<img src="/Xcelerate/graphics/novaUAB/interior/bgTorresAdnInterior.jpg" alt="Un cielo claro mirado desde las torres de la UAB"/>

Inici > La nova selectivitat > Modalitats i matèries

Modalitats i matèries


La nova selectivitat permet triar, de manera optativa, fins a tres assignatures de modalitat que serveixin per apujar nota. D'aquestes assignatures, només es tindran en compte les dues en què s’hagi obtingut millor nota i, en cas de no superar-les, tampoc restaran.

Cadascuna de les assignatures de modalitat estarà vinculada a una d'aquestes branques de coneixement i, aquestes, als títols universitaris, de manera que l'estudiant haurà de triar de quines assignatures es vol examinar en funció dels estudis als quals vulgui accedir. Les matèries determinen la preferència per a ser admès en una titulació concreta.


Exemple:

L'Helena és una estudiant que vol fer periodisme. La nota de tall per accedir-hi ha estat els últims anys superior a 7. La nota del seu expedient de batxillerat és 8,2 i la  qualificació global de la fase general de les PAU ha estat de 7,46. Amb aquestes qualificacions la seva nota d’accés a la universitat és de 7,90.

Es presenta a la fase específica per apujar aquesta nota. S’examina d’economia de l’empresa, geografia i literatura universal, tres matèries vinculades a la branca de coneixement dels estudis que vol cursar. Obté unes qualificacions de 8, 7,5 i 6. D'aquestes, li tindran en compte només les dues millors. La d'economia de l'empresa, en què ha obtingut un 8, és una de les matèries que la universitat elegida considera especialment vinculada als estudis de periodisme i li ha donat una ponderació de 0,2. Per tant, el 8 se li multiplica per 0,2 amb un resultat d’1,60, mentre que el 7,5 de geografia només se li multiplica per 0,1 perquè la universitat no la considera tan idònia per als estudis que vol fer. Això li dóna una puntuació de 0,75. La nota d’admissió de l’Helena per a aquests estudis és de 10,25 (7,90+1,60+0,75).

 

 

 

2013 Universitat Autònoma de Barcelona