Acords del Claustre i Consell de Govern
Acords de la sessió
[04/06/2018] Comissió d'Economia i d'Organització
Punt 1. Aprovació de l’acta de la darrera sessió [+]
Punt 2. Informe del vicerector d’Economia i de Campus
Punt 3. Aprovació del Model de distribució del pressupost de funcionament descentralitzat per a centres i departaments
Punt 3.bis. Informe sobre la memòria econòmica, el balanç, el compte de resultats i la liquidació del pressupost de la UAB, corresponents a l’exercici anual a 31 de desembre de 2017. [+]
Punt 4. Aprovar la convocatòria per a l’adquisició i renovació d’equipament de laboratoris i altres espais docents especialitzats per l’any 2018 [+]
Punt 5. Seguiment del Pla Inversions Universitàries 2017 [+]
Punt 6. Aprovar l’informe sobre l’aplicació de la instrucció de romanents al pressupost 2018 en el seu tràmit d’al·legacions [+]
Punt 7. Resolució de la convocatòria d'ajuts per a la compra d'equips de protecció individual 2018. [+]
Punt 8. Resolució convocatòria d’ajuts destinats a millorar la prevenció de riscos als laboratoris de la UAB per a l’any 2018 [+]
Punt 9. Aprovació de les modificacions de crèdit a 15 de maig de 2018. [+]
Punt 10. Protocol UAB per la gestió de les compres menors segons la Llei 9/2017 de Contractes del Sector Públic [+]
Punt 11.1. Informació Aprovació de les despeses pluriennals per a la contractació de: • Pròrroga dels serveis esportius al Servei d’Activitat Física [+]
Punt 11.2. Informació Aprovació de les despeses pluriennals per a la contractació de: • Pròrroga de subministrament de publicacions monogràfiques i del servei d’enquadernació per les biblioteques. [+]
Punt 12. Assumptes de tràmit
Punt 13. Torn obert de paraules
Punt 1. Aprovació de l’acta de la darrera sessió
Acord 033/2018, de 4 de juny de 2018 , Comissió d'Economia i d'Organització
ACORDS
Aprovació de l'acta de la sessió de 11 d'abril de 2018. (DOC)
Punt 3.bis. Informe sobre la memòria econòmica, el balanç, el compte de resultats i la liquidació del pressupost de la UAB, corresponents a l’exercici anual a 31 de desembre de 2017.
Acord 034/2018, de 4 de juny de 2018 , Comissió d'Economia i d'Organització
Vista la proposta del gerent d’informar sobre la memòria econòmica, el balanç, el compte de resultats i la liquidació del pressupost de la UAB corresponents a l'exercici anual a 31 de desembre de 2017.
Vist el que disposen els articles 161 i següents de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya, pel que fa al pressupost de les universitats.
Vist l’article 81 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 d’octubre, d’Universitats pel que fa a la programació i pressupost.
Vist l'article 216.2 dels Estatuts de la Universitat Autònoma de Barcelona el qual estableix que l'elaboració de la memòria econòmica, el balanç i el compte de resultats correspon a la Gerència, d'acord amb l'Equip de Govern i que la seva aprovació correspon al Consell Social, a proposta del Consell de Govern.
Vist l'article 10.4 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 26de gener de 2017, pel que fa a les competències de la Comissió d'Economia i d'Organització, que estableix que li correspon informar les propostes que correspon aprovar al Consell de Govern.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORDS
PRIMER. Informar favorablement la memòria econòmica, el balanç, el compte de resultats i la liquidació del pressupost de la UAB corresponents a l'exercici anual a 31 de desembre de 2017.
SEGON. Elevar aquest acord al Consell de Govern i al Consell Social per tal que exerceixin les seves competències.
TERCER. Encarregar al vicerector d’Economia i de Campus i al gerent l'execució i el seguiment d'aquests acords.
Punt 4. Aprovar la convocatòria per a l’adquisició i renovació d’equipament de laboratoris i altres espais docents especialitzats per l’any 2018
Acord 035/2018, de 4 de juny de 2018 , Comissió d'Economia i d'Organització
Vista la proposta del vicerector d’Economia i Campus en relació amb la informació sobre la convocatòria per a l’adquisició i renovació d’equipaments de laboratoris i altres espais docents especialitzat per a l’any 2018.
Vist que el document presentat conté informació relativa a l’esmentada convocatòria incloent-hi els criteris i el procediment d’adjudicació dels recursos previstos així com el termini de presentació de les sol·licituds.
