004.
 
Atès que en data 29 de març de 2016 els auditors designats per l’Instituto Carlos III van emetre informe sobre la renovació de l’acreditació de l’IIB-Sant Pau formulant, entre d’altres, una sèrie de recomanacions: (i) Que l’òrgan de seguiment del conveni, la Comissió Delegada, havia d’aprovar anualment els pressupostos i el tancament de comptes; (ii) Que l’òrgan de govern, la Comissió Delegada, ha tingut una participació limitada en la presa de decisions estratègiques de l’IIB-Sant Pau; (iii) Que el seguiment econòmic de l’IIB-Sant Pau ha estat realitzat pel patronat de l’IR-HSCSP, en el qual no estan representants tots els membres del conveni; (iv) Que procedeix modificar l’estructura del patronat de l’IR-HSCSP per donar entrada a tots els membres del conveni; (v) Que s’han d’obtenir compromisos econòmics i materials (personal, espais, equipament, i serveis) de les parts contractants; (vi) que procedeix definir i millorar protocols de funcionament; (v) que calia actualitzar el Reglament de Règim intern.
 
Atès que les parts signatàries han elaborat un nou text convencional que amb la voluntat de modificar el conveni de 27 de maig de 2009.
 
Vist l'article 64.s) dels Estatuts de la UAB que estableix com a competències del Consell de Govern autoritzar els convenis de cooperació amb altres universitats i institucions.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta de vicerector de Recerca i de Transferència, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS
 
PRIMER.- Aprovar la minuta de conveni de col·laboració pel qual es modifica el conveni de col·laboració científica formalitzat en data 27 de maig de 2009 per la Fundació de Gestió Sanitària de l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau (FGS), la Fundació Privada de l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau (FPHSCSP), la Fundació Institut de Recerca de l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau (IR-HSCSP), la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), el Consorci Institut Català de Ciències Cardiovasculars (ICCC), actualment dissolt, la Fundació Puigvert (FP), el Banc de Sangs i Teixits (BST) i l’Associació Colaboración cochrane Iberoamericana-Centre cochrane Iberoamericà (Cochrane), l’Equip d’Atenció Primària Barcelona-Saredenya, S.L.P. (EAP Sardenya) i l’Agència de la Salut Pública de Barcelona (ASPB) pel qual es va crear l’Institut d’Investigació Biomèdica Sant Pau (IIB-Sant Pau), estructura sense personalitat jurídica, reconegut com a Instituto de Investigación Sanitaria a l’empara del RD 339/2004, en els termes del document annex. (DOC)
 
SEGON.- Autoritzar al vicerector de Recerca i de Transferència la formalització del conveni de modificació en els termes del document 2, facultant-lo a realitzar les modificacions de caràcter tècnic que, en el seu cas, esdevinguin necessàries.
 
SEGON.- Encarregar al vicerector de Recerca i de Transferència l'execució i el seguiment de l'acord primer.
 
TERCER.- Comunicar els presents acords al vicegerent de recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
 
 
 
Punt 11.8. Afers de tràmit:  Ratificació de l’acord d’augment de capital social de Vila Universitària, S.L.

Acord 132/2017, de 13 de desembre, del Consell de Govern
 
Atès que en data 29 de novembre de 2017 la Junta General de socis de Vila Universitària, S.L. va acordar l’augment de capital mitjançant la compensació de crèdits en virtut de la qual la Fundació Universitat Autònoma de Barcelona capitalitza crèdits per valor de 1.740.509,92 €.
 
Atès que l’esmentat acord implica la modificació dels estatuts en el sentit d’augmentar el capital social de l’esmentada societat deixant-lo en 5.997.078,50€, dividit en 19.957 participacions socials de 300,50€, cadascuna d’elles de valor nominal.
 
Vist l’article 64.t) dels Estatuts de la UAB que estableix com a competència del Consell de Govern proposar al Consell Social la modificació d’entitats jurídiques per a la promoció i desenvolupament dels fins de la Universitat i l’article 88.e) de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya, que és competència del Consell Social aprovar la modificació d’entitats jurídiques per a la promoció i el desenvolupament de les finalitats de la universitat. 
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta de vicerector d’Economia i de Campus, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS
 
PRIMER.- Ratificar l’acord de la Junta General de socis de Vila Universitària, S.L. de 29 de novembre de 2017 pel qual la Fundació Universitat Autònoma de Barcelona capitalitza crèdits per valor de 1.740.509,92 €, modificant els estatuts socials de la companyia augmentant el capital social de l’esmentada societat deixant-lo en 5.997.078,50€, dividit en 19.957 participacions socials de 300,50€, cadascuna d’elles de valor nominal (DOC)
 
SEGON.- Elevar aquest acord al Consell Social per a la seva aprovació, si escau.
 
TERCER.- Encarregar al vicerector d’Economia i de Campus l'execució i el seguiment d’aquests acords.
 
QUART.- Comunicar els presents acords a la vicegerent d’Economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius i al consell d’administració de Vila Universitària, S.L.
 

Documents relacionats