La UAB Aposta pel coneixement i la innovació

Acords del Claustre i Consell de Govern

Acords de la sessió

[27/09/2017] Consell de Govern

 
Punt 1. Aprovació de l’acta de la darrera sessió. [+]

Punt 2. Informe de la rectora.
 
Punt 2 bis.     Comunicat del Consell de Govern sobre la situació política complexa, excepcional i sense precedents que s'està vivint a Catalunya en els darrers dies. [+]

Punt 2 tris.    Posicionament del Consell de Govern davant la vaga estudiantil convocada pels dies 28 i 29 de setembre. [+]


Punt 3. Afers Econòmico-pressupostaris:
3.1. Aplicació de la Sentència del Tribunal Suprem  en relació a la millora regulada a l’article 53 del VI Conveni Col·lectiu del PAS. [+]

Punt 4. Afers de personal acadèmic i de personal investigador:
4.1. Aprovació de l’oferta d’ocupació pública complementària per al 2017. [+]

Punt 5. Afers acadèmics:
5.1. Creació de títols de grau. [+]
5.2. Creació de títols de màster universitari. [+]
5.3. Modificació de títols de màster universitari. [+]
5.4. Creació de títols de programes de doctorat. [+]

Punt 6. Propostes de normatives:
6.1. Modificació dels articles 138.4 i 139.3 del Reglament de Personal Acadèmic (col·laboradors docents). [+]

Punt 7. Estructures bàsiques i serveis de la UAB:
7.1. Creació del Centre d'Estudis i de Recerca ARCTIC. [+]
7.2. Creació del Centre d'Estudis i de Recerca Dones i Drets. [+]
7.3. Modificació del Reglament del Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals. [+]
7.4. Modificació del Reglament Departament de Pedagogia Aplicada. [+]

Punt 8. Cessions d’espais i d’altres béns de titularitat de la UAB:
8.1. Cessió d’ús d’espais a favor de la Fundació Hospital Clínic Veterinari.

Punt 9. Renovació de la Comissió de Reclamacions. [+]

Punt 10. Elecció de membres de la Junta Electoral General. [+]

Punt 11. Debat i votació referent a l'adhesió de la UAB al Pacte Nacional pel Referèndum. [+]
 
Punt 12. Informe anual de la Fundació Universitat Autònoma de Barcelona. [+]

Punt 13. Informe anual del Parc de Recerca de la UAB. [+]

Punt 14. Afers de tràmit:
14.1. Liquidació de la societat Wabbit Solutions SL. [+]
14.2. Aprovació dels complements retributius addicionals autonòmics per mèrits de recerca del personal docent i investigador contractat. Avaluació AQU 2017. [+]
14.3. Nomenament de membre de la Comissió d’Ètica en Experimentació Animal i Humana i del Comitè ‘Etic d’Experimentació Animal. [+]

Punt 15.Torn obert de paraules.
 
 

Punt 1. Aprovació de l’acta de la darrera sessió.

Acord 78/2017, de 27 de setembre, del Consell de Govern
 
Aprovar l’acta de la sessió anterior del dia 12 de juliol de 2017. (DOC)
 
 
Punt 2 bis. Comunicat del Consell de Govern sobre la situació política complexa, excepcional i sense precedents que s'està vivint a Catalunya en els darrers dies. [+]

Acord 79/2017, de 27 de setembre, del Consell de Govern
 
El Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS
 
En el context de la situació política complexa, excepcional i sense precedents que s’està vivint a Catalunya en els darrers dies la Universitat Autònoma de Barcelona vol manifestar el següent:
 
1.- En relació a la intervenció dels comptes públics de la UAB per part del Ministerio de Hacienda y Función Pública, el seu ferm i enèrgic rebuig a aquesta acció que vulnera el principi d’autonomia universitària i que posa en risc la seva activitat acadèmica i de recerca. En aquest sentit, reclama l’aturada immediata d’aquesta actuació per retornar al normal funcionament de la universitat. La UAB comunicarà la situació i les conseqüències que se’n derivin als organismes internacionals els recursos dels quals hagin estat afectats per la mesura. 
 
2.- La seva convicció que la Universitat és i ha de seguir essent un espai de llibertat en què la tolerància sigui al centre dels debats, amb respecte a les diferents formes de pensar presents a un campus plural com és el de la UAB i amb el més escrupolós  respecte a aquesta diversitat.
 
 
Punt 2 tris. Posicionament del Consell de Govern davant la vaga estudiantil convocada pels dies 28 i 29 de setembre. [+]

Acord 80/2017, de 27 de setembre, del Consell de Govern
 
El Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS
 
Davant la vaga convocada per les associacions d’estudiants, el Consell de Govern de la UAB, reunit el 27 de setembre, manifesta:
 
•   Donada l’excepcionalitat del moment i per fer compatible el manteniment de l’activitat docent amb el dret de vaga, el Consell de Govern recomana al professorat de la UAB que, en la mesura que la seva programació docent ho permeti, aquests dos dies no es facin activitats avaluables.
 
•  La UAB mantindrà l’activitat docent programada a cada centre en compliment del seu compromís acadèmic i de recerca d’una universitat pública.
 
 
Punt 3.1. Afers Econòmico-pressupostaris: Aplicació de la Sentència del Tribunal Suprem  en relació a la millora regulada a l’article 53 del VI Conveni Col·lectiu del PAS.

