La UAB Aposta pel coneixement i la innovació

Acords del Claustre i Consell de Govern

Acords de la sessió

[26/04/2017] Comissió de Personal Acadèmic

Punt 1. Aprovació de l’acta de la darrera sessió. [+]
 
Punt 2. Informe del vicerector de Personal Acadèmic.
 
Punt 3. Modificació del Reglament de Personal Acadèmic en relació al professorat emèrit. [+]
 
Punt 4. Modificació del document“ Model i criteris de priorització de les places de Catedràtic d’Universitat”. [+]
 
Punt 5. Modificació del document “Model i criteris de priorització de les places d’Agregat”. [+]
 
Punt 6. Aprovació del document “Incorporació de professorat lector per al curs 2018/2019”. [+]
 
Punt 7. Modificació del document de reconeixement de mèrits docents. [+]
 
Punt 8. Creació d’una subcomissió de la CPA per a l’elaboració d’un model de les plantilles dels departaments de la UAB. [+]
 
Punt 9. Proposta de dotacions de professorat a les Unitats Docents Hospitalàries. [+]
 
Punt 10. Convocatòria de concursos per a la contractació de personal docent i investigador per al curs 2017-2018. [+]
 
Punt 11. Convocatòria de places assistencials de catedràtic d’universitat vinculades a l’Institut Català de la Salut. [+]
 
Punt 12. Convocatòria de places assistencials de professorat agregat vinculades a l’Institut Català de la Salut. [+]
 
Punt 13. Aprovació de la llista provisional d’admesos i exclosos a la convocatòria 2017 d’avaluació de l’activitat docent del professorat. [+]
 
Punt 14. Afers de tràmit.
 
Punt 15. Torn obert de paraules.
 
 
 
 
Punt 1. Aprovació de l’acta de la darrera sessió.
 
Acord 021/2017, de 26 d'abril de 2017 , Comissió de Personal Acadèmic

ACORDS

Aprovar l'acta de la darrera sessio del dia 16 de març de 2017. Acta núm. 103

 
Punt 3. Modificació del Reglament de Personal Acadèmic en relació al professorat emèrit.
 
Acord 022/2017, de 26 d'abril de 2017 , Comissió de Personal Acadèmic

Atès que en data 17 de novembre de 2010 el Consell de Govern va aprovar el text refós corresponent al Reglament de Personal Acadèmic de la UAB el qual s’ha modificat en diverses ocasions, la darrera en data 1 de desembre de 2016.
 
Atesa la conveniència de modificar i completar la regulació continguda en la secció 3a del capítol II del Títol 1er del Reglament de Personal Acadèmic pel que fa al professorat emèrit i al professorat honorari.
 
Vista la proposta de modificació del Reglament de Personal Acadèmic pel que fa al professorat emèrit elaborada per la subcomissió de la Comissió de Personal Acadèmic creada a tal efecte en data 26 d’octubre de 2016.
 
Vist l'article 18.4 a de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 15 de juliol de 2009, pel que fa a les competències de la Comissió de Personal Acadèmic, que estableix que li correspon informar les propostes que haurà d’aprovar el Consell de Govern sobre disposicions normatives en matèria de personal acadèmic i de personal investigador en formació.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

Primer. Emetre un informe favorable sobre la proposta de modificació del Reglament de personal acadèmic en relació amb el professorat emèrit i el professorat honorari i elevar-la al Consell de Govern perquè l’aprovi.
 
Segon. Encarregar al vicerector de Personal Acadèmic que executi aquest acord i en faci el seguiment.
 
Punt 4. Modificació del document“ Model i criteris de priorització de les places de Catedràtic d’Universitat”.
 
Acord 023/2017, de 26 d'abril de 2017 , Comissió de Personal Acadèmic

Vist l’acord del Consell de Govern de data 27 de setembre de 2016 pel qual es va aprovar el document “Model i criteris de priorització de les places de catedràtic d’universitat.
 
