La UAB Aposta pel coneixement i la innovació

Acords del Claustre i Consell de Govern

Acords de la sessió

[31/10/2017] Comissió de Personal Acadèmic

 
Punt 1. Aprovació de l’acta de la darrera sessió. [+]
 
Punt 2. Informe del vicerector de Personal Acadèmic
 
Punt 3. Presentació i debat del Model de Dedicació Acadèmica. [+]
 
Punt 4. Presentació i debat del Model de plantilles teòriques del PDI dels departaments i Unitats Docents Hospitalàries. [+]
 
Punt 5. Annex a la convocatòria de concursos per a la contractació de nou personal docent i investigador per al curs 2017-2018. [+]
 
Punt 6. Convocatòria dels concursos públics per a l’accés a places de professorat agregat en règim de contracte laboral, de l’oferta d’ocupació pública per l’any 2017. [+]
 
Punt 7. Convocatòria dels concursos públics per a l’accés a places de professorat agregat en règim de contracte laboral, de l’oferta d’ocupació pública per l’any 2017 addicional. [+]
 
Punt 8. Convocatòria de concursos públics de cossos docents universitaris de professors titulars d’universitat. [+]
 
Punt 9. Informació de les convocatòries d’avaluació de l’activitat docent del professorat de la UAB: [+]
 
Punt 9.1. Informació de les convocatòries d’avaluació de l’activitat docent del professorat del 2017.
 
Punt 9.2. Presentació, anàlisi i proposta de resolució de recursos i de les peticions d’informació de les valoracions assignades, si s’escau.
 
Punt 10. Afers de tràmit. [+]
 
Punt 11. Torn obert de paraules.
 
 
 
 
Punt 1. Aprovació de l’acta de la darrera sessió.
 
Acord 062/2017, de 31 d'octubre de 2017 , Comissió de Personal Acadèmic

ACORDS

Aprovar l'acta de la sessió de 20 de setembre de 2017.(DOC)

 
Punt 3. Presentació i debat del Model de Dedicació Acadèmica.
 
Acord 063/2017, de 31 d'octubre de 2017 , Comissió de Personal Acadèmic

Vist l’article 68 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’Universitats que regula el regim de dedicació del professorat.
 
Vist el Reial Decret 898/1985, de 30 d’abril, sobre règim del professorat universitari, que regula a l’article 9 el règim de dedicació del professorat universitari.
 
Vist el Reial Decret Llei 14/2012, de 20 d’abril, de mesures urgents de racionalització de la despesa pública en l’àmbit educatiu que va modificar entre d’altres disposicions la Llei Orgànica d’Universitats, i en concret el règim de dedicació del personal acadèmic.
 
Vistes les previsions del I Conveni Col·lectiu del personal docent i investigador de les universitats públiques catalanes pel que fa a la dedicació del PDI Laboral.
 
Vista la necessitat d’adequar-se al marc legal abans esmentat, en exercici de l’autonomia universitària i de la potestat d’autoorganització que ostenta la Universitat, es proposa un model de dedicació acadèmica del professorat que pretén aconseguir: a) reflectir de forma adequada la dedicació real del professorat a la docència en relació a la totalitat de la seva activitat acadèmica, b) recollir totes les activitats relacionades amb la docència que han de ser reconegudes: preparació de les activitats docents, activitats de gestió i de coordinació de grups d’una mateixa assignatura, d’assignatures i entre assignatures i cursos, docència presencial, seguiment i tutorització de l’alumnat, i les activitats d’avaluació contínua, i c) reconèixer la participació del professorat permanent i interí en activitats de recerca, transferència i innovació educativa.
 
Vist l’article 18.4 a) de la Normativa de Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per  Acord de Consell de Govern de 19 de juliol de 2009, pel que fa a les competències de la Comissió de Personal Acadèmic, que estableix que li correspon informar les propostes que han de ser discutides i, si escau, aprovades pel Consell de Govern pel que fa a disposicions normatives en matèria de personal acadèmic.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

PRIMER.-  Donar-se per assabentats del model de dedicació acadèmica.(DOC)
 
SEGON.- Encarregar al vicerector de Personal Acadèmic l'execució i el seguiment d’aquests acords
 
Punt 4. Presentació i debat del Model de plantilles teòriques del PDI dels departaments i Unitats Docents Hospitalàries.
 
Acord 064/2017, de 31 d'octubre de 2017 , Comissió de Personal Acadèmic

Vist l’article 48 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’Universitats que regula la plantilla de personal docent i investigador de les universitats.
 
