La UAB Aposta pel coneixement i la innovació

Acords del Claustre i Consell de Govern

Acords de la sessió

[21/06/2018] Comissió de Personal Acadèmic

Punt 1. Aprovació de l’acta de la sessió anterior [+]
 
Punt 2. Informe del vicerector de Personal Acadèmic
 
Punt 3. Aprovació de l’oferta d’ocupació pública de l’any 2018 [+]
 
Punt 4. Convocatòria de places assistencials vinculades a la Unitat Docent de Parc Salut Mar: 4.1. Una plaça de catedràtic d’universitat de cossos docents de l’oferta pública addicional 2017 de torn lliure 4.2. Una plaça de catedràtic d’universitat de cossos docents de l’oferta pública 2017 de promoció interna 4.3. Una plaça de professor titular d’universitat de cossos docents de l’oferta pública addicional 2017 4.4. Una plaça d’agregat de l’oferta pública addicional 2017 [+]
 
Punt 5. Proposta d’aprovació dels complements retributius addicionals per mèrits de gestió del personal docent i investigador funcionari i contractat. Avaluació 2017 [+]
 
Punt 6. Informació i debat sobre la revisió dels criteris de mèrits rellevants en els models de priorització de places CU, CC i Agregat: - Catedràtic d’universitat - Catedràtic contractat - Professor agregat
 
Punt 7. Avaluació de l’activitat docent del professorat: 7.1 Informació general 7.2 Presentació, anàlisi i resolució d’incidències i recursos 7.3. Presentació i anàlisi d’informes de valoració 7.4 Proposta de resolució provisional de la convocatòria [+]
 
Punt 8. Assumptes de tràmit [+]
 
Punt 9. Torn obert de paraules
 
 
 
 
Punt 1. Aprovació de l’acta de la sessió anterior
 
Acord 038/2018, de 21 de juny de 2018 , Comissió de Personal Acadèmic

ACORDS

Aprovació de l'acta de la sessió de 5 de juny de 2018. (DOC)

 
 
Punt 3. Aprovació de l’oferta d’ocupació pública de l’any 2018
 
Acord 039/2018, de 21 de juny de 2018 , Comissió de Personal Acadèmic

L’article 19 de la Llei de Pressupostos de l’Estat per a l’any 2017 estableix un 100% de taxa de reposició. Les universitats estan obligades a destinar, com a mínim, un 15% del total de places que s'ofereixin a la contractació, com a personal laboral fix, al personal investigador que hagi finalitzat el programa Ramón i Cajal i hagi obtingut el certificat I3.
 
Atès que el Ministeri d’Hisenda i Funció Pública ha posat de manifest que l’article 19 de la Llei 3/2017, de 27 de juny, de Pressupostos Generals de l’Estat per l’any 2017 que regula l’Oferta Pública d’Ocupació, té vigència indefinida fins que no sigui derogada o substituïda per una altra i, per tant, és plenament aplicable a l’exercici 2018.
 
L'apartat 2 de de l'article 70 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, per la qual s’aprova el text refós de la Llei de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic, estableix que l’oferta d’ocupació pública haurà de ser aprovada pel respectiu òrgan de govern de l’administració pública i s’haurà de publicar en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma o, si escau, de l'Estat, abans de la finalització de l'any 2018.
 
L'oferta d'ocupació pública de personal docent i investigador de la Universitat Autònoma de Barcelona per al 2018, inclou les necessitats de recursos humans amb assignació pressupostària que s’han de proveir mitjançant la incorporació de personal de nou ingrés. Aquesta oferta ha estat aprovada per la Direcció General d’Universitats de la Generalitat de Catalunya.
 
El càlcul de la taxa de reposició d'efectius, comunicada a la Direcció General d’Universitats de la Generalitat de Catalunya en funció de nombre d'empleats fixos que durant l'exercici 2017 han deixat de prestar serveis en aquesta Universitat i les altes per reingrés, ascendeix a 67 places, de les quals, 10 es reserven a la contractació, com a personal laboral fix, de personal investigador que hagi finalitzat el programa Ramón i Cajal i hagi obtingut el certificat I3.
 
