La UAB Aposta pel coneixement i la innovació

Acords del Claustre i Consell de Govern

Acords de la sessió

[18/01/2017] Comissió d'Economia i d'Organització

 
Punt 1. Aprovació de l’acta de la darrera sessió [+]
 
Punt 2. Informe del vicerector d’Economia i de Campus
 
Punt 3. Servei d’Ocupabilitat: creació i proposta de Reglament [+]
 
Punt 4. Pròrroga de la contractació conjunta del servei de telecomunicacions corporatives [+]
 
Punt 5. Contractació conjunta de la Biblioteca Digital de Catalunya de les revistes electròniques ScienceDirect (Elsevier) per al període 2017-2020 [+]
 
Punt 6. Contractació conjunta del servei de migració de l’actual gestor d’identitat (IdM de Sun) a una solució que inclogui el software d’oracle (OIM) [+]
 
Punt 7. Contractació conjunta dels recursos electrònics de la Biblioteca Digital de Catalunya 2017 [+]
 
Punt 8. Contractació conjunta de l'acord marc per seleccionar les empreses pel subministrament dels equips audiovisuals. [+]
 
Punt 9. Ratificació tarifes dels serveis prestats pel CSUC per al 2017 [+]
 
Punt 10. Aprovació de les modificacions de crèdit a 20 de desembre de 2016 [+]
 
Punt 11. Assumptes de tràmit
 
Punt 12. Torn obert de paraules
 
 
 

 
Punt 1. Aprovació de l’acta de la darrera sessió
 
Acord 001/2017, de 18 de gener de 2017 , Comissió d'Economia i d'Organització

ACORDS

Aprovar l'acta de la sessió del dia 23 de novembre de 2016. Acta núm.93

 

Punt 3. Servei d’Ocupabilitat: creació i proposta de Reglament
 
Acord 002/2017, de 18 de gener de 2017 , Comissió d'Economia i d'Organització

 

Vista la proposta de la vicerectora d’Alumnat i Ocupabilitat pel que fa a la creació del Servei d’Ocupabilitat  i del seu reglament.
 
La Universitat Autònoma de Barcelona inclou, entre els seus objectius, facilitar el desenvolupament professional dels estudiants i titulats segons els estudis cursats. Per assolir aquest objectiu, es proposa transformar l’actual estructura orientada a fomentar l’ocupabilitat de l’alumnat, Oficina de Treball Campus, en el Servei d’Ocupabilitat de la UAB, d’acord amb el que estableix l’article 39 dels Estatuts de la UAB.
 
La creació d’aquest servei vol donar resposta a les necessitats derivades del context socioeconòmic, així com els requeriments d’ordenació acadèmica
 
Vist que en data 14 de novembre de 2016 la Comissió d’Alumnat i Ocupabilitat va informar favorablement de la proposta de creació del Servei d’Ocupabilitat i del reglament del mateix.
 
Vist l’article 10 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions de Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de 14 de juliol i 27 de setembre de 2016, pel què fa les competències de la Comissió d’Economia i d’Organització.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector d’Economia i de Campus, la Comissió d’Economia i d’Organització de la UAB ha adoptat els següents

ACORDS

Primer. Informar favorablement sobre la transformació de l’actual Oficina de Treball Campus en el Servei d’Ocupabilitat de la UAB i elevar-ho al Consell de Govern per a la seva aprovació.
 
Segon. Informar favorablement del Reglament del Servei d’Ocupabilitat de la UAB i  elevar-ho al Consell de Govern per a la seva aprovació.
 
Tercer. Derogar la resolució de 28 d’abril de 2008 per la qual es transforma la Unitat de Treball Campus en Oficina Treball Campus.
 
Quart. Comunicar els presents acords a la vicegerent  d’economia  per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 
 

Punt 4. Pròrroga de la contractació conjunta del servei de telecomunicacions corporatives
 
Acord 003/2017, de 18 de gener de 2017 , Comissió d'Economia i d'Organització

Vist que en data 30 de gener de 2015 es va signar un contracte de serveis de telecomunicacions amb TELEFÓNICA DE ESPAÑA S.A.U– TELEFÓNICA MÓVILES DE ESPAÑA S.A.U UNIÓN TEMPORAL DE EMPRESAS LEY 18/1982, DE 26 DE MAYO Y LEY 12/1991, DE 29 DE ABRIL  (UTE TdE – TME CCCLXXXII) que finalitza el dia 1 de febrer de 2017 i que és renovable per 1+1 anys.
 
