FAS > Actualitat > Notícies > Detall de la notícia

Publicades les dues convocatòries del Fons de Solidaritat de la UAB
20.12.2017 Cooperació  -  La FAS publica les bases reguladores de la Convocatòria XXXV, adreçada a membres del PDI i PAS, i de la Convocatòria E2017-2018, dirigida a estudiants de postgrau, màster i doctorat. El fons promou accions de cooperació universitària amb països del Sud i activitats d’educació per al desenvolupament a la UAB.

El Fons de Solidaritat de la UAB dona suport a projectes i iniciatives de cooperació adreçades a països del sud. A més, promou activitats d’educació per al desenvolupament adreçades a la comunitat universitària. Precisament és la comunitat universitària qui finança majoritàriament el Fons, a través dels ingressos de la UAB i les aportacions del professorat (PDI), del personal d'administració i de serveis (PAS), i de l’alumnat, a partir del referent internacional del 0,7% del pressupost.

La Convocatòria XXXV per a PDI i PAS es diversifica en dues línies d’ajut. D’una banda, la línia 1 es centra en l'àmbit de la cooperació per al desenvolupament i prioritza projectes de cooperació interuniversitària orientats a l’enfortiment de les capacitats docents i de recerca de les contraparts del Sud, i a la millora de la gestió universitària.

Per altra banda, la línia 2 s’emmarca en l'àmbit de l’Educació per al Desenvolupament (EpD) i està destinada a promoure projectes orientats al foment del coneixement crític i la integració de continguts i estratègies d’educació transformadora als estudis de la UAB. Per exemple, s’hi poden incloure propostes orientades a la transversalització en la docència de l’Agenda 2030 de les Nacions Unides i dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS).

El període per a la presentació de sol·licituds a aquesta convocatòria s’obrirà el dia 8 de gener i finalitzarà el 20 de març de 2018.

Per altra banda, la Convocatòria E2017-2018 es dirigeix a l’estudiantat de postgrau, màster i doctorat per l’elaboració i el desenvolupament de projectes de cooperació universitària en països del Sud o d’educació per al desenvolupament que estiguin directament vinculades als seus estudis en curs. Es valoraran especialment aquelles propostes emmarcades en projectes de la UAB més amplis i les accions de recerca relacionades amb els estudis de màster o de doctorat de les persones sol·licitants.

El període per a la presentació de sol·licituds a aquesta convocatòria s’obrirà el dia 8 de gener i finalitzarà el 5 d'abril de 2018. Les bases reguladores de les dues convocatòries, així com els formularis de sol·licitud corresponents, ja estan disponibles.

L’equip tècnic de la FAS oferirà assessorament a les persones interessades en les convocatòries. Per a més informació, podeu contactar amb l'Àrea de Cooperació i EpD al 93 581 40 41 o bé a fas.cooperacio@uab.cat.

Anar a Notícies