Ateses les previsions del model en el sentit que els esmentats criteris seran vàlids per a la convocatòria de l’oferta pública d’ocupació de l’any 2016 i s’hauran de revisar abans de la convocatòria de l’oferta pública d’ocupació de l’any 2017 amb la finalitat que es mantinguin en les convocatòries dels anys 2017, 2018 i 2019 i que atesa l’especificitat dels departaments clínics de les unitats docents hospitalàries, els criteris es revisaran també en aquells aspectes que afectin específicament als esmentats departaments. 
 
Vist l’article 3 d) del Reglament del Consell de Govern que preveu que és competència del Consell de Govern regular els assumptes objecte de la seva competència pel que fa, i entre d’altres, a les directrius generals sobre organització de l’administració universitària i dels recursos humans.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

Primer. Emetre un informe favorable sobre la modificació del document “Model i criteris de priorització de les places de catedràtic d’universitat” i elevar-lo al Consell de Govern perquè l’aprovi.
 
Segon. Encarregar al vicerector de Personal Acadèmic que executi aquest acord i en faci el seguiment.
 
Punt 5. Modificació del document “Model i criteris de priorització de les places d’Agregat”.
 
Acord 024/2017, de 26 d'abril de 2017 , Comissió de Personal Acadèmic

Vist l’acord del Consell de Govern de data 27 de setembre de 2016 pel qual es va aprovar el document “Model i criteris de priorització de les places d’Agregat.
 
Ateses les previsions del model en el sentit que els esmentats criteris seran vàlids per a la convocatòria de l’oferta pública d’ocupació de l’any 2016 i s’hauran de revisar abans de la convocatòria de l’oferta pública d’ocupació de l’any 2017 amb la finalitat que es mantinguin en les convocatòries dels anys 2017, 2018 i 2019 i que atesa l’especificitat dels departaments clínics de les unitats docents hospitalàries, els criteris es revisaran també en aquells aspectes que afectin específicament als esmentats departaments. 
 
Vist l’article 3 d) del Reglament del Consell de Govern que preveu que és competència del Consell de Govern regular els assumptes objecte de la seva competència pel que fa, i entre d’altres, a les directrius generals sobre organització de l’administració universitària i dels recursos humans.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

Primer. Emetre un informe favorable sobre la modificació del document “Model i criteris de priorització de les places d’agregat” i elevar-lo al Consell de Govern perquè l’aprovi.
 
Segon. Encarregar al vicerector de Personal Acadèmic que executi aquest acord i en faci el seguiment.


Punt 6. Aprovació del document “Incorporació de professorat lector per al curs 2018/2019”.
 
Acord 025/2017, de 26 d'abril de 2017 , Comissió de Personal Acadèmic

Vist l’article 48 de la Llei Orgànica d’Universitats que preveu que les Universitats podran contractar personal docent i investigador en règim laboral, a través de les modalitats de contractació laboral específiques previstes a aquesta llei i que en els termes de la pròpia llei i en el marc de les seves competències les Comunitats Autònomes establiran el règim del personal docent i investigador contractat.
 
Vist l’article 49 de la Llei d’Universitats de Catalunya i l’article 50 de la Llei Orgànica d’Universitats que regulen els requisits del professorat lector.
 
Vista la proposta d’incorporació de professorat lector per al curs 2018/2019, que consta a l’annex adjunt.
 
Vist l’article 3 d) del Reglament del Consell de Govern que preveu que és competència del Consell de Govern regular els assumptes objecte de la seva competència pel que fa, i entre d’altres, a les directrius generals sobre organització de l’administració universitària i dels recursos humans.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

Primer. Emetre un informe favorable sobre la proposta de document “Incorporació de professorat lector per al curs 2018-2019” i  elevar-lo al Consell de Govern perquè l’aprovi.
 
Segon. Encarregar al vicerector de Personal Acadèmic que executi aquest acord i en faci el seguiment.

