La UAB Aposta pel coneixement i la innovació

Acords del Claustre i Consell de Govern

Acords de la sessió

[20/09/2017] Comissió de Personal Acadèmic

Punt 1. Aprovació de les actes de les darreres sessions. [+]
 
Punt 2. Informe del vicerector de Personal Acadèmic
 
Punt 3. Aprovació de l’Oferta d’Ocupació Pública complementària per al 2017. [+]
 
Punt 4. Convocatòria dels concursos públics per a l’accés a places de cossos docents universitaris de torn lliure. [+]
 
Punt 5. Convocatòria dels concursos públics per a l’accés a places de cossos docents universitaris de promoció interna. [+]
 
Punt 6. Convocatòria del concurs públic per a l’accés a una plaça assistencial de catedràtic d’universitat vinculada a l’Hospital del Mar. [+]
 
Punt 7. Convocatòria dels concursos públics per a l’accés a places de catedràtic en règim de contracte laboral. [+]
 
Punt 8. Convocatòria dels concursos públics per a l’accés a places de professorat agregat en règim de contracte laboral destinades a personal investigador doctor que hagi finalitzat el Programa Ramón y Cajal i hagi obtingut el certificat I3. [+]
 
Punt 9. Sorteig de l’àmbit a qui correspondran 3 de les 5 places disponibles a la convocatòria de mèrits especialment rellevants de places de CU.
 
Punt 10. Modificació dels articles 138.4 i 139.3 del Reglament de Personal Acadèmic (col·laboradors docents). [+]
 
Punt 11. Annex a la convocatòria de concursos per a la contractació de nou personal docent i investigador per al curs 2017-2018. [+]
 
Punt 12. Informació de les convocatòries d’avaluació de l’activitat docent del professorat: 12.1 Informació de les convocatòries d’avaluació de l’activitat docent del 2017. 12.2 Presentació, anàlisi i proposta de resolució dels recursos i reclamacions presentats. 12.3 Presentació de l’informe de la convocatòria d’avaluació de l’activitat docent del professorat del 2016. [+]
 
Punt 13. Avaluació de les propostes de professorat emèrit per al curs 2017-2018. [+]
 
Punt 14. Afers de tràmit.
 
Punt 15. Torn obert de paraules.
 
 
 
 
Punt 1. Aprovació de les actes de les darreres sessions.
 
Acord 051/2017, de 20 de setembre de 2017 , Comissió de Personal Acadèmic

ACORDS

Aprovar les actes de les sessions de 21 de juny de 2017 i de 5 de juliol de 2017.(DOC) (DOC)

 
 
Punt 3. Aprovació de l’Oferta d’Ocupació Pública complementària per al 2017.
 
Acord 052/2017, de 20 de setembre de 2017 , Comissió de Personal Acadèmic

Vist l’article 19 de la Llei 3/2017, de 27 de juny, de pressupostos generals de l’Estat per a l’any 2017 que estableix una taxa addicional per a la regularització de places interines ocupades durant tres anys com a mínim a 31 de desembre de 2016.
 
Vist l’apartat 2 de de l'article 70 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic, que estableix que l’oferta d’ocupació pública haurà de ser aprovada pel respectiu òrgan de govern de l’administració pública i s’haurà de publicar en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma o, si escau, de l’Estat, abans de la finalització de l’any 2017.
 
Atès que el càlcul  de la taxa addicional per l’estabilització d’ocupació temporal per al 2017 prevista en l’esmentat article 19 de la Llei de Pressupostos Generals de l’Estat del 2017, comunicada a la Direcció General d’Universitats de la Generalitat de Catalunya en funció de les places que han estat ocupades amb caràcter interí durant els tres darrers anys i fins el 31 de desembre de 2016, ascendeix a 13 places de professor titular d’universitat i 60 places de personal docent laboral, amb la categoria d’agregat, que per aplicació del 90% de la taxa addicional, correspon a l’oferta d’ocupació pública addicional, un total de 12 places de professor titular d’universitat i 54 places de professor agregat.
 
Vist l'article 18.4 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 14 de març de 2013,  pel que fa a les competències de la Comissió de Personal Acadèmic  en matèria de contractació de del personal acadèmic.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

PRIMER.- Informar favorablement l’oferta d’ocupació pública addicional de Personal Docent i Investigador per a l’any 2017,  i elevar-la al Consell de Govern perquè exerceixi les seves competències.
 
SEGON.- Establir l’ordre de priorització de l’oferta corresponent a la taxa addicional segons l’antiguitat en el contracte o el nomenament com a professor interí en la plaça que dóna lloc a la priorització.
 