Vist l'article 18.4 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 14 de març de 2013,  pel que fa a les competències de la Comissió de Personal Acadèmic  en matèria de contractació de del personal acadèmic.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

PRIMER.- Informar favorablement l’oferta d’ocupació pública de Personal Docent i Investigador per a l’any 2018, i elevar-la al Consell de Govern perquè exerceixi les seves competències.
SEGON.  Encarregar al  vicerector de Personal Acadèmic l'execució i el seguiment d'aquests acords.
 
 
Punt 4. Convocatòria de places assistencials vinculades a la Unitat Docent de Parc Salut Mar:
4.1. Una plaça de catedràtic d’universitat de cossos docents de l’oferta pública addicional 2017 de torn lliure
4.2. Una plaça de catedràtic d’universitat de cossos docents de l’oferta pública 2017 de promoció interna
4.3. Una plaça de professor titular d’universitat de cossos docents de l’oferta pública addicional 2017
4.4. Una plaça d’agregat de l’oferta pública addicional 2017

 
Acord 040/2018, de 21 de juny de 2018 , Comissió de Personal Acadèmic
 
Vist el concert signats entre la Universitat Autònoma de Barcelona, la Universitat Pompeu Fabra i el Consorci Parc Salut Mar de Barcelona de 30 d’abril de 2013 i publicat en el DOGC de 29 de juliol de 2014.
 
Vistos els articles 138, 142 i 145 dels Estatuts de la UAB que regulen la tipologia i provisió de places de personal docent i investigador.
 
Vist l’article 54 i següents del Reglament de Personal Acadèmic aprovat per acord del Consell de Govern de la Universitat Autònoma de Barcelona de 17 de novembre de 2010 i modificada en diverses ocasions i la darrera el 13 de desembre del 2017.
 
Vist l’article 45 i següents de la Llei d’Universitats de Catalunya que regulen els requisits del professorat contractat.
 
Vistos els articles 16 i 17 del conveni col·lectiu per al personal docent i investigador de les universitats públiques catalanes de 21 de desembre de 2006, publicat en el DOGC de 14 de febrer de 2007.
 
Vist l'article 18 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 15 de juliol de 2009, pel que fa a les competències de la Comissió de Personal Acadèmic.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
ACORDS
 
PRIMER.- Aprovar, per delegació del Consell de Govern, les convocatòries de places assistencials vinculades a la Unitat Docent Parc Salut Mar següents:(DOC)
 
a) Una plaça de catedràtic d’universitat de cossos docents de l’oferta pública addicional 2017 de torn lliure.
b) Una plaça de  de catedràtic d’universitat de cossos docents de l’oferta pública 2017 de promoció interna.
c) Una plaça de professor titular d’universitat de cossos docents de l’oferta pública addicional 2017.
d) Una plaça d’agregat de l’oferta pública addicional 2017.
 
SEGON.- Encarregar  al vicerector de Personal Acadèmic  l'execució i el seguiment d’aquest acord.
 
 
Punt 5. Proposta d’aprovació dels complements retributius addicionals per mèrits de gestió del personal docent i investigador funcionari i contractat. Avaluació 2017
 
Acord 041/2018, de 21 de juny de 2018 , Comissió de Personal Acadèmic
 
Vist l’article 72 de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya que preveu que el Govern de la Generalitat de Catalunya ha establert, per al personal docent i investigador funcionari i contractat, retribucions addicionals per mèrits docents i de gestió, que s’assignaran per mitjà del consell social de la universitat a proposta del Consell de Govern, amb la valoració prèvia dels mèrits mitjançant l’avaluació de l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya.
 
Vist el Decret 405/2006, de 24 d’octubre, que estableix les retribucions addicionals del personal docent i investigador funcionari i contractat de les universitats públiques de Catalunya, i que correspon a l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya l’avaluació prèvia dels mèrits de l’activitat docent i de gestió del personal docent i investigador funcionari per a l’assignació dels complements addicionals per mèrits de docència i de gestió d’acord amb el procediment que aprovi.
 
D’acord amb la resolució EMC/2976/2017, de 27 de desembre, per la qual es dóna publicitat al procediment i la certificació de la valoració dels mèrits individuals docents i de gestió del personal docent i investigador funcionari i contractat de les universitats públiques catalanes, meritats fins al 31 de desembre de 2017, per a l'assignació de les retribucions addicionals.
 