Acord 81/2017, de 27 de setembre, del Consell de Govern
 
Vista la Sentència de data 18 d’octubre de 2016 número 865/2016 de la Sala Social del Tribunal Suprem estimatòria de la demanda sobre conflicte col·lectiu mitjançant la qual declara que la disposició addicional sisena de la Llei 5/2012, de mesures fiscals, financeres i administratives i de creació de l’impost sobre les estades en establiments turístics no altera els drets reconeguts que  l’article 53.2 del VI Conveni Col·lectiu del Personal d’Administració i Serveis de les Universitats Públiques catalanes atorga als treballadors del Personal d’Administració i Serveis de la UAB que es vegin obligats a sol·licitar la jubilació al complir els 65 anys d’edat.
 
Vista la interlocutòria dictada en data 7 de juny de 2017 pel Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, Sala Social en incident d’execució de l’esmentada sentencia, va declarar el següent:
 
a)         Que els treballadors que es van jubilar entre el 24.3.2012 i 8.7.2012 tenen dret a la millora en el termes regulats per l’article 53.2 del VI Conveni Col·lectiu esmentat.
b)         Que els treballadors que hagin obtingut una sentència ferma que els denegui el dret apercebre les millores regulades a l’article 53.2 o 53.5 del VI Conveni Col·lectiu no es veuran afectats pel títol executiu d’aquesta interlocutòria. “No obstant això, voluntàriament l’empresa pot decidir abonar aquesta indemnització”.
c)         Els treballadors que es jubilin voluntàriament  tenen dret a percebre la millora regulada a l’article 53.2 del VI Conveni Col·lectiu sempre i quan complexin amb els requisits que exigeix l’esmentat article.
d)         Els treballadors que es jubilin voluntàriament  abans de l’edat mínima fixada legalment per accedir a la jubilació voluntària  podran percebre de forma acumulada  la indemnització regulada a l’article 53.2 i 5 del VI Conveni Col·lectiu sempre i quan complexin amb els requisits que exigeix l’esmentat article.
e)         No es pronuncia sobre els supòsits de jubilació parcial atès que l’article 53.4 del VI Conveni Col·lectiu no va es sotmetre a consideració de la Sala. “No obstant això, l’empresa pot decidir aplicar el principi general consistent en què és el fet de jubilar-se el que atorga el dret i no l’edat que hi tenia el treballador.”
 
Atès que la part dispositiva de la interlocutòria dictada pel Tribunal Superior de Justícia  de Catalunya atorga la potestat a la UAB perquè aboni voluntàriament  les millores reconegudes a l’article 53.2 del VI Conveni col·lectiu  als treballadors amb sentència ferma desestimatòria i atesos els principis d’igualtat i de no discriminació.
 
Vist que la Comissió d’Economia i d’Organització en sessió de 14 de setembre de 2017 ha informat favorablement pel que fa als criteris d’execució de la sentència  865/2016 del Tribunal Suprem.

Vist l'article 3, lletra  d) del Reglament del Consell de Govern segons redacció donada per l’acord de  10 de desembre de 2013, pel que fa a les competències de l’esmentat òrgan relatives a la planificació en matèria econòmica i financera i les directrius generals sobre organització de l'administració universitària i dels recursos humans.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector d’Economia i de Campus, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS
 
PRIMER. Aprovar els criteris següents pel que fa l’execució de la sentència 865/2016 del Tribunal Suprem:
 
a)         Que els treballadors que es van jubilar entre el 24.3.2012 i 8.7.2012 tenen dret a la millora en el termes regulats per l’article 53.2 del VI Conveni Col·lectiu esmentat.
 
b)         Que atesos els principis d’igualtat i no discriminació aplicable als treballadors  afectats pel VI Conveni Col·lectiu, la UAB abonarà als treballadors amb  sentència ferma desestimatòria les millores regulades a l’article 53.2 de l’esmentat Conveni  en els mateixos termes i condicions que a la resta de treballadors de Universitat.
 
c)         Que els treballadors que es jubilin voluntàriament  tenen dret a percebre la millora regulada a l’article 53.2 del VI Conveni Col·lectiu sempre i quan complexin amb els requisits que exigeix l’esmentat article.
 
d)         El dret a percebre les millores  regulades a l’article 53.2 del VI Conveni Col·lectiu en els supòsits  de jubilació parcial es meritarà quan el treballador afectat compleixi l’edat legal de 65 anys.
 
SEGON. Elevar aquest acord al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències.
 
TERCER. Encarregar al gerent  l'execució i el seguiment d’aquests acords.
 
 
Punt 4.1. Afers de personal acadèmic i de personal investigador: Aprovació de l’oferta d’ocupació pública complementària per al 2017.

Acord 82/2017, de 27 de setembre, del Consell de Govern
 
Vist l’article 19 de la Llei 3/2017, de 27 de juny, de pressupostos generals de l’Estat per a l’any 2017 que estableix una taxa addicional per a la regularització de places interines ocupades durant tres anys com a mínim a 31 de desembre de 2016.
 
Vist l’apartat 2 de de l'article 70 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic, que estableix que l’oferta d’ocupació pública haurà de ser aprovada pel respectiu òrgan de govern de l’administració pública i s’haurà de publicar en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma o, si escau, de l’Estat, abans de la finalització de l’any 2017.
 