Vist l'article 10.1 lletra d) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per l’Acord de Consell de Govern de 26 de gener de 2017, pel que fa a les competències de la Comissió d’Economia i d’Organització en matèria econòmica.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORDS
PRIMER. Aprovar la convocatòria per a l’adquisició i renovació d’equipaments de laboratoris i altres espais docents especialitzats per a l’any 2018.(DOC)
SEGON. Encarregar als responsables dels àmbits econòmics dins l’equip de govern i la Gerència l'execució i el seguiment d’aquests acords.
TERCER. Comunicar els presents acords a la vicegerent d’Economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
Punt 5. Seguiment del Pla Inversions Universitàries 2017
Acord 036/2018, de 4 de juny de 2018 , Comissió d'Economia i d'Organització
Vista la proposta de la Gerència en relació amb la informació sobre el seguiment del Pla d’Inversions Universitàries per a l’exercici de 2017.
Vist que la Comissió d’Economia i d’Organització va aprovar en sessió de data 21 d’abril de 2017 el Pla d’Inversions Universitàries pel 2017.
Vist l'article 120 de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d'Universitats de Catalunya, que preveu que el pla d'inversions universitàries és l'instrument específic per a finançar les infraestructures i els equipaments de les universitats públiques que es requereixen per a l'execució de la programació universitària a Catalunya.
Vist l'article 10, apartat 1 lletra a) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per l’Acord de Consell de Govern 26 de gener de 2017, pel que fa a les competències de la Comissió d'Economia i d'Organització en matèria d’instruccions per al seguiment del pla pluriennal d’inversions.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORDS
PRIMER. Aprovar el seguiment del Pla d’Inversions Universitàries pel 2017.(DOC)
SEGON. Encarregar al vicerector d’Economia i Campus l'execució i el seguiment d'aquests acords.
Punt 6. Aprovar l’informe sobre l’aplicació de la instrucció de romanents al pressupost 2018 en el seu tràmit d’al·legacions
Acord 037/2018, de 4 de juny de 2018 , Comissió d'Economia i d'Organització
Vist l’informe de l’aplicació d’incorporació de romanents de crèdit de l’exercici 2017 al pressupost del 2018 de data 21 de març de 2018.
Vist l'article 10 de la Llei 4/2017, el 28 de març, de pressupostos de la Generalitat de Catalunya per al 2017, que regula el procediment per a poder incorporar els romanents de crèdit amb els requisits expressament previstos.
Vistos els articles 210, 211, 213 i 215 dels Estatuts de la UAB que preveuen que la UAB té un pressupost anual, únic, públic i equilibrat que conté tots els ingressos previsibles i la totalitat de les despeses estimades al llarg de l'exercici econòmic.
Vist l'article número 12 de les Bases d'execució del pressupost 2018 aprovat per Acord de Consell de Govern de 26 d’abril de 2018 i per Acord de Consell Social de 26 de maig de 2018, que pel que fa a l'addició als crèdits de l'exercici corrent de romanents de crèdits de l'exercici anterior que, per diverses circumstàncies, no han estat utilitzats
Vista la Instrucció per a la incorporació de romanents de crèdit de l’exercici de 2017 al pressupost de la UAB de 2018, aprovada per acord de la Comissió d’Economia i d’Organització de data 27 de novembre de 2017 la qual preveu que correspon a la Comissió d’Economia i d’Organització conèixer i valorar les sol·licituds motivades d’incorporació de romanents per a l’exercici 2018 i que en els casos en què la Comissió d’Economia emeti un informe favorable, la gerència procedirà a la incorporació de romanents. En cas que l’informe sigui de caràcter desfavorable, es garantirà un termini de trenta dies per a al·legacions, a partir de les quals el vicerector d’Economia i de Campus resoldrà.
Vist el que disposa la Instrucció per a la incorporació de romanents de crèdit de l’exercici 2017 al pressupost 2018 pel que fa al calendari d’incorporacions i obertura de període d’al·legacions.
Vist l'article 10 apartat 1, lletra a de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per pels Acord de Consell de Govern de 26 de gener de 2017, pel que fa a les competències de la Comissió d'Economia i d'Organització en matèria d’aprovació de les instruccions per al seguiment i la gestió del pressupost.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORDS
PRIMER. Aprovar l’Informe sobre l’aplicació de la Instrucció de romanents de crèdit de l’exercici 2017 al pressupost de la UAB de 2018 en el seu tràmit d’al·legacions.(DOC)
SEGON. Encarregar als responsables dels àmbits econòmics dins l'Equip de Govern i la Gerència l'execució i el seguiment d'aquests acords.
