FAS > Actualitat > Notícies > Detall de la notícia

Les universitats públiques, amb els refugiats
09.10.2015 Cooperació  -  Les universitats públiques catalanes, membres de l’ACUP, organitzen el dimarts 13 d’octubre l’acte públic de presentació del comunicat “Les Universitats catalanes, amb els refugiats” a través del qual expressen el seu compromís de treballar conjuntament a favor del suport de les persones refugiades.

L’acte comptarà amb la participació del president de l’ACUP, Enric Fossas, de la vicerectora d’Administració i Organització de la UB, Carme Pachón, i de diversos experts en matèria de conflictes, migració i refugiats, que debatran sobre la situació actual de les persones refugiades i del paper de les universitats catalanes davant d’aquesta realitat.

Primerament es farà públic el comunicat “Les Universitats catalanes, amb els refugiats” pel qual les universitats es comprometen a promoure i facilitar la implicació activa de les seves comunitats en les iniciatives i accions relacionades amb l’acollida de les persones refugiades que arribin o hagin arribat a Catalunya.

L’acte serà el tret de sortida d’un seguit d’accions de suport als refugiats que les universitats públiques catalanes duran a terme i que s’emmarcaran sota el concepte de ‘Universitats Refugi’. Xerrades de sensibilització sobre el conflicte sirià, facilitar als nouvinguts l’accés a les activitats acadèmiques o articular espais i serveis específics per a donar resposta a les necessitats d’aquest col·lectiu són algunes de les accions #UniversitatsRefugi previstes i que s’aniran fent públiques al web www.acup.cat.

Programa de l’acte

17h – Presentació del comunicat “Les Universitats catalanes, amb els refugiats” a càrrec de:

Enric Fossas, president de l’ACUP

Carme Panchón, vicerectora d’Administració i Organització de la UB

17.20h – 18h: Taula rodona i debat amb els experts en matèria de conflictes, migracions i refugiats de les Universitats catalanes:

Modera:

· Ricard Zapata-Barrero, professor de Ciències Polítiques del Dept. de Ciències Polítiques i Socials (UPF) i director del Grup de recerca interdisciplinari sobre immigració (GRITIM-UPF)

Ponents:

· Pere Vilanova Trias, catedràtic de Dret Constitucional i Ciència Política (UB)

· Laura Feliu, professora titular de Relacions Internacionals. Facultat de Ciències Polítiques i Sociologia (UAB)

· Jordi Borja, professor emèrit i president del Comitè Acadèmic dels programes de postgrau de Ciutat i Urbanisme (UOC)

Contacte premsa: comunicacio@acup.cat t. 93 581 71 51