Atès que la Comissió Executiva del CSUC del 19 d’octubre de 2016 ha informat favorablement la proposta per a la pròrroga del contracte per un any.
 
Vist el que disposa l’article 110.2 del RD-L 3/2011, de 14 de novembre , pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de contractes del sector públic, el qual disposa que “ Els expedients de contractació es poden ultimar fins i tot amb l’adjudicació i formalització del contracte corresponent, encara que la seva execució, tant si s’efectua en una com en diverses anualitats, s’hagi d’iniciar en l’exercici següent. A aquests efectes es poden comprometre crèdits amb les limitacions que es determinin en les normes pressupostàries de les diferents administracions públiques subjectes a aquesta Llei.”
 
Vist l'article 10.1 lletra 4) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per l’Acord de Consell de Govern de 14 de juliol i 27 de setembre de 2016 pel que fa a les competències de la Comissió d’Economia i d’Organització en matèria de  proposta de programació plurianual.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del gerent, la Comissió d’Economia i d’Organització de la UAB ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER. Informar favorablement de la proposta de  pròrroga de despeses plurianuals per a la contractació dels serveis de telecomunicacions corporatives per a les universitats catalanes.
 
SEGON.  Elevar aquest acord al Consell de Govern i al Consell Social  per tal que exerceixin les seves competències.
 
TERCER. Encarregar als responsables dels àmbits econòmics dins l’equip de govern i la Gerència l'execució i el seguiment d’aquests acords.
 
QUART.  Comunicar els presents acords a la vicegerent d’Economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 

Punt 5. Contractació conjunta de la Biblioteca Digital de Catalunya de les revistes electròniques ScienceDirect (Elsevier) per al període 2017-2020
 
Acord 004/2017, de 18 de gener de 2017 , Comissió d'Economia i d'Organització

Vist que la UAB forma part de la contractació conjunta dels recursos electrònics de la Biblioteca Digital de Catalunya (BDC) ScienceDirect (Elsevier) per al període 2017-2020 que aprova la Comissió Executiva del Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya (CSUC) de data 1 de desembre de 2016.
 
Vistos els articles 11 i 12 del Reglament intern de contractació del CSUC de data 25 de gener de 2015, pel que fa al compromís exprés de les entitats consorciades de participar en el procediment de contractació conjunta, així com de l’existència de crèdit  per a fer front als compromisos contractuals que se’n derivin.
 
Vist  el que  estableix la disposició addicional segona de la Llei  2/2014, del 27 de gener, de mesures fiscals, administratives, financeres i del sector públic mitjançat el qual es regula que els ens, els organismes i les entitats del sector públic de Catalunya poden adjudicar contractes, concloure acords marc i articular sistemes dinàmics de contractació de manera conjunta en el marc de la normativa de contractació pública, amb l’acord previ corresponent, sempre que el recurs a aquests instruments no s’efectuï de manera que la competència es vegi obstaculitzada, restringida o falsejada.
 
Vist el que disposen els articles 109.3 del RD-L 3/2011, de 14 de novembre , pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de contractes del sector públic  el qual estableix” Al expediente se incorporarán el pliego de cláusulas administrativas particulares y el de prescripciones técnicas que hayan de regir el contrato. En el caso de que el procedimiento elegido para adjudicar el contrato sea el de diálogo competitivo regulado en la sección 5.ª, del Capítulo I, del Título I, del Libro III, los pliegos de cláusulas administrativas y de prescripciones técnicas serán sustituidos por el documento descriptivo a que hace referencia el artículo 181.1. Asimismo, deberá incorporarse el certificado de existencia de crédito o documento que legalmente le sustituya, y la fiscalización previa de la intervención, en su caso, en los términos previstos en la Ley 47/2003, de 26 de noviembre.”
 
Vist l'article 10.4 lletra d) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per l’Acord de Consell de Govern de 14 de juliol i 27 de setembre de 2016, pel que fa a les competències de la Comissió d’Economia i d’Organització en matèria de  seguiment pressupostari.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del gerent, la Comissió d’Economia i d’Organització de la UAB ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER. Donar-se per assabentats de la contractació conjunta de recursos electrònics de la Biblioteca Digital de Catalunya i de l’existència de crèdit suficient per atendre la despesa corresponent.
 