TERCER. Comunicar els presents acords a la vicegerent d'Economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
Punt 7. Resolució de la convocatòria d'ajuts per a la compra d'equips de protecció individual 2018.
Acord 038/2018, de 4 de juny de 2018 , Comissió d'Economia i d'Organització
Atès que la Llei 31/1995, de 8 de novembre, de Prevenció de Riscos Laborals preveu a l'article 15 que l'empresari aplicarà les mesures que integren el deure general de prevenció previst a la llei d'acord amb els principis d'evitar els riscos, d'avaluar els riscos que no es puguin evitar, i de combatre els riscos en origen, entre d'altres.
Vista la normativa de prevenció de riscos laborals a la UAB, aprovada per acord del Consell de Govern de data 19 de desembre de 2007 pel que fa a les funcions i responsabilitats en matèria de preventiva.
Atès que la Universitat Autònoma de Barcelona, després d’identificar i valorar els riscos existents en cada lloc de treball, ha d’aplicar les mesures preventives necessàries. Entre aquestes, està la de facilitar al personal els equips de protecció individual (EPI) quan els riscos no es puguin evitar o reduir suficientment per mitjans tècnics de protecció col·lectiva o mesures, mètodes o procediments d’organització del treball.
Vista la proposta de convocatòria 02/2018 per a la compra d’equips de protecció individual (EPI) per a l’any 2018 aprovada per Acord de la Comissió d’Economia i d’Organització de 15 de febrer de 2018.
Vist l'article 10, 1 lletra d) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per Acord de 26 de gener de 2017, pel que fa a les competències de la Comissió d'Economia i d'Organització relatives a la resolució d'assumptes derivats de l'aplicació de normatives aprovades pel Consell de Govern en matèria econòmica i en matèria d'administració i organització.
ACORDS
PRIMER. Aprovar la resolució de la convocatòria 02/2018 per a la compra d’equips de protecció individual (EPI) per a l’any 2018.(DOC)
SEGON. Encarregar a l’Àrea de Prevenció i Assistència l'execució i el seguiment d'aquests acords
Punt 8. Resolució convocatòria d’ajuts destinats a millorar la prevenció de riscos als laboratoris de la UAB per a l’any 2018
Acord 039/2018, de 4 de juny de 2018 , Comissió d'Economia i d'Organització
Atès que la Llei 31/1995, de 8 de novembre, de Prevenció de Riscos Laborals preveu a l'article 15 que l'empresari aplicarà les mesures que integren el deure general de prevenció previst a la llei d'acord amb els principis d'evitar els riscos, d'avaluar els riscos que no es puguin evitar, i de combatre els riscos en origen, entre d'altres.
Vista la normativa de prevenció de riscos laborals a la UAB, aprovada per acord del Consell de Govern de data 19 de desembre de 2007 pel que fa a les funcions i responsabilitats en matèria de preventiva.
Vista la proposta de convocatòria 01/2018 per a la concessió d’ajuts destinats a millorar la prevenció de riscos als laboratoris per a l’any 2018 aprovada per Acord de la Comissió d’Economia i d’Organització de 15 de febrer de 2018.
Vist l'article 10, 1 lletra d) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per Acords de 26 de gener de 2017, pel que fa a les competències de la Comissió d'Economia i d'Organització relatives a l'aprovació i resolució d'assumptes derivats de l'aplicació de normatives aprovades pel Consell de Govern en matèria econòmica i en matèria d'administració i organització.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORDS
PRIMER. Aprovar la resolució de la convocatòria 01/2018 per a la concessió d’ajuts per concessió d’ajuts destinats a millorar la prevenció de riscos als laboratoris per a l’any 2017.(DOC)
SEGON. Aprovar que el romanent d’ajuts no concedits per import de 22.122,97 € s’apliqui a la implementació d’altres mesures de seguretat i prevenció de riscos.
TERCER . Encarregar a l’Àrea de Prevenció i Assistència l'execució i el seguiment d'aquests acords
Punt 9. Aprovació de les modificacions de crèdit a 15 de maig de 2018.
Acord 040/2018, de 4 de juny de 2018 , Comissió d'Economia i d'Organització
Vista la proposta d’aprovació de les modificacions de crèdit de data 15 de maig de 2018.
Vist l’Acord de la Comissió d’Economia i Organització de data 15 de febrer de 2018 i d’11 d’abril de 2018.
