La UAB Aposta pel coneixement i la innovació

Acords del Claustre i Consell de Govern

Acords de la sessió

[23/02/2017] Comissió d'Investigació

Punt 1. Aprovació, si s'escau, de l'acta de la darrera sessió [+]
Punt 2. Informe dels vicerectors
Punt 3. Resolució, si s'escau, de la convocatòria d'estades breus becaris PIF UAB [+]
Punt 4. Avaluació dels CER
Punt 5. Discussió sobre el document del professorat emèrit/jubilat
Punt 6. Informar sobre el Reglament de la Comissió d'Ètica i Experimentació Animal (CEEA) com a òrgan habilitat [+]
Punt 7. Informar sobre la modificació del Reglament de l'Institut d'Estudis del Treball [+]
Punt 8. Altes i baixes d'instituts propis i de CER [+]
Punt 9. Aprovació, si s'escau, de grups de recerca UAB
Punt 10. Afers de tràmit [+]
Punt 11. Torn obert de paraules
 
 
 
 
Punt 1. Aprovació, si s'escau, de l'acta de la darrera sessió
 
Acord 001/2017, de 23 de febrer de 2017 , Comissió d'Investigació

ACORDS

Aprovar l'acta de la sessió anterior del 30 de novembre de 2016.  Acta núm.79

 
 

Punt 3. Resolució, si s'escau, de la convocatòria d'estades breus becaris PIF UAB
 
Acord 002/2017, de 23 de febrer de 2017 , Comissió d'Investigació

 

Atesa la convocatòria aprovada per la Comissió d’investigació en data 30 de novembre de 2016  d’ajuts per a estades de curta durada a l’estranger per a l’any 2017 per als becaris de les convocatòries  PIF UAB.
 
Vistes les bases de la convocatòria aprovades.
Atesa la llista prioritzada elevada per la cap de l’Àrea de Gestió de la Recerca a aquesta Comissió.
 
Vist l’article 16.1.a) de la normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons redacció de 14 de juliol de 2016, en virtut de les quals correspon a la Comissió d’Investigació aprovar i resoldre les convocatòries d’ajuts de recerca.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

PRIMER.- Aprovar la llista prioritzada dels beneficiaris dels ajuts per a estades de curta durada a l’estranger per a l’any 2017 per a becaris de les convocatòries PIF UAB d’acord amb les bases establertes.(DOC)

SEGON.- Encarregar a la vicerector de Recerca i de Transferència l'execució i el seguiment d’aquests acords.

TERCER.- Comunicar els presents acords al vicegerent de recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius

 
 

Punt 6. Informar sobre el Reglament de la Comissió d'Ètica i Experimentació Animal (CEEA) com a òrgan habilitat
 
Acord 003/2017, de 23 de febrer de 2017 , Comissió d'Investigació

 

Atès que la Junta de Govern, en la seva sessió celebrada el 20 d’octubre de 1994, avançant-se als requeriments legals que li eren en aquell moment d’aplicació, va aprovar la creació, la composició i el funcionament de la Comissió d’Ètica en l’Experimentació Animal i Humana (CEEAH), així com el seu reglament de funcionament.
 
Atès que el règim jurídic del CEEAH establert al Reglament aprovat per Acord de la Junta de Govern de 25 de gener de 2001 i modificat per l'acord del Consell de Govern de 27 de setembre de 2006 l’article 4bis.1 del qual preveu la creació dins de la pròpia CEEAH, el Comitè Ètic d’Experimentació Animal (CEEA).
 
Atès que el RD 53/2013, d’1 de febrer, pel qual s’estableixen les normes bàsiques aplicables per a la protecció dels animals utilitzats en experimentació i altres fins científics, incloent-hi la docència (RD 53/2013) regula en el seu article 33.1 l’existència d’uns òrgans de caràcter col·legiat denominats ‘Òrgan habilitat’ l’objecte dels quals sigui l’avaluació i l’avaluació retrospectiva dels projectes/procediments d’experimentació amb animals identificats a l’article 31 de l’esmentat cos normatiu.
 
Atès que l’article 38.2 del RD 53/2013 permet que els Comitè d’Ètica en Experimentació Animal podran ser designats per l’òrgan competent de la Generalitat com a Òrgans habilitats sempre i quan compleixin es requisits establerts als articles 39 i 43 del propi Reglament.
 
Atès que el CEEA compleix els requisits establerts al RD 53/2013 pel qual s’estableixen les normes bàsiques aplicables per a la protecció dels animals utilitzats en experimentació i altres fins científics, incloent-hi la docència. 
 