Vist l’article 6.2 dels Estatuts de la UAB que preveu que en l’organització de la docència i de la recerca, la Universitat Autònoma de Barcelona té presents les directrius de la política educativa i investigadora que els poders polítics i les necessitats de la societat assenyalin, escolta les representacions dels diversos col·lectius que la formen i garanteix el bon ús dels seus recursos i la rendició de comptes a la comunitat, als poders polítics i a la societat.
 
Vista la necessitat de comptar amb un model teòric de plantilles dels departaments i de les unitats docents hospitalàries que permeti  que les decisions que s’hagin de prendre en matèria de professorat s’orientin cap a objectius clars, coneguts públicament i consensuats entre la comunitat universitària.
 
Vist l’article 18.4 a) de la Normativa de Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per  Acord de Consell de Govern de 19 de juliol de 2009, pel que fa a les competències de la Comissió de Personal Acadèmic, que estableix que li correspon informar les propostes que han de ser discutides i, si escau, aprovades pel Consell de Govern pel que fa a disposicions normatives en matèria de personal acadèmic.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

PRIMER.-  Donar-se per assabentats del model del plantilles teòriques del PDI de departaments i unitat docents hospitalàries.(DOC)
 
SEGON.- Encarregar al vicerector de Personal Acadèmic l'execució i el seguiment d’aquests acords.


Punt 5. Annex a la convocatòria de concursos per a la contractació de nou personal docent i investigador per al curs 2017-2018.
 
Acord 065/2017, de 31 d'octubre de 2017 , Comissió de Personal Acadèmic

Vistes les previsions de la Llei 14/2011, d’1 de juny, de la Ciència, la Tecnologia i la Innovació que regula el marc per al foment de la investigació científica i tècnica i els seus instruments de coordinació general, amb la finalitat de contribuir a la generació difusió i transferència del coneixement i a la promoció de la investigació, el desenvolupament experimental i la innovació com a elements sobre els quals ha d’edificar-se el desenvolupament econòmic sostenible i el benestar social.
 
Vistos els articles 20 i següents de la Llei 14/2011, d’1 de juny, de la Ciència, la Tecnologia i la Innovació que regulen les modalitats de contracte de treballat específic del personal investigador entre els que es troben  els contractes predoctorals i els contractes d’accés al Sistema Espanyol de Ciència, Tecnologia i Innovació.
 
Vistos els articles 138, 142 i 145 dels Estatuts de la UAB que regulen la tipologia i provisió de places de personal docent i investigador.
 
Vist l’article 54 i següents del Reglament de Personal Acadèmic aprovat per acord del Consell de Govern de la Universitat Autònoma de Barcelona de 17 de novembre de 2010 i modificada en diverses ocasions i la darrera el 27 de setembre del 2017.
 
Vist l’article 45 i següents de la Llei d’Universitats de Catalunya que regulen els requisits del professorat contractat.
 
Vistos els articles 16 i 17 del conveni col·lectiu per al personal docent i investigador de les universitats públiques catalanes de 21 de desembre de 2006, publicat en el DOGC de 14 de febrer de 2007.
 
Vist l'article 18 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 15 de juliol de 2009, pel que fa a les competències de la Comissió de Personal Acadèmic.
 
Vist l’acord de la Comissió de Personal Acadèmic de data 26 d’abril de 2017 per la qual s’aprova la convocatòria i el calendari per a la contractació de nou Personal Docent i Investigador per al curs 2017-2018 i atès que és necessari ampliar l’esmentada convocatòria amb noves places.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

PRIMER.- Aprovar les places a convocar, els perfils, els membres de les comissions avaluadores i el calendari de l’annex de la convocatòria per a la contractació de nou Personal Investigador en Formació per al curs 2017-2018.(DOC)
 
SEGON.- Encarregar  al vicerector de Personal Acadèmic  l'execució i el seguiment d’aquest acord.
 
 
Punt 6. Convocatòria dels concursos públics per a l’accés a places de professorat agregat en règim de contracte laboral, de l’oferta d’ocupació pública per l’any 2017.
 
Acord 066/2017, de 31 d'octubre de 2017 , Comissió de Personal Acadèmic

Vist l’article 48 de la Llei Orgànica d’Universitats que preveu que les Universitats podran contractar personal docent i investigador en règim laboral, a través de les modalitats de contractació laboral específiques previstes a aquesta llei i que en els termes de la pròpia llei i en el marc de les seves competències les Comunitats Autònomes establiran el règim del personal docent i investigador contractat.
 
