Acords del Claustre i Consell de Govern
Acords de la sessió
[27/11/2017] Comissió de Personal Acadèmic
Punt 1. Aprovació de l’acta de la sessió anterior. [+]
Punt 2. Informe del vicerector de Personal Acadèmic
Punt 3. Debat i aprovació, si s’escau, del Model de dedicació acadèmica de la UAB [+]
Punt 4. Debat i aprovació, si s’escau, del Model de plantilles teòriques del PDI dels departaments i de les unitats docents hospitalàries de la UAB [+]
Punt 5. Modificació de l’article 31 del Reglament de Personal Acadèmic, relatiu al canvi d’àrea de coneixement per part del professorat. [+]
Punt 6. Convocatòria de concursos públics per a l’accés a places assistencials de professorat agregat o agregada vinculades a l’Hospital Parc Taulí [+]
Punt 7. Convocatòria dels processos selectius per a la contractació de personal docent i investigador en la categoria de professor lector o lectora de caràcter temporal en el marc del Pla Serra Húnter [+]
Punt 8. Annex a la convocatòria de concursos per a la contractació de nou personal docent i investigador per al curs 2017-2018 [+]
Punt 9. Afers de tràmit.
Punt 9.1. Informació dels col·laboradors de docència o recerca nomenats durant el mes d’octubre de 2017. [+]
Punt 9.2. Modificació de la composició de les comissions de selecció de la convocatòria de places d’agregat i professor titular d’universitat aprovades a la Comissió de Personal Acadèmic del dia 31 d’octubre del 2017 [+]
Punt 10. Torn obert de paraules.
Punt 1. Aprovació de l’acta de la sessió anterior.
Acord 071/2017, de 27 de novembre de 2017 , Comissió de Personal Acadèmic
ACORDS
Aprovar l'acta de 31 d'octubre de 2017.(DOC)
Punt 3. Debat i aprovació, si s’escau, del Model de dedicació acadèmica de la UAB
Acord 072/2017, de 27 de novembre de 2017 , Comissió de Personal Acadèmic
Vist l’article 68 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’Universitats que regula el regim de dedicació del professorat.
Vist el Reial Decret 898/1985, de 30 d’abril, sobre règim del professorat universitari, que regula a l’article 9 el règim de dedicació del professorat universitari.
Vist el Reial Decret Llei 14/2012, de 20 d’abril, de mesures urgents de racionalització de la despesa pública en l’àmbit educatiu que va modificar entre d’altres disposicions la Llei Orgànica d’Universitats, i en concret el règim de dedicació del personal acadèmic.
Vistes les previsions del I Conveni Col·lectiu del personal docent i investigador de les universitats públiques catalanes pel que fa a la dedicació del PDI Laboral.
Vista la necessitat d’adequar-se al marc legal abans esmentat, en exercici de l’autonomia universitària i de la potestat d’autoorganització que ostenta la Universitat, es proposa un model de dedicació acadèmica del professorat que pretén aconseguir: a) reflectir de forma adequada la dedicació real del professorat a la docència en relació a la totalitat de la seva activitat acadèmica, b) recollir totes les activitats relacionades amb la docència que han de ser reconegudes: preparació de les activitats docents, activitats de gestió i de coordinació de grups d’una mateixa assignatura, d’assignatures i entre assignatures i cursos, docència presencial, seguiment i tutorització de l’alumnat, i les activitats d’avaluació contínua, i c) reconèixer la participació del professorat permanent i interí en activitats de recerca, transferència i innovació educativa.
Atès que en data 31 d’octubre de 2017 la Comissió de Personal Acadèmic es va donar per assabentada del Model de Dedicació Acadèmica.
Vist l’article 18.4 a) de la Normativa de Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per Acord de Consell de Govern de 19 de juliol de 2009, pel que fa a les competències de la Comissió de Personal Acadèmic, que estableix que li correspon informar les propostes que han de ser discutides i, si escau, aprovades pel Consell de Govern pel que fa a disposicions normatives en matèria de personal acadèmic.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORDS
PRIMER.- Informar favorablement sobre el Model de dedicació acadèmica i elevar-lo al Consell de Govern perquè l’aprovi, si escau.
SEGON.- Encarregar al vicerector de Personal Acadèmic l'execució i el seguiment d’aquests acords.
Punt 4. Debat i aprovació, si s’escau, del Model de plantilles teòriques del PDI dels departaments i de les unitats docents hospitalàries de la UAB
Acord 073/2017, de 27 de novembre de 2017 , Comissió de Personal Acadèmic
Vist l’article 48 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’Universitats que regula la plantilla de personal docent i investigador de les universitats.
