FAS > Actualitat > Notícies > Detall de la notícia

El cicle de cinema sobre migracions i asil “No direction home” arriba a la UAB
Cicle de cinema sobre migracions i asil “No direction home” 30.01.2018 Cooperació  -  “In this world”, “Natasha”, “Tarajal: desmuntant la impunitat a la frontera sud” i “At home in the world in our world” són els films que es projectaran en els propers mesos en el marc del cicle de cinema documental “No direction home”. Després de cada sessió, els ponents convidats debatran sobre temes com les causes dels desplaçaments forçats, la cerca de refugi de grups vulnerables, el paper dels poders públics o els procediments d’acollida, entre d’altres

El Programa d’Acollida de la Fundació Autònoma Solidària contribueix a la integració de les persones sol·licitants de protecció internacional residents al campus de la UAB. L’activitat del programa se centra en el desenvolupament d’actuacions d’acollida i acompanyament, i en la realització d’accions de sensibilització i mobilització ciutadana.

Una de les activitats de sensibilització és el cicle de cinema documental sobre migracions i asil “No direction home”, que es celebrarà al cinema de la UAB els propers mesos. A més, després de la projecció de cada pel·lícula es durà a terme un debat que comptarà amb les veus de persones expertes en la temàtica. Aquest projecte compta amb el suport de l’Ajuntament de Barcelona i amb la col·laboració de Cultura en Viu i l’Escola de Cultura de Pau.

El dimarts 27 de febrer a les 11.00h començarà el cicle de cine amb la projecció de “In this world”. Aquest film explica el viatge de dos joves afganesos que creuen el continent europeu des de Pakistan fins a Anglaterra. L’Ainhoa Ruiz, del Centre DELÀS d'estudis per la Pau, contribuirà a la sessió participant al debat que tindrà lloc al finalitzar el llargmetratge.

Natasha” és la segona pel·lícula del cicle documental que es donarà a conèixer el 22 de març a les 10.30h. Aquest curtmetratge parla del viatge de la Natasha, una dona trans pakistanesa, que viu una història de trànsits. Trànsits entre fronteres, físiques i abstractes, que determinen si estàs dins o fora del sistema. Aquest cop, els participants del debat seran: la Comissió Catalana d'Ajuda al Refugiat, el col·lectiu Sinver – UAB, el Rodrigo Araneda, president d'ACATHI (Migració, refugi i diversitats LGTBI+) i el Dan Ortínez, co-director del curtmetratge.

En tercer lloc, es projectarà el dijous 5 d’abril a les 11.00h “Tarajal: desmuntant la impunitat a la frontera sud”. El documental critica els fets ocorreguts a la platja de Tarajal al febrer de 2014, que són una mostra de com el cos policial vulnera amb total impunitat les lleis dels seu propi país així com convencions i acords internacionals. El Xavier Artigas, co-director d’aquest documental, assistirà al col·loqui final.

El cicle de cinema documental conclourà el divendres 4 de maig a les 11.00h amb “At home in the world in our world”. Aquesta pel·lícula narra la història d’un grup d’infants que, a diferència dels nens i nenes de qualsevol altra escola, porten una motxilla plena de records dolorosos. Els seus educadors i educadores lluiten per a què treguin el millor d’ells mateixos i construeixin un nou lloc en el món, on sentir-se com a casa. La Sílvia Carrasco, membre d'EMIGRA (Grup de recerca en Migracions, Educació i Infància) contribuirà amb la seva experiència al debat.

Anar a Notícies