Atès que el càlcul de la taxa addicional per l’estabilització d’ocupació temporal per al 2017 prevista en l’esmentat article 19 de la Llei de Pressupostos Generals de l’Estat del 2017, comunicada a la Direcció General d’Universitats de la Generalitat de Catalunya en funció de les places que han estat ocupades amb caràcter interí durant els tres darrers anys i fins el 31 de desembre de 2016, ascendeix a 13 places de professor titular d’universitat i 60 places de personal docent laboral, amb la categoria d’agregat que, per aplicació del 90% de la taxa addicional, correspon a l’oferta d’ocupació pública addicional, un total de 12 places de professor titular d’universitat i 54 places de professor agregat.
 
Vist l’article 3 d) del Reglament del Consell de Govern que preveu que és competència del Consell de Govern regular els assumptes objecte de la seva competència pel que fa, i entre d’altres, a les directrius generals sobre organització de l’administració universitària i dels recursos humans.
 
Atès que la Comissió de Personal Acadèmic sotmetrà en data 20 de setembre de 2017 a informe favorable l’oferta d’ocupació pública addicional de Personal Docent i Investigador per a l’any 2017.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Personal Acadèmic, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS
 
PRIMER.- Aprovar l’oferta d’ocupació pública addicional de Personal Docent i Investigador per a l’any 2017, de conformitat amb l’annex adjunt. (DOC)
 
SEGON.- Ordenar la seva publicació al butlletí oficial corresponent.
 
TERCER.- Encarregar al vicerector de Personal Acadèmic l’execució i el seguiment d’aquests acords.
 
Punt 5.1. Afers acadèmics: Creació de títols de grau.
 
Acord  83/2017, de 27 de setembre, del Consell de Govern
 
Vista la petició de creació de títols de grau i després de revisada la documentació justificativa corresponent que acredita que les propostes reuneixen els requisits exigits per la UAB per a la creació d'aquest tipus de títols.
 
Vist l'article 34.1 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, modificada per la Llei orgànica 4/2007, de 12 d'abril, així com la resta de normes d'aplicació general.
 
Vist el que disposa l'article 64.e dels Estatuts de la UAB sobre la creació de títols universitaris oficials.
Vist el que disposa el Reial decret 1393/2007, de 29 d’octubre, pel qual s’estableix l’ordenació dels ensenyaments universitaris oficials.
 
Vist l'article 12.4.d de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 26 de gener de 2017, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar les propostes que haurà d'aprovar el Consell de Govern sobre creació d'ensenyaments i títols corresponents als estudis de primer cicle.
 
Atès que la proposta de creació de títols de grau va ser informada favorablement a la sessió de la Comissió d’Afers Acadèmics de 19 de setembre de 2017.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS
 
PRIMER.- Aprovar la creació dels títols de grau següents:
 
-           Enginyeria de Dades
-           Matemàtiques, Computació i Intel·ligència de Dades
-           Relacions Internacionals
 
SEGON.- Elevar l'aprovació de la creació dels títols de grau al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències.
 
TERCER.- Encarregar al vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat l'execució i el seguiment de l’acord primer.
 
QUART.- Comunicar els presents acords a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
 
 
Punt 5.2. Afers acadèmics:   Creació de títols de màster universitari.
 
Acord 84/2017, de 27 de setembre, del Consell de Govern
 
Vista la petició de creació de títols de màster universitari i després de revisada la documentació justificativa corresponent que acredita que les propostes reuneixen els requisits exigits per la UAB per a la creació d'aquest tipus de títols.
 
Vist l'article 34.1 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, modificada per la Llei orgànica 4/2007, de 12 d'abril, així com la resta de normes d'aplicació general.
 
Vist el que disposa l'article 64.e dels Estatuts de la UAB sobre la creació de títols universitaris oficials.
Vist l'article 226 de la Normativa acadèmica de la UAB aplicable als estudis universitaris regulats de conformitat amb el Reial Decret 1393/2007, aprovada pel Consell de Govern en data 2 de març de 2011, sobre la creació de títols de màster universitari.
 
Vist l'article 12.4.d de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 26 de gener de 2017, pel que fa a les competències de la Comissió d’Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar les propostes que haurà d'aprovar el Consell de Govern sobre la creació de títols de màsters universitaris.
 
Atès que la proposta de creació de títols de màster universitari va ser informada favorablement a la sessió de la Comissió d’Afers Acadèmics de 19 de setembre de 2017.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS
 
PRIMER.- Aprovar la creació dels títols de màster universitari següents:
 
-           Internet dels Objectes per a Salut Digital / Internet of Things for e-Health
-           Traducció, Mediació i Estudis Interculturals
 
SEGON.- Elevar l'aprovació de la creació dels títols de màster universitari al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències.
 
TERCER.- Encarregar al vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat l'execució i el seguiment de l’acord primer.
 
QUART.- Comunicar els presents acords a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
 
 
Punt 5.3. Afers acadèmics: Modificació de títols de màster universitari.
 
Acord 85/2017, de 27 de setembre, del Consell de Govern
 
Vista la proposta de modificació de denominació de màster universitari presentada pel centre corresponent.
 