Punt 7. Modificació del document de reconeixement de mèrits docents.
 
Acord 026/2017, de 26 d'abril de 2017 , Comissió de Personal Acadèmic

Vist el document de reconeixement per docència impartida en anglès, per participació en el Programa Argó i en cursos MOOC aprovat per la Comissió de Personal Acadèmic en data 30 d’octubre de 2014.
 
Atès que és voluntat de la Universitat reconèixer la tasca que desenvolupa el professorat que participa en activitats docents diferents de les que apareixen reconegudes en el Model de Dedicació Acadèmica de la UAB.
 
Vista la proposta de reconeixement d’altres activitats docents que consta a l’annex adjunt.
 
Vist l'article 18.1 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, pel que fa a les competències de la Comissió de Personal Acadèmic.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

Primer. Aprovar la modificació del document de reconeixement de mèrits docents.(DOC)
 
Segon. Encarregar al vicerector de Personal Acadèmic que executi aquest acord i en faci el seguiment.
 
Punt 8. Creació d’una subcomissió de la CPA per a l’elaboració d’un model de les plantilles dels departaments de la UAB.
 
Acord 027/2017, de 26 d'abril de 2017 , Comissió de Personal Acadèmic

ACORDS

Per assentiment, la Comissió de Personal Acadèmic acorda aprovar la composició de la subcomissió d’aquesta Comissió que elaborarà un model de les plantilles dels departaments de la UAB, que estarà formada per les següents persones: el vicerector de Personal Acadèmic; la delegada de la rectora per al Personal Acadèmic; quatre directors de departament d’aquesta Comissió, un per cada àmbit; dos membres dels representants dels treballadors, un del comitè i l’altre de la JPDI que puguin ser de fora d’aquesta Comissió; dos professors representants del Claustre, i el cap de l’Àrea de Personal Acadèmic.
 
Punt 9. Proposta de dotacions de professorat a les Unitats Docents Hospitalàries.
 
Acord 028/2017, de 26 d'abril de 2017 , Comissió de Personal Acadèmic

Vist l’article 22 dels Estatuts de la UAB que preveu que correspon als departaments coordinar i impartir els ensenyaments en les seves àrees de coneixement i especialitats d’acord amb els plans d’estudis i la programació docent de les facultats i escoles.
 
Vist l’article 6.2 dels Estatuts de la UAB que preveu que la Universitat, a fi i efecte d’acomplir els seus objectius, vetlla perquè totes les seves estructures i serveis disposin dels recursos humans i materials per a garantir el nivell de qualitat i l’exercici de l’activitat universitària, així com que es faci un ús eficaç i eficient dels recursos.
 
Vist l’acord de la Comissió de Personal Acadèmic, de data 15 de febrer de 2017 per la qual s’aproven els criteris d’assignació de recursos de professorat als Departaments per al curs 2017-2018.
 
Vist l’article 18.1 b) de la normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per acord de Consell de Govern de 19 de juliol de 2009, pel que fa a les competències de la Comissió de Personal Acadèmic, que estableix que li correspon aprovar i suprimir les dotacions de professorat per als departaments i les unitats docents.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

Primer. Aprovar les dotacions de professorat a les unitats docents hospitalàries per al curs 2017-2018. (DOC)
 
Segon. Encarregar al vicerector de Personal Acadèmic que executi aquest acord i en faci el seguiment.
 
Punt 10. Convocatòria de concursos per a la contractació de personal docent i investigador per al curs 2017-2018.
 
Acord 029/2017, de 26 d'abril de 2017 , Comissió de Personal Acadèmic

Vistos els articles 138, 142 i 145 dels Estatuts de la UAB que regulen la tipologia i provisió de places de personal docent i investigador.
 
Vist l’article 54 i següents del Reglament de Personal Acadèmic aprovat per acord del Consell de Govern de la Universitat Autònoma de Barcelona de 17 de novembre de 2010 i modificada en diverses ocasions i la darrera l’1 de desembre del 2016.
 