SEGON. Encarregar als responsables dels àmbits econòmics dins l’equip de govern i la Gerència l'execució i el seguiment d’aquests acords.
 
TERCER.  Comunicar els presents acords a la vicegerent d’Economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 

Punt 6. Contractació conjunta del servei de migració de l’actual gestor d’identitat (IdM de Sun) a una solució que inclogui el software d’oracle (OIM)
 
Acord 005/2017, de 18 de gener de 2017 , Comissió d'Economia i d'Organització

Vist que de conformitat amb allò regulat a la Disposició addicional segona de la Llei 2/2014 de 27 de gener,  l’entitat UAB està interessada a contractar conjuntament el servei de migració de l’actual Gestor d’Identitat (IdM de Sun) de vàries Universitats, a una solució que inclogui el software d’Oracle (OIM)que tramitarà i adjudicarà el CSUC (Exp. 16/12).
 
Vistos els articles 11 i 12 del Reglament intern de contractació del CSUC de data 25 de gener de 2015, pel que fa al compromís exprés de les entitats consorciades de participar en el procediment de contractació conjunta, així com de l’existència de crèdit  per a fer front als compromisos contractuals que se’n derivin.
 
Vist  el que  estableix la disposició addicional segona de la Llei  2/2014, del 27 de gener, de mesures fiscals, administratives, financeres i del sector públic mitjançat el qual es regula que els ens, els organismes i les entitats del sector públic de Catalunya poden adjudicar contractes, concloure acords marc i articular sistemes dinàmics de contractació de manera conjunta en el marc de la normativa de contractació pública, amb l’acord previ corresponent, sempre que el recurs a aquests instruments no s’efectuï de manera que la competència es vegi obstaculitzada, restringida o falsejada.
 
Vist el que disposen els articles 109.3 del RD-L 3/2011, de 14 de novembre , pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de contractes del sector públic  el qual estableix” Al expediente se incorporarán el pliego de cláusulas administrativas particulares y el de prescripciones técnicas que hayan de regir el contrato. En el caso de que el procedimiento elegido para adjudicar el contrato sea el de diálogo competitivo regulado en la sección 5.ª, del Capítulo I, del Título I, del Libro III, los pliegos de cláusulas administrativas y de prescripciones técnicas serán sustituidos por el documento descriptivo a que hace referencia el artículo 181.1. Asimismo, deberá incorporarse el certificado de existencia de crédito o documento que legalmente le sustituya, y la fiscalización previa de la intervención, en su caso, en los términos previstos en la Ley 47/2003, de 26 de noviembre.”
 
Vist l'article 10.4 lletra d) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per l’Acord de Consell de Govern de 14 de juliol i 27 de setembre de 2016,   pel que fa a les competències de la Comissió d’Economia i d’Organització en matèria de  seguiment pressupostari.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del gerent, la Comissió d’Economia i d’Organització de la UAB ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER. Donar-se per assabentats  de l’adhesió de l’entitat UAB al procés de contractació conjunta del servei de migració de l’actual Gestor d’Identitat (IdM de Sun) a una solució que inclogui el software d’Oracle (OIM), que tramitarà i adjudicarà el CSUC, de conformitat amb els plecs que regularan la licitació i la legislació vigent i aplicable.
 
SEGON. Encarregar als responsables dels àmbits econòmics dins l’equip de govern i la Gerència l'execució i el seguiment d’aquests acords.
 
TERCER.  Comunicar els presents acords a la vicegerent d’Economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 

Punt 7. Contractació conjunta dels recursos electrònics de la Biblioteca Digital de Catalunya 2017
 
Acord 006/2017, de 18 de gener de 2017 , Comissió d'Economia i d'Organització

Vist que la UAB forma part de la contractació conjunta dels recursos electrònics de la Biblioteca Digital de Catalunya (BDC) segons Acord de la Comissió Executiva del Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya (CSUC) de data 15 de novembre de 2016.
 
Vistos els articles 11 i 12 del Reglament intern de contractació del CSUC de data 25 de gener de 2015, pel que fa al compromís exprés de les entitats consorciades de participar en el procediment de contractació conjunta, així com de l’existència de crèdit  per a fer front als compromisos contractuals que se’n derivin.
 
