La UAB Aposta pel coneixement i la innovació

Acords del Claustre i Consell de Govern

Acords de la sessió

[24/01/2017] Comissió d'Afers Acadèmics

Punt 1. Aprovació de l'acta de la darrera sessió . [+]
Punt 2. Informe de l’Equip de Govern:
Punt 2.1. Informe del president de la comissió
Punt 2.2. Informe de la directora de l'Escola de Postgrau
Punt 2.3. Informe d’altres membres de l’equip
Punt 3. Afers acadèmics:
Punt 3.1. Modificació del calendari acadèmic del curs 2016-2017, per delegació del Consell de Govern [+]
Punt 3.2. Aprovació de les places reservades per a la via d’accés mitjançant l’acreditació de l’expedient laboral o professional als estudis de Grau [+]
Punt 3.3. Concessió de premis extraordinaris de titulació, per delegació del Consell de Govern [+]
Punt 4. Modificació de memòries de grau [+]
Punt 5. Modificació de memòries de màster universitari [+]
Punt 6. Modificació itinerari de simultaneïtat [+]
Punt 7. Formació contínua:
Punt 7.1. Proposta de títols de diplomes de postgrau de nova creació i elevació al Consell de Govern per a la seva aprovació [+]
Punt 7.2. Aprovació dels plans d'estudis de diplomes de postgrau de nova creació i de renovació amb modificacions, per delegació del Consell de Govern [+]
Punt 7.3. Informació sobre nous cursos d'especialització [+]
Punt 8. Afers de tràmit
Punt 9. Torn obert de paraules
 
 
 
 

Punt 1. Aprovació de l'acta de la darrera sessió
 
Acord 001/2017, de 24 de gener de 2017 , Comissió d'Afers Acadèmics

ACORDS

Aprovar l'acta de la sessió del 20 de desembre de 2016. Acta núm.42

 

Punt 3.1. Modificació del calendari acadèmic del curs 2016-2017, per delegació del Consell de Govern
 
Acord 002/2017, de 24 de gener de 2017 , Comissió d'Afers Acadèmics

Vista la proposta del vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat de modificació del Calendari acadèmic per al curs acadèmic 2016-2017.
 
Atesa la necessitat de disposar d’un calendari acadèmic marc de la UAB per a programar les activitats docents del curs acadèmic 2016-2017.
 
Vista l’Ordre del Departament d’Empresa i Ocupació de la Generalitat de Catalunya, del 25 de maig i 24 de novembre de 2015, per la qual s'estableix el calendari oficial de festes laborals per a l'any 2016.
 
Vista l’Ordre EMO/353/2015, de 24 de novembre, per la qual s'estableix el calendari oficial de festes laborals per a l'any 2016.
 
Vista l’Ordre TSF/341/2016, de 30 de novembre, per la qual s'estableix el calendari de festes locals a la Comunitat Autònoma de Catalunya per a l'any 2017.
 
Vist l'article 12.4.c) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per l'acord del Consell de Govern de data 19 de novembre de 2012, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar les propostes que haurà d'aprovar el Consell de Govern en matèria de calendari acadèmic i administratiu.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector d’Ordenació Acadèmica i de Qualitat, la Comissió d’Afers Acadèmics de la UAB ha adoptat els següents

ACORDS

Aprovar la modificació del calendari acadèmic per al curs 2016-2017, per delegació del Consell de Govern.(DOC)

 
 

Punt 3.2. Aprovació de les places reservades per a la via d’accés mitjançant l’acreditació de l’expedient laboral o professional als estudis de Grau
 
Acord 003/2017, de 24 de gener de 2017 , Comissió d'Afers Acadèmics

 

Vista la proposta del vicerector de Professorat i Programació Acadèmica d'aprovació de l’oferta d’estudis i de places per a l’accés a la universitat mitjançant l’acreditació de l’experiència laboral o professional per al curs acadèmic 2017-2018.
 
Vist l'article 36 del Reial Decret 1892/2008, de 14 de novembre, pel qual es regulen les condiciones per a l’accés als ensenyaments universitaris oficials de grau, el qual disposa, que l’accés mitjançant l’acreditació d’experiència laboral o professional es realitzarà respecte a uns ensenyaments concrets oferts per la universitat.
 