Vist l’article 34.1 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’universitats, modificada per la Llei orgànica 4/2007, de 12 d’abril, així com la resta de normes d’aplicació general.
 
Vist el que disposa l’article 64.e dels Estatuts de la UAB sobre creació de títols universitaris oficials.
 
Vist l’article 12.4.d de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 26 de gener de 2017, pel que fa a les competències de la Comissió d’Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar les propostes que haurà d’aprovar el Consell de Govern sobre la modificació de denominació de màsters universitaris.
 
Atès que la proposta de modificació de títol de màster universitari va ser informada favorablement a la sessió de la Comissió d’Afers Acadèmics de 19 de setembre de 2017.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS
 
PRIMER.- Aprovar la modificació del títol de màster universitari següent:
 
-           Màster universitari en Paleobiologia Evolutiva / Evolutionary Paleobiology, que passa a denominar-se màster universitari en Paleobiologia i Registre Fòssil / Paleobiology and Fossil Record.
 
SEGON.- Elevar l’acord anterior al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències.
 
TERCER.- Encarregar al vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat l’execució i el seguiment de l’acord primer.
 
QUART.- Comunicar els presents acords a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
 
 
Punt 5.4. Afers acadèmics: Creació de títols de programes de doctorat.

Acord 86/2017, de 27 de setembre, del Consell de Govern
 
Vista la proposta de creació de títols de programes de doctorat presentada pels òrgans competents.
 
Vist l’article 34.1 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’universitats, i posteriors modificacions, així com la resta de normes d’aplicació general.
 
Vist el Reial Decret 99/2011, de 28 de gener, pel qual es regulen els ensenyaments oficials de doctorat.
 
Vist l’article 334 de la Normativa acadèmica de la UAB aplicable als estudis universitaris regulats de conformitat amb el Reial Decret 1393/2007, aprovada pel Consell de Govern en data 2 de març de 2011 i les seves posteriors modificacions, sobre la creació i modificació de títols de programes de doctorat.
 
Vist l'article 14.3.c) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per l’acord del Consell de Govern de data 14 de juliol de 2016, pel que fa a les competències de la Comissió de Doctorat, que estableix que li correspon informar les propostes que haurà d’aprovar el Consell de Govern sobre creació d’ensenyaments i títols de doctorat.
 
Atès que la proposta de creació de títols de doctorat va ser informada favorablement a la sessió de la Comissió de Doctorat de 15 de setembre de 2017.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Recerca i de Transferència, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS
 
PRIMER.- Aprovar la creació dels títols dels programes de doctorat en:
 
-           Ciències de l’antiguitat i de l’edat mitjana
-           Turisme
 
SEGON.- Elevar l’aprovació de la creació de títols de doctorat al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències.
 
TERCER.- Encarregar al vicerector de Recerca i de Transferència l’execució i el seguiment de l’acord primer.
 
QUART.- Comunicar els presents acords a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
 
 
Punt 6.1. Propostes de normatives: Modificació dels articles 138.4 i 139.3 del Reglament de Personal Acadèmic (col·laboradors docents).

Acord 87/2017, de 27 de setembre, del Consell de Govern
 
Atès que en data 17 de novembre de 2010 el Consell de Govern va aprovar el text refós corresponent al Reglament de Personal Acadèmic de la UAB el qual s’ha modificat en diverses ocasions, la darrera en data 4 de maig de 2017.
 
Atesa la conveniència de modificar la regulació continguda al Títol VIè del Reglament de Personal Acadèmic pel que fa als col·laboradors i col·laboradores de docència i recerca per tal de simplificar els procediments de nomenament i les seves renovacions i agilitzar-los.
 
Vista la proposta de modificació del Reglament de Personal Acadèmic pel que fa a l’article 138.4 i a l’article 139.3.
 
Atès que la Comissió de Personal Acadèmic sotmetrà en data 20 de setembre de 2017 a informe favorable la modificació dels articles 138.4 i 139.3 del Reglament de Personal Acadèmic de la UAB, de conformitat amb l’annex adjunt.
 
Vist l’article 4 del Reglament del Consell de Govern que estableix que correspon a la Comissió de Personal Acadèmic informar les propostes que han de ser discutides i, si escau, aprovades pel Consell de Govern pel que fa a disposicions normatives en matèria de personal acadèmic.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Personal Acadèmic el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS
 
PRIMER.- Aprovar la modificació dels articles 138.4 i 139.3 del Reglament de Personal Acadèmic de la UAB en relació amb els col·laboradors i col·laboradores de docència i recerca, de conformitat amb l’annex adjunt. (DOC)
 
SEGON.- Establir la seva entrada en vigor a partir del dia següent de la seva aprovació per part del Consell de Govern, i ordenar la seva publicació al Butlletí Oficial de la UAB.
 
TERCER.- Comunicar el present acord al vicerector de Personal Acadèmic, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
 
 
Punt 7.1. Estructures bàsiques i serveis de la UAB: Creació del Centre d'Estudis i de Recerca ARCTIC.
 
Acord 88/2017, de 27 de setembre, del Consell de Govern
 
Vista la proposta de creació d’un Centre d’Estudis i de Recerca amb la denominació ‘Arctic Research Centre (CER-ARCTIC)’ promogut pels doctors Françoise Breton i Níels Einarsson i presentada davant el vicerector de Recerca i de Transferència.
 