TERCER.  Encarregar al  vicerector de Personal Acadèmic l'execució i el seguiment d'aquests acords.
 
 
Punt 4. Convocatòria dels concursos públics per a l’accés a places de cossos docents universitaris de torn lliure.
 
Acord 053/2017, de 20 de setembre de 2017 , Comissió de Personal Acadèmic

Vist l’article 62 i següents de la Llei Orgànica d’Universitats que regula els concursos del personal dels cossos docents.
 
Vist l’article 140 i següents dels Estatuts de la UAB que regulen la provisió de places de catedràtic, agregat i col·laborador permanent.
 
Vista l’oferta pública d’ocupació de l’any 2017 aprovada per Consell de Govern en data 12 de juliol de 2017 i publicada en el DOGC de 22 d’agost de 2017.
 
Vistes les previsions del Reglament de Personal Acadèmic aprovat per acord del Consell de Govern de la Universitat Autònoma de Barcelona de 17 de novembre de 2010 i modificada en diverses ocasions i la darrera el 4 de maig del 2017.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Personal Acadèmic la Comissió de Personal Acadèmic de la UAB ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER.-  Aprovar, per delegació del Consell de Govern, la convocatòria dels concursos públics per l’accés a cossos docents universitaris de torn lliure.(DOC)
 
SEGON.- Encarregar al vicerector de Personal Acadèmic l'execució i el seguiment d’aquests acords.
 
 
Punt 5. Convocatòria dels concursos públics per a l’accés a places de cossos docents universitaris de promoció interna.
 
Acord 054/2017, de 20 de setembre de 2017 , Comissió de Personal Acadèmic

Vist l’article 62.2 de la Llei Orgànica d’Universitats que regula la promoció interna del personal dels cossos docents universitaris i d’acord amb la disposició final segona del Real decret-llei 10/2015, d’11 de setembre.
 
Vist l’article 140 i següents dels Estatuts de la UAB que regulen la provisió de places de catedràtic, agregat i col·laborador permanent.
 
Vista l’oferta pública d’ocupació de l’any 2017 aprovada per Consell de Govern en data 12 de juliol de 2017 i publicada en el DOGC de 22 d’agost de 2017.
 
Vistes les previsions del Reglament de Personal Acadèmic aprovat per acord del Consell de Govern de la Universitat Autònoma de Barcelona de 17 de novembre de 2010 i modificada en diverses ocasions i la darrera el 4 de maig del 2017.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Personal Acadèmic, la Comissió de Personal Acadèmic de la UAB, ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER.-  Aprovar, per delegació del Consell de Govern, la convocatòria dels concursos públics per l’accés a cossos docents universitaris de promoció interna.(DOC)
 
SEGON.- Encarregar al vicerector de Personal Acadèmic l'execució i el seguiment d’aquests acords.
 
 
Punt 6. Convocatòria del concurs públic per a l’accés a una plaça assistencial de catedràtic d’universitat vinculada a l’Hospital del Mar.
 
Acord 055/2017, de 20 de setembre de 2017 , Comissió de Personal Acadèmic

Vist l’article 62 i següents de la Llei Orgànica d’Universitats que regula els concursos del personal dels cossos docents.
 
Vist l’article 140 i següents dels Estatuts de la UAB que regulen la provisió de places de catedràtic, agregat i col·laborador permanent.
 
Vist el decret 1558/1986, de 28 de juny, pel qual s’estableixen les bases generals del règim de concerts entre universitats i les institucions sanitàries.
 
Vist el conveni entre la Universitat Autònoma de Barcelona; la Universitat Pompeu Fabra i el Consorci Mar Parc de Salut de Barcelona, de 25 de juny de 2014 i publicat en el DOGC de 29 de juliol de 2014.
 
Vistos els articles 33 i següents del Reglament de Personal Acadèmic aprovat per acord del Consell de Govern de la Universitat Autònoma de Barcelona de 17 de novembre de 2010 i modificada en diverses ocasions i la darrera el 4 de maig del 2017.
 
Vista l’oferta pública d’ocupació de l’any 2017 aprovada per Consell de Govern en data 12 de juliol de 2017 i publicada en el DOGC de 22 d’agost de 2017.
 
Vist l’article 18.2 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per  Acord de Consell de Govern de 14 de març de 2013, que regula que correspon a la Comissió de Personal Acadèmic, per delegació del Consell de Govern, aprovar les convocatòries per a la provisió de places de funcionaris dels cossos docents i del personal acadèmic contractat.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Personal Acadèmic,  la Comissió de Personal Acadèmic de la UAB, ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER.-  Aprovar, per delegació del Consell de Govern, la convocatòria d’una plaça assistencial de catedràtic d’universitat vinculada a l’Hospital del Mar.(DOC)
 
SEGON.- Encarregar al Vicerector de Personal Acadèmic l'execució i el seguiment d’aquests acords.
 