Vistos els articles 44,1 i 46 de la Llei d’Universitats de Catalunya que regulen els requisits del professorat  agregat.
 
Vist l’article 140 i següents dels Estatuts de la UAB que regulen la provisió de places de catedràtic, agregat i col·laborador permanent.
 
Vistos els articles 33 i següents del Reglament de Personal Acadèmic aprovat per acord del Consell de Govern de la Universitat Autònoma de Barcelona de 17 de novembre de 2010 i modificada en diverses ocasions i la darrera el 27 de setembre del 2017.
 
Vista l’oferta pública d’ocupació de l’any 2017 aprovada per Consell de Govern en data 12 de juliol de 2017 i publicada en el DOGC de 9 d’agost de 2017.
 
Vist l’acord de la Junta del Consell Interuniversitari de Catalunya de 30 de gener del 2014, modificat per acord de la Junta del Consell Interuniversitari de Catalunya d’1 d’octubre del 2015.
 
Vist l’article 18.2 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per  Acord de Consell de Govern de 14 de març de 2013, que regula que correspon a la Comissió de Personal Acadèmic, per delegació del Consell de Govern, aprovar les convocatòries per a la provisió de places de funcionaris dels cossos docents i del personal acadèmic contractat.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Personal Acadèmic, es presenta a la Comissió de Personal Acadèmic de la UAB la següent.

ACORDS

PRIMER.-  Aprovar, per delegació del Consell de Govern,  la convocatòria dels concursos públics per a l’accés a places de professorat agregat o agregada en règim de contracte laboral de l’oferta d’ocupació pública per l’any 2017.(DOC)
 
SEGON.- Encarregar al Vicerector de Personal Acadèmic l'execució i el seguiment d’aquests acords.
 
Punt 7. Convocatòria dels concursos públics per a l’accés a places de professorat agregat en règim de contracte laboral, de l’oferta d’ocupació pública per l’any 2017 addicional.
 
Acord 067/2017, de 31 d'octubre de 2017 , Comissió de Personal Acadèmic

Vist l’article 48 de la Llei Orgànica d’Universitats que preveu que les Universitats podran contractar personal docent i investigador en règim laboral, a través de les modalitats de contractació laboral específiques previstes a aquesta llei i que en els termes de la pròpia llei i en el marc de les seves competències les Comunitats Autònomes establiran el règim del personal docent i investigador contractat.
 
Vistos els articles 44,1 i 46 de la Llei d’Universitats de Catalunya que regulen els requisits del professorat  agregat.
 
Vist l’article 140 i següents dels Estatuts de la UAB que regulen la provisió de places de catedràtic, agregat i col·laborador permanent.
 
Vistos els articles 33 i següents del Reglament de Personal Acadèmic aprovat per acord del Consell de Govern de la Universitat Autònoma de Barcelona de 17 de novembre de 2010 i modificada en diverses ocasions i la darrera el 27 de setembre del 2017.
 
Vista l’oferta pública d’ocupació de l’any 2017 aprovada per Consell de Govern en data 27 de setembre de 2017 i publicada en el DOGC de 16 d’octubre de 2017.
 
Vist l’acord de la Junta del Consell Interuniversitari de Catalunya de 30 de gener del 2014, modificat per acord de la Junta del Consell Interuniversitari de Catalunya d’1 d’octubre del 2015.
 
Vist l’article 18.2 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per  Acord de Consell de Govern de 14 de març de 2013, que regula que correspon a la Comissió de Personal Acadèmic, per delegació del Consell de Govern, aprovar les convocatòries per a la provisió de places de funcionaris dels cossos docents i del personal acadèmic contractat.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Personal Acadèmic, es presenta a la Comissió de Personal Acadèmic de la UAB, la següent.

ACORDS

PRIMER.-  Aprovar, per delegació del Consell de Govern,  la convocatòria dels concursos públics per a l’accés a places de professorat agregat o agregada en règim de contracte laboral de l’oferta d’ocupació pública per l’any 2017 addicional.(DOC)
 
SEGON.- Encarregar al Vicerector de Personal Acadèmic l'execució i el seguiment d’aquests acords.


Punt 8. Convocatòria de concursos públics de cossos docents universitaris de professors titulars d’universitat.
 
Acord 068/2017, de 31 d'octubre de 2017 , Comissió de Personal Acadèmic

Vist l’article 62 i següents de la Llei Orgànica d’Universitats que regula els concursos del personal dels cossos docents.
 
Vist l’article 140 i següents dels Estatuts de la UAB que regulen la provisió de places de catedràtic, professor titular d’universitat, agregat i col·laborador permanent.
 
