FAS > Actualitat > Notícies > Detall de la notícia

Recursos per l'aprenentatge amb visió de Sobirania Alimentària
Cartell promoció Projecte de la Biblioteca Digital de Sobirania Alimentària 12.03.2018 Cooperació  -  El proper dimarts 13 de març es durà a terme la presentació del pack didàctic 'Alimentar Barcelona' i de la Biblioteca Digital de Sobirania Alimentària a la Facultat de Ciències Polítiques i Sociologia. L’acte, que s’iniciarà a les 12h, conclourà amb un debat sobre com transversalitzar el paradigma de la sobirania alimentària a la UAB.

Durant el darrer any i mig, un grup de professors, estudiants i col·laboradors de la UAB han estat desenvolupant i experimentant amb materials didàctics pensats per facilitar la  introducció de visions crítiques sobre l'alimentació en la docència de la universitat. En concret, s'ha treballat des de la visió de la sobirania alimentària i amb les disciplines de Veterinària, Geografia, Humanitats, Ciències Ambientals, Ciències de l'Educació, Sociologia i Periodisme, entre d'altres.

El pròxim dimarts 13 de març es farà una presentació dels resultats d'aquest projecte, que ha estat dinamitzat pel grup de recerca ARAG-UAB amb el suport de la Fundació Autònoma Solidària. Per una banda, es mostraran els materials que conformen el pack didàctic 'Alimentar Barcelona: Una mirada crítica al sistema agroalimentari de la ciutat', que introdueix diversos aspectes de l'alimentació a partir de 5 espais de Barcelona i entorns. D’altra banda, es farà una presentació de la Biblioteca Digital de Sobirania Alimentària (BDSA-ARAG), una iniciativa pionera que recull articles, informes, vídeos i altres materials d'accés obert en una mateixa col·lecció. La BDSA està associada al Dipòsit Digital de Documents (DDD), el repositori institucional de la UAB, i pretén ser una eina útil per a estudiants, investigadors i moviments socials.

L'activitat es durà a terme a partir de les 12h a la Sala de Juntes de la Facultat de Ciències Polítiques i Sociologia de la UAB i clourà amb un debat entre les persones assistents sobre les possibilitats d'aprofitar aquests recursos i de generar noves propostes que contribueixin a transversalitzar el paradigma de la sobirania alimentària a la UAB i en la societat.

L’acte és obert a tota la comunitat universitària amb inscripció prèvia a bd.sob.ali@uab.cat i si voleu més informació, podeu consultar el blog d’Arag.

Anar a Notícies