Vist l'article 12 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per l'acord del Consell de Govern de data 19 de novembre de 2012, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat, la Comissió d’Afers Acadèmics de la UAB ha adoptat els següents

ACORDS

 

PRIMER.- Aprovar l'oferta d'estudis i de places per a l'accés als graus mitjançant l'acreditació de l'experiència laboral o professional per al curs acadèmic 2017-2018, per delegació del Consell de Govern.(DOC)
 
SEGON.- Encarregar al vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat l'execució i el seguiment d'aquests acords.
 
TERCER.- Comunicar els presents acords a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius, garantint la seva difusió.

 
 

Punt 3.3. Concessió de premis extraordinaris de titulació, per delegació del Consell de Govern
 
Acord 004/2017, de 24 de gener de 2017 , Comissió d'Afers Acadèmics

 

Vistes les propostes d’atorgament de premis extraordinaris de titulació presentades pels centres corresponents.
 
Vist l’article 155 i següents de la Normativa acadèmica de la UAB aplicable als estudis universitaris regulats de conformitat amb el Reial Decret 1393/2007, aprovada pel Consell de Govern en data 2 de març de 2011, que regula l’atorgament dels premis extraordinaris de titulació.
 
Vist l'article 12.2.c de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 5 de desembre de 2012, pel que fa a les competències de la Comissió d’Afers Acadèmics, que estableix que li correspon aprovar la concessió dels premis extraordinaris d’estudis de graus.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Programació Acadèmica i Qualitat, la Comissió d’Afers Acadèmics de la UAB ha adoptat els següents

 

ACORDS

 

PRIMER.- Atorgar, per delegació del Consell de Govern, premis extraordinaris de titulació per al curs  acadèmic  2015-2016.(DOC)
 
SEGON.- Encarregar al vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat l'execució i el seguiment d’aquests acords.
 
TERCER.- Comunicar els presents acords a la vicegerenta d’Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 
 

Punt 4. Modificació de memòries de grau
 
Acord 005/2017, de 24 de gener de 2017 , Comissió d'Afers Acadèmics

 

Vista la proposta del vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat de modificació de la memòria de títol de grau que ha estat presentada pel centres corresponent.
 
Atès la necessitat de modificar la memòria de títols de Grau que es presenta, per tal d’adequar-la a les necessitats actuals.
 
Vist l’article 28 del Reial Decret 1393/2007, de 29 d’octubre, pel qual s’estableix l’ordenació dels ensenyaments universitaris oficials, modificat pel Reial Decret 861/2010, de 2 de juliol, que regula la modificació dels plans d’estudis conduents a l’obtenció de títols oficials ja verificats.
 
Vist l'article 12.3.a de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 27 de setembre de 2016, pel que fa a les competències de la Comissió Afers Acadèmics, que estableix que li correspon, per delegació del Consell de Govern, l’aprovació dels plans d’estudis dels estudis de primer cicle, segon cicle i formació permanent que condueixen a l’obtenció de títols oficials i de títols propis i informar-ne el Consell Social, així com aprovar les modificacions derivades de l’aplicació.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat, la Comissió d’Afers Acadèmics de la UAB ha adoptat els següents

 

ACORDS

 

PRIMER.- Aprovar, per delegació del Consell de Govern, la modificació de la memòria de títol de Grau de Dret.
 
SEGON.- Encarregar al vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat  l'execució i el seguiment d’aquests acords.
 
TERCER.- Comunicar els presents acords a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 
 

Punt 5. Modificació de memòries de màster universitari
 
Acord 006/2017, de 24 de gener de 2017 , Comissió d'Afers Acadèmics

 

Vista la proposta del vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat de modificació de memòries de màster universitaris que han estat presentades pels centres corresponents.
 
Atesa la necessitat de modificar la memòria dels títols de màster universitari que es presenten, per tal d’adequar-la a les necessitats actuals.
 