Vist l’article 45 i següents de la Llei d’Universitats de Catalunya que regulen els requisits del professorat contractat.
 
Vistos els articles 16 i 17 del conveni col·lectiu per al personal docent i investigador de les universitats públiques catalanes de 21 de desembre de 2006, publicat en el DOGC de 14 de febrer de 2007.
 
Vistes les previsions de la Llei 14/2011, d’1 de juny, de la Ciència, la Tecnologia i la Innovació que regula el marc per al foment de la investigació científica i tècnica i els seus instruments de coordinació general, amb la finalitat de contribuir a la generació difusió i transferència del coneixement i a la promoció de la investigació, el desenvolupament experimental i la innovació com a elements sobre els quals ha d’edificar-se el desenvolupament econòmic sostenible i el benestar social.
 
Vistos els articles 20 i següents de la Llei 14/2011, d’1 de juny, de la Ciència, la Tecnologia i la Innovació que regulen les modalitats de contracte de treballat específic del personal investigador entre els que es troben  els contractes predoctorals i els contractes d’accés al Sistema Espanyol de Ciència, Tecnologia i Innovació.
 
Vist l'article 18 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 15 de juliol de 2009, pel que fa a les competències de la Comissió de Personal Acadèmic.
 
 Vist l’acord de la Comissió de Personal Acadèmic de data 5 de maig de 2016 per la qual s’aprova la convocatòria i el calendari per a la contractació de nou Personal Investigador en Formació i Investigador Postdoctoral per al curs 2016-2017 i atès que és necessari ampliar l’esmentada convocatòria amb noves places.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

Primer. Aprovar la convocatòria de concursos per a la contractació de personal docent i investigador per al curs 2017-2018, per delegació del Consell de Govern.(DOC)
 
Segon. Encarregar al vicerector de Personal Acadèmic que executi aquest acord i en faci el seguiment.
 
Punt 11. Convocatòria de places assistencials de catedràtic d’universitat vinculades a l’Institut Català de la Salut.
 
Acord 030/2017, de 26 d'abril de 2017 , Comissió de Personal Acadèmic

Vist l’article 62 i següents de la Llei Orgànica d’Universitats que regula els concursos del personal dels cossos docents.
 
Vist l’article 140 i següents dels Estatuts de la UAB que regulen la provisió de places de catedràtic, agregat i col·laborador permanent.
 
Vist el conveni entre la Universitat Autònoma de Barcelona i l’Institut Català de la Salut, de 15 de març de 2002.
 
Vistos els articles 33 i següents del Reglament de Personal Acadèmic aprovat per acord del Consell de Govern de la Universitat Autònoma de Barcelona de 17 de novembre de 2010 i modificada en diverses ocasions i la darrera l’1 de desembre del 2016.
 
Vista l’oferta pública d’ocupació de l’any 2016 aprovada per Consell de Govern en data 27 de setembre de 2016 i publicada en el DOGC de 22 d’octubre de 2016.
 
Vist l’article 18.2 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per  Acord de Consell de Govern de 14 de març de 2013, que regula que correspon a la Comissió de Personal Acadèmic, per delegació del Consell de Govern, aprovar les convocatòries per a la provisió de places de funcionaris dels cossos docents i del personal acadèmic contractat.

ACORDS

Primer. Aprovar, per delegació del Consell de Govern, la convocatòria de places assistencials de catedràtic d’universitat vinculades a l’Institut Català de la Salut. (DOC)
 
Segon. Encarregar al vicerector de Personal Acadèmic que executi aquest acord i en faci el seguiment.
 
Punt 12. Convocatòria de places assistencials de professorat agregat vinculades a l’Institut Català de la Salut.
 
Acord 031/2017, de 26 d'abril de 2017 , Comissió de Personal Acadèmic

Vist l’article 48 de la Llei Orgànica d’Universitats que preveu que les Universitats podran contractar personal docent i investigador en règim laboral, a través de les modalitats de contractació laboral específiques previstes a aquesta llei i que en els termes de la pròpia llei i en el marc de les seves competències les Comunitats Autònomes establiran el règim del personal docent i investigador contractat.
 
