La UAB Aposta pel coneixement i la innovació

Acords del Claustre i Consell de Govern

Acords de la sessió

[15/02/2018] Comissió d'Economia i d'Organització


Punt 1. Aprovació de l’acta de la darrera sessió. [+]
 
Punt 2. Informe del vicerector d’Economia i de Campus.
 
Punt 3. Aplicació de la instrucció de romanents de crèdit de l’exercici 2017 al pressupost de la UAB 2018. [+]
 
Punt 4. Convocatòria 01/2018 per a la concessió d'ajuts destinats a millorar la prevenció de riscos als laboratoris de la UAB per a l'any 2018. [+]
 
Punt 5. Convocatòria 02/2018 per a la concessió d'ajuts a la compra d'equips de protecció individual (EPI) per a l'any 2018. [+]
 
Punt 6. Ratificació tarifes dels serveis prestats pel CSUC per al 2018. [+]
 
Punt 7. Aprovació de les modificacions de crèdit a 31 de gener de 2018. [+]
 
Punt 8. Informació de les despeses pluriennals per a la contractació de:
 
Punt 8.1. - Servei d’explotació i administració de sistemes i comunicacions i suport als usuaris del Servei d’Informàtica [+]
 
Punt 8.2. - Llicència Microsoft Campus [+]
 
Punt 8.3. - Compra conjunta del servei de telecomunicacions corporatives i serveis annexes. [+]
 
Punt 9. Assumptes de tràmit. [+]
 
Punt 10. Torn obert de paraules.
 
 
 
 
Punt 1. Aprovació de l’acta de la darrera sessió.
 
Acord 006/2018, de 15 de febrer de 2018 , Comissió d'Economia i d'Organització

ACORDS

Aprovació de l'acta de la sessió de 25 de gener de 2018.(DOC)

 
 
Punt 3. Aplicació de la instrucció de romanents de crèdit de l’exercici 2017 al pressupost de la UAB 2018.
 
Acord 007/2018, de 15 de febrer de 2018 , Comissió d'Economia i d'Organització

Vist l'article 10 de la Llei 4/2017, el 28 de març, de pressupostos de la Generalitat de Catalunya per al 2017, que regula el procediment per a poder incorporar els romanents de crèdit amb els requisits expressament previstos.
Vistos els articles 210, 211, 213 i 215 dels Estatuts de la UAB que preveuen que la UAB té un pressupost anual, únic, públic i equilibrat que conté tots els ingressos previsibles i la totalitat de les despeses estimades al llarg de l'exercici econòmic.
 
Vist l'article número 12 de les Bases d'execució del pressupost 2017, prorrogats per a l’exercici de 2018 segons Acord de Consell de Govern de 13 de desembre de 2017 i per Acord del Consell Social de 20 de desembre de 2017, que pel que fa a  l'addició als crèdits de l'exercici corrent de romanents de crèdits de l'exercici anterior que, per diverses circumstàncies, no han estat utilitzats
 
Vista la Instrucció per a la incorporació de romanents de crèdit de l’exercici de 2017 al pressupost de la UAB de 2018, aprovada per acord de la Comissió d’Economia i d’Organització de data 27 de novembre de 2017 la qual preveu que correspon a la Comissió d’Economia i d’Organització conèixer i valorar les sol·licituds motivades d’incorporació de romanents per a l’exercici 2018 i que en els casos en què la Comissió d’Economia emeti un informe favorable, la gerència procedirà a la incorporació de romanents. En cas que l’informe sigui de caràcter desfavorable, es garantirà un termini de trenta dies per a al·legacions, a partir de les quals el vicerector d’Economia i de Campus resoldrà.
 
Vist el que disposa la Instrucció per a la incorporació de romanents de crèdit de l’exercici 2017 al pressupost 2018 pel que fa al calendari  d’incorporacions i obertura de període d’al·legacions.
 
