FAS > Actualitat > Notícies > Detall de la notícia

Sessió informativa sobre el servei d'atenció a la discapacitat de la UAB
17.07.2017 Discapacitat  -  La Sala de Cinema de la UAB va acolir el dijous 13 de juliol una sessió informativa per a estudiants amb discapacitat o amb necessitats educatives específiques i les seves famílies per donar a conèixer el funcionament i els serveis que ofereix el PIUNE.

El PIUNE que treballa per garantir que tots els estudiants de la UAB , al marge de les característiques psíquiques o físiques, puguin accedir als estudis superiors amb igualtat d'oportunitats i gaudir d'una vida acadèmica i social plena i autònoma.

Aquest curs, el PIUNE ha atès de manera continuada, presencial i en coordinació amb el professorat de la UAB, un total de 243 estudiants. El perfil d'estudiant que hi acudeix ha variat en els darrers anys. El curs 2013-14 va ser el primer en què els estudiants amb trastorns en l'aprenentatge van ser, al costat dels estudiants amb discapacitat física, un dels perfils més atesos pel PIUNE. El curs passat van ser ja el primer perfil atès, arribant al 33%. En segon lloc, el PIUNE va donar servei a estudiants amb alguna discapacitat física (24%). En tercer, a estudiants amb discapacitat visual (12%) (veure totes les dades a la memòria 15-16).

El Servei proporciona assessorament i suport a tota la diversitat d'estudiants que ho requereix i es coordina amb el professorat perquè puguin seguir els estudis amb èxit. Alhora, el Servei treballa també per millorar l'accessibilitat del Campus i posa a l'abast dels estudiants suport per a la mobilitat i materials i tecnologies per fer possible el seguiment de les classes. El conjunt de serveis que ofereix el PIUNE, com ara adaptacions d'exàmens, orientació per a la inserció laboral (programa UABImpuls) o atenció pedagògica, entre d'altres, es pot consultar al web.

El funcionament del PIUNE i el conjunt de serveis que posa a l'abast van ser l'eix central de la sessió informativa que es va celebrar el dijous 13 de juliol a la Sala de Cinema de la UAB. A la sessió hi van assistir 17 futurs estudiants i les seves famílies i va comptar amb la benvinguda de la vicerectora d'alumnat i ocupabilitat, Sara Moreno.

Anar a Notícies