Vist l'article 18.1 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 15 de juliol de 2009, pel que fa a les competències de la Comissió de Personal Acadèmic en relació a l’avaluació del personal acadèmic.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
ACORDS

PRIMER.- Aprovar la proposta de resolució d’avaluació dels complements autonòmics per mèrits de gestió del professorat per períodes generats fins el 31 de desembre de 2017.(DOC)
SEGON.- Encarregar al vicerector de Personal Acadèmic l'execució i el seguiment d’aquests acords, així com la seva presentació a l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya, per a la seva certificació.
 
 
Punt 7. Avaluació de l’activitat docent del professorat: 7.1 Informació general 7.2 Presentació, anàlisi i resolució d’incidències i recursos 7.3. Presentació i anàlisi d’informes de valoració 7.4 Proposta de resolució provisional de la convocatòria
 
Acord 042/2018, de 21 de juny de 2018 , Comissió de Personal Acadèmic

Vistos els articles 33, 55 i 69 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’Universitats que contenen les disposicions relatives a l’avaluació del professorat i les seves retribucions i l’article 72 de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d'Universitats de Catalunya, que regula les retribucions addicionals.
 
Vistes les funcions de l’Agència per a la Qualitat dels Sistema Universitari de Catalunya (AQU Catalunya), que per encàrrec del Departament responsable d’universitats, elabora el marc per a un model d’avaluació docent de les universitats públiques catalanes, a partir del qual cada Universitat ha d’elaborar un manual propi d’avaluació docent del professorat.
 
Vist l'article 4 de la Guia d’Avaluació de l’Activitat docent del professorat de la UAB, aprovada per l’acord de la Comissió de Personal Acadèmic de 8 de febrer de 2012 que preveu que la Comissió de Personal Acadèmic es agent de l’avaluació i li correspon l’avaluació de l’activitat docent del professorat.
 
Vist l'article 18.1 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 15 de juliol de 2009, pel que fa a les competències de la Comissió de Personal Acadèmic pel que fa a l’avaluació del personal acadèmic.
 
Atès que en la sessió d’aquesta Comissió es debatran les propostes de valoració dels informes del professorat que opta a la convocatòria d’avaluació de l’activitat docent, els quals expedients podran ser consultats  a l'Oficina de Qualitat Docent (oqd.avaluacio@uab.cat).
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
ACORDS

PRIMER.- Donar-se per assabentats del desenvolupament de la convocatòria. (DOC)
SEGON.- Donar-se per assabentats de les valoracions de les Comissions d’Avaluació i dels responsables acadèmics (vicerector/s i degans/es i directors/res de centre).
TERCER.- Aprovar la resolució provisional de les convocatòries 2018 d’avaluació de l’activitat docent del professorat de la UAB.
 
 
Punt 8. Assumptes de tràmit
 
Acord 043/2018, de 21 de juny de 2018 , Comissió de Personal Acadèmic

Vist el títol VI del Reglament de Personal Acadèmic de la UAB, aprovat per acord del Consell de Govern de data 17 de novembre de 2010 i modificat per darrera vegada el dia 13 de desembre de 2017, el qual estableix la regulació dels col·laboradors i les col·laboradores de docència i de recerca, entesos com a professionals que desenvolupen la seva activitat professional fora de l’àmbit acadèmic de la UAB i que col·laboren ocasionalment o permanentment amb la Universitat de forma desinteressada mitjançant la realització d’activitats docent o investigadores, i sense tenir vinculació laboral amb la universitat. 
 
Vist l'article 138.4 del Reglament de Personal Acadèmic de la UAB que preveu que el vicerector de Personal Acadèmic informarà periòdicament a la Comissió de Personal Acadèmic dels nomenaments realitzats.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
ACORDS

PRIMER.- Donar-se per assabentats del reconeixement com a col·laboradors docents en les diverses modalitats previstes al Reglament de Personal Acadèmic dels professionals.(DOC)
SEGON.- Encarregar  al vicerector de Recerca i de Transferència l’execució i el seguiment d’aquests acords.
 
 

Documents relacionats