Vist l'article 10 apartat 1, lletra a de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per pels Acord de Consell de Govern de 26 de gener de 2017, pel que fa a les competències de la Comissió d'Economia i d'Organització en matèria d’aprovació  de les  instruccions per al seguiment i la gestió del pressupost.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

PRIMER.  Aprovar l’Informe sobre l’aplicació de la Instrucció de romanents  de crèdit de l’exercici 2017 al pressupost de la UAB de 2018.(DOC)
 
SEGON. Encarregar als responsables dels àmbits econòmics dins l'Equip de Govern i la Gerència l'execució i el seguiment d'aquests acords.
 
TERCER. Comunicar els presents acords a la vicegerent d'Economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
 
 
Punt 4. Convocatòria 01/2018 per a la concessió d'ajuts destinats a millorar la prevenció de riscos als laboratoris de la UAB per a l'any 2018.
 
Acord 008/2018, de 15 de febrer de 2018 , Comissió d'Economia i d'Organització

Atès que la Llei 31/1995, de 8 de novembre, de Prevenció de Riscos Laborals preveu a l'article 15 que l'empresari aplicarà les mesures que integren el deure general de prevenció previst a la llei d'acord amb els principis d'evitar els riscos, d'avaluar els riscos que no es puguin evitar, i de combatre els riscos en origen, entre d'altres.
 
Vista la normativa de prevenció de riscos laborals a la UAB, aprovada per acord del Consell de Govern de data 19 de desembre de 2007 pel que fa a les mesures preventives necessàries.
 
Vista la proposta de convocatòria 01/2018 per a la concessió d’ajuts a millorar la prevenció de riscos laborals als laboratoris  de la UAB per a l’any 2018.
 
Atès que la Universitat Autònoma de Barcelona, després d'identificar i valorar els riscos existents en cada lloc de treball, ha d'aplicar les mesures preventives necessàries, i és en aquest sentit que es convoca un ajut propi destinat a millorar la prevenció de riscos als laboratoris, tant de recerca com de docència.
 
Vist l'article 10, 1 lletra d) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 26 de gener de 2017 , pel que fa a les competències de la Comissió d'Economia i d'Organització en matèria d'aprovació i resolució d'assumptes derivats de l'aplicació de normatives aprovades pel Consell de Govern en matèria econòmica i d'administració i d’organització.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

PRIMER.- Aprovar la convocatòria 01/2018 per a la concessió d’ajuts destinats a la millora la prevenció de riscos als laboratoris de la UAB per a l’any 2018.(DOC)
 
SEGON.- Encarregar a l’Àrea de Prevenció i Assistència l'execució i el seguiment d'aquests acords
 
 
Punt 5. Convocatòria 02/2018 per a la concessió d'ajuts a la compra d'equips de protecció individual (EPI) per a l'any 2018.
 
Acord 009/2018, de 15 de febrer de 2018 , Comissió d'Economia i d'Organització

Atès que la Llei 31/1995, de 8 de novembre, de Prevenció de Riscos Laborals preveu a l’article 15 que l’empresari aplicarà les mesures que integren el deure general de prevenció previst a la llei d’acord amb els principis d’evitar els riscos, d’avaluar els riscos que no es puguin evitar,  i de combatre els riscos en origen, entre d’altres.
 
Vista la normativa de prevenció de riscos laborals a la UAB, aprovada per acord del Consell de Govern de data 19 de desembre de 2007 pel que fa a les funcions i responsabilitats en matèria preventiva.
 
Atès que la Universitat Autònoma de Barcelona, després d’identificar i valorar els riscos existents en cada lloc de treball, ha d’aplicar les mesures preventives necessàries. Entre aquestes, està la de facilitar al personal els equips de protecció individual (EPI) quan els riscos no es puguin evitar o reduir suficientment per mitjans tècnics de protecció col·lectiva o mesures, mètodes o procediments d’organització del treball.
 
Vista la proposta de convocatòria 02/2018 per a la compra d’equips de protecció individual per a l’any 2018.2011 per a la compra d’equips de protecció individual (EPI) per a l’any 2011.
Vist l'article 10.1 lletra d) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data  26 de gener de 2017, pel que fa a les competències de la Comissió d’Economia i d’Organització, pel que fa a l’aprovació i resolució d’assumptes derivats de l’aplicació de normatives aprovades pel Consell de Govern en matèria econòmica i d’administració i d’organització.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

PRIMER.-  Aprovar la convocatòria 02/2018 per a la compra d’equips de protecció individual (EPI) per a l’any 2018. (DOC)
 
SEGON.- Encarregar a l’Àrea de Prevenció i Assistència l'execució i el seguiment d'aquests acords
 
 
Punt 6. Ratificació tarifes dels serveis prestats pel CSUC per al 2018.
 