Atesa la memòria que conté les finalitats, les línies d’investigació principals, la proposta d’activitats, la relació de les persones que en formen part i un pla econòmic que justifica la capacitat d’autofinançament del CER amb fons externs i la proposta de Reglament.
 
Vist l'article 16.4.b) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 14 de juliol de 2016, pel que fa a les competències de la Comissió d’Investigació, que estableix que li correspon informar de les propostes que han de ser discutides i, si escau, aprovades pel Consell de Govern pel que fa a la creació d’un Centre d’Estudis i de Recerca.
 
Atès l’acord de la Comissió d’investigació de data 18 de setembre de 2017 pel qual s’ha informat favorablement la creació del ‘CER Arctic Research Centre (CER-ARCTIC)’.
 
Vist l’article 18 de la Normativa de la Universitat Autònoma de Barcelona en Matèria d’Investigació, en la seva redacció donada per Acord del Consell de Govern de 19 de març de 2015 (TRI) segons el qual la constitució d’un Centre d’Estudis i de Recerca requereix acord del Consell de Govern, prèvia proposta de la Comissió d’Investigació.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Recerca i de Transferència, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS
 
PRIMER.- Aprovar la proposta de creació d’un Centre d’Estudis i de Recerca amb la denominació ‘Arctic Research Centre (CER-ARCTIC)’, d’acord amb la memòria (DOC) i del Reglament en els termes del document (DOC).
 
SEGON.- Encarregar el vicerector de Recerca i de Transferència l'execució i el seguiment d’aquests acords.
 
TERCER.- Comunicar els presents acords al vicegerent de Recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
 
 
Punt 7.2. Estructures bàsiques i serveis de la UAB: Creació del Centre d'Estudis i de Recerca Dones i Drets.
 
Acord 89/2017, de 27 de setembre, del Consell de Govern
 
Vista la proposta de creació d’un Centre d’Estudis i de Recerca (CER) amb la denominació ‘Dones i Drets’ promogut per la doctora Maria Jesús Espuny Tomás presentada davant el vicerector de Recerca i de Transferència.
 
Atesa la memòria que conté les finalitats, les línies d’investigació principals, la proposta d’activitats, la relació de les persones que en formen part i un pla econòmic que justifica la capacitat d’autofinançament del CER amb fons externs  i la proposta de Reglament.
 
Vist l'article 16.4.b) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 14 de juliol de 2016, pel que fa a les competències de la Comissió d’Investigació, que estableix que li correspon informar de les propostes que han de ser discutides i, si escau, aprovades pel Consell de Govern pel que fa a la creació d’un Centre d’Estudis i de Recerca.
 
Atès l’acord de la Comissió d’investigació de data 18 de setembre de 2017 pel qual s’ha informat favorablement la creació del Centre d’Estudis i de Recerca amb la denominació ‘Dones i Drets’.
 
Vist l’article 18 de la Normativa de la Universitat Autònoma de Barcelona en Matèria d’Investigació, en la seva redacció donada per Acord del Consell de Govern de 19 de març de 2015 (TRI) segons el qual la constitució d’un Centre d’Estudis i de Recerca requereix acord del Consell de Govern, prèvia proposta de la Comissió d’Investigació.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Recerca i de Transferència, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS
 
PRIMER.- Aprovar la proposta de creació d’un Centre d’Estudis i de Recerca amb la denominació ‘Dones i Drets’, d’acord amb la memòria (DOC) i del Reglament en els termes del document .(DOC)
 
SEGON.- Encarregar el vicerector de Recerca i de Transferència l'execució i el seguiment d’aquests acords.
 
TERCER.- Comunicar els presents acords al vicegerent de Recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
 
 
Punt 7.3. Estructures bàsiques i serveis de la UAB: Modificació del Reglament del Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals.
 
Acord 90/2017, de 27 de setembre, del Consell de Govern
 
El Consell de Govern de la UAB va aprovar en data 29 de setembre de 2004 el Reglament del Departament de Sanitat i d’Anatomia Animals i va ser modificat per Acord de Consell de Govern de data 18 d’abril de 2008.
 
En data 12 de juliol de 2017 el Consell de Departament ha aprovat la proposta de modificació de  l’esmentat Reglament. Els canvis principals afecten al sistema de funcionament dels seus òrgans col·legiats i també s’han incorporat competències assignades per d'altres normatives al Consell de Departament i al director o directora del departament.
 
El projecte de modificació del Reglament que es presenta s'ajusta al Reglament marc de facultats i escoles universitàries, departaments i instituts universitaris d'investigació i centres de recerca propis  aprovat pel Consell de Govern de 29 de gener de 2004, modificat pels acords de 29 d'abril de 2004, 2 d'octubre de 2008, 25 d’abril de 2012 i 17 de juliol de 2013, als Estatuts de la UAB i a la resta de normativa vigent.
 
D'acord amb l'article 64 dels Estatuts de la UAB correspon al Consell de Govern ratificar la modificació del Reglament del Departament de Sanitat i d’Anatomia Animals aprovada  pel Consell de Departament.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del Consell de Departament de  Sanitat i d’Anatomia Animals  el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS
 
PRIMER. Ratificar la modificació del Reglament del Departament de Sanitat i d’Anatomia Animals de la UAB en els termes que s’annexen. (DOC)
 
SEGON. Establir la seva entrada en vigor a partir del dia següent de la seva ratificació per part del Consell de Govern, i ordenar la seva publicació al Butlletí Oficial de la UAB.
 