Vist l’article 6.2 dels Estatuts de la UAB que preveu que en l’organització de la docència i de la recerca, la Universitat Autònoma de Barcelona té presents les directrius de la política educativa i investigadora que els poders polítics i les necessitats de la societat assenyalin, escolta les representacions dels diversos col·lectius que la formen i garanteix el bon ús dels seus recursos i la rendició de comptes a la comunitat, als poders polítics i a la societat.
Vista la necessitat de comptar amb un model teòric de plantilles dels departaments i de les unitats docents hospitalàries que permeti que les decisions que s’hagin de prendre en matèria de professorat s’orientin cap a objectius clars, coneguts públicament i consensuats entre la comunitat universitària.
Atès que en data 31 d’octubre de 2017 la Comissió de Personal Acadèmic es va donar per assabentada del Model de de plantilles teòriques del PDI de departaments i unitats docents hospitalàries.
Vist l’article 18.4 a) de la Normativa de Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per Acord de Consell de Govern de 19 de juliol de 2009, pel que fa a les competències de la Comissió de Personal Acadèmic, que estableix que li correspon informar les propostes que han de ser discutides i, si escau, aprovades pel Consell de Govern pel que fa a disposicions normatives en matèria de personal acadèmic.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORDS
PRIMER.- Informar favorablement sobre el Model de plantilles teòriques del PDI dels departaments i les unitats docents hospitalàries de la UAB i elevar-lo al Consell de Govern perquè l’aprovi, si escau.
SEGON.- Encarregar al vicerector de Personal Acadèmic l'execució i el seguiment d’aquests acords.
Punt 5. Modificació de l’article 31 del Reglament de Personal Acadèmic, relatiu al canvi d’àrea de coneixement per part del professorat.
Acord 074/2017, de 27 de novembre de 2017 , Comissió de Personal Acadèmic
Atès que en data 17 de novembre de 2010 el Consell de Govern va aprovar el text refós corresponent al Reglament de Personal Acadèmic de la UAB el qual s’ha modificat en diverses ocasions, la darrera en data 27 de setembre de 2017.
Atesa la conveniència de regular la possibilitat de canviar d’àrea de coneixement i el seu procediment al Reglament de Personal Acadèmic de la UAB.
Vista la proposta de modificació del Reglament de Personal Acadèmic pel que fa a l’article 31.
Vist l'article 18.4 a de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 15 de juliol de 2009, pel que fa a les competències de la Comissió de Personal Acadèmic, que estableix que li correspon informar les propostes que haurà d’aprovar el Consell de Govern sobre disposicions normatives en matèria de personal acadèmic i de personal investigador en formació.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORDS
Primer. Informar favorablement sobre la proposta de modificació de l’article 31 del Reglament de personal acadèmic en relació amb el canvi d’àrea de coneixement del professorat i elevar-la al Consell de Govern perquè l’aprovi, si escau.
Segon. Encarregar al vicerector de Personal Acadèmic l’execució i el seguiment d’aquests acords.
Punt 6. Convocatòria de concursos públics per a l’accés a places assistencials de professorat agregat o agregada vinculades a l’Hospital Parc Taulí
Acord 075/2017, de 27 de novembre de 2017 , Comissió de Personal Acadèmic
Vist l’article 48 de la Llei Orgànica d’Universitats que preveu que les Universitats podran contractar personal docent i investigador en règim laboral, a través de les modalitats de contractació laboral específiques previstes a aquesta llei i que en els termes de la pròpia llei i en el marc de les seves competències les Comunitats Autònomes establiran el règim del personal docent i investigador contractat.
Vistos els articles 44,1, 46 i 47 de la Llei d’Universitats de Catalunya que regulen els requisits del professorat agregat i catedràtic.
Vist l’article 140 i següents dels Estatuts de la UAB que regulen la provisió de places de catedràtic, agregat i col·laborador permanent.
Vist el conveni entre la Universitat Autònoma de Barcelona i la Corporació Sanitària Parc Taulí, d’1 de febrer del 2011.
Vistos els articles 33 i següents del Reglament de Personal Acadèmic aprovat per acord del Consell de Govern de la Universitat Autònoma de Barcelona de 17 de novembre de 2010 i modificada en diverses ocasions i la darrera el 27 de setembre del 2017.