Acord 010/2018, de 15 de febrer de 2018 , Comissió d'Economia i d'Organització

Atès l'acord de la Comissió Executiva del CSUC de 26 d’octubre de 2017 pel qual s’acorda aprovar les tarifes pels serveis prestats  i la seva política de facturació per a l’exercici 2018.
 
Vist l’Acord GOV/173/2013, de 10 de desembre, pel qual es va ratificar la dissolució del CBUC per absorció per part del Centre de Serveis Científics i Acadèmics de Catalunya (CESCA)  i que passà a denominar-se Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya (CSUC) el qual va assumir els objectius del CBUC.
 
Atès que l’article 26.2 dels Estatuts del CSUC estableix que l’aprovació de les correspon al Consell de Govern, qui podrà delegar-ho, si escau, en la Comissió Executiva; així mateix regula que les tarifes del CSUC en la seva actuació com a mitjà propi instrumental i servei tècnic de les institucions consorciades requerirà la ratificació d’aquestes.
 
Atès que la UAB és una de les entitats consorciades en el CSUC i que, per tant, les tarifes abans esmentades requereixen la ratificació d'aquesta Universitat.
 
Vist l'article 10.1. lletres c) i d) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data  26 de gener de 2017, pel que fa a les competències de la Comissió d'Economia i d'Organització.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

PRIMER. Ratificar les tarifes pels serveis prestats pel Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya (CSUC) per a l’exercici 2018. (DOC)
 
SEGON. Elevar aquesta acord al Consell Social perquè exerceixi les seves competències.
 
TERCER. Encarregar al vicerector d’Economia i  Campus l'execució i el seguiment d'aquests acords.
 
QUART. Comunicar els presents acords al comissionat de la rectora per a les Tecnologies de la Informació i de la Comunicació i a la vicegerent d'Economia per tal que portin a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
 
 
Punt 7. Aprovació de les modificacions de crèdit a 31 de gener de 2018.
 
Acord 011/2018, de 15 de febrer de 2018 , Comissió d'Economia i d'Organització

Vista la proposta d’aprovació de les modificacions de crèdit de  data  31  de gener de  2018.
 
Vistos els articles 210 i 211 dels Estatuts de la UAB que preveuen que la UAB té un pressupost anual, únic, públic i equilibrat que conté tots els ingressos previsibles i la totalitat de les despeses estimades al llarg de l’exercici econòmic i que el pressupost anirà acompanyat de les seves bases d’execució.
 
Vist l'article 6 de les Bases d’execució del pressupost 2017, prorrogat per Acord de Consell de Govern de 13 de desembre de 2017 i Acord del Consell Social de data 20 de desembre de 2017, que pel que fa a les modificacions de crèdit preveu que són les alteracions de les partides pressupostàries aprovades inicialment, i que aquestes poden provenir de transferències de crèdit entre diverses partides i articles, traspàs de crèdits entre diversos centres de cost i traspàs de crèdit entre diversos centres de cost.
 
Vist l'article 10.1 lletra a) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per l’Acord de Consell de Govern 26 de gener de 2017, pel que fa a les competències de la Comissió d’Economia i d’Organització en matèria d’instruccions per al seguiment i la gestió del pressupost.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

PRIMER.  Aprovar les modificacions de crèdit en  data  31  de gener de 2018. (DOC)
 
SEGON.  Encarregar al gerent i a la vicegerent d’Economia  l'execució i el seguiment d’aquests acords.
 