TERCER. Comunicar el present acord al Departament de Sanitat i d’Anatomia Animals.
 
 
Punt 7.4. Estructures bàsiques i serveis de la UAB: Modificació del Reglament Departament de Pedagogia Aplicada.

Acord 91/2017, de 27 de setembre, del Consell de Govern
 
El Consell de Govern de la UAB va aprovar en data 10 de novembre  de 2004 el Reglament del Departament de Pedagogia Aplicada.
 
En data 24  de maig de 2017 el Consell de Departament ha aprovat la proposta de modificació de  l’esmentat Reglament. Els canvis principals afecten al sistema de funcionament dels seus òrgans col·legiats i també s’han incorporat competències assignades per d'altres normatives al Consell de Departament i al director o directora del departament.
 
El projecte de modificació del Reglament que es presenta s'ajusta al Reglament marc de facultats i escoles universitàries, departaments i instituts universitaris d'investigació i centres de recerca propis  aprovat pel Consell de Govern de 29 de gener de 2004, modificat pels acords de 29 d'abril de 2004, 2 d'octubre de 2008, 25 d’abril de 2012 i 17 de juliol de 2013, als Estatuts de la UAB i a la resta de normativa vigent.
 
D'acord amb l'article 64 dels Estatuts de la UAB correspon al Consell de Govern ratificar la modificació del Reglament del Departament  de Pedagogia Aplicada aprovada pel Consell de Departament.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del Consell de Departament de  Pedagogia Aplicada, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS
 
PRIMER. Ratificar la modificació del Reglament del Departament de Pedagogia Aplicada de la UAB en els termes que s’annexen. (DOC)
 
SEGON. Establir la seva entrada en vigor a partir del dia següent de la seva  ratificació per part del Consell de Govern, i ordenar la seva publicació al Butlletí Oficial de la UAB.
 
TERCER. Comunicar el present acord al Departament de Pedagogia Aplicada.
 
 
Punt 9. Renovació de la Comissió de Reclamacions.

Acord 92/2017, de 27 de setembre, del Consell de Govern
 
L’article 66.2 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'Universitats, modificada per la Llei Orgànica 4/2007, de 12 d'abril, estableix que les reclamacions presentades contra les propostes de les comissions dels concursos d’accés seran valorades per una comissió formada per set catedràtic d’universitat pertanyents a diversos àmbits del coneixement, designats en la manera que estableixin els estatuts, amb ampla experiència docent i investigadora.
 
En aquest sentit l’article 137.2 dels Estatuts de la UAB i l’article 50 del Reglament de Personal Acadèmic, estableix que la Comissió de Reclamacions està formada per set catedràtics d'universitat, de diverses àrees de coneixement amb àmplia experiència docent i investigadora, designats pel Consell de Govern per un període de quatre anys entre els professors en actiu dels diversos camps científics.
 
Finalment, l’article 50.3 del Reglament del Personal Acadèmic també disposa que la Comissió de Reclamacions és presidida pel catedràtic o catedràtica que tingui més antiguitat i exerceix les funcions de secretari o secretària el catedràtic o catedràtica amb menys antiguitat.
 
Atès que el Consell de Govern en data 5 de juny de 2013 va procedir al nomenament dels membres de la Comissió de Reclamacions, correspon ara procedir a la renovació de la composició d’aquesta Comissió.
 
La proposta de composició de la Comissió de Reclamacions que presenta l’Equip de Govern consta en el document adjunt.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta de l’Equip de Govern, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS
 
Primer.- Nomenar, per un període de quatre anys, els membres de la Comissió de Reclamacions que tot seguit s’indiquen:
 
Titulars:
Jordi Barbé Garcia
Mariano Domingo Álvarez (President)
Carolina Gala Durán (Secretària)
Dolores Jaraquemada Pérez de Guzmán
Jordi Massó Carreras
Carme Molinero Ruiz
Rosa Maria Ortuño Mingarro
 
Suplents:
Montserrat Pallarès Barberà
Santiago Maspoch Andrés
 
Segon.- Encarregar a la secretària general i al vicerector de Personal Acadèmic l'execució i el seguiment d'aquest acord.
 
Tercer.- Comunicar el present acord a les persones interessades. 
 
 
Punt 10. Elecció de membres de la Junta Electoral General.

Acord 93/2017, de 27 de setembre, del Consell de Govern
 
D’acord amb el que estableixen els Estatuts de la UAB i el Reglament Electoral de la UAB, la Junta Electoral General té com a principals competències l’aplicació i la interpretació de les normes que regeixen els processos electorals a la UAB; la proclamació de la llista definitiva de candidats en les eleccions de rector i de Claustre, així com els resultats definitius de l’elecció i dels candidats electes; i la resolució de reclamacions o impugnacions referents al procés o als resultats electorals.
 
La Junta Electoral General, d’acord amb l’article 201 dels Estatuts de la UAB i de l’article 8 del Reglament Electoral de la UAB, està formada per cinc membres i els seus respectius suplents: secretari/a general, un professor funcionari, un professor contractat, un estudiant i un membre del personal d’administració i serveis, elegits pel Consell de Govern per a un període de quatre anys. Un del professors ha de pertànyer a l’àmbit del Dret o la Ciència Política.
 