Vist l'article 28 del Reial Decret 1393/2007, de 29 d’octubre, pel qual s’estableix l’ordenació dels ensenyaments universitaris oficials, modificat pel Reial Decret 861/2010, de 2 de juliol, que regula la modificació dels plans d’estudis conduents a l’obtenció de títols oficials ja verificats.
 
Vist l’article 12.3.a de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 19 de novembre de 2012, pel que fa a les competències de la Comissions d'Afers Acadèmics, que estableix que li correspon aprovar els plans d’estudis conduents a títols oficials i informar-ne al Consell Social.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat, la Comissió d’Afers Acadèmics de la UAB ha adoptat els següents

 

ACORDS

 

PRIMER.- Aprovar, per delegació del Consell de Govern, la modificació de la memòria dels títols de màster universitari següents:
·              Màrqueting
·              Recerca en Educació
 
SEGON.- Encarregar al vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat l'execució i el seguiment d’aquests acords.
 
TERCER.- Comunicar els presents acords a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 
 

Punt 6. Modificació itinerari de simultaneïtat
 
Acord 007/2017, de 24 de gener de 2017 , Comissió d'Afers Acadèmics

 

Vista la proposta del vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat de modificació d’itineraris de simultaneïtat.
 
Atesa la necessitat d’aprovar les modificacions d’itineraris de simultaneïtat d’estudis que es presenten per tal de satisfer la demanda d’aquest tipus estudis.
 
Vista l’acord del Consell de Govern, de data 9 de mar de 2005, que deixa sense efectes la Normativa de simultaneïtat d’estudis, aprovada per la Junta de Govern el 30 de maig de 1999, per la qual cosa, és possible simultaniejar estudis sense cap limitació, sempre i quan es segueixin els requisits per a l’adjudicació de places establerts des de l’Oficina d’Orientació per a l’Accés a la Universitat.   
 
Vist l'article 12 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per l’acord del Consell de Govern de data 27 de setembre de 2016, pel que fa a les competències de la Comissió d’Afers Acadèmics.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat la Comissió d’Afers Acadèmics de la UAB ha adoptat els següents

 

ACORDS

 

PRIMER.- Aprovar, per delegació del Consell de Govern, la modificació d’itineraris de simultaneïtat dels següents estudis:
 
    ·          Grau d’Educació Infantil i Grau d’Educació Primària
    ·          Grau de Criminologia i Grau de Dret
 
SEGON.- Encarregar al vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat  l'execució i el seguiment d’aquests acords.
 
TERCER.- Comunicar els presents acords a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius, garantint la seva difusió.

 
 

Punt 7.1. Proposta de títols de diplomes de postgrau de nova creació i elevació al Consell de Govern per a la seva aprovació
 
Acord 008/2017, de 24 de gener de 2017 , Comissió d'Afers Acadèmics

 

Vista la petició de creació del nou títol de diploma de postgrau propi que ha estat presentada a l'Escola de Postgrau, i després de revisada la documentació justificativa corresponent que acredita que la proposta reuneix els requisits exigits per la UAB per a la creació d'aquest tipus de títols.
 
Vist l'article 34.1 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, modificada per la Llei orgànica 4/2007, de 12 d'abril, així com la resta de normes d'aplicació general.
 
Vist el que disposa l'article 64.f i 171.1 dels Estatuts de la UAB sobre la creació de titulacions pròpies de la UAB.
 
Vist l'article 12.4.d de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 27 de setembre de 2016, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar les propostes que haurà d'aprovar el Consell de Govern sobre creació d'ensenyaments i títols de primer cicle, segon cicle i formació permanent.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta de la directora de l’Escola de Postgrau i de la Formació Contínua, la Comissió d’Afers Acadèmics de la UAB ha adoptat els següents

 

ACORDS

 

PRIMER.- Informar favorablement la creació d'un títol de diploma de postgrau propi.
 
SEGON.- Elevar el present acord al Consell de Govern per a la seva aprovació.