 
Punt 8.1. Servei d’explotació i administració de sistemes i comunicacions i suport als usuaris del Servei d’Informàtica
 
Acord 012/2018, de 15 de febrer de 2018 , Comissió d'Economia i d'Organització

Vist el Certificat emès en data 2 de febrer de 2018 pel vicerector d’Economia i Campus   d’existència de crèdit suficient per atendre la despesa corresponent a la contractació número 9/2018  del Servei d’explotació i administració de sistemes i comunicacions i suport als usuaris de la UAB
 
Vist el que estableix la base d’execució 22 del pressupost de la UAB per al 2017, prorrogat per Acord de Consell de Govern de 13 de desembre de 2017 i Acord de Consell Social de 20 de desembre de 2017, pel que fa a les despeses pluriennals.
 
Vist el que disposen els articles 47 i 47 bis i 73,2 de la Llei 47/2003, de 26 de novembre, General Pressupostària pel que fa als compromisos de despeses de caràcter pluriennal i l’existència de crèdit pressupostari suficient per atendre-les.
 
Vist el que disposa  l’article 109.3 del RD-L 3/2011, de 14 de novembre , pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de contractes del sector públic  el qual estableix: ” 3. Al expediente se incorporarán el pliego de cláusulas administrativas particulares y el de prescripciones técnicas que hayan de regir el contrato. En el caso de que el procedimiento elegido para adjudicar el contrato sea el de diálogo competitivo regulado en la sección 5.ª, del Capítulo I, del Título I, del Libro III, los pliegos de cláusulas administrativas y de prescripciones técnicas serán sustituidos por el documento descriptivo a que hace referencia el artículo 181.1.”
 
Vist l'article 10.4 lletra a) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per l’Acord de Consell de Govern de 13 de desembre de 2017 pel  que fa al procediment de simplificació del procediment d’aprovació de despeses pluriennals.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

PRIMER.  Aprovar la proposta de despeses pluriennals per a la contractació del Servei d’explotació i administració de sistemes i comunicacions i suport als usuaris de la UAB  i l’existència de crèdit suficient per atendre-la. (DOC)
 
SEGON.   Elevar aquest acord al  Consell Social  per tal que exerceixi les seves competències.
 
TERCER. Encarregar als responsables dels àmbits econòmics dins l’equip de govern i la Gerència l'execució i el seguiment d’aquests acords.
 
 
Punt 8.2. - Llicència Microsoft Campus
 
Acord 013/2018, de 15 de febrer de 2018 , Comissió d'Economia i d'Organització

Vist el Certificat emès en data 2 de febrer de 2018 pel vicerector d’Economia i Campus   d’existència de crèdit suficient per atendre la despesa corresponent a la contractació número 7/2018  de la cessió del dret d’ús de la llicència Microsoft Campus de la UAB.
 
Vist el que estableix la base d’execució 22 del pressupost de la UAB per al 2017, prorrogat per Acord de Consell de Govern de 13 de desembre de 2017 i Acord de Consell Social de 20 de desembre de 2017, pel que fa a les despeses pluriennals.
 
Vist el que disposen els articles 47 i 47 bis i 73,2 de la Llei 47/2003, de 26 de novembre, General Pressupostària pel que fa als compromisos de despeses de caràcter pluriennal i l’existència de crèdit pressupostari suficient per atendre-les.
 
Vist el que disposa  l’article 109.3 del RD-L 3/2011, de 14 de novembre , pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de contractes del sector públic  el qual estableix: ” 3. Al expediente se incorporarán el pliego de cláusulas administrativas particulares y el de prescripciones técnicas que hayan de regir el contrato. En el caso de que el procedimiento elegido para adjudicar el contrato sea el de diálogo competitivo regulado en la sección 5.ª, del Capítulo I, del Título I, del Libro III, los pliegos de cláusulas administrativas y de prescripciones técnicas serán sustituidos por el documento descriptivo a que hace referencia el artículo 181.1.”
 
Vist l'article 10.4 lletra a) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per l’Acord de Consell de Govern de 13 de desembre de 2017 pel  que fa al procediment de simplificació del procediment d’aprovació de despeses pluriennals.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

PRIMER.  Aprovar la proposta de despeses pluriennals per a la contractació  de la cessió del dret d’ús de la llicència Microsoft Campus de la UAB i l’existència de crèdit suficient per atendre-la.(DOC)
 
SEGON.   Elevar aquest acord al  Consell Social  per tal que exerceixi les seves competències.
 
