FAS > Actualitat > Notícies > Detall de la notícia

Punt i final al programa de Mentoria Juvenil a Sabadell
Acte de cloenda del programa Mentoria Juvenil de Sabadell 23.07.2018 Programes Socials  -  La FAS finalitza la seva col·laboració amb el projecte després de dos anys de pilotatge i consolidació. Juntament amb l’Ajuntament de Sabadell i l’Institut Jonqueres, el programa de voluntariat universitari tenia l’objectiu d’incentivar els joves de secundària a continuar la seva trajectòria formativa.

L’àrea socioeducativa de la Fundació Autònoma Solidària ha treballat els darrers dos cursos de la mà de la regidoria d’Acció Social de l’Ajuntament de Sabadell i l’Institut Jonqueres de la zona nord, en un programa de voluntariat universitari enfocat en la mentoria de joves de secundària.

La tasca de la FAS durant aquests dos anys ha estat pilotar i consolidar el programa, de manera que a partir del proper curs una nova entitat prendrà el relleu de la FAS i seguirà treballant en la intervenció davant el risc d’abandonament escolar prematur dels joves de la zona nord de Sabadell.

El jovent ha pogut gaudir de l’acompanyament de la figura del mentor o mentora universitària, que els han donat suport i assessorament al llarg del  programa, garantint una orientació personal i professional i motivant-los a donar continuïtat a la seva trajectòria formativa.

Per garantir el bon funcionament de les parelles de mentoria ha estat molt important la selecció, difusió i seguiment dels participants, paral·lelament al campus de la UAB i a l’Institut Jonqueres. Aquesta coordinació entre la FAS i l’Institut ha permès el bon funcionament i seguiment de les parelles. A més, les entitats del territori han participat en el procés de difusió i formació dels mentors i mentores facilitant una orientació del context del centre educatiu.

Pel que fa a l’avaluació del programa, el grup de recerca CER-Migracions ha participat també en l’elaboració de la guia de bones pràctiques i en l’informe tècnic d’avaluació, juntament amb la col·laboració de la FAS .

Acte de cloenda programa Mentoria Juvenil

Al mes de juny es va realitzar l’acte de cloenda del programa Mentoria Juvenil, amb l’objectiu de realitzar el tancament del programa amb tots els agents implicats: l’Ajuntament de Sabadell amb la participació de les regidories d’Acció Social i Educació; les famílies dels mentorats i  mentorades; el centre de referència del programa, l’Institut Jonqueres; les entitats del territori implicades; el grup de recerca CER-Migracions; i, finalment, els voluntaris i les voluntàries de la FAS, que van compartir l’experiència i les accions desenvolupades durant el curs 2017-2018.

Durant l’acte es van  projectar els àlbums de parella per tal de mostrar a tots els assistents el seu aprenentatge, l’assoliment dels objectius marcats i donar veu a les accions que s’han desenvolupat al llarg de la relació de mentoria.

Per finalitzar l’acte es va reconèixer la implicació de tots els participants amb un lliurament de diplomes per part dels regidors assistents a la clausura del programa.

Anar a Notícies