Vist  el que  estableix la disposició addicional segona de la Llei  2/2014, del 27 de gener, de mesures fiscals, administratives, financeres i del sector públic mitjançat el qual es regula que els ens, els organismes i les entitats del sector públic de Catalunya poden adjudicar contractes, concloure acords marc i articular sistemes dinàmics de contractació de manera conjunta en el marc de la normativa de contractació pública, amb l’acord previ corresponent, sempre que el recurs a aquests instruments no s’efectuï de manera que la competència es vegi obstaculitzada, restringida o falsejada.
 
Vist el que disposen els articles 109.3 del RD-L 3/2011, de 14 de novembre , pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de contractes del sector públic  el qual estableix” Al expediente se incorporarán el pliego de cláusulas administrativas particulares y el de prescripciones técnicas que hayan de regir el contrato. En el caso de que el procedimiento elegido para adjudicar el contrato sea el de diálogo competitivo regulado en la sección 5.ª, del Capítulo I, del Título I, del Libro III, los pliegos de cláusulas administrativas y de prescripciones técnicas serán sustituidos por el documento descriptivo a que hace referencia el artículo 181.1. Asimismo, deberá incorporarse el certificado de existencia de crédito o documento que legalmente le sustituya, y la fiscalización previa de la intervención, en su caso, en los términos previstos en la Ley 47/2003, de 26 de noviembre.”
 
Vist l'article 10.4 lletra d) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per l’Acord de Consell de Govern de   14 de juliol i 27 de setembre de 2016,  pel que fa a les competències de la Comissió d’Economia i d’Organització en matèria de  seguiment pressupostari.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del gerent, la Comissió d’Economia i d’Organització de la UAB ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER. Donar-se per assabentats de la contractació conjunta de recursos electrònics de la Biblioteca Digital de Catalunya i de l’existència de crèdit suficient per atendre la despesa corresponent.
 
SEGON. Encarregar als responsables dels àmbits econòmics dins l’equip de govern i la Gerència l'execució i el seguiment d’aquests acords.
 
TERCER.  Comunicar els presents acords a la Vicegerent d’Economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 
 

Punt 8. Contractació conjunta de l'acord marc per seleccionar les empreses pel subministrament dels equips audiovisuals.
 
Acord 007/2017, de 18 de gener de 2017 , Comissió d'Economia i d'Organització

Vist que  d’acord amb la Disposició addicional segona de la Llei 2/2014 de 27 de gener, la UAB  està interessada a contractar conjuntament el subministrament d’equipament audiovisual i la prestació de determinats serveis addicional, mitjançant la tramitació de l’acord marc que permeti seleccionar les empreses que, a través dels corresponents contractes derivats, podran subministrar equips  audiovisuals , a les entitats adherides, procediment que tramitarà i adjudicarà cadascuna de les entitats adherides.
 
Vist que l’òrgan de contractació de l’acord marc serà l’òrgan del CSUC que tingui atribuïda aquesta competència, d’acord amb els seus Estatuts i les normes que regeixen la seva contractació.
 
Vist  el que  estableix la disposició addicional segona de la Llei  2/2014, del 27 de gener, de mesures fiscals, administratives, financeres i del sector públic mitjançat el qual es regula que els ens, els organismes i les entitats del sector públic de Catalunya poden adjudicar contractes, concloure acords marc i articular sistemes dinàmics de contractació de manera conjunta en el marc de la normativa de contractació pública, amb l’acord previ corresponent, sempre que el recurs a aquests instruments no s’efectuï de manera que la competència es vegi obstaculitzada, restringida o falsejada.
 
Vist l'article 10.4 lletra d) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per l’Acord de Consell de Govern de 14 de juliol i 27 de setembre de 2016,  pel que fa a les competències de la Comissió d’Economia i d’Organització en matèria de  seguiment pressupostari.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del gerent, la Comissió d’Economia i d’Organització de la UAB ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER. Donar-se per assabentats  que la UAB  es compromet a subscriure l’adhesió al procés de contractació conjunta, acord marc, que tramita i adjudicarà el CSUC per tal de seleccionar les empreses que a través dels corresponents contractes derivats, que tramitarà cada entitat, podran subministrar equipament audiovisual i prestar determinats serveis addicional a les entitats adherides en els termes previstos  i de conformitat amb els plecs que regularan la licitació i la legislació vigent i aplicable.
 