TERCER. Encarregar als responsables dels àmbits econòmics dins l’equip de govern i la Gerència l'execució i el seguiment d’aquests acords.
 
 
Punt 8.3. - Compra conjunta del servei de telecomunicacions corporatives i serveis annexes.
 
Acord 014/2018, de 15 de febrer de 2018 , Comissió d'Economia i d'Organització

Atesa la participació de la UAB en la licitació promoguda pels CSUC per a l’adquisició de la contractació conjunta dl servei de telecomunicacions corporatives i serveis annexes (exp 18/01)
 
Vist el que estableix la base d’execució 22 del pressupost de la UAB per al 2017, prorrogat per Acord de Consell de Govern de 13 de desembre de 2017 i Acord de Consell Social de 20 de desembre de 2017, pel que fa a les despeses pluriennals.
 
Vist el que disposen els articles 47 i 47 bis i 73,2 de la Llei 47/2003, de 26 de novembre, General Pressupostària pel que fa als compromisos de despeses de caràcter pluriennal i l’existència de crèdit pressupostari suficient per atendre-les.
 
Vist el que disposa  l’article 109.3 del RD-L 3/2011, de 14 de novembre , pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de contractes del sector públic  el qual estableix: ” 3. Al expediente se incorporarán el pliego de cláusulas administrativas particulares y el de prescripciones técnicas que hayan de regir el contrato. En el caso de que el procedimiento elegido para adjudicar el contrato sea el de diálogo competitivo regulado en la sección 5.ª, del Capítulo I, del Título I, del Libro III, los pliegos de cláusulas administrativas y de prescripciones técnicas serán sustituidos por el documento descriptivo a que hace referencia el artículo 181.1.”
 
Vist l'article 10.4 lletra a) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per l’Acord de Consell de Govern de 13 de desembre de 2017 pel  que fa al procediment de simplificació del procediment d’aprovació de despeses pluriennals.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

PRIMER.  Aprovar la proposta de contractació conjunta  del servei de telecomunicacions corporatives i serveis annexes i l’existència de crèdit suficient per atendre-la.(DOC)
 
SEGON.   Elevar aquest acord al  Consell Social  per tal que exerceixi les seves competències.
 
TERCER. Encarregar als responsables dels àmbits econòmics dins l’equip de govern i la Gerència l'execució i el seguiment d’aquests acords.
 
 
Punt 9. Assumptes de tràmit.
 
Acord 015/2018, de 15 de febrer de 2018 , Comissió d'Economia i d'Organització

Vist l’Acord de la Comissió d’Economia i d’Organització de data 25 de gener  de 2018 mitjançant el qual es va acordar:
“PRIMER. Aprovar la proposta de distribució de pressupost destinat a finançar la despesa per l’exercici de  càrrecs acadèmics de direcció i de gestió   segons document que s’annexa, excepte pel que fa l’indicador del càlcul de l’estructura variable de Facultats i Escoles  relatiu al nombre d’alumnes de programes d’intercanvi homologats a temps complet  les dades del qual seran ratificades a la propera sessió de la comissió d’economia i organització.
SEGON. Encarregar al vicerector d’Economia i de Campus  l'execució i el seguiment d'aquests acords.”
 
Atès que ja es disposa de les dades definitives pel que fa a l’indicador del càlcul de l’estructura  variable de Facultats i Escoles relatiu al nombre d’alumnes de programes d’intercanvi homologats a temps complet,  segons document que s’annexa, es proposa la seva  ratificació pels membres d’aquesta comissió.
 
Vist l'article 10, apartat 1, lletra a  de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per l’Acord de Consell de Govern de 26 de gener de 2017, pel que fa a les competències de la Comissió d’Economia i d’Organització en matèria de gestió del pressupost.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

PRIMER.  Ratificar la proposta de distribució de pressupost destinat a finançar la despesa per l’exercici de  càrrecs acadèmics de direcció i de gestió   pel que fa l’indicador del càlcul de l’estructura variable de Facultats i Escoles  relatiu al nombre d’alumnes de programes d’intercanvi homologats a temps.(DOC)
 
SEGON. Encarregar al vicerector d’Economia i de Campus  l'execució i el seguiment d'aquests acords.
 

Documents relacionats