 
 

Punt 7.2. Aprovació dels plans d'estudis de diplomes de postgrau de nova creació i de renovació amb modificacions, per delegació del Consell de Govern
 
Acord 009/2017, de 24 de gener de 2017 , Comissió d'Afers Acadèmics

 

Vista la proposta de pla d’estudis de diploma de postgrau propi presentada a l'Escola de Postgrau, i després de revisada la documentació justificativa corresponent que acredita que la proposta reuneix els requisits exigits per a la seva aprovació.
 
Atesa la necessitat d’implementar les propostes que es presenten per tal de satisfer la demanda d’aquests estudis.
 
Vist l'article 34.1 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, modificada per la Llei orgànica 4/2007, de 12 d'abril, així com la resta de normes d'aplicació general.
 
Vist l’article 285.2 de la Normativa acadèmica de la UAB aplicable als estudis universitaris regulats de conformitat amb el Reial Decret 1393/2007, aprovada pel Consell de Govern en data 2 de març de 2011, sobre els plans d’estudis de les diplomatures de postgrau.
 
Vist l'article 12.3.a de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 27 de setembre de 2016, pel que fa a les competències de la Comissió d’Afers Acadèmics, que estableix que li correspon aprovar els plans d’estudis de tots els estudis de primer cicle, segon cicle i formació permanent conduents a títols oficials i a títols propis i informar-ne al Consell Social, així com les modificacions derivades de la seva aplicació.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta de la directora de l’Escola de Postgrau i de la Formació Contínua, la Comissió d'Afers Acadèmics ha adoptat els següents

 

ACORDS

 

PRIMER.- Aprovar, per delegació del Consell de Govern, el pla d’estudis del diploma de postgrau propis Diploma de Postgrau en Direcció d’Organitzacions i Persones segons la Norma Referencial Internacional SGE 900, condicionat a l’aprovació del títol corresponent pels òrgans competents.
 
SEGON.- Encarregar a la directora de l’Escola de Postgrau i de la Formació Contínua l'execució i el seguiment d’aquests acords.
 
TERCER.- Comunicar els presents acords a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 
 

Punt 7.3. Informació sobre nous cursos d'especialització
 
Acord 010/2017, de 24 de gener de 2017 , Comissió d'Afers Acadèmics

 

Vista la proposta de creació de nous cursos d’especialització presentada a l'Escola de Postgrau, i després de revisada la documentació justificativa corresponent que acredita que la proposta reuneixen els requisits exigits per la UAB per a la seva aprovació.
 
Atesa la necessitat d’implementar les propostes que es presenten per tal de satisfer la demanda d’aquests estudis.
 
Vist l'article 34.1 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, modificada per la Llei orgànica 4/2007, de 12 d'abril, així com la resta de normes d'aplicació general.
 
Vist l’article 305 de la Normativa acadèmica de la UAB aplicable als estudis universitaris regulats de conformitat amb el Reial Decret 1393/2007, aprovada pel Consell de Govern en data 2 de març de 2011 i les seves posteriors modificacions, sobre les propostes de cursos d’especialització.
 
Vist l’article 306 de  l’esmentada normativa, que estableix que  les propostes de cursos d’especialització són aprovades per la Direcció de l’Escola de Postgrau i que la comissió del Consell de Govern amb competències sobre l’ordenació acadèmica dels estudis de postgrau ha de ser informada periòdicament sobre les propostes aprovades.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta de la directora de l’Escola de Postgrau i de la Formació Contínua, la Comissió d’Afers Acadèmics de la UAB ha adoptat els següents

 

ACORDS

 

PRIMER.- Donar-se per assabentat de l’aprovació del curs d’especialització:
 
-      Vehicle Intel·ligent i Oportunitats de negoci: Tecnologies, Reptes i Oportunitats per a la Mobilitat Sostenible
-      Mediador Escolar per Centres Educatius
-      Mediació en Salut
-      Laboratory Animal Science and Medicine
-      Infografia i Visualització (Software Lliure)
-      Revenue Management. Nivell Bàsic
-      Community Manager
-      Neurociència aplicada a l’àmbit educatiu
 
SEGON.- Encarregar a la directora de l’Escola de Postgrau i de la Formació Contínua el seguiment de l’acord primer.
 
TERCER.- Comunicar els presents acords a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 

Documents relacionats