Atès que cal actualitzar la composició de la Junta Electoral General, excepte pel que fa al membre titular en representació del professorat contractat que va ser escollit en data 10 de març de 2016.
 
Vist que s’ha obert el termini de presentació de candidatures fins el dia 26 de setembre de 2017. Per tal que els membres del Consell de Govern puguin conèixer les candidatures presentades, s’ha habilitat una pàgina de consulta.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS
 
PRIMER.- Elegir els membres de la Junta Electoral General de la UAB següents::
 
-           Eva Anduiza Perea professora funcionària titular i Antoni Roig Batalla professor funcionari suplent.
-           Nuria Culubret Baile estudiant titular  i Jordi Gómez Campos estudiant suplent.
-           Luis Bradineras Lis representant del personal d’administració i serveis titular i Antonio Manrique Mata representant del personal d’administració i serveis suplent
 
SEGON.- Comunicar el resultat de la votació a les persones que resultin escollides.
 
TERCER.- Publicar el resultat de la votació a la Intranet de la UAB.
 
 
Punt 11. Debat i votació referent a l'adhesió de la UAB al Pacte Nacional pel Referèndum.
 
Acord 94/2017, de 27 de setembre, del Consell de Govern
 
El Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS
 
Aprovar l’adhesió de la UAB al Pacte Nacional pel Referèndum (DOC)
 
 
Punt 12. Informe anual de la Fundació Universitat Autònoma de Barcelona.

Acord 95/2017, de 27 de setembre, del Consell de Govern
 
Vist l’informe de la Fundació Universitat Autònoma de Barcelona tramès per la mateixa Fundació.
 
Atès que, per tal de donar compliment a l’obligació de la Fundació Universitat Autònoma de Barcelona de retre comptes davant la UAB, es presenta al Consell de Govern la memòria corresponent.
 
Ates que el Consell de Govern és l’òrgan suprem de govern col·legiat de la Universitat i, com a tal, estableix les seves línies estratègiques i programàtiques per la qual cosa ha d’estar assabentat de les activitats de les entitats instrumentals creades per la Universitat.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS
 
Donar-se per assabentat de l’informe de la Fundació Universitat Autònoma de Barcelona.
 
 
Punt 13. Informe anual del Parc de Recerca de la UAB.

Acord 96/2017, de 27 de setembre, del Consell de Govern
 
Vist l’informe de la Fundació Parc de Recerca UAB (PRUAB) tramès per la mateixa Fundació.
 
Atès que, per tal de donar compliment a l’obligació del Parc de Recerca UAB de retre comptes davant la UAB, es presenta al Consell de Govern la memòria corresponent.
 
Ates que el Consell de Govern és l’òrgan suprem de govern col·legiat de la Universitat i, com a tal, estableix les seves línies estratègiques i programàtiques per la qual cosa ha d’estar assabentat de les activitats de les entitats instrumentals creades per la Universitat.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS
 
Donar-se per assabentat de l’informe de la Fundació Parc de Recerca UAB.
 
 
Punt 14.1. Afers de tràmit:   Liquidació de la societat Wabbit Solutions SL.
 
Acord 97/2017, de 27 de setembre, del Consell de Govern
 
Atès que, en data 29 de febrer de 2016, la Fundació UAB, accionista únic de WABBIT SOLUTIONS, S.L. Unipersonal, va acordar la dissolució de la companyia facultant al liquidador, a l’efecte designat, a formalitzar la cessió global d’actius i passius a la Fundació UAB dins el termini indicat.
 
Atès que en virtut dels acords núm. 59/2016, de 14 de juliol, del Consell de Govern i  PLE 47/2016, de 20 de juliol, del Consell Social, es va ‘Aprovar la dissolució de la societat Wabbit Solutions SL, ratificant els acords del Patronat de la Fundació Autònoma de Barcelona de 29 de febrer de 2016, i de la Junta General de Wabbit Solutions SL de 29 de febrer de 2016’.
 
Atès que el Patronat de la Fundació UAB de 26 de juny de 2017, en execució dels anteriors acords, va acordar (i) l’aprovació del balanç de cessió global de l’actiu i passiu a favor de la FUNDACIÓ UNIVERSITAT AUTÒNOMA DE BARCELONA, tancat a 31 de desembre de 2016; (ii) l’aprovació del projecte de cessió global de l’actiu i passiu, elaborat per la liquidadora única sobre la cessió global d’actiu i passiu a favor de la FUNDACIÓ UNIVERSITAT AUTÒNOMA DE BARCELONA; (iii) l’aprovació de l’informe elaborat  per la liquidadora única de cessió global de l’actiu i passiu a favor de la FUNDACIÓ UNIVERSITAT AUTÒNOMA DE BARCELONA; i (iv) la liquidació i conseqüentment l’extinció de WABBIT SOLUTIONS, S.L. Unipersonal, mitjançant l’aprovació incondicional de la cessió global de l’actiu i passiu a favor de la FUNDACIÓ UNIVERSITAT AUTÒNOMA DE BARCELONA.
 