 
Punt 7. Convocatòria dels concursos públics per a l’accés a places de catedràtic en règim de contracte laboral.
 
Acord 056/2017, de 20 de setembre de 2017 , Comissió de Personal Acadèmic

Vist l’article 48 de la Llei Orgànica d’Universitats que preveu que les Universitats podran contractar personal docent i investigador en règim laboral, a través de les modalitats de contractació laboral específiques previstes a aquesta llei i que en els termes de la pròpia llei i en el marc de les seves competències les Comunitats Autònomes establiran el règim del personal docent i investigador contractat.
 
Vistos els articles 44,1, 46 i 47 de la Llei d’Universitats de Catalunya que regulen els requisits del professorat  catedràtic.
 
Vist l’article 140 i següents dels Estatuts de la UAB que regulen la provisió de places de catedràtic, agregat i col·laborador permanent.
 
Vistos els articles 33 i següents del Reglament de Personal Acadèmic aprovat per acord del Consell de Govern de la Universitat Autònoma de Barcelona de 17 de novembre de 2010 i modificada en diverses ocasions i la darrera el 4 de maig del 2017.
 
Vista l’oferta pública d’ocupació de l’any 2017 aprovada per Consell de Govern en data 12 de juliol de 2017 i publicada en el DOGC de 22 d’agost de 2017.
 
Vist l’article 18.2 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per  Acord de Consell de Govern de 14 de març de 2013, que regula que correspon a la Comissió de Personal Acadèmic, per delegació del Consell de Govern, aprovar les convocatòries per a la provisió de places de funcionaris dels cossos docents i del personal acadèmic contractat.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Personal Acadèmic, la Comissió de Personal Acadèmic de la UAB ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER.-  Aprovar, per delegació del Consell de Govern, la convocatòria dels concursos públics per a l’accés a places de catedràtic en règim de contracte laboral.(DOC)
 
SEGON.- Encarregar al Vicerector de Personal Acadèmic l'execució i el seguiment d’aquests acords.
 
 
Punt 8. Convocatòria dels concursos públics per a l’accés a places de professorat agregat en règim de contracte laboral destinades a personal investigador doctor que hagi finalitzat el Programa Ramón y Cajal i hagi obtingut el certificat I3.
 
Acord 057/2017, de 20 de setembre de 2017 , Comissió de Personal Acadèmic

Vist l’article 48 de la Llei Orgànica d’Universitats que preveu que les Universitats podran contractar personal docent i investigador en règim laboral, a través de les modalitats de contractació laboral específiques previstes a aquesta llei i que en els termes de la pròpia llei i en el marc de les seves competències les Comunitats Autònomes establiran el règim del personal docent i investigador contractat.
 
Vistos els articles 44,1 i 46 de la Llei d’Universitats de Catalunya que regulen els requisits del professorat  agregat.
 
Vist l’article 140 i següents dels Estatuts de la UAB que regulen la provisió de places de catedràtic, agregat i col·laborador permanent.
 
Vistos els articles 33 i següents del Reglament de Personal Acadèmic aprovat per acord del Consell de Govern de la Universitat Autònoma de Barcelona de 17 de novembre de 2010 i modificada en diverses ocasions i la darrera el 4 de maig del 2017.
 
Vista l’oferta pública d’ocupació de l’any 2017 aprovada per Consell de Govern en data 12 de juliol de 2017 i publicada en el DOGC de 22 d’agost de 2017.
 
Vist l’acord de la Junta del Consell Interuniversitari de Catalunya de 30 de gener del 2014, modificat per acord de la Junta del Consell Interuniversitari de Catalunya d’1 d’octubre del 2015.
 
Vist l’article 18.2 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per  Acord de Consell de Govern de 14 de març de 2013, que regula que correspon a la Comissió de Personal Acadèmic, per delegació del Consell de Govern, aprovar les convocatòries per a la provisió de places de funcionaris dels cossos docents i del personal acadèmic contractat.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Personal Acadèmic, la Comissió de Personal Acadèmic de la UAB , ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER.-  Aprovar, per delegació del Consell de Govern, la convocatòria dels concursos públics per a l’accés a places de professorat agregat o agregada en règim de contracte laboral destinades a personal investigador doctor que hagi finalitzat el Programa Ramón y Cajal, i hagi obtingut el certificat I3. (DOC)
 
SEGON.- Encarregar al Vicerector de Personal Acadèmic l'execució i el seguiment d’aquests acords.
 
