Activitats
Dilluns, 29 Maig 2017
Dia · Setmana
13:00
Bellaterra Macro Seminar
Descripció:
“Family Planning and Development: Aggregate Effects of Contraceptive Use”
A càrrec de Cezar Santos (FGV)
Ubicació: IAE Seminar Room
Data: Dilluns 29, Maig de 2017 - 13:00h
15:00
"The Effects of Revealed Corruption on Local Finances"
Descripció:
A càrrec de Jordi Peridiguero (UAB) amb la col·laboració de J. Artés i J. L. Jiménez.
Abstract
This paper analyzes the financial implications of disseminating information about corruption. In particular, we study how the revelation of local corruption affects public finances. We use data from Spain during the period 2003-2010 and match municipalities that suffer a corruption scandal with a control sample of similar municipalities. We use two identification strategies. The first one matches each municipality in which a scandal has been revealed to a corrupt municipality in which the scandal has not yet been revealed. The second strategy matches municipalities with corruption scandals to similar municipalities without corruption scandals and then implements a differences-in-differences regression to isolate the causal effect. We find that after corruption is revealed, both revenues and expenditures decrease significantly (approximately by 8% and 7%, respectively) in corruption-ridden municipalities compared to the counterfactual group. The effect comes mostly from other economic agents’ unwillingness to fund or start new infrastructure projects in municipalities where corruption has been revealed.
Ubicació: Seminar room AULA A
Data: Dilluns 29, Maig de 2017 - 15:00h
18:45
Barcelona JOCS
Descripció:
"Image Versus Information: Changing Societal Norms and Optimal Privacy"
A càrrec de Roland Bénabou (Princeton University) amb la col·laboració de S. Nageeb Ali.
Ubicació: Room 101, Balmes Building (BSM-UPF)
Data: Dilluns 29, Maig de 2017 - 18:45h
Dimecres, 31 Maig, 2017
13:00
13 Maneras de Vender al nuevo Consumidor
Descripció:
A càrrec de Mónica Mendoza
Presentació:
Los cambios de precios y las nuevas tendencias han provocado que el consumidor desconfíe y aumente su sensibilidad. Las empresas han bajado los precios y los márgenes. ¿Cómo vender a estos compradores, cada vez más exigentes, informados y con más oferta?
Ubicació: Montjuïc, Pabellón 1 - Sala Mobile - Experiència Client Col·laborador
Data: Dimecres 31, Maig de 2017 - 13:00h
13:15
MicroLab
Descripció:
“Location-price Competition, Network Effects, and Consumer coalitions”
A càrrec de Fernando Pigeard (Universidade de São Paulo)
Ubicació: Seminar Room B3-123A
Data: Dimecres 31, Maig de 2017 - 13:15h
18:00
Rol-play de Ventas para hacer la Visita Perfecta
Descripció:
A càrrec de Mónica Mendoza
Presentació:
Conferencia magistral + teatro en la cual un actor junto a Mónica representaran diferentes escenarios comerciales en los que se encuentran día a día los emprendedores. El actor será un comprador difícil y la ponente tendrá que ingeniárselas para poder cerrar una venta.
Ubicació: Montjuïc, Pabellón 1 - Sala Mobile - Experiència Client Col·laborador
Data: Dimecres 31, Maig de 2017 - 18:00h