Vist l'article 88.e) de la llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya en relació amb l’article 64.t) dels estatuts de la UAB, és competència del Consell de Govern proposar al Consell Social, per la seva aprovació, l’extinció d’entitats jurídiques per la promoció i desenvolupament dels fins de la Universitat.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector d’Economia i de Campus, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS
 
PRIMER.-Aprovar la liquidació i conseqüentment l’extinció de WABBIT SOLUTIONS, S.L. Unipersonal, mitjançant l’aprovació incondicional de la cessió global de l’actiu i passiu a favor de la FUNDACIÓ UNIVERSITAT AUTÒNOMA DE BARCELONA en el marc de la Ley 3/2009 de 3 de abril, de modificaciones estructurales de las Sociedades de Capital, amb subrogació en tots els drets i obligacions de la entitat extingida, amb efectes a partir del dia 1 de gener de 2017 i, d’acord amb el Projecte de cessió global d’actiu i passiu i segons l’Informe de la liquidadora única, ratificant l’acord del patronat de la Fundació de 26 de juny de 2017.
 
SEGON.-Elevar aquest acord al Consell Social per a la seva aprovació, si escau.
 
TERCER.-Encarregar al vicerector d’Economia i de Campus l'execució i el seguiment de l'acord primer.
 
QUART.- Comunicar els presents acords a la vicegerent d’Economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius i a la societat WABBIT SOLUTIONS, S.L. Unipersonal.
 
 
Punt 14.2. Afers de tràmit: Aprovació dels complements retributius addicionals autonòmics per mèrits de recerca del personal docent i investigador contractat. Avaluació AQU 2017.
 
Acord 98/2017, de 27 de setembre, del Consell de Govern
 
D’acord amb la Resolució EMC/29651/2016, de 23 de desembre, per la qual es dóna publicitat al procediment i als terminis de presentació de les sol·licituds d'avaluació de l'activitat investigadora del personal docent i investigador funcionari i contractat, per a períodes que hagin finalitzat com a màxim el 31 de desembre de 2016.
 
Vistes les certificacions emeses per AQU Catalunya referents als complements retributius addicionals per mèrits de recerca del  personal docent i investigador funcionari que han estat acceptats.
 
L’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya (AQU Catalunya) és competent per a l’avaluació dels mèrits de recerca dels professorat universitari, mitjançant les seves comissions avaluadores de la Comissió d’Avaluació de la Recerca. També s’encarrega de notificar el resultat de l’avaluació a les persones interessades d’acord amb el procediment establert i comunica a cada universitat les avaluacions favorables obtingudes pel professorat respectiu, per tal que el Consell de Govern pugui formular la proposta d’assignació al Consell Social.
 
El Decret 405/2006, de 24 d'octubre, pel qual s'estableixen les retribucions addicionals del personal docent i investigador funcionari i contractat de les universitats públiques de Catalunya, en el seu article 7 estableix que un cop certificada l'avaluació per l'Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya, ho traslladarà al Consell de Govern de la Universitat per tal que pugui formular la proposta d'assignació al Consell Social.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Personal Acadèmic, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS
 
PRIMER.- Assumir la proposta tramesa per l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya de complements retributius addicionals autonòmics per mèrits de recerca per al professorat contractat de la UAB que han obtingut avaluació positiva, en els termes que es recullen en els annexos. (DOC)
 
SEGON.- Elevar aquest acord al Consell Social per tal que exerceixen les seves competències.
 
TERCER.- Comunicar el present acord a l'Àrea de Personal Acadèmic, Investigador en Formació i de Suport a la Recerca, per tal que portin a termes les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
 
QUART.- Encarregar el vicerector de Personal Acadèmic i el gerent que facin el seguiment de l'acompliment d'aquest acord.
 
 
Punt 14.3. Afers de tràmit: Nomenament de membre de la Comissió d’Ètica en Experimentació Animal i Humana i del Comitè ‘Etic d’Experimentació Animal.

Acord 99/2017, de 27 de setembre, del Consell de Govern
 
Vista la proposta del vicerector de Recerca i de Transferència de nomenar al senyor Vicente Martínez Perea com a membre de la Comissió d’Ètica en Experimentació Animal i Humana (CEEAH) i del Comitè Ètic d’Experimentació Animal (CEEA) a instància del seu president, doctor José Luis Molina González.
 
Vist els articles 4 i 4 bis 2 del Reglament de la Comissió d’Ètica en l’Experimentació Animal i Humana de la UAB, aprovat per acord del Consell de Govern de 25 de gener de 2001 per la qual s’atorga al Consell de Govern la competència per designar els membres d’aquest òrgan col·legiat.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Recerca i de Transferència, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
 
ACORDS
 
PRIMER.- Aprovar el nomenament del senyor Vicente Martínez Perea com a membre de la Comissió d’Ètica en Experimentació Animal i Humana (CEEAH) i el comitè Ètic d’Experimentació Animal (CEEA).
 
SEGON.-   Encarregar el vicerector de Recerca i de Transferència l'execució i el seguiment d’aquests acords.
 
TERCER.- Comunicar els presents acords al vicegerent de recerca i al president de  la Comissió d’Ètica en Experimentació Animal i Humana (CEEAH) i el comitè Ètic d’Experimentació Animal, per tal que portin a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 

Documents relacionats