Vistos els articles 44,1 i 46 de la Llei d’Universitats de Catalunya que regulen els requisits del professorat  agregat.
 
Vist l’article 140 i següents dels Estatuts de la UAB que regulen la provisió de places de catedràtic, agregat i col·laborador permanent.
 
Vist el conveni entre la Universitat Autònoma de Barcelona i l’Institut Català de la Salut, de 15 de març de 2002.
 
Vistos els articles 33 i següents del Reglament de Personal Acadèmic aprovat per acord del Consell de Govern de la Universitat Autònoma de Barcelona de 17 de novembre de 2010 i modificada en diverses ocasions i la darrera l’1 de desembre del 2016.
 
Vista l’oferta pública d’ocupació de l’any 2016 aprovada per Consell de Govern en data 27 de setembre de 2016 i publicada en el DOGC de 22 d’octubre de 2016.
 
Vist l’acord de la Junta del Consell Interuniversitari de Catalunya de 30 de gener del 2014, modificat per acord de la Junta del Consell Interuniversitari de Catalunya d’1 d’octubre del 2015.
 
Vist l’article 18.2 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per  Acord de Consell de Govern de 14 de març de 2013, que regula que correspon a la Comissió de Personal Acadèmic, per delegació del Consell de Govern, aprovar les convocatòries per a la provisió de places de funcionaris dels cossos docents i del personal acadèmic contractat.

ACORDS

Primer. Aprovar, per delegació del Consell de Govern, la convocatòria de places assistencials de professorat agregat vinculades a l’Institut Català de la Salut.(DOC)
 
Segon. Encarregar al vicerector de Personal Acadèmic que executi aquest acord i en faci el seguiment.
 
Punt 13. Aprovació de la llista provisional d’admesos i exclosos a la convocatòria 2017 d’avaluació de l’activitat docent del professorat.
 
Acord 032/2017, de 26 d'abril de 2017 , Comissió de Personal Acadèmic

Vistos els articles 33, 55 i 69 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’Universitats que contenen les disposicions relatives a l’avaluació del professorat i les seves retribucions i l’article 72 de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d'Universitats de Catalunya, que regula les retribucions addicionals.
 
Vistes les funcions de l’Agència per a la Qualitat dels Sistema Universitari de Catalunya (AQU Catalunya), que per encàrrec del Departament responsable d’universitats, elabora el marc per a un model d’avaluació docent de les universitats públiques catalanes, a partir del qual cada Universitat ha d’elaborar un manual propi d’avaluació docent del professorat.
 
Vist l'article 4 de la Guia d’Avaluació de l’Activitat docent del professorat de la UAB, aprovada per l’acord de la Comissió de Personal Acadèmic de 8 de febrer de 2012 que preveu que la Comissió de Personal Acadèmic és agent de l’avaluació i li correspon l’avaluació de l’activitat docent del professorat.
 
 
Vist l'article 18.1 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 15 de juliol de 2009, pel que fa a les competències de la Comissió de Personal Acadèmic pel que fa a l’avaluació del personal acadèmic.
 
Atès que en la sessió d’aquesta Comissió es debatran incidències detectades en el desenvolupament de la convocatòria 2017 d’avaluació del professorat, els expedients podran consultar-se  a l'Oficina de Qualitat Docent. (oqd.avaluacio@uab.cat)
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

Primer. Donar-se per assabentada del desenvolupament de la convocatòria 2017 del tram docent autonòmic i de l’avaluació de l’activitat docent.
 
Segon. Aprovar la llista provisional d’admesos i exclosos a la convocatòria 2017 d’avaluació de l’activitat docent del professorat.
 
Tercer. Comunicar aquests acords al vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat per fer-los efectius.

Documents relacionats