SEGON. Encarregar als responsables dels àmbits econòmics dins l’equip de govern i la Gerència l'execució i el seguiment d’aquests acords.
 
TERCER.  Comunicar els presents acords a la vicegerent d’Economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 

Punt 9. Ratificació tarifes dels serveis prestats pel CSUC per al 2017
 
Acord 008/2017, de 18 de gener de 2017 , Comissió d'Economia i d'Organització

Atès l'acord de la Comissió Executiva del CSUC de 1 de desembre  de 2016 pel qual s’acorda aprovar les tarifes pels serveis prestats  i la seva política de facturació per a l’exercici 2017.
 
Vist l’Acord GOV/173/2013, de 10 de desembre, pel qual es va ratificar la dissolució del CBUC per absorció per part del Centre de Serveis Científics i Acadèmics de Catalunya (CESCA)  i que passà a denominar-se Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya (CSUC) el qual va assumir els objectius del CBUC.
 
Atès que l’article 26.2 dels Estatuts del CSUC estableix que l’aprovació de les correspon al Consell de Govern, qui podrà delegar-ho, si escau, en la Comissió Executiva; així mateix regula que les tarifes del CSUC en la seva actuació com a mitjà propi instrumental i servei tècnic de les institucions consorciades requerirà la ratificació d’aquestes.
 
Atès que la UAB és una de les entitats consorciades en el CSUC i que, per tant, les tarifes abans esmentades requereixen la ratificació d'aquesta Universitat.
 
Vist l'article 10.1. lletres c) i d) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data  14 de juliol i 27 de setembre de 2016, pel que fa a les competències de la Comissió d'Economia i d'Organització.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector d’Economia i Campus, la Comissió d’Economia i d’Organització de la UAB ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER. Ratificar les tarifes pels serveis prestats pel Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya (CSUC) per a l’exercici 2017.(DOC)
 
SEGON. Elevar aquesta acord al Consell Social perquè exerceixi les seves competències.
 
TERCER. Encarregar al vicerector d’Economia i  Campus l'execució i el seguiment d'aquests acords.
 
QUART. Comunicar els presents acords al comissionat del rector per a la Societat de la Informació i a la vicegerent d'Economia per tal que portin a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 

Punt 10. Aprovació de les modificacions de crèdit a 20 de desembre de 2016
 
Acord 009/2017, de 18 de gener de 2017 , Comissió d'Economia i d'Organització

Vista la proposta d’aprovació de les modificacions de crèdit de  data 20 de desembre de 2016.
 
Vistos  els Acords de la Comissió d’Economia i Organització de dates 17 de febrer, 7 de març,  4 de maig, 30 de juny,  26 de setembre, 27 d’octubre  i 23 de novembre de 2016 per les quals s’aproven les modificacions de crèdit en data  31 de  gener, 19 de febrer, 15 d’abril, 10 de juny,  31 d’agost de 2016, 10 d’octubre i 8  de novembre de 2016 respectivament.
 
Vistos els articles 210 i 211 dels Estatuts de la UAB que preveuen que la UAB té un pressupost anual, únic, públic i equilibrat que conté tots els ingressos previsibles i la totalitat de les despeses estimades al llarg de l’exercici econòmic i que el pressupost anirà acompanyat de les seves bases d’execució.
 
Vist l'article 6 de les Bases d’execució del pressupost 2016 que, pel que fa a les modificacions de crèdit, preveu que són les alteracions de les partides pressupostàries aprovades inicialment, i que aquestes poden provenir de transferències de crèdit entre diverses partides i articles, traspàs de crèdits entre diversos centres de cost i traspàs de crèdit entre diversos centres de cost.
 
Vist l'article 10.1 lletra a) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per l’Acord de Consell de Govern de 14 de juliol i 27 de setembre de 2016, pel que fa a les competències de la Comissió d’Economia i d’Organització en matèria d’instruccions per al seguiment i la gestió del pressupost.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del gerent, la Comissió d’Economia i d’Organització de la UAB ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER.  Aprovar les modificacions de crèdit a data 20 de desembre de 2016.(DOC)
 
SEGON.  Encarregar al gerent i a la vicegerent d’Economia  l'execució i el seguiment d’aquests acords.


Documents relacionats