FAS > Actualitat > Notícies > Detall de la notícia

Finalitza la mentoria al projecte “De la presó a la comunitat”
24.10.2017 Programes Socials  -  Amb un acte a l’edifici històric de la Universitat de Barcelona es va posar punt i final a la part experimental del projecte. Tot i que els resultats es publicaran presumiblement durant el 2018, la participació i les experiències dels que han finalitzat la mentoria han estat molt positives.

De la presó a la comunitat” és un projecte de recerca i intervenció desenvolupat entre el 2015 i el 2017 amb suport del programa RecerCaixa i en col·laboració amb l’Associació Catalana d’Universitats Públiques. Els seus objectius han estat, en primer lloc, conèixer l’experiència del retorn a la comunitat de persones que han passat per la presó. I, en segon lloc, explorar si l’acompanyament per part d’una persona no professional pot millorar les perspectives de reinserció de les persones que surten del centre penitenciari. Els resultats de la recerca es publicaran durant el 2018.

Així doncs, el passat dissabte 21 d’octubre es va celebrar la jornada de tancament del projecte “De la presó a la comunitat”. A l’acte es va agrair a participants i mentors la seva col·laboració en el projecte i es va donar un espai per reflexionar conjuntament sobre la tornada a la comunitat després de la presó.

La jornada va començar amb la benvinguda per part de Fàtima Llambrich, periodista de TV3; Josep Cid, codirector del projecte “De la presó a la comunitat” (UAB); Natxo Pardo, representant d’entitats; i Domènec Espriu, vicerector de recerca (UB). Tot seguit, es va projectar a la sala un vídeo explicatiu amb els testimonis i opinions de mentors i personal de l’equip de recerca.

Després, es va iniciar una taula rodona on dos participants del projecte i dos mentors van explicar la seva experiència. Sota la batuta de Fàtima Llambrich, que va moderar la taula, es va donar veu a algunes persones que han contribuït al projecte per tal de que expliquessin les seves vivències i sensacions.

L’acte va acabar amb les paraules d’Antonio Andrés-Pueyo, codirector del projecte “De la presó a la comunitat” (UB) i amb l’actuació musical d’un grup vinculat al Taller de Músics.

Anar a Notícies