Vistos els articles 210 i 211 dels Estatuts de la UAB que preveuen que la UAB té un pressupost anual, únic, públic i equilibrat que conté tots els ingressos previsibles i la totalitat de les despeses estimades al llarg de l’exercici econòmic i que el pressupost anirà acompanyat de les seves bases d’execució.
Vist l'article 6 de les Bases d’execució del pressupost 2017, prorrogat per Acord de Consell de Govern de 13 de desembre de 2017 i Acord del Consell Social de data 20 de desembre de 2017, que pel que fa a les modificacions de crèdit preveu que són les alteracions de les partides pressupostàries aprovades inicialment, i que aquestes poden provenir de transferències de crèdit entre diverses partides i articles, traspàs de crèdits entre diversos centres de cost i traspàs de crèdit entre diversos centres de cost.
Vist l'article 10.1 lletra a) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per l’Acord de Consell de Govern 26 de gener de 2017, pel que fa a les competències de la Comissió d’Economia i d’Organització en matèria d’instruccions per al seguiment i la gestió del pressupost.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORDS
PRIMER. Aprovar les modificacions de crèdit en data 15 de maig de 2018.(DOC)
SEGON. Encarregar al gerent i a la vicegerent d’Economia l'execució i el seguiment d’aquests acords.
Punt 10. Protocol UAB per la gestió de les compres menors segons la Llei 9/2017 de Contractes del Sector Públic
Acord 041/2018, de 4 de juny de 2018 , Comissió d'Economia i d'Organització
Atesa la promulgació de la Llei 9/2017, de 8 d novembre, de contractes del sector públic, per la qual es transposen a l’ordenament jurídic espanyol les Directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014 (LCSP), la qual comença a desenvolupar efectes a partir del 9 de març de 2018.
Vist el que disposa l’article 118 apartat 3 de l’esmentada Llei pel que fa al règim jurídic dels contractes menors.
Atès que l’esmentat precepte requereix justificar a l’expedient de contractació propi dels contractes menors dos circumstàncies: (i) que no es fraccioni l’objecte del contracte per eludir les normes de contractació pertinents; i (ii) que el contractista amb el qual es pretén contractar no hagi formalitzat contractes menors que individual o conjuntament superin el llindar establert.
Atès que diferents Juntes Consultives de Contractació Administrativa han emès informes en els quals interpreten el precepte transcrit de forma diferent
Atesa la voluntat d’aquesta universitat de canalitzar la pràctica totalitat de les compres inferiors a 40.000 € en contractes d’obres i a 15.000 € en contractes de serveis i de subministrament, per sistemes alternatius als contractes menors (ie. acords marc, sistemes dinàmics d’adquisició, contractes oberts simplificats sumaris i compres centralitzades).
Atesa la dificultat immediata de tenir preparats aquests sistemes alternatius d’adjudicació de contractes degut al termini reduït de vacatio legis de la LCSP i a la falta de disponibilitat pressupostària per dedicar els recursos imprescindibles destinats a obtenir els mitjans tècnics electrònics adients per a la substanciació de la contractació administrativa electrònica.
Atès el gran volum de compres menors que en l’actualitat realitza la Universitat, les quals es gestionen i aproven de forma descentralitzada per vicegerents i director d’arquitectura i logística, director de tecnologies de la informació i comunicació; administradors de centres; caps d’àrea; caps d’oficina i directors de serveis; prèvia autorització del responsable del centre de cost, la qual cosa posa de manifest la necessitat d’aprovar un protocol de gestió de les compres menors en el període transitori comprés entre l’entrada en vigor de la LCSP i el moment en que la universitat hagi pogut endegar tots els sistemes d’adjudicació de contractes alternatius als contractes menors.
Vista la conformitat de la vicegerent d’Economia.
Vist l’informe favorable del gabinet jurídic.
Vist l’article 10.4 lletres c) i d) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB segons el qual és competència de la Comissió de d’Economia i Organització informar sobre les propostes que han de ser discutides en el Consell de Govern en matèria de normativa econòmica i pel que fa a la planificació, seguiment econòmic i pressupostari.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de d’Economia i de Campus, la comissió d’Economia i Organització de la UAB, ha adoptat els següents
ACORDS
PRIMER.- Informar favorablement el Procediment per a la gestió de compres menors a proveïdors que han superat el llindar en aplicació de la nova Llei 9/2017, de 8 de novembre.
SEGON.- Elevar els presents acords al Consell de Govern i al Consell Social perquè exerceixi les seves funcions.
