FAS > Actualitat > Notícies > Detall de la notícia

Taller de matemàtiques a UniX en el marc del projecte STEAM4U
Tallers de matemàtiques a UniX 26.01.2018 Programes Socials  -  El programa de voluntariat socioeducatiu enceta un projecte dissenyat pel centre de recerca CRECIM amb l’objectiu de promoure l’equitat en educació científica en matèries com la ciència, la tecnologia, l’enginyeria, l’art i les matemàtiques. En aquest projecte hi participen 7 entitats de diversos països d’Europa

La Fundació Autònoma Solidària amb el seu programa de voluntariat socioeducatiu UniX i el centre de recerca CRECIM, que pertany a la UAB, han establert una col·laboració en el marc del Projecte STEAM4U. Aquest projecte té l’objectiu de millorar les estratègies educatives que promouen la millora de l’autoeficàcia en STEAM (Ciències, Tecnologia, Enginyeria, Art i Matemàtiques) per tots els estudiants entre 10 i 14 anys.

En el pas de la primària a la secundària, una gran part d’adolescents deixen d’identificar-se com a “persones STEM”, manifestant poca motivació per totes aquelles activitats formals i no formals de l’àmbit científico-tecnològic. Aquesta percepció sobre les pròpies capacitats a l’hora de dur a terme les activitats STEM és especialment baixa en joves de determinats col·lectius (com dones, estudiants de nivell socioeconòmic baix, determinats col·lectius ètnics, etc.).

El Programa UniX segueix tenint com a objectius donar suport als i les joves de Rubí de 1r i 2n d’ESO que mostren dificultats per al seguiment acadèmic (principalment matemàtiques) i que es troben en risc d’exclusió social. Però enguany, arrel de la col·laboració establerta entre UNIX i el projecte STEAM4U, també es buscarà millorar l’autoeficàcia en STEAM dels i les alumnes que participen en el programa.

Durant 3 sessions l’alumnat treballarà un aspecte clau en la geometria matemàtica (la relació 2D-3D) i la seva aplicació en el món real a través del joc TRIDIO. A continuació els i les alumnes prepararan una comunicació (vídeo, pòster...) sobre la seva experiència. Aquesta serà presentada davant d’alguns dels companys del programa UNIX i dels voluntaris i voluntàries.

Al Projecte STEAM4U, coordinat pel CRECIM, hi participen 7 entitats de diversos països d’Europa com Florida Secundària (Espanya), Il laboratorio della curiosità (Itàlia), WiWeTeR (Bèlgica) o The Festival of Curiosity (Irlanda).

Anar a Notícies