 
Punt 10. Modificació dels articles 138.4 i 139.3 del Reglament de Personal Acadèmic (col·laboradors docents).
 
Acord 058/2017, de 20 de setembre de 2017 , Comissió de Personal Acadèmic

Atès que en data 17 de novembre de 2010 el Consell de Govern va aprovar el text refós corresponent al Reglament de Personal Acadèmic de la UAB el qual s’ha modificat en diverses ocasions, la darrera en data 4 de maig de 2017.
 
Atesa la conveniència de modificar la regulació continguda al Títol VIè del Reglament de Personal Acadèmic pel que fa als col·laboradors i col·laboradores de docència i recerca per tal de simplificar els procediments de nomenament i les seves renovacions i agilitzar-los.
 
Vista la proposta de modificació del Reglament de Personal Acadèmic pel que fa a l’article 138.4 i el 139.3.
 
Vist l'article 18.4 a de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 15 de juliol de 2009, pel que fa a les competències de la Comissió de Personal Acadèmic, que estableix que li correspon informar les propostes que haurà d’aprovar el Consell de Govern sobre disposicions normatives en matèria de personal acadèmic i de personal investigador en formació.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta de la subcomissió de la Comissió de Personal Acadèmic de la UAB, ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER.- Informar favorablement la proposta de modificació dels articles 138.4 i 139.3 del Reglament de Personal Acadèmic en relació amb els col·laboradors i col·laboradores de docència i recerca i elevar-la al Consell de Govern per a la seva aprovació. 
 
SEGON.- Encarregar al vicerector de Personal Acadèmic l’execució i el seguiment d’aquests acords.
 
 
Punt 11. Annex a la convocatòria de concursos per a la contractació de nou personal docent i investigador per al curs 2017-2018.
 
Acord 059/2017, de 20 de setembre de 2017 , Comissió de Personal Acadèmic

Vistes les previsions de la Llei 14/2011, d’1 de juny, de la Ciència, la Tecnologia i la Innovació que regula el marc per al foment de la investigació científica i tècnica i els seus instruments de coordinació general, amb la finalitat de contribuir a la generació difusió i transferència del coneixement i a la promoció de la investigació, el desenvolupament experimental i la innovació com a elements sobre els quals ha d’edificar-se el desenvolupament econòmic sostenible i el benestar social.
 
Vistos els articles 20 i següents de la Llei 14/2011, d’1 de juny, de la Ciència, la Tecnologia i la Innovació que regulen les modalitats de contracte de treballat específic del personal investigador entre els que es troben  els contractes predoctorals i els contractes d’accés al Sistema Espanyol de Ciència, Tecnologia i Innovació.
 
Vistos els articles 138, 142 i 145 dels Estatuts de la UAB que regulen la tipologia i provisió de places de personal docent i investigador.
 
Vist l’article 54 i següents del Reglament de Personal Acadèmic aprovat per acord del Consell de Govern de la Universitat Autònoma de Barcelona de 17 de novembre de 2010 i modificada en diverses ocasions i la darrera el 4 de maig del 2017.
 
Vist l’article 45 i següents de la Llei d’Universitats de Catalunya que regulen els requisits del professorat contractat.
 
Vistos els articles 16 i 17 del conveni col·lectiu per al personal docent i investigador de les universitats públiques catalanes de 21 de desembre de 2006, publicat en el DOGC de 14 de febrer de 2007.
 
Vist el concert signat entre las UAB i l’Institut Català de la Salut,.
 
Vist l'article 18 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 15 de juliol de 2009, pel que fa a les competències de la Comissió de Personal Acadèmic.
 
Vist l’acord de la Comissió de Personal Acadèmic de data 26 d’abril de 2017 per la qual s’aprova la convocatòria i el calendari per a la contractació de nou Personal Docent i Investigador per al curs 2017-2018 i atès que és necessari ampliar l’esmentada convocatòria amb noves places.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

PRIMER.- Aprovar, per delegació del Consell de Govern, les places a convocar, els perfils, els membres de les comissions avaluadores i el calendari de l’annex de la convocatòria per a la contractació de nou Personal Investigador en Formació per al curs 2016-2017.(DOC)
 
SEGON.- Encarregar  al vicerector de Personal Acadèmic  l'execució i el seguiment d’aquest acord.
 