Vista l’oferta pública d’ocupació de l’any 2017 aprovada per Consell de Govern en data 27 de setembre de 2017 i publicada en el DOGC de 16 d’octubre de 2017.
 
Vistes les previsions del Reglament de Personal Acadèmic aprovat per acord del Consell de Govern de la Universitat Autònoma de Barcelona de 17 de novembre de 2010 i modificada en diverses ocasions i la darrera el 27 de setembre del 2017.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Personal Acadèmic es presenta a la Comissió de Personal Acadèmic de la UAB la següent

ACORDS

PRIMER.-  Aprovar, per delegació del Consell de Govern, la convocatòria dels concursos públics per l’accés a cossos docents universitaris de professors titulars d’universitat.(DOC)
 
SEGON.- Encarregar al vicerector de Personal Acadèmic l'execució i el seguiment d’aquests acords.

Punt 9. Informació de les convocatòries d’avaluació de l’activitat docent del professorat de la UAB:
 
Acord 069/2017, de 31 d'octubre de 2017 , Comissió de Personal Acadèmic

Vistos els articles 33, 55 i 69 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’Universitats que contenen les disposicions relatives a l’avaluació del professorat i les seves retribucions i l’article 72 de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d'Universitats de Catalunya, que regula les retribucions addicionals.
 
Vistes les funcions de l’Agència per a la Qualitat dels Sistema Universitari de Catalunya (AQU Catalunya), que per encàrrec del Departament responsable d’universitats, elabora el marc per a un model d’avaluació docent de les universitats públiques catalanes, a partir del qual cada Universitat ha d’elaborar un manual propi d’avaluació docent del professorat.
 
Vist l'article 4 de la Guia d’Avaluació de l’Activitat docent del professorat de la UAB, aprovada per l’acord de la Comissió de Personal Acadèmic de 8 de febrer de 2012 que preveu que la Comissió de Personal Acadèmic es agent de l’avaluació i li correspon l’avaluació de l’activitat docent del professorat.
 
Vist l'article 18.1 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 15 de juliol de 2009, pel que fa a les competències de la Comissió de Personal Acadèmic pel que fa a l’avaluació del personal acadèmic.
 
Atès que en la sessió s’ha presentat i analitzat el certificat dels informes d’avaluació emes per AQU Catalunya (s’adjunten) el recurs i les peticions de revisió de les valoracions assignades en els informes del professorat (la documentació d’aquests dos darrers punts, en atenció al caràcter personal del seu contingut, ha estat a disposició dels components de la CPA que han pogut sol·licitar la seva consulta a l'Oficina de Qualitat Docent oqd.avaluacio@uab.cat ).
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

PRIMER.- Donar-se per assabentats del certificat dels informes d’avaluació d’AQU Catalunya.
 
SEGON.- Acordar la proposta de resolució dels recursos i traslladar-los a la rectora.
 
TERCER.- Informar del resultat de les revisions de les valoracions al professorat implicat.
 
QUART.- Informar de les modificacions, si n’hi ha, a AQU Catalunya.

Punt 10. Afers de tràmit.
 
Acord 070/2017, de 31 d'octubre de 2017 , Comissió de Personal Acadèmic

Vist el títol VI del Reglament de Personal Acadèmic de la UAB, aprovat per acord del Consell de Govern de data 17 de novembre de 2010 i modificat per darrera vegada el dia 27 de setembre de 2017, el qual estableix la regulació dels col·laboradors i les col·laboradores de docència i de recerca, entesos com a professionals que desenvolupen la seva activitat professional fora de l’àmbit acadèmic de la UAB i que col·laboren ocasionalment o permanentment amb la Universitat de forma desinteressada mitjançant la realització d’activitats docent o investigadores, i sense tenir vinculació laboral amb la universitat. 
 
Vist l'article 138.4 de l’esmentat Reglament que preveu que a proposta justificada del departament, institut propi o del deganat o direcció, la Universitat reconeixerà la condició de col·laborador/a en les diverses modalitats previstes en aquest títol, a través del Vicerectorat de Personal Acadèmic, que informarà periòdicament a la Comissió de Personal Acadèmic dels nomenaments realitzats.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

PRIMER.- Donar-se per assabentats del reconeixement com a col·laboradors docents en les diverses modalitats previstes al Reglament de Personal Acadèmic dels professionals.(DOC)
 
SEGON.- Encarregar  al vicerector de Recerca i de Transferència l’execució i el seguiment d’aquests acords.
 
 

Documents relacionats