TERCER.- Comunicar a tots vicegerents i director d’arquitectura i logística, director de tecnologies de la informació i comunicació; administradors de centres; caps d’àrea; caps d’oficina i directors de serveis la present resolució
Punt 11.1. Informació Aprovació de les despeses pluriennals per a la contractació de: • Pròrroga dels serveis esportius al Servei d’Activitat Física
Acord 042/2018, de 4 de juny de 2018 , Comissió d'Economia i d'Organització
Vist el Certificat emès en data 14 de febrer de 2018 pel vicerector d’Economia i Campus d’existència de crèdit suficient per atendre la despesa corresponent a la primera pròrroga de la contractació número CONSU-1/2016- SERVEIS ESPORTIUS de la UAB.
Vist el que estableix la base d’execució 22 del pressupost de la UAB per al 2018, aprovat per Acord consell de Govern de 26 d’abril de 2018 i per Acord de Consell Social de 23 de maig de 2018.
Vist el que disposen els articles 47 i 47 bis i 73,2 de la Llei 47/2003, de 26 de novembre, General Pressupostària pel que fa als compromisos de despeses de caràcter pluriennal i l’existència de crèdit pressupostari suficient per atendre-les.
Vist el que disposa l’article 116.3 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, el qual estableix literalment: “Asimismo, deberá incorporarse el certificado de existencia de crédito o, en el caso de entidades del sector público estatal con presupuesto estimativo, documento equivalente que acredite la existencia de financiación, y la fiscalización previa de la intervención, en su caso, en los términos previstos en la Ley 47/2003, de 26 de noviembre, General Presupuestaria”.
Vist l'article 10 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per l’Acord de Consell de Govern de 13 de desembre de 2017 pel que fa al procediment de simplificació del procediment d’aprovació de despeses pluriennals.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORDS
PRIMER. Aprovar la proposta de despeses pluriennals per a la primera pròrroga dels serveis esportius de la UAB, contracte número CONSU-1/2016- SERVEIS ESPORTIUS de la UAB i l’existència de crèdit suficient per atendre-la.
SEGON. Elevar aquest acord al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències.
TERCER. Encarregar als responsables dels àmbits econòmics dins l’equip de govern i la Gerència l'execució i el seguiment d’aquests acords.
Punt 11.2. Informació Aprovació de les despeses pluriennals per a la contractació de: • Pròrroga de subministrament de publicacions monogràfiques i del servei d’enquadernació per les biblioteques.
Acord 043/2018, de 4 de juny de 2018 , Comissió d'Economia i d'Organització
Vist el Certificat emès en data 7 de febrer de 2018 pel vicerector d’Economia i Campus d’existència de crèdit suficient per atendre la despesa corresponent a la tercera pròrroga de l’Acord Marc núm. CONSU-8/2015-SUBMINISTRAMENT DE PUBLICACIONS MONOGRÀFIQUES PER A LES BIBLIOTEQUES
Vist el que estableix la base d’execució 22 del pressupost de la UAB per al 2018, aprovat per Acord consell de Govern de 26 d’abril de 2018 i per Acord de Consell Social de 23 de maig de 2018.
Vist el que disposen els articles 47 i 47 bis i 73,2 de la Llei 47/2003, de 26 de novembre, General Pressupostària pel que fa als compromisos de despeses de caràcter pluriennal i l’existència de crèdit pressupostari suficient per atendre-les.
Vist el que disposa l’article 116.3 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, el qual estableix literalment: “Asimismo, deberá incorporarse el certificado de existencia de crédito o, en el caso de entidades del sector público estatal con presupuesto estimativo, documento equivalente que acredite la existencia de financiación, y la fiscalización previa de la intervención, en su caso, en los términos previstos en la Ley 47/2003, de 26 de noviembre, General Presupuestaria”.
Vist l'article 10 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per l’Acord de Consell de Govern de 13 de desembre de 2017 pel que fa al procediment de simplificació del procediment d’aprovació de despeses pluriennals.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORDS
PRIMER. Aprovar la proposta de despeses pluriennals per a la tercera pròrroga de l’Acord Marc núm. CONSU-8/2015-SUBMINISTRAMENT DE PUBLICACIONS MONOGRÀFIQUES PER A LES BIBLIOTEQUES i l’existència de crèdit suficient per atendre-la.
SEGON. Elevar aquest acord al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències.
TERCER. Encarregar als responsables dels àmbits econòmics dins l’equip de govern i la Gerència l'execució i el seguiment d’aquests acords.
Documents relacionats