FAS > Actualitat > Notícies > Detall de la notícia

Jornada sobre els drets de les persones refugiades i migrants
28.11.2016 Programes Socials  -

El 14 de desembre la UAB acollirà la “Jornada de Diàleg sobre Drets Humans i Asil", que comptarà amb una xerrada introductòria d‘Arcadi Oliveres i amb diferents espais de diàleg on les persones assistents podran debatre amb entitats com l'Escola de Cultura de Pau, Stop Mare Mortum i CCAR, entre d’altres.

L’any 2016 ha estat testimoni de l’èxode de persones més important des de la Segona Guerra Mundial que, lluny de ser una emergència puntual, ja ha obligat a més de 290 milions de persones a desplaçar-se forçosament per fugir de situacions i contextos que suposen una sistemàtica violació dels drets humans.

En el debat actual sobre com afrontar aquesta crisi humanitària i política, la Jornada de Diàleg sobre Drets Humans i Asil, que tindrà lloc el pròxim 14 de desembre, pretén obrir espais d'intercanvi i de reflexió crítica entre la comunitat universitària i les entitats especialitzades en matèria de drets humans, dret d’asil i migracions.

La jornada començarà a les 10 h, a la Sala de Teatre de l'Edifici L'Àgora, amb una benvinguda a càrrec de Carlos Sánchez, Vicerector de Relacions Institucionals. A continuació, Arcadi Oliveres, catedràtic d’Economia de la UAB i expert en pau i drets humans, farà una xerrada introductòria sobre la situació actual de vulneració de drets humans de les persones refugiades i migrants.

Per tal de poder aprofundir en  aquestes qüestions, l’acte central de la jornada s’ha dissenyat en forma de sis espais de diàleg simultanis amb persones expertes provinents de diverses iniciatives i col·lectius que, de manera interactiva, permetran conèixer i reflexionar sobre una temàtica específica. Aquests espais de diàleg paral·lels seran:

Escola de Cultura de Pau UAB, amb Pamela Urrutia: Síria, impactes del conflicte i iniciatives de pau amb mirada de gènere.
CER Migracions UAB-UB, amb David Moya i Georgios Milios: Crisi de refugiats i respostes europees i estatals: problemes, solucions proposades i rol de la recerca.
- Plataforma Stop Mare Mortum: La tragèdia al Mediterrani: exigència de vies legals i segures. La mobilització ciutadana com a eina d'incidència política.
Comissió Catalana d’Ajuda al Refugiat, amb Pascale Coissard: Polítiques públiques, procediment d’asil i model d’acollida a Europa i a l’Estat espanyol.
Centre per la Defensa del Drets Humans IRÍDIA, amb Júlia Trias: Marc legal i vulneracions de drets humans durant i després del procés migratori.
- Programa Acollida FAS-CCAR, amb Oscar Revilla: Experiència pilot d’intervenció en matèria d’acollida a l’àmbit universitari de la UAB.

Al final de la jornada es durà a terme una posada en comú dinamitzada amb les principals conclusions dels diferents espais de diàleg. L’acte finalitzarà a les 13 h amb una cloenda a càrrec del director de la FAS, Jordi Prat, i la professora de la UAB del Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social, Elisa Elena Garcia.

Aquesta activitat s’emmarca en la iniciativa#UniversitatsRefugi i en la Campanya#CasaNostraCasaVostra, i està organitzada amb la col·laboració de Cultura en Viu, la Unitat de Dinamització Comunitària i la Facultat de Ciències de l'Educació.

Per participar a la jornada és imprescindible inscriure-s’hi.

Anar a Notícies