Vista l’oferta pública d’ocupació de l’any 2017 aprovada per Consell de Govern en data 12 de juliol de 2017 i publicada en el DOGC de 9 d’agost de 2017 i l’oferta pública d’ocupació de l’any 2017 aprovada per Consell de Govern en data 27 de setembre de 2017 i publicada en el DOGC de 16 d’octubre de 2017.
Vist l’acord de la Junta del Consell Interuniversitari de Catalunya de 30 de gener del 2014, modificat per acord de la Junta del Consell Interuniversitari de Catalunya d’1 d’octubre del 2015.
Vist l’article 18.2 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per Acord de Consell de Govern de 14 de març de 2013, que regula que correspon a la Comissió de Personal Acadèmic, per delegació del Consell de Govern, aprovar les convocatòries per a la provisió de places de funcionaris dels cossos docents i del personal acadèmic contractat.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Personal Acadèmic, la Comissió de Personal Acadèmic de la UAB ha adoptat els següents
ACORDS
Primer. Aprovar, per delegació del Consell de Govern, la convocatòria de places assistencials en règim de contracte laboral vinculades a la Corporació Sanitària Parc Taulí.(DOC)
Segon. Encarregar al vicerector de Personal Acadèmic l’execució i el seguiment d’aquests acords.
Punt 7. Convocatòria dels processos selectius per a la contractació de personal docent i investigador en la categoria de professor lector o lectora de caràcter temporal en el marc del Pla Serra Húnter
Acord 076/2017, de 27 de novembre de 2017 , Comissió de Personal Acadèmic
Vist l’article 48 de la Llei Orgànica d’Universitats que preveu que les Universitats podran contractar personal docent i investigador en règim laboral, a través de les modalitats de contractació laboral específiques previstes a aquesta llei i que en els termes de la pròpia llei i en el marc de les seves competències les Comunitats Autònomes establiran el règim del personal docent i investigador contractat.
Vistos els articles 44.2, 45 i 49 de la Llei d’Universitats de Catalunya en relació amb el professorat contractat.
Vist l’article 142 i següents dels Estatuts de la UAB que regulen la provisió de places de catedràtic, agregat i col·laborador permanent.
Vist l’acord del Govern de la Generalitat de 16 de maig del 2017, pel qual s’aprova el Pla Serra Húnter per al període 2016-2020, i es concreten les seves característiques i en el futur conveni marc Serra Húnter que es signarà properament entre el Departament d’Empresa i Coneixement i les universitats públiques catalanes per al desenvolupament del Pla Serra Húnter.
Vist el conveni de col·laboració, de 14 de desembre del 2012, entre la Secretaria d’Universitats i Recerca del departament d’Economia i Coneixement i les universitats públiques catalanes per coordinar la publicitat i el procediment selectiu de les contractacions de professorat en el marc del Pla Serra Húnter
Vista la disposició addicional 16a del Reglament de Personal Acadèmic aprovat per acord del Consell de Govern de la Universitat Autònoma de Barcelona de 17 de novembre de 2010 i modificat en diverses ocasions, la darrera el 27 de setembre del 2017.
Vist l’article 18.2 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per Acord de Consell de Govern de 14 de març de 2013, que regula que correspon a la Comissió de Personal Acadèmic, per delegació del Consell de Govern, aprovar les convocatòries per a la provisió de places de funcionaris dels cossos docents i del personal acadèmic contractat.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Personal Acadèmic, la Comissió de Personal Acadèmic de la UAB ha adoptat els següents
ACORDS
Primer. Aprovar, per delegació del Consell de Govern, la convocatòria dels processos selectius per a la contractació de personal docent i investigador en la categoria de professor lector de caràcter temporal en el marc del Pla Serra Húnter.(DOC)
Segon. Encarregar al vicerector de Personal Acadèmic l’execució i el seguiment d’aquests acords.
Punt 8. Annex a la convocatòria de concursos per a la contractació de nou personal docent i investigador per al curs 2017-2018
Acord 077/2017, de 27 de novembre de 2017 , Comissió de Personal Acadèmic
Vistes les previsions de la Llei 14/2011, d’1 de juny, de la Ciència, la Tecnologia i la Innovació que regula el marc per al foment de la investigació científica i tècnica i els seus instruments de coordinació general, amb la finalitat de contribuir a la generació difusió i transferència del coneixement i a la promoció de la investigació, el desenvolupament experimental i la innovació com a elements sobre els quals ha d’edificar-se el desenvolupament econòmic sostenible i el benestar social.
Vistos els articles 20 i següents de la Llei 14/2011, d’1 de juny, de la Ciència, la Tecnologia i la Innovació que regulen les modalitats de contracte de treballat específic del personal investigador entre els que es troben els contractes predoctorals i els contractes d’accés al Sistema Espanyol de Ciència, Tecnologia i Innovació.