Atès que en data 2 d’agost de 2016 la UAB va sol·licitar el reconeixement del CEEA com a òrgan habilitat, havent estat concedit aquest reconeixement per resolució del director general de polítiques ambientals i Medi Natural de 21 de setembre de 2016.
 
Atès que l’activitat del CEEA com a Òrgan habilitat ha d’estar regulada per un reglament específic de caràcter complementari al aprovat per òrgans de govern. 
 
Atesa la proposta de preus del servei del CEEA com a Òrgan habilitat.
 
Vist l'article 16.4.c) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 14 de juliol de 2016, pel que fa a les competències de la Comissió d’Investigació, que estableix que li correspon informar de les propostes que han de ser discutides i, si escau, aprovades pel Consell de Govern pel que fa a disposicions normatives en matèria d’investigació.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

PRIMER.- Informar favorablement l’aprovació del Reglament del Comitè Ètic d’Experimentació Animal (CEEA) en qualitat d’Òrgan habilitat.
 
SEGON.- Informar favorablement la modificació del Reglament aprovat per Acord de la Junta de Govern de 25 de gener de 2001 i modificat per l'acord del Consell de Govern de 27 de setembre de 2006 en els següents termes:
 
1.- Modificació de l’article 4 bis 2 que passarà a tenir la següent redacció:
 
‘4bis2. El CEEA estarà integrat pels següents membres, designats/nomenats pel Consell de Govern de la UAB:
 
a)            Les persones acreditades pel Departament competent de la Generalitat de Catalunya com a assessores en benestar animal dels centres usuaris de l’UAB així com els que la UAB tingui adscrits, i d’aquells altres centres que es vulguin adherir.
b)            Una persona representant de la Unitat de Garantia de Qualitat de la UAB com a altre membre científic.
c)            Un investigador o altre membre científic que no estigui directament relacionat amb el procediment.
d)            Un membre amb coneixements en benestar animal que ha de desenvolupar recerca en ciències de la vida o de la salut, i que estarà acreditat per l’administració competent com a personal investigador’.
 
2.- Incorporació de l’article 4 bis 4 amb la següent redacció:
 
‘4bis4. Els membres del CEEA estaran sotmesos al règim d’abstenció i de recusació previstos a la legislació sobre règim jurídic dels òrgans col·legiats’.
 
3.- Modificació de l’article 10 que passarà a tenir la següent redacció:
 
‘Article 10.
 
1. De cada sessió que celebri la CEEAH o el CEEA de la UAB s’aixecarà acta pel secretari, on s’hi farà constar els assistents, l’ordre del dia de la reunió, les circumstàncies del dia, el lloc i les hores d’inici i finalització de la reunió, els punts principals de deliberació i els acords adoptats. La secretaria del CEEAH i la del CEEA portaran llibres d’actes diferenciats i la secretaria del CEEA haurà d’aixecar actes diferenciades quan aquest òrgan es reuneixi com a tal i quan ho faci com a Òrgan habilitat’.
 
TERCER.- Elevar aquests acords al Consell de Govern per tal que exerceixi les seves competències.
 
QUART.- Proposar al Consell Social l’aprovació de les tarifes del servei que presti el Comitè Ètic d’Experimentació Animal (CEEA) en qualitat d’Òrgan habilitat, d’acord amb els preus indicats.
 
CINQUÈ.- Encarregar el vicerector de Recerca i de Transferència l'execució i el seguiment d’aquests acords.
 
SISÈ.- Comunicar els presents acords al vicegerent de recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 
 

Punt 10. Afers de tràmit
 
Acord 004/2017, de 23 de febrer de 2017 , Comissió d'Investigació

 

Atès que la Junta de Govern, en la seva sessió celebrada el 20 d’octubre de 1994, avançant-se als requeriments legals que li eren en aquell moment d’aplicació, va aprovar la creació, la composició i el funcionament de la Comissió d’Ètica en l’Experimentació Animal i Humana (CEEAH).
 
Atès que l’article 4 del Reglament de la CEEAH de la UAB aprovat per Acord de la Junta de Govern de 25 de gener de 2001 i modificat per l'acord del Consell de Govern de 27 de setembre de 2006 estableix que seran membres d’aquest comitè, entre d’altres, ‘Les persones acreditades pel Departament competent de la Generalitat de Catalunya com a assessores benestar animal dels centres usuaris de l’UAB així com els que la UAB tingui adscrits’.
 
Atès que d’acord amb l’anterior article 4 del Reglament de la CEEAH la competència per nomenar els membres d’aquest òrgan correspon al Consell de Govern.
 
