FAS > Actualitat > Notícies > Detall de la notícia

Premis cinematogràfics a l’Institut Badia
Imatge Badia Motion Awards 12.02.2018 Programes Socials  -  Alumnes de segon d’ESO participen en un projecte creatiu per produir un curtmetratge. L’activitat compta amb la col·laboració del programa socioeducatiu Let’s GO! i culminarà amb una cerimònia de presentació i entrega de premis el 23 de febrer. El jurat expert està composat per persones vinculades a la comunicació i a l’educació dins l’entorn UAB

El programa de voluntariat socioeducatiu Let’s GO! de la Fundació Autònoma Solidària col·labora amb l’Institut Badia del Vallès en els Badia Motion Awards (BMA), una cerimònia on es premiaran els millors curtmetratges produïts pels alumnes de segon d’ESO del mateix institut.

Es tracta d’un projecte didàctic de treball globalitzat, que també compta amb el suport el Consell Social de la UAB, on els alumnes experimenten el procés de creació d’un curtmetratge d’entre quatre i sis minuts. Partint de la idea original, l’alumnat ha de crear un storyboard, un guió i una banda sonora, entre d’altres elements. I ha de passar per les fases de producció habituals en un rodatge, com són la preproducció, el rodatge i la post-producció (edició).

L’activitat està impulsada pel departament d’anglès de l’Institut Badia, de manera que un dels requisits que han de complir els curts és que estiguin traduïts en aquesta llengua. Internament, la majoria de departaments del centre s’han sumat al projecte, des de matemàtiques fins a ciències socials.

La cerimònia dels BMA se celebrarà el proper 23 de febrer a les 9h a l’instutut Badia del Vallès i comptarà amb la participació de dos jurats que valoraran els curts presentats al certamen: el jurat popular, format per alumnes  de l’escola veïna La Jota i pel personal del mateix institut, i el jurat expert, composat per l’Esther Crespo, cap de l’àrea de comunicació i promoció de la UAB; la Roser Viladot, cap del Centre de Recursos Pedagògics del Servei Educatiu del Vallès Occidental; l’Eva Menor, alcaldessa de Badia del Vallès; la Tània Nadal, vicepresidenta del Consell Social de la UAB; el Jordi Prat, director de la Fundació Autònoma Solidària i, finalment, algun membre encara per confirmar del Gabinet de Comunicació i Educació de la UAB.

Anar a Notícies