Vistos els articles 138, 142 i 145 dels Estatuts de la UAB que regulen la tipologia i provisió de places de personal docent i investigador.
Vist l’article 54 i següents del Reglament de Personal Acadèmic aprovat per acord del Consell de Govern de la Universitat Autònoma de Barcelona de 17 de novembre de 2010 i modificada en diverses ocasions i la darrera el 27 de setembre del 2017.
Vist l’article 45 i següents de la Llei d’Universitats de Catalunya que regulen els requisits del professorat contractat.
Vistos els articles 16 i 17 del conveni col·lectiu per al personal docent i investigador de les universitats públiques catalanes de 21 de desembre de 2006, publicat en el DOGC de 14 de febrer de 2007.
Vist l'article 18 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 15 de juliol de 2009, pel que fa a les competències de la Comissió de Personal Acadèmic.
Vist l’acord de la Comissió de Personal Acadèmic de data 26 d’abril de 2017 per la qual s’aprova la convocatòria i el calendari per a la contractació de nou Personal Docent i Investigador per al curs 2017-2018 i atès que és necessari ampliar l’esmentada convocatòria amb noves places.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORDS
Primer. Aprovar, per delegació del Consell de Govern, les places que es convoquen, els perfils, els membres de les comissions avaluadores i el calendari de l’annex de la convocatòria per a la contractació de nou personal investigador en formació per al curs 2017-2018.(DOC)
Segon. Encarregar al vicerector de Personal Acadèmic l’execució i el seguiment d’aquest acord.
Punt 9.1. Informació dels col·laboradors de docència o recerca nomenats durant el mes d’octubre de 2017.
Acord 078/2017, de 27 de novembre de 2017 , Comissió de Personal Acadèmic
Vist el títol VI del Reglament de Personal Acadèmic de la UAB, aprovat per acord del Consell de Govern de data 17 de novembre de 2010 i modificat per darrera vegada el dia 27 de setembre de 2017, el qual estableix la regulació dels col·laboradors i les col·laboradores de docència i de recerca, entesos com a professionals que desenvolupen la seva activitat professional fora de l’àmbit acadèmic de la UAB i que col·laboren ocasionalment o permanentment amb la Universitat de forma desinteressada mitjançant la realització d’activitats docent o investigadores, i sense tenir vinculació laboral amb la universitat.
Vist l'article 138.4 del Reglament de Personal Acadèmic de la UAB que preveu que el vicerector de Personal Acadèmic informarà periòdicament a la Comissió de Personal Acadèmic dels nomenaments realitzats.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORDS
Primer. Considerar-se assabentada del reconeixement com a col·laboradors docents durant el mes d’octubre de 2017 en les diverses modalitats previstes al Reglament de personal acadèmic dels professionals.(DOC)
Segon. Encarregar al vicerector de Personal Acadèmic l’execució i el seguiment d’aquests acords.
Punt 9.2. Modificació de la composició de les comissions de selecció de la convocatòria de places d’agregat i professor titular d’universitat aprovades a la Comissió de Personal Acadèmic del dia 31 d’octubre del 2017
Acord 079/2017, de 27 de novembre de 2017 , Comissió de Personal Acadèmic
Vistes les convocatòries de concursos per a la contractació d’agregats i de professors titulars d’universitats aprovades a la Comissió de Personal Acadèmic de data 31 d’octubre de 2017.
31 d’octubre del 2017.
Atès que l’article 109 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques preveu que les Administracions Públiques podran revocar, mentre no hagi transcorregut el termini de prescripció, els seus actes desfavorables o de gravamen, sempre que tal revocació no constitueixi dispensa o exempció no permesa per les lleis, ni sigui contrari al principi d’igualtat, al interès públic o a l’ordenament jurídic.
Vist l’article 18.2 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per Acord de Consell de Govern de 14 de març de 2013, que regula que correspon a la Comissió de Personal Acadèmic, per delegació del Consell de Govern, aprovar les convocatòries per a la provisió de places de funcionaris dels cossos docents i del personal acadèmic contractat.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORDS
Primer. Modificar les composicions de les comissions de selecció de les convocatòries de places de professor agregat i de professor titular d’universitat aprovades a la Comissió de Personal Acadèmic del dia 31 d’octubre de 2017.(DOC)
Segon. Encarregar al vicerector de Personal Acadèmic l’execució i el seguiment d’aquests acords.
Documents relacionats