Atès que el president de la CEEAH ha sol·licitat el nomenar al senyor Ignacio Eduardo Segovia Hijarrubia,  Assessor en Benestar Animal del Servei d'Estabulari com a membre de la CEEAH a la propera Comissió d’Investigació.
 
Vist l'article 16.4.d) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 14 de juliol de 2016, pel que fa a les competències de la Comissió d’Investigació, que estableix que li correspon informar de les propostes que han de ser discutides i, si escau, aprovades pel Consell de Govern pel que fa a matèries que requereixen informe previ de la comissió.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

PRIMER.- Informar favorablement el nomenament senyor Ignacio Eduardo Segovia Hijarrubia, Assessor en Benestar Animal del Servei d'Estabulari com a membre de la CEEAH a la propera Comissió d’Investigació.
 
SEGON.- Elevar aquests acords al Consell de Govern per tal que exerceixi les seves competències.
 
TERCER.- Encarregar el vicerector de Recerca i de Transferència l'execució i el seguiment d’aquests acords.

QUART.- Comunicar els presents acords al vicegerent de recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

QUART.- Comunicar els presents acords al vicegerent de recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.


Punt 7. Informar sobre la modificació del Reglament de l'Institut d'Estudis del Treball
 
Acord 005/2017, de 6 de març de 2017 , Comissió d'Investigació

Vista la proposta del vicerector d’Investigació pel que fa a la modificació del Reglament de l’Institut d’Estudis del Treball.
Vist que el Consell de Govern de la UAB va aprovar en data 13 de maig de 2010 el Reglament de l’Institut d’Estudis del Treball.
Atès que en data en data 21  de novembre de  2016  el Consell de l’Institut d’Estudis del Treball ha aprovat la proposta de modificació de  l’esmentat Reglament. Els canvis principals afecten a la composició dels membres d l’Institut, al sistema de funcionament dels òrgans col·legiats, s’han incorporat competències assignades per d'altres normatives al Consell d’Instituts de recercat, així com es regula la figura dels membres d’honor i la creació d’un Consell Assessor.
El projecte de modificació del  Reglament que es presenta s'ajusta al Reglament marc de facultats i escoles universitàries, departaments i instituts universitaris d'investigació i centres de recerca propis, aprovat pel Consell de Govern de 29 de gener de 2004, modificat pels acords de 29 d'abril de 2004, 2 d'octubre de 2008, 25 d’abril de 2012 i 17 de juliol de 2013, als Estatuts de la UAB i a la resta de normativa vigent.
Vist l'article 16.4.b) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 26 de gener de 2017, pel que fa a les competències de la Comissió d’Investigació  que estableix que li correspon informar de les  propostes relatives la modificació dels instituts universitaris propis i centres d’estudis i de recerca.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

PRIMER. Informar favorablement de la proposta de modificació del Reglament de l’Institut d’Estudis del Treball.

SEGON. Elevar aquest acord al Consell de Govern perquè exerceixi les seves competències.

TERCER. Comunicar aquests Acords a l’Institut d’Estudis del Treball.
 
 
Punt 8. Altes i baixes d'instituts propis i de CER
 
Acord 006/2017, de 6 de març de 2017 , Comissió d'Investigació

Vista la proposta de la vicerectora d’Investigació  de modificar altes i baixes d’adscripció de personal i d’activitat investigadora de personal acadèmic a CERS/Instituts.

Vist l’article 23.2 del text refós de la normativa en matèria d’investigació de la UAB, aprovat per acord del Consell de Govern de data 2 de març de 2011, segons els quals, l’adscripció de la recerca del personal acadèmic d’un departament de la UAB a una estructura de recerca pròpia haurà de ser informada favorablement per la Comissió d’Investigació de la UAB, i serà autoritzada mitjançant resolució del vicerector competent en matèria de recerca.  

Vist l’article 16.1.b) de la normativa de la UAB de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB aprovada per acord del Consell de Govern de 15 de juliol de 2009,  segons redacció de 14 de juliol de 2016, es competència de la Comissió d’Investigació aprovar i resoldre els assumptes derivats de l’aplicació de les normatives aprovades en matèria d’investigació pel Consell de Govern, i interpretar i desenvolupar els aspectes no previstos, d’acord amb els principis generals establerts respecte d’aquesta qüestió.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

PRIMER.- Informar favorablement les altes i baixes d’adscripció de personal i d’activitat investigadora de personal acadèmic a CERS/Instituts.

SEGON.-  Comunicar el presents acords a la vicerectora d’Investigació i elevar les actuacions a aquesta perquè emeti la corresponent resolució i la notifiqui als interessats i òrgans escaients.

TERCER.- Comunicar els presents acords al vicegerent de recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

Documents relacionats