Biblioteques > Biblioteca de comunicació i hemeroteca general > Exposicions

Barcelona davant la càmera

La primera fotografia de Barcelona es va fer amb un daguerrotip el dia 10 de novembre de 1839 des d'una terrassa del Pla de Palau. Des de llavors, Barcelona, com a ciutat cosmopolita, té una llarga trajectòria fotogràfica que mostra el vincle entre la transformació urbana, marcada per la celebració de grans esdeveniments internacionals (Exposició Universal de 1888, Jocs Olímpics del 1992, Fòrum de les Cultures 2004,...) i el paper històric de la fotografia en la configuració de la percepció i opinió pública de la ciutat.

Des de l’aparició de les diferents tècniques fotogràfiques, a la dècada de 1850, fins l’expansió de les tecnologies digitals hi ha diferents moments històrics: l’aprovació del pla Cerdà i l’Exposició Universal, l’època del Modernisme arquitectònic i artístic; els anys trenta i la Guerra Civil ; el nou fotoperiodisme de la Transició ; el sorgiment del nou estil documental fotogràfic en relació amb la recuperació de la ciutat i l’auge del moviment veïnal ; i, per finalitzar, les noves lluites socials on la imatge adquireix un nou protagonisme, tant en el màrqueting urbà com en el conflicte social que fan Barcelona una de les ciutats més fotografiades del món.

Des del dia 5 d’abril trobareu a a les vitrines de la planta baixa de la Biblioteca de Comunicació una petita mostra de reculls fotogràfics de la ciutat de Barcelona. Podeu demanar una llista dels documents exposats al servei Pregunt@.

Exposicions virtuals
Catàleg
Cerca a:

Web mòbil

Premsa digital El Quiosc Segueix-nos a Facebook Segueix-nos a Facebook Segueix-nos a Twitter Segueix-nos a Twitter El préstec a la UAB Alumnes de grau Formació d'usuaris Cursos gratuïts Com trobar ... Audiència, publicitat... Accés des de fora la UAB als recursos digitals Pregunt@ Servei d'informació de les biblioteques - UAB

2017 Universitat Autònoma de Barcelona