 
Punt 12. Informació de les convocatòries d’avaluació de l’activitat docent del professorat: 12.1 Informació de les convocatòries d’avaluació de l’activitat docent del 2017. 12.2 Presentació, anàlisi i proposta de resolució dels recursos i reclamacions presentats. 12.3 Presentació de l’informe de la convocatòria d’avaluació de l’activitat docent del professorat del 2016.
 
Acord 060/2017, de 20 de setembre de 2017 , Comissió de Personal Acadèmic

Vistos els articles 33, 55 i 69 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’Universitats que contenen les disposicions relatives a l’avaluació del professorat i les seves retribucions i l’article 72 de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d'Universitats de Catalunya, que regula les retribucions addicionals.
 
Vistes les funcions de l’Agència per a la Qualitat dels Sistema Universitari de Catalunya (AQU Catalunya), que per encàrrec del Departament responsable d’universitats, elabora el marc per a un model d’avaluació docent de les universitats públiques catalanes, a partir del qual cada Universitat ha d’elaborar un manual propi d’avaluació docent del professorat.
 
Vist l'article 4 de la Guia d’Avaluació de l’Activitat docent del professorat de la UAB, aprovada per l’acord de la Comissió de Personal Acadèmic de 8 de febrer de 2012 que preveu que la Comissió de Personal Acadèmic es agent de l’avaluació i li correspon l’avaluació de l’activitat docent del professorat.
 
Vist l'article 18.1 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 15 de juliol de 2009, pel que fa a les competències de la Comissió de Personal Acadèmic pel que fa a l’avaluació del personal acadèmic.
 
Atès que en la sessió s’han presentat i analitzat situacions, recursos i/o reclamacions presentats pel professorat (la documentació, en atenció al caràcter personal del seu contingut ha estat a disposició dels components de la CPA que han pogut sol·licitar la seva consulta a l'Oficina de Qualitat Docent oqd.avaluacio@uab.cat ).
 
Així mateix, atès que en la sessió es presentarà i analitzarà l’informe de la convocatòria desenvolupada en 2016, que podrà ser consultat com a documentació adjunta de la convocatòria de reunió.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

PRIMER.- Donar-se per assabentats dels processos de comunicació desenvolupats.
 
SEGON.- Acordar, si s’escau, les modificacions de les valoracions i propostes de resolució i informar del resultat de les reclamacions al professorat implicat.
 
TERCER.- Informar de les modificacions, si n’hi ha, a AQU Catalunya.
 
QUART.- Encarregar  al vicerector de Programació Acadèmica i Qualitat l'execució i el seguiment d’aquest acord.
 
 
Punt 13. Avaluació de les propostes de professorat emèrit per al curs 2017-2018.
 
Acord 061/2017, de 20 de setembre de 2017 , Comissió de Personal Acadèmic

Vistos les propostes dels departaments, per a nomenaments del professorat emèrit pel curs 2017-2018.
 
Vistos l’article 54 de la Llei Orgànica 4/2007, de 12 d’abril, per la qual modifica la llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre,  d’Universitats i l’article 52 de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya, que disposen que les universitats, d’acord amb els seus estatuts, podran nomenar a professorat emèrit entre professors i professores jubilats que hagin prestat serveis destacats a la universitat.
 
Vistos els articles 138 i 142 del decret 237/2003, de 8 d’octubre pel qual s’aproven els Estatuts de la Universitat Autònoma de Barcelona, que disposen que el Consell de Govern ha de desenvolupar els mecanismes de selecció del professorat emèrit.
 
Vista la Subsecció 1ª de la Secció 3a del text refós del Reglament de Personal Acadèmic de la Universitat Autònoma de Barcelona, aprovat pel Consell de Govern de 17 de novembre de 2010 i modificada en diverses ocasions i la darrera el 4 de maig de 2017, que regula el procediment per a la proposta de nomenament del professorat emèrit, i fa la competència a la Comissió de Personal Acadèmic per a la seva aprovació.
 
Atès que en data 5 de juliol de 2017 la Comissió de Personal Acadèmic va acordar posposar la valoració de dos dels candidats proposats pels departaments a la propera sessió de la Comissió de Personal Acadèmic.
 
Atès que en aquesta sessió de la Comissió es presentarà la documentació corresponent als expedients de les dues propostes de professorat emèrit que es van posposar en l’anterior sessió de la Comissió de Personal Acadèmic.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

PRIMER.- Aprovar, per delegació del Consell de Govern, les propostes de nomenament de professorat emèrit .
 
TERCER.- Encarregar al vicerector de Personal Acadèmic l'execució i el seguiment d’aquest acord.
 

Documents relacionats