FAS > Actualitat > Notícies > Detall de la notícia

La Setmana Saludable i Sostenible de la FAS
11.04.2018 Salut  -  Del 16 al 20 d'abril tindrà lloc la IX Setmana Saludable i Sostenible amb l’objectiu de difondre un estil de vida saludable. En aquesta edició s’han organitzat més de 50 activitats adreçades a la comunitat UAB. La FAS també participarà oferint diverses accions organitzades pel voluntariat del Programa de Salut.

Un any més, la Fundació Autònoma Solidària (FAS) s’uneix a la Setmana Saludable i Sostenible de la UAB organitzant diferents activitats del 16 al 20 d'abril. Enguany, el Programa de Salut participarà oferint diverses accions per tal de sensibilitzar a la comunitat universitària. Adquirir hàbits per un estil de vida saludable i sostenible és l'eix vertebrador de les activitats programades.

El dimecres 18 d’abril el voluntariat del Programa de Salut estarà de 13.00 a 15.00h a l’espai que hi ha entre el pont de la Plaça Cívica i la Biblioteca de Ciències Socials realitzant 3 activitats:
  • Activitat del sucre: Sabem realment que estem menjant? Amb aquesta activitat els agents de salut volen visibilitzar el sucre que s'afegeix al nostre menjar i així entre tots descobrir quina és la nostra dieta de veritat.
  • Activitat de salut mental: Sabem realment que és la depressió i com afecta a les persones que ho pateixen? Els voluntaris de salut amb una mini-gimcana exposaran el dia a dia de les persones amb simptomatologia depressiva i que també són estudiants.
  • Demostració col·locació preservatius: Sabem realment com es col·loca? El voluntariat faran demostracions de col·locació de preservatius tant masculins com els femenins.
D’altra banda, el dijous 19 d’abril la FAS tindrà una paradeta de 12.00 a 15.00h a l’eix central (al costat dels food trucks) on els estudiants de la universitat podran informar-se sobre les diferents propostes de voluntariat que s’ofereixen.

Entre les més de 50 activitats organitzades durant la setmana es troben tallers, conferències i xerrades, caminades i practiques esportives

En total es faran cinc xerrades dinamitzades per experts en la matèria. "L’únic que falta a la teva vida ets tu. Com relacionar-te amb la teva ment" per Jenny Moix,  "Mirar al futur amb optimisme" per Xescu Espar, "Cuina mediterrània" per Jean Claude Aranega, "Ordenar el nostre espai segons el nostre estil organitzatiu" per Carol Garcia i "Envellir bé" per Lydia Giménez, són les conferències que hi ha programades. A més, també es faran tallers sobre eficiència energètica, marxa nòrdica, tai-txi, reparació de bicicletes i anàlisi i interpretació de les etiquetes dels aliments.

D’altra banda, s’ha organitzat un room escape al SAF, una neteja d'espais naturals del campus, una cursa popular saludable i la ruta-passejada dels 50 anys de la UAB "Temps era temps", on la FAS hi participa donant suport amb el voluntariat de Medi Ambient. Els més aficionats als esports també podran gaudir d’una sessió de zumba a la Plaça Cívica, vòlei platja a la Vila Universitària, torneig de paddel i iniciació al bàdminton al SAF, i bàsquet en cadira de rodes amb Global Bàsquet UAB.

A més, el Servei Assistencial de Salut de la UAB impulsarà un taller on ensenyarà a fer un massatge cardíac i la tècnica de reanimació pulmonar. També oferiran proves visuals, de tonometria, test d'ishihara i consells dietètics per a una alimentació equilibrada. El Bus de Banc de sang i teixits es situarà a l'eix central per poder donar sang, i experts de la Creu Roja de Cerdanyola-Ripollet-Montcada facilitaran informació sobre salut sexual i prevenció en el consum de drogues.

Com cada any, dimecres 18 i dijous 19 concentraran la majoria d’activitats a l'entorn de la Plaça Cívica, i enguany es disposarà de nou d'una mostra de food trucks, que en aquests dos dies animaran el dinar amb música ambient i amb la participació de col·lectius de la UAB.

La UAB consolida així la celebració d’una setmana pensada per a promocionar entre la comunitat universitària activitats que afavoreixin l’adquisició d’hàbits saludables i sostenibles. Pots consultar l’horari i calendari d’activitats complet en aquest programa.

Anar a Notícies